Before I Wake (2016)

3,06

Horror / Thriller

geregisseerd door Mike Flanagan
met Kate Bosworth, Thomas Jane en Jacob Tremblay

Jessie en Mark besluiten om een lief, achtjarig jochie te adopteren. Zijn naam is Cody. Wat ze niet weten is dat het kind doodsbang is om in slaap te vallen. In eerste instantie denken ze dat dit te wijten valt aan de instabiele woonsituaties die Cody heeft meegemaakt. Maar dan komen ze achter de verschrikkelijke waarheid.

72 BERICHTEN 21 MENINGEN
geplaatst: 22 maart 2015, 10:08 uur [permalink]
Ahhh weer een nieuwe film, de vorige 2 waren oke. dus kom maar op !!!

geplaatst: 21 mei 2015, 21:23 uur [permalink]
Zin in....dit lijkt mij wel iets kunnen worden.

avatar van EW101
geplaatst: 24 mei 2015, 15:50 uur [permalink]
Hier heb ik echt enorm veel zin in! Dromen en nachtmerries zijn sowieso een interessante gegevens vind ik.

Sommige stills mogen er ook wel wezen.

geplaatst: 2 juni 2015, 10:43 uur [permalink]
Toffe poster.

avatar van Jurado

geplaatst: 11 september 2015, 12:44 uur [permalink]
Kan niet zeggen dat ik de trailer zo geweldig vind..Lijkt mij een tamelijk 13 in een dozijn film.

avatar van Daan258
geplaatst: 11 september 2015, 20:59 uur [permalink]
Verhaal klinkt leuk. Ben wel benieuwd.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 11 september 2015, 21:19 uur [permalink]
Klinkt goed!

geplaatst: 26 november 2015, 23:34 uur [permalink]
waar lan je hem kijken

geplaatst: 27 november 2015, 08:26 uur [permalink]
kelley schreef:
waar lan je hem kijken

In de bioscoop als hij uitkomt en anders wanneer hij op dvd of br uitkomt.

avatar van Actarus
geplaatst: 7 januari 2016, 01:23 uur [permalink]
Wanneer komt deze uit? De 2 vorige van Flanagan waren een schot in de roos, heerlijke sfeer creërende regisseur!

avatar van Macmanus
geplaatst: 13 april 2016, 05:46 uur [permalink]
Nou Netflix zet dit er ook even op dan.

avatar van Corcicus
geplaatst: 2 juni 2016, 20:07 uur [permalink]
Actarus schreef:

Vandaag.

avatar van Corcicus
geplaatst: 3 juni 2016, 18:37 uur [permalink]
Slecht. Nauwelijks horror te bespeuren, een fantasydrama komt veel dichter in de buurt. En één dat nog niet eens wist te boeien op de koop toe.

geplaatst: 3 juni 2016, 23:13 uur [permalink]
Na het zien van de trailer hoef je de film niet meer te zien

avatar van perceived
geplaatst: 3 juni 2016, 23:26 uur [permalink]
Corcicus schreef:
Wat klinkt u weer streng Mr. Corcicus... Blijf benieuwd naar deze!

avatar van fred1946

geplaatst: 21 juni 2016, 13:24 uur [permalink]
Trailer ziet er goed,wil hem zien.

avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst: 22 juni 2016, 13:43 uur [permalink]
Flanagan op niveau! Blijf onder de indruk van de beste man, vooral omdat hij met ieder project weer iets anders probeert en altijd op z'n gemak lijkt te zijn. Daar hebben we er helaas maar weinig van in dit genre, dus dat hij met dit tempo zijn projecten binnenkrijgt en uitwerkt is geweldig! Ditmaal inderdaad met wat donkere fantasy invloeden, maar op de eerste plaats nog absoluut een horrorfilm. Toch zal het vooral in z'n nadeel werken, dat zie je ook met films zoals Haunter (2013) . Wanneer er niet genoeg in hokjes wordt gewerkt, is het al gauw saai of wordt het als argument gebruikt om het horror aspect te diskwalificeren. Ik moedig dit aan en hoop dat nog veel filmmakers dit aan blijven durven.

Visueel erg mooi, ook qua sfx spot on. CGI momenten zijn misschien kwalitatief af en toe kantje boord, maar missen hun doel niet. Dat jochie is ook aardig gecast, al is het iets té onschuldig en gezapig af en toe, maar ook dit staat in dienst van de keerzijde binnen het verhaal. Het zweverige einde past eigenlijk wel in het totaal. Mooi hoe hij de zware, duistere climax toch nog verfijnd op weet te volgen met een feel good einde, zonder dat je met je ogen begint te rollen. Meestal ben ik er allergisch voor, maar Flanagan is stijlvol (en stijlvast!) genoeg om je met dit soort beslissingen te overtuigen. Alles komt weloverwogen over, chapeau!

geplaatst: 28 juni 2016, 20:40 uur [permalink]
Super leuk verhaal, goed verzonnen en kan me niet herinneren dat ik dit eerder in een film heb gezien. Goed geacteerd en mooi effecten.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: 30 juni 2016, 16:44 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Hoort in hetzelfde vakje als een film als Babadook thuis, maar dan stukken minder. Psychologisch drama gemengd met wat fantasy elementen over een jongen die de gave heeft om zijn dromen tot leven te brengen. Ook hier worden bovennatuurlijke gebeurtenissen verklaard door een trauma . Het is echter allemaal nogal suf gebracht en het acteerniveau ligt laag met de saaie Kate Bosworth voorop. Bovendien vond ik het verdwijnen van de vader en die pestkop van op school niet passen in de rest van de film. Nee, veel meer dan een cliché werkje met een originele twist is dit niet, dus lovend kan ik er mij ook niet over uitspreken.

geplaatst: 11 juli 2016, 23:28 uur [permalink]
Echt een dikke vette aanrader. Zal verder niet te veel loslaten. Gewoon kijken.

