Before I Wake (2016)

3,07

Horror / Thriller

geregisseerd door Mike Flanagan
met Kate Bosworth, Thomas Jane en Jacob Tremblay

Jessie en Mark besluiten om een lief, achtjarig jochie te adopteren. Zijn naam is Cody. Wat ze niet weten is dat het kind doodsbang is om in slaap te vallen. In eerste instantie denken ze dat dit te wijten valt aan de instabiele woonsituaties die Cody heeft meegemaakt. Maar dan komen ze achter de verschrikkelijke waarheid.

• vanaf maandag 27 maart te huur

67 BERICHTEN 19 MENINGEN
avatar van Boeikens
geplaatst: 7 januari, 19:49 uur [permalink]
Ik weet nog niet goed wat ik ermee moet...
Het verhaal heeft wel iets en vooral de mysterieuze sfeer zit er best wel in. Ook het acteerwerk stoorde me nergens maar toch had ik de hele tijd een gevoel op mijn honger te blijven zitten. Het loopt allemaal zo traag, kent wat te weinig genretypische horror, blijft gewoon te braaf.
Naar het einde toe betert het wel maar het slot, neen, niet m'n ding.

avatar van cor1946
geplaatst: 19 januari, 20:55 uur [permalink]
Vreemde film, hij bleef wel boeien want je bent benieuwd wat er gebeurt.verder niet spannend genoeg.

avatar van DjFrankie
geplaatst: 20 januari, 23:02 uur [permalink]
Goeie film, met een leuke logica.

avatar van SmackItUp
geplaatst: 9 februari, 23:06 uur [permalink]
Na Oculus en Hush wederom een erg origineel filmpje van Flanagan. Zijn creaties bevatten vaak de nodige clichés, maar dit wordt overschaduwd doordat hij er een eigen draai aan weet te geven. Het einde was wel wat gemakkelijk, maar dit was enkel een klein smetje op een verder mooie prent. Jammer dat dit soort werkjes zo ondergewaardeerd wordt omdat het geen volbloed horrors zijn. Ik kan er juist geen genoeg van krijgen. Absentia moet ik nodig eens zien.

3,5*.

geplaatst: 17 februari, 19:12 uur [permalink]
Matige film over een echtpaar dat een jongetje adopteert die angstig is om in slaap te vallen. De film ziet er wel goed uit en is hier en daar redelijk sfeervol. Echter is het allemaal te standaard om ook maar ergens echt indruk te maken. Vervelend wordt het zeker niet, maar echt spannend ook niet. De jonge Jacob Tremblay doet het opnieuw prima na Room.

geplaatst: 21 februari, 17:13 uur [permalink]
Meer sprookje/fantasy dan horror. Regisseur Mike Flanagan weet de sfeer mooi op te bouwen, echter de ommezwaai komt nogal abrupt en het gedrag van de autoriteiten, die Cody uit huis plaatsen is een beetje onwaarschijnlijk. Alhoewel, we zijn natuurlijk wel in Amerika. Verder is er aan het laatste halfuur, als moeder Jessie (Kate Bosworth) Cody’s geschiedenis probeert te achterhalen, werkelijk geen touw meer aan vast te knopen, ondanks de uitleg die zij aan het jongentje geeft. Dit geeft allemaal sterk de indruk dat dit deel van het scenario is geschreven onder invloed van zwaar hallucinerende drugs.

avatar van john mcclane 2
geplaatst: afgelopen woensdag om 22:16 uur [permalink]
Erg mooi sfeervol werkje.
Dromerig,mooi uitgewerkt .