1991: The Year Punk Broke (1992)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Dave Markey

Verslag van de Club festival Tour die Sonic Youth deed in samenwerking met o.a: Nirvana, Dinosaur Jr, The Ramones en Babes in Toyland. Filmmaker Dave Markey volgt de bands op de voet, zowel offstage als onstage, met alle verveeldheid en cynisme van dien.

avatar van as
as
geweldige documentaire van Dave Markey, die ook wat clips van Sonic Youth op zijn credit heeft staan. Erg enerverend allemaal en vooral ook erg humoristisch. vooral als zanger gitarist Thurson Moore net van de plee afkomt, er een grote drol in ligt en roept: another fine peace of art!!! Of de scene met leden van Nirvana die laten zien wat er zoal te eten en drinken is backstage ( let me lick the orange juice off your body) Vooral ook erg interessant wegens beeldmateriaal van Nirvana, dat bewijst dat ze erg veel humor hadden. Alles backstage wordt afgewisseld met live optredens van De Alternatieve top van de jaren 90. Zien die handel!!

avatar van goongumpa
Waanzinnig!!! Hij is nu uit op dvd, gaat dat zien allemaal!

avatar van goongumpa
Heb hem nog eens opgezet, blijft een fantastische tourfilm. Het lijkt wel alsof iemand van de crew een camera meegenomen heeft en die eens iedereen uitgeleend heeft om wat te filmen (o.m. aan de bandleden zelf). Het voelt bijna aan een home-video soms, zo gemoedelijk gaat het eraan toe. De aanstellerij van de bandleden is vaak hilarisch, en de muziek, die is geweldig natuurlijk!

avatar van Uzza_Sparta

1991: The Year Punk Broke?

Punk broke in GB op 28 Augustus 1976.

Bedoelen ze "the year that the hype called Griunge broke in America was 1991"?

avatar van Sanderkeuh
Sfeervolle home video/documentaire. Luchtige fragmenten worden afgewisseld met live video's.
Vooral de video's van Pukkelpop waren leuk om te zien.
Geluidskwaliteit is niet altijd even goed maar dat hoort nu eenmaal bij de home video sfeer.

De DVD extra 'Broken Punk - 12 Years After' is ook wel interessant om te bekijken.
Stukje van 15 minuten waar onder andere de regisseur en Thurson Moore wat vragen over de film beantwoorden.