The Haunted World of El Superbeasto (2009)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Rob Zombie
met de stemmen van Paul Giamatti, Tom Papa en Sheri Moon Zombie

El Superbeasto is een detective die zich vermomt als een Mexican-Style worstelaar die een voorliefde heeft voor strippers. Hij bestrijdt krankzinnige wetenschappers, zombies en hoog begaafde gorilla's. Hij wordt daarin begeleid door zijn sexy zus Suzie X die ook spionne is en een metershoge robot genaamd Marvin die gek is op muziek van Barry Manilow en Michael Bolton. Een van de wetenschappers is de mysterieuze Dr. Satan die het voornemen heeft de gehele wereld te veroveren.

avatar van Lefgozer
Blijkbaar een hate it or love it film. Ik vind de animaties van deze film juist wel mooi, de humor en ook de liedjes vond ik juist erg leuk (lekker droge humor) en de stemmen vond ik ook goed gekozen. Geinig ook dat Paul Giamatti een stem heeft in de film. Zeer geslaagd filmpje.

Viel me trouwens op dat er tijdens de credits nog stond:
Coming next summer
El Superbeasto in
"The Man With the Golden Thunderballs"!!

Weet iemand of hier nog aan wordt gewerkt?

Reinbo
Erg geinig. Heb me goed vermaakt met dit stuk ongein. Zombies, strppers, nazies, cheesy plot, lekkere jaren 80 muziek en referenties. Met als hoogtepunt de Mr. Roboto ringtoon (Jarenlang mijn favoriete nummer in de vroege jaren 80.)

Leuk 4*

avatar van FillumGek
Rob Zombie is sowieso een interessant regisseur die in mijn favoriete genre al een paar pareltjes heeft afgeleverd, maar wat moet je nou van een nieuwe animatiefilm verwachten? Verwacht in elk geval maar veel, heel veel platte humor. And I love it.

Wat meteen opvalt is het enorme tempo dat de cartoon heeft en de chaos die het uitstraalt. Als je even wegkijkt van het scherm, merk je pas hoe luidruchtig het allemaal is. Een beetje zoals de nieuwe generatie Disney Channel cartoons zoals Phineas & Ferb. De stijl is echter anders die me vooral deed denken aan Ren & Stimpy en dergelijke tekenfilms. De inhoud herinnerde me vaak weer aan Fritz the Cat, nogal seksistisch. Daarbovenop worden er hier en daar films en personages op de hak genomen wat dit alles een komische mix van krankzinnigheid maakt.

Zo worden er diverse characters van Zombie's CV geparodieerd. El Superbeasto is echter volledig nieuw (wel gebaseerd op de comic) en blijkt een ware held. Gek van strippers, vol van zichzelf en niet bang te krijgen. Hij wordt bijgestaan door zijn sexy zus Suzie X die net zo graag naakt door het leven gaat als dat ze kleren draagt. De wereld van El Superbeasto is fictief en dat laat ruimte voor Zombie om het ene na het andere rare character te introduceren. Zo is Marvin de robot grappig met zijn blikken erectie, Dr. Satan hilarisch met zijn slaaf en nazi-zombies zijn gewoon cool. De humor is erg plat en doorspekt met dikke tieten. Toch zul je nooit echt hard hoeven lachen, maar de gehele film met een dikke glimlach op je smoel zitten was voor mij onvermijdelijk.

Naast veel leuke oneliners zijn ook de liedjes goed. Het gaat werkelijk helemaal nergens over, maar toch klinkt het lekker. Het filmpje duurt ook precies lang genoeg en stopt voordat je koppijn krijgt van de drukte. Van mij mag hier zeker nog een vervolg van komen in elk geval.

avatar van Bob Gray
Geinig filmpje. Verhaal gaat natuurlijk nergens over en de humor is af en toe wel erg simpel/kinderachtig, maar doordat alles kan en mag is het wel erg vermakelijk om te kijken. Gelukkig duurt het niet te lang en de vele referenties naar andere (en z'n eigen) horrorfilms waren erg tof.

avatar van barcam
Ben een fan van Rob Zombie van zowel zijn muziek als films. Als je een liefhebber van campy geweld, veel bloot en onnozele oneliners is dit een must. Grappig zijn ook de verwijzingen naar andere films en bekende personages die meespelen. Snelheid en animaties zijn top en duurt juist lang genoeg om niet te irriteren. Aanrader.

avatar van Gang_Star
Een vrij leuke animatiefilm voor volwassenen die boordevol rare personages zit en waarin de eveneens rare situaties ook voor veel humor zorgen. Ook de korte speelduur helpt mee, waardoor deze film geen moment langdradig word.

