ad

Genre: Actie / Horror

Geregisseerd door: William Lustig

Met onder meer: Tom Atkins, Bruce Campbell en Richard Standeven

Over Maniac Cop

"You have the right to remain silent. Forever."

Politieagent Frank McRae (Tom Atkins) onderzoekt een reeks brute moorden in New York en hij denkt dat de moordenaar een politieagent is. Zijn chef wil hier echter niets van weten. Op een gegeven moment wordt politieagent Jack Forrest (Bruce Campbell) aangezien als de dader en gearresteerd, nadat zijn vriendin dood wordt gevonden in een motel. McRae is er echter van overtuigd dat Forrest niet de moordenaar is en gaat op onderzoek uit.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Detective Lovejoy

avatar van rebelkush

rebelkush

megaman schreef:

Wel een aardige slasher met een serieuze sfeer en een sinistere villain. Niet opzienbarend vergeleken met al die Halloweens en Friday the 13ths maar zeker geen miskoop (heb de Cultproof Blu Ray editie). De twee vervolgdelen heb ik helaas nog niet kunnen vinden op BR of DVD. Tenminste niet in regio B/2. Een 2,5 voor deze culthorror die niks speciaals is maar gelukkig ook nergens saai of onsamenhangend is.

M

Als je deel 2 nog niet hebt gezien kun je hem vinden op youtube.

avatar van Basto

Basto

Komt een remake aan van Refn. Een zeldzame remake waar ik wel naar uitkijk, want dit verhaal kan veel beter verteld worden.

avatar van keimpeS

keimpeS

Ik ben niet een grote fan van de films van Larry Cohen maar Maniac Cop is gewoon goed, ondanks zoals velen hier aangeven het slechte acteerwerk. Als je een paar Larry Cohen films hebt gezien dan weet je dat het acteerwerk niet super is, met uitzondering van It's Alive. De Blu-ray uitgave van Maniac Cop is top!

avatar van mikey

mikey

keimpeS schreef:

Als je een paar Larry Cohen films hebt gezien dan weet je dat het acteerwerk niet super is!

Cohen is toch de schrijver en niet de regisseur?

avatar van mikey

mikey

Basto schreef:

Komt een remake aan van Refn. .

Nou nou, hij moet ook nog een catholic schoolgirl giallo remake maken.

avatar van keimpeS

keimpeS

mikey schreef:

Cohen is toch de schrijver en niet de regisseur?

Oke dat wist ik weer niet...

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Zat de hele tijd met mijn hoofd dat ik hier naar Lustig's werkje uit 1980. Bleek het toch wel Maniac Cop uit 1988 te zijn.

Heerlijke film van het zogehete video nasty aangelegenheid. Een simpel verhaal: New York wordt geteisterd door een maniakale agent die gewoonweg plezier heeft in het vermoorden van mensen. Zo lijkt het. Ik had echter wel goorder verwacht, maar als een horrorfilm met enkele vanoudse actieelementen komt dit erg goed door. Lustig laat ook zijn overduidelijke liefde voor New York zien en de moorden die in beeld worden gebracht liegen er ook niet om. En altijd weet deze Maniac Cop er mee weg te komen, waarbij er anderen tot moordenaar worden verdacht... Waaronder agent Jack Forrest... die zich op de verkeerde plek en verkeerde tijd bevond.

Typisch jaren 80. Gooi wat elementen wat met psychopaten, psychologische elementjes, brute moorden en eventuele vuurgevechten in de blender en je krijgt voor weinig geld dit cinemaatje voorgeschoteld. Amusant van begin tot eind en het hoekige acteerwerk valt ook hierdoor niet op.

En uiteindelijk is de Maniac Cop zelf ook maar een beschadigde man. Geïndoctrineerd door zijn lieve moedertje of loopt het toch anders?

