ad
  • 8.182.244 stemmen

The Man with the Screaming Brain (2005)

Komedie / Horror | 90 minuten

Genre: Komedie / Horror

Geregisseerd door: Bruce Campbell

Met onder meer: Bruce Campbell en Ted Raimi

Over The Man with the Screaming Brain

"He's losing their minds"

The Man with the Screaming Brain vertelt het verhaal van hebzucht, verraad en wraak in een grote, slechte stad. Een deel van de hersenen van William Cole (Bruce Campbell) worden vervangen door dat van een latino straatschoffie. De twee kunnen niet meer van elkaar verschillen. Ze hebben desondanks één ding gemeen: beide zijn vermoord door dezelfde vrouw. Als ze tot leven worden gewekt door een krankzinnige professor (Stacey Keach), besluiten ze samen (opgesloten in het lichaam van Cole) wraak te nemen.

as

Regie debuut van onze eigen cult held Bruce Campbell. In september op sci-fi channel te bewonderen. En dvd news:

Anchor Bay Entertainment has announced the details for its pair of October 4 DVDs starring Bruce Campbell: MAN WITH THE SCREAMING BRAIN, which he also directed, and ALIEN APOCALYPSE, helmed by Josh Becker. Each will be presented in 16x9-enhanced widescreen (1.77:1) with Dolby Surround 5.1 and 2.0 soundtracks. The extras will be:

SCREAMING BRAIN:

• Behind-the-scenes gallery

• Storyboard gallery

• Bruce Campbell bio

• Cross-promo trailers

Ook zijn er verschillende comics verschenen omtrend dit verhaal. Moet ze maar eens checken.

Groovy baby!!

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Klinkt erg goed, net als deze film trouwens.

Ben benieuwd, maar denk dat Campbell hier wel wat leuks van weet te maken.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Die poster belooft in ieder geval veel goeds . Een 6.7 op IMDb, of een 7.4. Het is maar of je dat debiele systeem serieus neemt.

as

Ik vond ergens een nog mooiere poster. zie hier: http://www.insomniacmania.com/news_default.php?id=2246 Deze was alleen van embarmelijke kwaliteit. We wachten af.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Ik vind deze mooier. Heeft zo'n lekkere jaren '50 sci-fi uitstraling.

as

Vind die andere ook wel erg mooi. Erg origineel ook en het heeft nog steeds die jaren 50 sci-fi uitstraling. Ach als de film nu maar 'groovy' is

avatar van Gizzmann

Gizzmann

Coole poster!

avatar van WB

WB

• 2099 stemmen

Klinkt wel grappig zo dat verhaal. Wanneer komt deze uit?

as

Er zijn al wat screenings in Amerika geweest in aanwezigheid van Campbell himself. Naar mijn weten gaat hij op 25 september op sci fi channel in premiere. Verder zal het wel een direct to dvd worden.

avatar van firestarter33

firestarter33

as schreef:

Eindelijk een link die werkt

avatar van Bones1138

Bones1138

Aangezien ik een Campbell-fan ben en er in Nederland niet aan is te komen, heb ik hem gedownload... Persoonlijk vindt ik het een aardige film, grotendeels door Bruce. Hoewel het minimale budget van het scherm afdruipt, heeft de film een goed tempo en blijft redelijk boeien. Er zitten heel veel grappen in, maar de helft is niet echt geslaagd (te veel flauwe slapstick). Bruce Campbell op een roze Vespa die over de landweggetjes van Praag kneurt blijft een topper! Een rasechte B-film voor de rasechte liefhebber...

Hier de Officiele Site: Klik Hier!

avatar van Gizzmann

Gizzmann

Bones1138 schreef:

Aangezien ik een Campbell-fan ben en er in Nederland niet aan is te komen

Tadaaaa!: http://www.boudisque.nl/tips.asp?site=cult&tipid=4339 (maar is wel regio 1)

avatar van otherfool

otherfool

Redelijk amusante kolderfilm die even tijd nodig heeft om op gang te komen, maar in de 2e helft helemaal los gaat. Soms geweldige vondsten, soms geweldig flauw, maar altijd geweldig cult. Campbell weet wat zijn fans willen, en serveert met liefde.

3*.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Redelijk vermakelijke onzin en ongein. Bruce Campbell doet het aardig en weet in zijn rol als William Cole voor een aantal geinige momenten te zorgen (vooral de scène op het roze brommertje). En ook Ted Raimi en Stacy Keach vertolken een amusant bijrolletje, dus er valt in ieder geval best wat te lachen met deze film.

