ad

Geregisseerd door: Tommy Chong

Met onder meer: Cheech Marin, Tommy Chong en Sandra Bernhard

Releasedatum: 22 juli 1982

Over Nice Dreams

"The story of two enterprising young men who make an amazing amount of money selling ice cream."

Cheech en Chong passen op het huis van iemand die een hoop marijuana kweekt in zijn tuin en stelen zijn drugs. Ze slaan op de vlucht, onder andere voor een hoop agenten.

image

avatar van Crit

Crit

Een van de grappigste films ( ik zeg niet "beste" ) die ik ooit gezien heb was Cheech And Chong's Up In Smoke, hopen dat deze net zo leuk is van Cheech And Chong .

avatar van =michael=

=michael=

deze is wel een van de beter helemaal mee eens 3.5

Reinbo

Zeker een hele leuke C&C film. Vind Next Movie de beste, maar daarna volg deze.

Met een brilliante Stacey Keach die na het roken van wat 'magic weed' langzaam in een leguaan veranderd.

Scene met de motorrijder die Mexicanen haat is een van de geestigste scenes die ik ken en ook de Hamburger Guy (Peewee Herman) is een onvergetelijk personage.

Goh, wat heeft deze film toch weinig stemmen en een veel te laag gemiddelde. Dikke 4*, neig naar 4,5* Moet hem snel maar weer eens in de dvd speler stoppen.

avatar van psycholamp

psycholamp

• 1959 berichten

Lang geleden ooit eens gezien, kan me alleen die kerel en die duif herinneren die in reptielen veranderen. Ik vond 'm toen (jaren '80) wel geinig. Ik zou 'm nog een keer moeten zien om een beoordeling te geven.

avatar van stephan73

stephan73

Cheech & Chong is blijkbaar mijn soort humor niet, want ik kon hier niet één keer om lachen. Verschrikkelijke drugshumor met twee hoofdpersonen die alleen maar irritatie op wekken.

Dat er een paar bijrollen (en cameo's) in zitten die interessant zijn maakt de film niet beter, maar eerder jammer van die cameo's. Zo is Michael Winslow totaal misplaats in de LSD trip van Cheech. En ook Paul Reuben is bere-irritant, met zijn irritante stemmetje.

Een erg domme film!

Reinbo

Net weer eens gekeken. Blijft een ontzettend sterke en geestige C&C movie. Neig naar 4,5*.

Edit: Zie dat ik de afgelopen 3,5 jaar best consequent ben.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Vooral Cheech steelt de show.

De bijrollen worden niet eens zo slecht ingevuld.

Aardige soundtrack, lekker weertje, leuke dames.

De scène in het restaurant is geweldig, evenals met die leguaan. Het viel me ook op dat er meer harddrugs werd gebruikt dan bij 'Up in Smoke'.

Het blijft allemaal erg simpel maar dat is geen ramp, het is tenslotte een komedie.

avatar van Straatbord

Straatbord

Hier begint het duidelijk te worden dat de inspiratie afneemt, vandaar dat Cheech zich later (helaas) ook gedistantieerd heeft van C&C en stonerhumor. Hilarisch is natuurlijk wel die leguaan met dat jointje en de agent die in een leguaan verandert. . Liefhebbers van de eerste twee delen, kunnen 'm desondanks wel waarderen, denk ik.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Vermakelijke Cheech & Chong film die niet minder is dan het 2de deel.

Het eerste deel blijft tot zover wel onovertroffen

Voor de rest eigenlijk weinig meer te melden, het is gewoon typisch Cheech & Chong

Reinbo

Ultieme kans op een nostalgische avond!

Koninklijk Theater Carré | Cheech & Chong - carre.nl