Gerald's Game (2017)

Horror / Thriller

geregisseerd door Mike Flanagan
met Carla Gugino, Bruce Greenwood en Henry Thomas

Een echtpaar besluit hun huwelijksleven wat spanning in te blazen met een verblijf in een afgelegen huis. Maar de zaken lopen niet zoals verwacht. De vrouw Jessie wordt geconfronteerd met reeds lang begraven demonen. Er liggen daarbij ook schaduwen op de loer in het schijnbaar leegstaand huis. Wanneer haar man onverwacht sterft barst de nachtmerrie voor Jessie in alle hevigheid los.

avatar van snarfje5508
Het moet buiten regenen. De griep krijgt vat op je lijf maar je moet de middag toch door. Voila, de ingredienten voor deze film die niet onaardig wordt gespeeld maar erg langdradig is. Het plot is nog best goed gevonden. Al met al kan het ermee door maar hoger dan 2,5 ster kunnen we toch niet toekennen.

avatar van Bud Spencer
Onweersvlieg schreef:
Het verhaal klonk mij best interessant, maar de uitwerking was matig. Vanaf het moment dat ze (al heel snel in de film) aan het bed werd vastgebonden nam de film een duikvlucht naar beneden. Saai!
Precies, in het begin dacht ik dit wordt een mooie film. Tot het moment dat de man opstond nadat die hond hem begon op te eten. Daarna konden de ellenlange gesprekken me niet meer boeien. Heb de film halverwege afgezet.

avatar van pierre18
Hoewel de uitgangspunten goed zijn vervalt de film in herhalingen met overloos geleuter van haar man. Hoewel de psychologische en emotionele elementen goed overkomen is hij van tijd tot tijd erg saai. Verder blijf je zitten met de vraag of het nu niet mogelijk zou zijn de bed-staanders stuk te trappen.... en als dit niet kon, waarom geen ultieme poging? Vreemd.

avatar van broncode
Ik ben toch wel een enorme fan van Flanagan, vooral door het sublieme Hush, wat naar mijn mening een van de beste home invasion movies is.
Nu even over deze film, en het is duidelijk het is niet zijn beste. De film sleept voort met eindeloze dialogen en flashbacks. Nu heb ik begrepen dat Stephen King fans deze zeer goed vinden, omdat hij de verhaallijnen uit het boek zeer goed volgt, maar dat is mijn probleem natuurlijk niet.De Film is volledig uit balans, vooral omdat aam het eind '' de dood'' met handen en voeten d'r bij gesleept word om het verklaarbaar te maken. Teveel willen en geen tijd d'r voor hebben is van volledige toepassing op deze film.
Ps :Flanagan gaat het vervolg op de shining maken.

avatar van SSeagal
Stephen King is altijd al mijn held geweest. Deze film was een aardige verfilming. Af en toe tikkeltje traag, maar heel saai werd het ook weer niet. Fraaie thriller met een heftig thema. Weer een origineel verhaal met fraaie conversaties. Het einde was weer typisch King, hoewel het zowaar wel een afgerond geheel was en geen open eind. 3*

Doorgezapt naar het einde.. Duurde te lang en gebeurde veelte weinig..

Goed gespeeld. Maar film duurde te lang, te veel gepraat. Duurde écht lang voordat er iets gebeurde. Pas tegen het einde werd het spannend. Gekeken met griep op bed.

Ik vond het een prima film. Zeer goed gespeeld en een mooie mix van spanning en psychologie.
En inderdaad een verrassende plot! Aanrader wat mij betreft!

avatar van FlorisV
Aparte film, redelijk origineel en met prima vertolkingen maar het mist focus in het plot en kan ook niet beslissen of het een horror wil zijn, een psychologisch portret of een overlevingsdrama. Hierdoor blijft het matig.

Niet te voorspelbaar gelukkig, maar vooral het gedeelte waarin ze in haar hoofd allerlei gesprekken heeft is wat zwakker. Verder zat ook ik continue te denken: waarom niet proberen hard te trappen tegen die bedsteun zodat ie breekt. Tegen het einde aan wordt een nieuw creepy element toegevoegd maar de manier waarop, met de voice over, vond ik te afgeraffeld. De film heeft te weinig focus en zwabbert eigenlijk allerlei kanten op. Eerst moet je die man van haar eng vinden met zijn verborgen kinky neigingen, vervolgens opeens allerlei nieuwe elementen: eerst die hond, vervolgens haar schijnbaar hopeloze situatie, vervolgens haar verleden waarin papa zich met haar op schoot aftrok, vervolgens die crypt keeper griezel....het is alsof de schrijver elke keer naar iets extra's zocht omdat het verhaal te kaal en niet beklemmend genoeg was. Verder vraag ik me oprecht af hoe traumatiserend zo'n ervaring als zij had echt is: ze is niet aangeraakt en ze heeft niets gezien. Het einde vond ik ook een beetje raar: "you're not real...you're moonlight!" OK dus die misvormde kerel dacht dat ze niet echt was? En zij dacht dat hij niet echt was. Whatever...

Carel Struycken kon ik nog maar net herkennen! Eigenlijk ziet hij er veel te grotesk uit voor wat toch als een serieus verhaal bedoeld is. Jammer, er had meer in gezeten.

avatar van FlorisV
Aha, Flanagan heeft ook het vrij waardeloze en bij vlagen zelfs bespottelijke Hush op zijn naam staan, een film met een plot die de meest eenvoudige logica weet te tarten. Nou, dan is deze film in elk geval al een stukje beter. Volgende keer gewoon beter bronmateriaal gebruiken, Mike.

avatar van xaid
Flip12345 schreef:
Doorgezapt naar het einde.. Duurde te lang en gebeurde veelte weinig..
doorzappen en wel stemmen...

avatar van fappie
Eigenaardig...

Ik vind eigenlijk het begin zeer goed qua concept, het einde ook zeer goed en de flashbacks ook. Maar het tussenstuk is inderdaad van een minder niveau. Niet per se qua visuele trucjes maar qua hoe boeiend het is. Ik vond het niet goed werken dat die man in gedachten nog leeft en dat ze met haar dode man en zichzelf praatte. Een gemiste kans. Dit had echt top kunnen worden want de potentie was er. Uiteindelijk nog wel ruim voldoende.