I Am the Pretty Thing That Lives in the House (2016)

2,40

Verenigde Staten / Canada
Thriller

geregisseerd door Oz Perkins
met Ruth Wilson, Paula Prentiss en Lucy Boynton

Lily is een jonge verzorgster die wordt ingehuurd om voor een oudere dame, genaamd Iris Blum, te zorgen. Iris is een voormalig schrijfster en heeft verschillende succesvolle griezelverhalen geschreven. Ze is stervende en wil haar laatste dagen graag doorbrengen in haar geliefde landhuis. Lily doet de ontdekking dat er iets vreemds aan de hand is in het landhuis.

34 BERICHTEN 14 MENINGEN
geplaatst: 5 december 2016, 09:32 uur [permalink]
mikey schreef:
dat was onbehoorlijk. Zon gekunsteld stemmetje dat 'literaire waarheden' uitpoept.

Ik neem aan dat je je met ´onbehoorlijk´ richt op de voice=over, toch?

avatar van U96
U96
geplaatst: 29 december 2016, 01:40 uur [permalink]
schitterende angstaanjagende spookfilm!!! soms bizar en verwarrend maar wel naar mijn mening heel griezelig mede door de trage meslepende spanningsopbouw en toch wel een prima sound en muziek.

avatar van Noodless
geplaatst: 3 maart, 16:21 uur [permalink]
Tergend traag waarbij de film je langzaam laat afglijden in slaperige toestanden. Nochtans opent de film goed met een poëtische voice-over die meermaals terug komt in de film, maar dan niet hetzelfde effect nog weet te brengen. Er gebeurt te weinig om van een geslaagde spookfilm te spreken. Eng is het totaal niet, maar er is vooral ook geen spanning aanwezig. En ja de bevreemde sfeer, de sound is goed en toegegeven de film lijkt een speciaal gevalletje waarbij de stijl je kan overdonderen of juist niet.
Bij mij helaas niet. 4/10

avatar van Kahlo
geplaatst: afgelopen woensdag om 19:56 uur [permalink]
Intrigerende film. Beklemmend ook. Akelig omdat je je zou kunnen voorstellen dat een ziel echt zo zou kunnen voortleven, en dat gevoel ontbreekt bij de doorsnee horrorfilms.🤓 Verhaal duurde soms wel iets te lang... maar dan nog.