Prima vermaak. Ik miste alleen wel de VHS-sporen.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19299 berichten

Eigenlijk meer een actiefilm dan slasher of horror en het blijft nogal braaf. Vooral de eerste 20 minuten zijn aardig waarbij er nog wat mysterie hangt rond de maniakale politieagent. Een verklaring over het waarom krijgen we min of meer, al is het uiteindelijk gewoon weer het aloude wraakverhaaltje. Het detectivegedeelte was ook nog wel enigszins boeiend, maar eens als het duidelijk is wie de killer is, is het vooral wachten op de ontknoping. Pakken ze hem of niet? Bruce Campbell ik ben niet erg onder de indruk, ik vind hem maar een houten klaas. Nogal voorspelbaar einde. Amusant maar toch vrij standaard. Met een wat leukere cast had ik het misschien wel een voldoende gegeven.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Matig filmpje. Word door velen als een ware cultklassieker gezien maar is voor mij niet echt weggelegd. Acteerprestaties beneden nul en verhaal heel cliche en voorspelbaar. Wat ik wel goed vond in het begin enzo dat maniac cop mysterieus is en je niet weet wie hij is. Goed om eens te zien op een saaie zondag maar meer niet 5/10

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Soort van jaren 80 -superproductie met schrijver en producer Larry Cohen (It's Alive, Q, The Stuff), regisseur William Lustig (Maniac) en hoofdrolspeler Bruce Campbell (Evil Dead).

Ze maken er een redelijke actiehorror van, maar weten Paul Verhoeven's Robocop niet te overtreffen.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Maniac Cop will live forever! Aldus Tom Atkins in een aangenaam interview op de blu-ray release van Arrow Video. Blijft een super sympathieke vent en boeiend om naar te luisteren. Speelt hier (hoe kan het ook anders) een echte New York cop in een door Larry Cohen (It's Alive) geschreven en Lustig (Maniac) geregiseerde klassieker van formaat. Met Bruce Campbell in een voor hem serieuzere rol... what's not to like? Het bracht tevens een nieuw slasher-cult-icoon voort en dat allemaal met een über grauw New York als achtergrond. Een product van z'n tijd en mede daardoor bijzonder tijdloos en non-stop vermakelijk... + een sfeervolle soundtrack (met name die flashback-scene).

avatar van SouthamptonFC

SouthamptonFC

Leuke slasher. 4*

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Aardige slasher maar een beetje te tam om echt gedenkwaardig te worden. Zit ook een beetje tussen een actie en een horror in, waarbij beide niet helemaal werken. Toch wel een fijn sfeertje en een leuke cast waardoor het niet helemaal saai wordt.

avatar van shrink

shrink

Goede film. Als Evil Dead-fan is het extra leuk om Bruce Campbell en Sam Raimi te zien acteren.

avatar van pjmj

pjmj

Heerlijk foute slasher van begin tot eind. Verrukkelijk simpel en voorspelbaar vermaak. Prachtige beeldkwaliteit op de Arrow Blu-ray disc.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1932 stemmen

“Look at the size of those hematomas!”

Een typische jaren tachtig slasher die toch wel wat tegen viel maar ook wel een heerlijke cult-niveau met zich mee draagt. ‘Maniac Cop’ is een film waar je eigenlijk gewoon in word gegooid, er is een moordende agent los en men moet er uiteraard achter komen wie het is. De moorden zijn hier en daar niet van hoogste niveau en vallen soms wellicht wat tegen. Toch is het verhaal vermakelijk genoeg om te blijven volgen. Toch heb ik meermaals geprobeerd om de film echt leuk te gaan vinden, het is alleen dat ‘Bruce Campbell’ toch op een manier geen indruk weet te maken wat hij wel doet bij andere filmfans, voornamelijk de horror fans. Dit heb ik niet alleen met deze film maar ook met de ‘The Evil Dead’ reeks. Het zal wel aan mij liggen, niet iedereen kan je smaak bevatten uiteraard. Hoewel ‘Bruce Campbell’ het, het beste weet te doen van de cast vond ik het nergens echt spectaculair. Toch iets meer van verwacht, qua bloederige scenes zeer vermakelijk maar daar blijft het al wel snel bij.

avatar van Noodless

Noodless

Een cultfilm die niet goed is, maar eigenlijk ook niet slecht. Het kijkt allemaal vlot weg en er gebeurt heel wat. De film zit vol met actiemomenten en heel wat kills, helaas zijn die simpel en vaak te tam uitgewerkt.

Opvallend is dat het verhaaltje best aardig is waarbij het hoofdpersonage op een bepaald moment verrassend als dader wordt aangezien en gearresteerd wordt. Tom Atkins speelt een overtuigende rol die kost wat kost de maniac cop wil ontmaskeren. Naar het einde toe wordt het geheel iets te simpel uitgewerkt en komt de slotscène wat zwak over. 6/10

avatar van DiDa

DiDa

Even een vraagje, is de Arrow bluray qua beeldkwaliteit veel beter dan de uitgave van DFW?