THP
geplaatst: 12 juli 2016, 11:14 uur [permalink]
606 schreef:
Ahhh weer een nieuwe film, de vorige 2 waren oke. dus kom maar op !!!

Is dit een 3e deel?

geplaatst: 12 juli 2016, 11:19 uur [permalink]
THP schreef:
Is dit een 3e deel?
Oh nee ik bedoelde de films van deze regisseur.

THP
geplaatst: 12 juli 2016, 19:20 uur [permalink]
606 schreef:
Oh nee ik bedoelde de films van deze regisseur.

Oh ik zat me al rot te zoeken naar de vorige delen vanmorgen haha.
Zometeen even kijken dan maar.

avatar van Pazmaster
geplaatst: 13 juli 2016, 02:16 uur [permalink]
Een vrij tamme horror dat neigt naar fantasy. Het ziet er wel redelijk uit en Bosworth en het kleine ventje doen het aardig. Het voelt een beetje dromerig aan en echt eng wordt het helaas niet. Wel zitten er een paar schrikmomentjes in maar dat heeft ook met het geluid te maken. Het verhaal is niet echt bijzonder en weinig verfrissend, de platgetreden paden worden ook hier weer bewandeld. Het einde is dan wel weer aardig. De special fx zijn oké. Net aan een voldoende

avatar van mixmaster
geplaatst: 14 juli 2016, 15:10 uur [permalink]
Heb wel een aardige film gezien met een aantal leuke schrikmomenten.
De film kijkt lekker weg en het camerawerk is ook goed.
Geen topper maar wel vermakelijk.

avatar van Lui
Lui
geplaatst: 15 juli 2016, 11:12 uur [permalink]
Leuke mix van fantasy en horror! De film voelt soms bijna sprookjesachtig aan en bevat ook een aantal goede schrikmomenten. Vooral onder de indruk van het jongetje van Coby speelde (ik heb hem geloof ik nog nooit eerder gezien), maar als ik de regisseur was had ik gekozen voor een iets "minder schattig" kind. Niet zo goed als Oculus, maar zeker beter dan Absentia en Hush!

geplaatst: 15 juli 2016, 12:18 uur [permalink]
Erg veel horror zat hier niet in, had hier wel wat meer van verwacht.

avatar van filmkul
geplaatst: 17 juli 2016, 10:40 uur [permalink]
Redelijke thriller met wat horror elementen. Het verhaal is best aardig en wordt goed opbouwend weergegeven. De spanning wordt langzaam opgevoerd naar een climax, die niet al te uitbundig is, maar wel prima passend bij de film. Bosworth doet het niet slecht en Tremblay zullen we, na Room, vaker tegen gaan komen. Visueel ziet de film er goed uit, met gemiddelde special effects. 3.0/3.5

avatar van Left4Dead
geplaatst: 20 juli 2016, 13:05 uur [permalink]
Yup..... ik ben, net zoals een aantal hierboven, best wel een beetje onder de indruk van Flanagan.
Een aantal bekende koppen gecast maar echte klapper zitten er niet tussen. Dat hoeft geen probleem te zijn, veel films van tegenwoordig met grote namen (grote namen "vroeger") erin redden het ook niet, en soms de kleine films met kleine namen juist weer wel. De regisseur heeft mij laten zien dat hij met een cast met kleine namen best een goed product kan neerzetten, ik was in ieder geval op zijn zachtst gezegd benieuwd naar deze prent.

Het begin is meteen daar de actie en mysterie. Een jong gezin adopteert een jongen, Cody, en meteen wanneer Cody hun leven binnen stapt gebeuren er onverklaarbare dingen. Helaas wordt het meteen ook mierzoet, zelfs de muziek. Dat komt vooral omdat er een fantasieverhaal op de proppen gehaald wordt en daar moet je wel van houden. Voor mij lag het er allemaal veel te dik erbovenop.

Gelukkig wordt het sprookje flink verstoord en komt horror om de hoek kijken. Al snel wordt het warme nestje van het jonge gezin verstoort, snel blijkt het dat er om Cody heen vreemde praktijken plaatsvinden. Echt eng wil het niet worden en het gevoel bekroop met al snel dat het allemaal niet heel erg origineel is.

Zo nu en dan hebben we te maken met een scare jumps, daartussen is het matig tot redelijk griezelen. Maar slecht is het zeker allemaal niet, ik heb me prima vermaakt met deze prent. Hij zit zeker boven het gemiddelde van het genre de afgelopen jaren. Het einde was mij wel te mat.

avatar van AmazingPP
geplaatst: 24 juli 2016, 17:30 uur [permalink]
Ik ben geen fantasy-liefhebber, maar ik hou enorm van horror en thrillers. Daarom wist deze film me best te bekoren. Ik vond hem zeer aardig, maar in het begin had ik moeite met het "fantasy"-aspect. Ik had veel liever gezien dat dit meer de horror-kant opging en dat deed de film dan ook naar het einde toe. In feite is het een best ontroerend gegeven waar de film op drijft. Acteerprestaties waren ok, maar niet om over naar huis te schrijven. Toch verbaast het me altijd wat ze met kinderen kunnen bereiken. 3 *