Maniac Cop 2 (1990)

Horror / Misdaad

geregisseerd door William Lustig
met Robert Davi, Claudia Christian en Bruce Campbell

Officier Matt Cordell keert terug uit het hiernamaals om de strijd aan te binden met de Times Square Killer, een minstens even geschifte moordenaar die Cordell jaren geleden in de gevangenis heeft vermoord.

avatar van Edie
Niet zo verkeerd.. Nog altijd die 80's sfeer kleeft aan deze film. Popcorn vermaak.. Net als het eerste deel, een 3*

avatar van DiDa
Op 19 november brengt het Blue Underground label Maniac Cop 2 en 3 uit op blu ray!

Maniac Cop 2 heeft NL subs volgens dvdactive.com: News: Maniac Cop 2 and 3 (US - BD) - DVDActive

Maniac Cop 3 niet helaas. Maar waarschijnlijk zijn beide films regiovrij (zoals bijna alle Blue Underground releases).

Redelijke film waarin de maniakale agent de samenwerking aangaat met een seriemoordenaar. De film pakt de draad op na het einde van het eerste deel. Als vervolg zeker niet teleurstellend, want het is gewoon meer van hetzelfde (zo is het laatste shot eigenlijk precies hetzelfde). Het einde waar de agent in lichterlaaie staat ziet er goed uit.

avatar van Filmkriebel
De zombie-flik Matt Cordell is terug. Deze sequel kent meer actie dan zijn voorganger met een explosieve finale. Het plotje is nogal goedkoop en weinig doordacht maar dat was enigszins te verwachten. Het tempo ligt hoog en Cordell gaat uit zijn dak met de medewerking van een serial killer. Deze film is niet echt horror te noemen. Je krijgt wat bloederige actie en that's it. Hoe goedkoop het allemaal is, dit blijft een amusante exploitation B-film.

avatar van goongumpa
Beetje de T2 van de horrorfilms: bigger & better. Veel actie, veel vaart, humor. Feest van een film. Hij is al gepost, maar dit is eentje om nooit te vergeten: The Maniac Cop 2 Rap - YouTube

avatar van keimpeS
Leuk vervolg, binnenkort deel 3 maar gaan kijken. Vaaks heb je het met de 1e 2 delen wel gezien, maar wie weet is deel 3 ook goed.

avatar van de grunt
Deel twee laat deel één verbleken.

avatar van perceived
perceived schreef:
Aardig.

Qua verhaal en actie beter dan het eerste deel. De actie momenten zijn heel aardig, voor de rest vond ik nog steeds een wat saai filmpje. 5/10*
Dacht dat ik deze nog niet had gezien, maar blijkbaar was het een herziening Beter bevallen dan de eerste keer. Zeer genietbaar filmpje! (en tijd om het eerste deel ook nog eens te herzien).