• 11.258 nieuwsartikelen
  • 9.023.598 stemmen

Maniac Cop 3: Badge of Silence (1993)

Actie / Horror | 85 minuten

Genre: Actie / Horror

Alternatieve titel: Maniac Cop 3

Geregisseerd door: William Lustig en Joel Soisson

Met onder meer: Robert Davi, Robert Z'Dar en Caitlin Dulany

Gesproken taal: Engels

Plot Maniac Cop 3: Badge of Silence

Matt Cordell staat voor de derde keer op uit zijn graf en gaat op zoek naar de ideale vrouw. Uiteraard heeft Cordell zo zijn eigen ideeën over de perfecte vrouw: ze moet mooi, blond, sexy en liefst dood zijn. Al gauw stuit hij op een jonge agente die in een coma ligt in het ziekenhuis. Iedereen die met de jonge agente te maken heeft is niet veilig voor Cordell.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Det. Sean McKinney

Matt Cordell

Dr. Susan Fowler

Katie Sullivan

Hank Cooney

Dr. Peter Myerson

avatar van Reinbo

Reinbo

Geinig laatste deel van deze cultserie. Heb hem ooit in Duitsland in de bios gezien, maar dat mocht de pret niet drukken. Niet zo goed als deel 2. Maar wel 3*

avatar van Horrordude

Horrordude

Wow, dat zo'n film de bioscoop haalt verbaast me.

Niet dat ik iets tegen zulke films heb hoor, ik houd juist van horrorfilms met een mager verhaaltje

avatar van Reticulated

Reticulated

Vind alle 3 de delen leuk, mooie Trilogy.

avatar van Die Hard,Willis

Die Hard,Willis

Heel vermakelijk filmpje. 3* zeker waard!

avatar van 606

Het verhaal klopt niet zoals het hierboven stasat

De agente is niet vermoord en er is ook nog geen graf en, er was geen groep maar 2 personen

De rest van de film is een aardig gegeven met leuke moorden.

Acteren was ook redelijk.

2,5 ster

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

• 1957 stemmen

Beetje ver gezocht allemaal, maar toch best vermakelijk. Het positieve aan deze film is de ziekenhuissetting wat natuurlijk veel inspiratie met zich meebrengt voor moorden en enge locaties ( de ondergrondse gangen).

Nogthans komt de film wat traag op gang. Geen leuke openingsscène zoals in deel 1 en 2. Wel proberen ze af en toe er de suspense terug in te brengen. Helaas vond ik het hele cult-verhaaltje er rond nogal vervelend en een vrij goedkoop middel om aan alles een draai te geven. Ook het feit dat er in elk deel een complete flashback moet plaatsvinden over wat er met Cordell in de gevangenis is gebeurd begon nu wat te storen.

Maar voor een derde deel was hij nog zo slecht niet. Maar het verhaal van Cordell is nu echt wel vertelt (eigenlijk na de eerste film al). Een remake zou mooi zijn, maar ooit een vierde deel zou totaal overbodig zijn. Gelukkig is daar op de dag van vandaag nog altijd niet over gesproken. Een min of meer degelijk cultreeksje.

avatar van mikey

mikey

En helaas het nivo van de serie zakt inelkaar.. maar deze rise 'n' fall (zo mag je de avonturen uit de 3-luik van cordell wel noemen) is best leuk om te zien!

avatar van erik1677

erik1677

de 1e 2 delen eigenlijk nog nooit gezien, maar vond dit 3e deel altijd al geweldig.

gave sfeer, veel kills en een prachtige maniac cop.

En daarbij,de film barst van de actie

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Vervroegd pensioen.

Ietsje minder dan het tweede deel, maar gelukkig leuker dan het eerste. Ach en zo valt er altijd wel wat te zeuren. Ook al is het simpelweg zo als het is en werd Lustig hier zelfs bijgestaan door een andere regisseur. Zijn stempel is duidelijk te herkennen. Komische griezel-actie dus, met wederom de maniakale zombie-agent die het verstand op nul nu eenmaal vereist.

Het is jammer dat de regisserende neef van Jake 'Raging Bull' LaMotta tegenwoordig andere bezigheden kent. Al houdt hij zich nog steeds bezig met cult, we zouden best graag nog eentje van zijn hand zien. En al vergelijkt hij zijn films zelf enigszins gekscherend met six-packs en geestverruimende rookwaren, de glazen en aansteker liggen stiekem alvast klaar. De pensioengerechtigde leeftijd is namelijk toch echt een andere.

Goed.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Niet zo vermakelijk als het tweede deel, maar minstens zo vermakelijk als het eerste deel. Waar zowel dit deel als het eerste deel naar mijn mening wat last van hebben is dat ze wat traag op gang komen. Dat zat met het tweede deel namelijk wel wat beter, daar viel je gelijk met je neus in de boter.

Verder zet Robert Davi zijn rol wel weer goed neer en is Robert Z'Dar ook weer erg vermakelijk als Matt "Maniac Cop" Cordell. Ook vond ik de ziekenhuissetting wel goed gekozen. Een setting die vaak lijkt te werken bij dit soort films.

Het subplot van de voodoo priester die Cordell weer tot leven wekte vond ik wel erg ver gezocht, maar ach, we hebben antihelden als deze wel op gekkere manieren tot leven zien komen.

Wederom een leuke film. De liefhebbers van de voorgaande delen zullen van deze ook weer kunnen genieten.

avatar van Corcicus

Corcicus

Niets verkeerd met deze film. Echt nog lachen en zeker te genieten. Ik vond dit zelfs de beste van de triologie.

avatar van keimpeS

keimpeS

Ik vond het 3e deel een stuk minder en niet echtgoed aansluiten op de eerste twee maniac cop films. Toch is de film nog wel vermakelijk en leuk om eenmaal te hebben gezien.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Net als deel twee heel matig. De maniac cop Matt Cordell wederom op strooptocht nadat hij via een voodoo ritueel terug tot leven komt. De acteurs zuigen .. Enkel de eindscène met een brandende Cordell vond ik nog de moeite. Eerste film blijft de beste.

avatar van Basto

Basto

Niet de beste in de reeks, (dat is deel 2) maar nog steeds best vermakelijk. De burning man scene op het eind is indrukwekkend. Daar kan geen cgi tegenop.