Als tussendoortje, ook voor horrorregisseur Rob Zombie, was deze seksistische Animatie / Komedie nog best vermakelijk en het verhaal omtrent detective El Superbeasto (die zich vermomt als een Mexican-Style worstelaar, zijn stem wordt overigens ingesproken door een zekere Tom Papa, waar ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord heb) was wel leuk en aardig en visueel gezien zagen de animaties er leuk en mooi uit (deed me denken aan de vroegere "Ren & Stimpy" animaties).

Hoewel het verhaal zeker niet hoogstaand is (moet je ook met een vette knipoog nemen), was de uitvoering ervan wel leuk en dat komt mede door de humor (misschien soms wel een tikkeltje flauw), o.a. leuk toegepast in dialogen, en vooral door het vele gebruikte rondborstige bloot (borsten en konten), met hier en daar zelfs een blonde behaarde getrimde vagina. Dit is o.a. veelvuldig van toepassing op de sexy blonde Suzi X (de zus van El Superbeasto, die is ingesproken met de hoge sexy piep-achtige stem van Sheri Moon Zombie, die tevens het evenbeeld is van Suzi X) die het levend hoofd (zit in een glas gevuld met vloeistof) van Hitler ontvoerd (daarbij wordt ze dan achtervolgd door een leger van zombie Nazi's, die op een gegeven moment zeggen "ze is knapper dan Eva Braun" ) en gebruik maakt van een door haar ontworpen metershoge (seks)robot Murray (die verliefd is en geilt op Suzi X), die tevens als voertuig kan fungeren. En hetzelfde geldt voor de sexy zwartharige Velvet von Black (ingesproken met de stem van Rosario Dawson), die wordt ontvoerd door een hoog begaafde sigarenrokende gorilla met de naam Otto, die samenwerkt met de mysterieuze Dr. Satan (stem ingesproken door Paul Giamatti) die de hele wereld wil veroveren door te trouwen met Velvet von Black.

Persoonlijk vond ik de personages van Velvet von Black en vooral Suzi X, leuker (natuurlijk ook voor het oog) dan die van El Superbeasto. Het laatste gedeelte van het verhaal, met o.a. een "Carrie" rip-off scene, scene voorzien van het typische "Benny Hill" deuntje, kattengevecht tussen Suzi X en Velvet von Black, bed scene van Suzi X met robot Murray en bed scene van Velvet von Black met gorilla Otto, was wel leuk. Ondanks dat het verhaal, waarin heel veel gebeurt, met circa 75 minuten niet al te lang duurt, vond ik het hier en daar wel wat saai, flauw en langdradig (had van mij eigenlijk ook 15 minuten korter mogen duren) en de vele liedjes (wel leuk uitgevoerd en maakte het verhaal misschien ook wel luchtig) hadden van mij ook niet gehoeven. Maar al met al was deze Animatie / Komedie film van regisseur Rob Zombie wel leuk en vermakelijk om eens gezien te hebben, maar van mij mag hij zich vooral bezighouden met het maken van horrorfilms, zoals o.a. "31" welke binnenkort uitkomt.

P.S. de korte scene waarin een geanimeerde Captain Spaulding (inclusief de stem van Sid Haig), heeft natuurlijk over clownzaken, was te zien was wel geinig. Hetzelfde geldt voor Otis Driftwood (met de stem van Bill Moseley) tijdens het leuke slotlied. Beiden zijn natuurlijk wel velen malen beter/leuker/harder in de legendarische Horror / Actie film "The Devil's Rejects (2005)" (daar wordt soms via bepaalde dialogen ook naar gerefereerd in deze film) van regisseur Rob Zombie.