Still Smokin (1983)

Alternatieve titel: Cheech & Chong Still Smokin'

geregisseerd door Tommy Chong
met Tommy Chong, Cheech Marin en Hans van in't Veld

Cheech en Chong zijn uitgenodigd voor een festival in Amsterdam. Al snel worden Cheech en Chong voor Burt Reynolds en Dolly Parton aangezien. De film volgt Cheech en Chong in een rondtocht door Amsterdam en in hun hotel, terwijl ze nog steeds niet van de joints af kunnen blijven.

Het is natuurlijk Cheech & Chong Still Smokin'

avatar van Jordy
denkt imdb anders over

tovenaar
No I'm not Burt Reynolds man, I'm Cheech man!

Donkey-smell

denkt imdb anders over

Die hebben het wel vaker mis. Kijk naar de poster en zoek de logica van de titel. Wat is nu Still Smokin'?
Het is net als bij Cheech & Chong's Next movie. Cheech & Chong Still Smokin' is een logischer vervolg, vind je zelf ook niet?

avatar van Goodfella
Volgens mij noteerd IMDb uitsluitend de titel zoals die in de film zelf verschijnt, en niet zoals die op posters staat.

Maar ik vind ook dat de "banden" met IMDb wat dit soort zaken betreft best wat losser mogen worden gelaten...

Zeker als je weet dat de imdb gewoon aanhoudt wat het aan input krijgt. En die input is vaak genoeg niet kloppend.

Still good Sh*t

Vond deze eigelijk helemaal niet leuk. Viel dus behoorlijk tegen, cker wanneer je je helemaal kapot hebt gelachen bij Cheech and Chong's Up In Smoke.

avatar van BlueJudaskiss
Kan humor nog lager zinken dan dit? Zelfs Robert Altman's desastreuze Popeye is briljant vergeleken met dit. Heb 'm met heel veel doorspoelen kunnen kijken, maar met moeite. Het leek me leuk om Carol van Herwijnen te zien in z'n jonge jaren, maar zelfs dat viel tegen. Lager kan helaas niet. 0,5*

Reinbo
Brilliante C&C film. Je moet er natuurlijk wel knoepertje stoned voor zijn, maar dan zijn de sketches van dope-a-thon en Chicks with guns en vooral de scene met de spacecake op de woonboot hillarisch. 4*

avatar van BlueJudaskiss
Reinbo schreef:
Brilliante C&C film.

Pardon?! Is een film zonder einde briljant met alleen maar onsamenhangende stukjes die een kind van 3 ook nog wel kan bedenken?

Reinbo
JA, als je knoepertje stoned bent wel

Diesel
Heerlijke stoner komedie met een leuk beeld van Amsterdam, veel goede grappen en hilarische rollen van Tommy Chong en Cheech Marin. 3,5*

Haha deze film is echt goed, klinkt raar maar ik geef er zo een 5* voor, aangezien ik mij geen minuut verveeld heb en ik hem graag delen over en over kijk

james.dean
Echt de slechtste Cheech&Chong film, het begint al met het domme NLvolkje dat niet weet wie Burt Reynolds en Dolly Parton zijn.

james.dean schreef:
Echt de slechtste Cheech&Chong film

Corsican Brothers niet gezien?

avatar van davidov
Met een erg jonge Kees Prins viel me op.

avatar van xxsilversurferxx
nee ik vond dit toch wel een van de minste van c & c

avatar van yeyo
Aardig stukje zelfspot van onze geliefde Mexicaanse pot heads. De opzet van de film is geweldig (hoe ze als vrijbuiters een luxeleventje leiden in het hotel en die megalomane droom van Chong, prachtig ). Helaas vervalt de film na nog geen halfuur in een opeenstapeling van aparte sketches die erg wisselvallig zijn qua humor.

Heb tot nu toe, Up in Smoke, Next Movie, Nice Dreams, en nu dus Still Smokin' gezien. Deze laatste vind ik toch veruit de minste.

Op een gegeven moment zijn het eigenlijk alleen nog maar losse sketches, die overigens wel leuk zijn, maar als ik een film kijk verwacht ik wel een soort van verhaallijn.

En dan is het helemaal jammer als je bedenkt dat ze in Amsterdam zijn, helaas zie je weinig van de stad en de nederlandse 'smokerscultuur' komt ook niet terug in de film Behalve dan misschien de scene op de woonboot, met de wietsalade etc.. Een gemiste kans.

Er zijn verder ook weinig scenes die blijven hangen omdat ze zo leuk zijn in tegenstelling tot de voorgaande filmen.

Een gemiste kans dus eigenlijk, die toch zeker haar leuke momenten wel heeft.

Wat ik dan wel leuk vond om te zien is om, vooral Tommy Chong, in andere rollen te zien. Het viel me op dat hij goed en ook overtuigend zijn personages speelde.

avatar van SmuttWars
yeyo schreef:

Alleen Cheech is een mexicaan.

avatar van Crimecassano
ik heb deze film na een half uur afgezet, wat een slappe saaie film.

avatar van T-Rip
Up in Smoke --> Geweldig
Next movie --> Leuk
Still smoking --> Slappe hap

avatar van Dakduivel
De show op het eind is vrij briljant. Vooral de scene dat ze twee honden in een restaurant spelen

Reinbo
Of die scene in de nachtclub met Ethel en al dat fruit.

avatar van Dakduivel
Ja haha idd! Die hele show is gewoon fantastisch!

Cheech & Chong in Amsterdam en 'still smokin'? Dat wordt lachen, denk je op voorhand. Maar inderdaad, weinig Amsterdamse en smokerscultuur te bespeuren in deze film. Is niet per se erg, maar wat er voor in de plaats komt is eigenlijk niet al te best. Ik vind het hele gebeuren rondom het verkeerd aanzien van C&C voor Reynolds en Parton eigenlijk maar flauw. Vervelend zelfs. De film vertoont ook weinig samenhang door al die sketches (waarvan minstens de helft echt niet grappig zijn). De hondensketch is wel erg grappig. ''I'm sorry, man. I don't know what got into me. -Well, I know what got into me!''.

De film heeft z'n momenten, maar die zijn 't bekijken van de volledige film eigenlijk niet waard.

Wordt vast net zoiets als Hey Watch This. Sketches uit hun films op het podium opvoeren zonder ook maar iets nieuws en de prijzen zijn ook niet mis.

Reinbo
Ik zit ook niet op iets nieuws te wachten. Kom maar op met de greatest hits.

Goedkoop is het inderdaad niet, maar het gaat hier natuurlijk wel om twee Amerikaanse top komieken.ook al zijn ze over hun hoogtepunt heen.