I Am the Pretty Thing That Lives in the House (2016)

2,29

Canada / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door Oz Perkins
met Ruth Wilson, Paula Prentiss en Lucy Boynton

Lily is een jonge verzorgster die wordt ingehuurd om voor een oudere dame, genaamd Iris Blum, te zorgen. Iris is een voormalig schrijfster en heeft verschillende succesvolle griezelverhalen geschreven. Ze is stervende en wil haar laatste dagen graag doorbrengen in haar geliefde landhuis. Lily doet de ontdekking dat er iets vreemds aan de hand is in het landhuis.

47 BERICHTEN 18 MENINGEN
avatar van BlueJudaskiss
mikey schreef:
dat was onbehoorlijk. Zon gekunsteld stemmetje dat 'literaire waarheden' uitpoept.

Ik neem aan dat je je met ´onbehoorlijk´ richt op de voice=over, toch?

avatar van U96
schitterende angstaanjagende spookfilm!!! soms bizar en verwarrend maar wel naar mijn mening heel griezelig mede door de trage meslepende spanningsopbouw en toch wel een prima sound en muziek.

avatar van Noodless
Tergend traag waarbij de film je langzaam laat afglijden in slaperige toestanden. Nochtans opent de film goed met een poëtische voice-over die meermaals terug komt in de film, maar dan niet hetzelfde effect nog weet te brengen. Er gebeurt te weinig om van een geslaagde spookfilm te spreken. Eng is het totaal niet, maar er is vooral ook geen spanning aanwezig. En ja de bevreemde sfeer, de sound is goed en toegegeven de film lijkt een speciaal gevalletje waarbij de stijl je kan overdonderen of juist niet.
Bij mij helaas niet. 4/10

avatar van Kahlo
Intrigerende film. Beklemmend ook. Akelig omdat je je zou kunnen voorstellen dat een ziel echt zo zou kunnen voortleven, en dat gevoel ontbreekt bij de doorsnee horrorfilms. Verhaal duurde soms wel iets te lang... maar dan nog.

Matige film over een verpleegster die de zorg voor een bejaarde schrijfster op haar neemt. Uitermate traag, maar wel met een bijna constante onheilspellende sfeer. Het is ook allemaal mooi in beeld gebracht en als geheel redelijk origineel. Echter valt het verhaal (of eerder gezegd het ontbreken van wat op een plot zou moeten lijken) nogal tegen.

avatar van horizons
Het ... is ... een ... best ... langzaam ... vertellende ... film ... waarin ...

... actrice ... Wilson ... eigenlijk ... in ... haar ... eentje ... in ...

... een ... 87 ... minuten ... durende ... monoloog ... een ...

... spook ... verhaal ... verteld ...

...

Camerawerk en sfeer zaten goed in elkaar en af en toe werd de spanning vakkundig opgevoerd in deze trage film waar je van moet houden en absoluut niet haastig wil zijn. Het is alleen jammer dat het eindpunt van de film totaal niet interessant is aangezien die na vijf minuten al bekend is. Wat dan wel weer vreselijk snel is in deze film. Noem dat een vertel twist.

avatar van LOTR-lover
Wat een pretentieuze film is dit. Probeert door middel van allerlei stylistische trucjes een uitzonderlijke film te zijn, maar verzandt in saaiheid en gedoe om niks. De voice-over kan nog zoveel literaire stukjes dialoog oplezen, het blijft tergend saai. Wat mij betreft echt een gedrocht van een film en als zelf de speelduur van amper 1,5 uur als veel te lang aanvoelt zou dat toch genoeg moeten zeggen.

2/10 (IMDB)

Uit gezet na 30min. Dat zegt genoeg denk ik.

avatar van Zwolle84
Zegt volgens mij vrij weinig, Flip. Bovendien: niet stemmen als je het einde niet hebt gehaald. Vanavond geen toetje voor jou.

avatar van Donkerwoud

De titel is waarschijnlijk het beste aan de film...:p

Donkerwoud schreef:
De titel is waarschijnlijk het beste aan de film...:p

Heb eerder het gevoel dat dit hetgeen is dat zou gebeuren wanneer een klassieker/arthouse film aan een groot publiek blootgesteld zou worden. Het gemiddelde is ronduit belachelijk.

avatar van horizons
Vind sowieso dat de Netflix films (en ook de wat kleinere films op Netflix) bizar laag gemiddelde hebben terwijl ze vaak bovengemiddeld zijn.
Misschien dat mensen te vluchtig en makkelijk kijken via Netflix?

avatar van Donkerwoud

Onderhond schreef:

Vooruit, de trailer ook maar gekeken, het ziet er goed uit inderdaad. Wat Horizons trouwens ook zegt: Netflix-haat is schijnbaar een ding.

Denk dat het een combinatie van horror-gemak en Netflix-gemak is. Die bij elkaar opgeteld, gecombineerd met een film die niet meteen heel toegankelijk is geeft dit resultaat. Je haalt op Netflix ook niet zomaar de pulp horror tussenuit de serieuzere/auteurshorror.

avatar van Zwolle84
Het Netflix-aanbod is vaak ook lastig te peilen. Vandaag nog onder de indruk geraakt van III terwijl ik ook al minstens drie keer op het punt stond hem uit m'n lijst te gooien. Ik word daar nog regelmatig op het verkeerde been gezet.

avatar van horizons
Bedankt voor die tip. III.

avatar van john mcclane 2

horizons schreef:
Netflix) bizar laag gemiddelde hebben terwijl ze vaak bovengemiddeld zijn.
Misschien dat mensen te vluchtig en makkelijk kijken via Netflix?

Ja, door het ineens behoorlijke grote aanbod heb je wel sneller de neiging om vluchtiger te kijken.
Mijn ervaring was wel dat als de moeite had gedaan toen videotheken nog bestonden , en je rustig en met aandacht een film uit koos , je er ook echt meer voor ging zitten.
Bovendien knippert nu overal non stop zijn smart phone, wat ook afleidend werkt .