Toch is Man with the Screaming Brain niet het hilarische project dat ik stiekem een beetje had verwacht. Zo had het script veel te veel flauwe en niet-leuke momenten, bepaalde grappen slaan gewoon niet aan. Hilarisch wordt de film nergens. Daarnaast is Campbell lang niet zo leuk als in een Evil Dead 2 of meer recentelijk Bubba Ho-Tep. Jammer, had er iets meer van verwacht.

3 sterren.

as

Vermakelijke onzin met idd leuke rolletjes van Keach en Raimi. Campbell regiedebuut is zeker niet het komisch meesterwerkje, maar weet de aandacht redelijk goed vast te houden ,met kleurige scene's en dito vrolijkheid. Niets serieus, onschuldig en kijkt lekker weg.

avatar van Zombie Crew

Zombie Crew

Yup boudisque daar heb ik hem ook gekocht

In een blinde waas van blijdschap heb ik gekocht en op de terugweg naar huis zag ik pas dat het Regio 1 was

Maar door simpelweg te kopieren kan ik hem toch kijken

Zombie Crew schreef:

Yup boudisque daar heb ik hem ook gekocht

Maar door simpelweg te kopieren kan ik hem toch kijken

Wat doe je met het origineel?

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

Alleraardigst regiedebuut van Campbell, gemaakt voor een appel en een ei geheel op locatie in Bulgarije. Komt langzaam op gang en er had misschien meer in gezeten, maar in ieder geval leuk genoeg om de fans reikhalzend naar Campbell's volgende project te doen uitkijken. 3*

avatar van Nephilim

Nephilim

Erg vermakelijke Bruce Campbell camp. Komt inderdaad een beetje traag op gang maar verder lekker flauwe humor met erg grappige typetjes en een lekker fout plot.

Campbell is als van ouds goed in wat hij doet en Ted Raimi is weer erg leuk in de bijrol.

avatar van Imperial Figure

Imperial Figure

Het concept doet me erg denken aan de game dead head fred

bruce campbell is in interviews en presentaties erg komisch, in films is ie iets anders vanwege hij serieuzer overkomt terwijl het verhaal en plot gewoon absurd is in de films waar hij in speelt maar dat is juist ook zijn bedoeling, natuurlijk dat maakt hem de cult held.

Hail to the king

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

as schreef:

Ik vond ergens een nog mooiere poster. zie hier: New Posters For Bruce Campbell Movies The Man With The Screaming Brain And Alien Apocalypse - Insomniac Mania - insomniacmania.com Deze was alleen van embarmelijke kwaliteit. We wachten af.

Béide erg mooi posters!

avatar van Near_Dark

Near_Dark

Ik heb hem gezien op DVD, die zat in de verzamelbox "The Bruce Campbell Collection", UK Import.

Jeeeezes, dat was een film van't achtste knoopsgat.

Het eerste uur is écht niet om aan te zien, amateurisme ten top !

Echter van't moment dat William ontwaakt met 2 verschillende hersenhelften wordt het leuk.

De linker en rechterkant van zijn lichaam worden afzonderlijk aangestuurd, William controleert de rechterzijde, Pavel de linkerzijde.

Dit heeft hilarische gevolgen, een beetje vergelijkbaar met die scène uit "Evil Dead II (1987)" waarbij Ash's hand zich tegen hem keert en hem probeert te vermoorden.

Gelukkig ben ik blijven kijken tot aan dit goeie deel, want ik had zin om hem al véél eerder af te zetten.

Dit is maar weer eens het bewijs dat je enkel iets over een film kan zeggen als je'm helemaal hebt uitgekeken.

4/10.

Spijtig van dat eerste slechte uur want daarna is't nog een half uur amusante slapstick in de bekende "Bruce Campbell" Stijl.

avatar van Crook

Crook

Die box is idd wel een aanrader voor de campbell fans, heb m ook uit de UK laten komen via ebay (kon verder niks vinden wat naar NL wilde shippen) maar erg de moeite waard! Dit is de laatste die ik nog moet kijken dus vanavond weer even bier zuipen en dan die film erin!

avatar van Vascago

Vascago

Vermakelijk genoeg.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1971 berichten

Eindelijk eens bekeken, maar het is toch niet veel soeps. Komt traag op gang en het blijft toch wel wat te amateuristisch. Veel te lachen valt er niet en ook de horror blijft in gebreke.