• 10.582 nieuwsartikelen

Met onder meer: Carla Gugino, Bruce Greenwood en Henry Thomas

Gesproken taal: Engels

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Gerald's Game

"Some games you play. Some you survive."

Een echtpaar besluit hun huwelijksleven wat spanning in te blazen met een verblijf in een afgelegen huis. Maar de zaken lopen niet zoals verwacht. De vrouw Jessie wordt geconfronteerd met reeds lang begraven demonen. Er liggen daarbij ook schaduwen op de loer in het schijnbaar leegstaand huis. Wanneer haar man onverwacht sterft barst de nachtmerrie voor Jessie in alle hevigheid los.

Social Media

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens bekeken en het was niet mis. Voor een Stephen King was het eens een meer toegankelijk verhaal die ook wel echt kan.

Het is ook veel meer drama dan horror. Ik vroeg me al af hoe ze de film gingen vullen, maar ze hebben het toch goed gedaan. De focus lag uiteindelijk minder op het ontsnappen zelf, maar eerder op jeugdtrauma's.

De cast deed het goed en verder zag het er prima uit. Toch de moeite om gezien te hebben.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Als liefhebbers van één van de topschrijvers in het griezelgenre, Stephen King, vallen de films ons vaak iets tegen.

Wat King betreft, de films hebben vaak niet de goede weergave van de boeken is ons opgevallen. "The Shining" uit 1980 is een prachtige uitzondering. Helaas worden de boeken de laatste 20 jaar anders van opzet, het griezelige wordt steeds vaker mysterieus.

Deze "Geralds Game" kwam goed door. Het zal je maar gebeuren wat de vrouw meemaakt, man gaat dood en jij kunt geen kant op. Inmiddels is het al even geleden dat we deze hebben gezien maar indruk maakte het totaal wel.

Een mooie 7!

avatar van Bxian32

Bxian32

Wat een vreselijke film, in het begin dacht ik, leuk concept, maar met alle psychologie van de koude grond en dan aan het eind alsnog die wending in het verhaal denk ik, zonde van mn tijd. Jammer. Maar heb eigenlijk nooit echt iets van Stephen King kunnen waarderen. Verbaas me er altijd over dat die voor een topschrijver doorgaat.

avatar van Bxian32

Bxian32

pierre18 schreef:
Hoewel de uitgangspunten goed zijn vervalt de film in herhalingen met overloos geleuter van haar man. Hoewel de psychologische en emotionele elementen goed overkomen is hij van tijd tot tijd erg saai. Verder blijf je zitten met de vraag of het nu niet mogelijk zou zijn de bed-staanders stuk te trappen.... en als dit niet kon, waarom geen ultieme poging? Vreemd.
Precies dat heeft me ook best gestoord. Lijkt me dat dat het eerste zou zijn wat je probeert. en dat met die hand is natuurlijk volledig ongeloofwaardig

avatar van mrklm

mrklm

Het laatste wat je wilt bij een SM-experiment is dat je partner een dodelijk hartaanval krijgt nadat hij je met handboeien heeft vastgemaakt aan het bed. Zeker niet als je dat doet in een afgelegen vakantiewoning, ver van de bewoonde wereld en bij voorkeur ook niet als er een uiterst hongerige herdershond in de buurt rondzwerft. Het overkomt Jessie [Carla Gugino] die moet proberen te bedenken hoe ze uit haar netelige positie kan komen. Diep verstopte herinneringen komen bovendrijven en wanneer honger en dorst toeslaan, probeert ze wanhopig psychisch overeind te blijven. Flanagan weet et statische gegeven, gebaseerd op het gelijknamige boek van Stephen King, op geslaagde wijze open te breken en maakt er een visueel en mentaal prikkelende kijkervaring van. Over de gehele linie voortreffelijk geacteerd, ook door 'onze' Carel Struycken in een rol die hem op het lijf is geschreven.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Gerald's Game heeft zijn goede en akelige momenten, maar duurt minstens een kwartiertje te lang, en Flanagan maakt richting het einde enkele domme keuzes (of die fout ligt wellicht bij Stephen King, die daar wel om bekend staat, maar het boek heb ik nooit gelezen). De meest bizarre keuze vond ik om die zogenaamde Grim Reaper/representatie van de dood te onthullen als een reële persoon. Vreemd, en haalt ook meteen alle creepiness en ambiguïteit uit de prent. De film heeft wel wat momentjes waarin het geheel opleeft (de flashbacks vond ik bijvoorbeeld interessant, en vormden af en toe een verademende afwisseling van locatie), en over de acteerprestaties kan niets in negatieve zin gezegd worden. Carla Gugino is misschien af en toe wat eentonig in haar gezichtsuitdrukkingen, maar dat is het dan ook. Het grootste hekelpunt is dus het einde, en het feit dat dit verhaal in een compactere speelduur verteld had kunnen worden. Handel dit in tachtig minuutjes af en dan heb ik er nog wel een 3* voor over. Nu helaas een halfje minder. Persoonlijk vind ik regisseur Flanagan tot nu toe een stuk beter in zijn serie-werk (Hill House) dan in zijn films.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Aardige thriller, om hun relatie weer wat pit te geven gaan Jessie en Gerald beide goed gespeeld door Carla Gugino en Bruce Greenwood. Een weekend samen naar een afgelegen huisje, daar gaat het dus vreselijk mis en moet Jessie zich zien te bevrijden uit die situatie ook daarnaast moet ze haar innerlijke demonen bevechten. Het boek van Stephen King is beter dan de film maar dat mag de pret niet drukken, want wij vonden hem prima te doen.

avatar van Jynxter

Jynxter

Aangezien ik de series van Flanagan erg kan waarderen, deze film van hem ook maar eens opgezet.

En zijn hand is regelmatig zichtbaar. Geralds Game heeft ook echt wel sterke momenten. En de door Stephen King bedachte opzet is zeker interessant. Maar alsnog is deze thriller grote delen simpelweg saai.

Dat ligt niet aan de acteurs die het prima doen, maar meer aan het materiaal waarmee ze het moeten doen. Het boek van King lijkt simpelweg niet geschikt voor een lange film. Wellicht had een short beter gewerkt.