Eight Crazy Nights (2002)

Alternatieve titel: Adam Sandler's Eight Crazy Nights

Animatie / Muziek

geregisseerd door Seth Kearsley
met de stemmen van Adam Sandler, Jackie Sandler en Austin Stout

Davey is een asociale klojo, die de grootst mogelijke hekel heeft aan Kerst en Chanoeka. Hij slijt zijn leven met drinken en het plegen van kleine criminele vergrijpen. Wanneer hij bijna wordt veroordeeld tot gevangenisstraf, neemt Whitey, een oudere basketballcoach, het voor hem op. Onder toezicht van Whitey mag Davey nu zijn leven verbeteren en moet hij de oude coach helpen met het trainen van zijn team. Ondertussen heeft hij grote moeite om de relatie met Jennifer, zijn jeugdliefde, te hernieuwen.

ThaNick
Goed verhaal, leuk ingesproken door Adam Sandler.
Een gozer die kerstmis en chanouka HAAT, en alles uit de kast haalt om Chanouka en kerstmis te verpesten.
Maar dan door iemand word gewezen op de leuke dingen van kerstmis en chanouka en daar om het goeie pad op gaat, en ook van kerstmis en chanouka gaat houden...
.. zoals ik al zei.. Goed verhaal

Gisteren gezien. Niet slecht. Dat Adam Sandler 3/4 stemmen tegelijk doet is wel grappig. Typisch hem...

avatar van Betamax
Net gezien.
Ik vond het een waarde loze film.
Slecht getekend, rare stemmen en een standaard afgezaagd verhaal.
En dan die liedjes tussendoor .
Heb het een half uur vol gehouden en toen snel afgezet.

avatar van tommykonijn
Waarschijnlijk ga ik deze morgen kijken.

avatar van tommykonijn
Eight Crazy Nights : ik had er veel minder van verwacht maar uiteindelijk krijg ik een goed nagetekende Adam Sandler die maarliefst 4 rollen inspreekt, het verhaal is misschien niet helemaal perfect maar de bijrollen van Jackie Sandler en Rob Schneider zorgen ervoor dat je niet de hele tijd naar de nietsnut Davey hoeft te kijken, sommige liedjes van de muziek waren aardig en anderen waren afgrijselijk verder is dit gewoon een vermakelijk filmpje om te kijken Sandler en Schneider in topvorm dus : ik heb genoten en ik had er eigenlijk veel minder van verwacht.

***

tommykonijn schreef:

***
wie is jackie sandler

avatar van ASL
ASL
jimcarrey gek schreef:
wie is jackie sandler

De vrouw van Adam Sandler.

heel goede film leuke animatie en goed verhaal 3,0 kans op verhoging naar 3,5

jimcarrey gek schreef:
heel goede film leuke animatie en goed verhaal 3,0 kans op verhoging naar 3,5
toch 3,5

avatar van Miss Bean
Ook leuk geanimeerd enzo. Leuke en apparte sandlerfilm.

avatar van Mister Sjeng
Ik vond het wel een geinige kerstfilm, inderdaad erg leuk geanimeerd. En wel leuk dat Adam Sandler 4 stemmen tegelijk inspreekt, de liedjes vond ik dan weer niet zo leuk maar ik vond de film echt minstens te pruimen.

3,5* voor Eight Crazy Nights.

avatar van Dark Knight
Wel goed gezongen (de meeste nummers dan, mijn god rob schneider kan niet zingen ) leuk om animatiefigures te zien van real-life acteurs

3,5**

avatar van Marshall1959
Bijlange niet een van de beste Sandler-films. Maar opzicht is hij wel aardig.

Horrorfreak12
leuke film echt waar zo kerst achtig en hartverwarmend

en erg grappig ook

avatar van huVILEub
Leuke animatie. Alleen die Adam Sandler humor af en toe... maar leuke animatie. Het verhaal is natuurlijk niet bijzonder en heel erg voorspelbaar maar toch een vermakelijke animatie.

avatar van ILDIB
Verrassend leuk filmpje, beetje erg gericht op goodie goodie maar wel op een manier die te pruimen is. Sommige stukken zijn echt goed. Zeker als nietsandlerfan was de getekende versie prima te bekijken.

avatar van Ducoz
Hij is heel erg leuk!

Weird.

Vreemde film waarvan ik me afvraag hoe die ooit ontstaan is. Happy Madison heeft verder ook nooit meer wat met animatie gedaan. De tekenstijl is zeker niet de mooiste, de animatie zelf is daarentegen best goed. Het resultaat is een unicum.

Een soort van Joodse Grinch gesitueerd in het Happy Madison universum. Op zich een leuk idee, Sandler's personage was alleen iets te vervelend bij momenten, maar verder bleek de HM humor best nog geschikt voor een animatiefilm. Soms deed het wel nét iets teveel aan The Simpsons denken (de prank call bijvoorbeeld is een één op één kopie), al is het type humor doorheen de fil wel duidelijk anders.

Gelukkig duurt het allemaal niet te lang, zijn de liedjes vooral komisch en is het geen al te goedkoop product geworden. Toch vraag ik me af wat en of het hele animatiegebeuren nu echt iets toevoegt.

avatar van tommykonijn
Deze film nog eens herbekeken voor de kerstdagen. Adam Sandler is sowieso lange tijd, en nog steeds, een van mijn favoriete komieken geweest. Het verhaal is simpel, maar de animatie is hetgeen wat opvalt bij deze film. Wel is Davey gewoon Sandler, maar dan nagetekend waardoor het inderdaad de vraag oproept of het wel nodig is geweest. Aan de andere kant doet Sandler tevens de stem van Whitey en Eleanore. Hoe het ook zij, de film is erg vermakelijk. De humor is niet altijd even leuk, maar de film heeft absoluut zo zijn momenten en de liedjes zijn ook niet vervelend (mede doordat ze grappig zijn). De animatie is niet bijzonder mooi, maar het stoort niet en ziet er niet houterig uit. Verder valt er niet zo veel op aan te merken, het is een leuke film om te kijken rond de kerstdagen. Het serieuze sub-plotje (met Davey's ouders) wordt ook op een goede manier in beeld gebracht. 3 sterren blijven staan.

Dick2008
Ben al geen "fan" van Sandler. Maar vol goede moed aan deze film begonnen, die verrassend leuk is getekend. Helaas gaat het verhaal snel vervelen. 2.0

avatar van TheLionKingFan
Heb pas geleden de review van Nostalgia Critic gekeken, en god wat leek de film me slecht. En toen ik de ''geen zoete maar wel leuke kerstfilm'' voor 2 euro zag liggen greep ik mijn kans, en ik heb me goed gemaakt.

De humor bestaat vooral uit poep-en-pies grapjes, waar je van moet houden. Echt slimme inkoppertjes zitten er niet in, maar toch is het erg vermakelijk allemaal.

De animatie is prachtig. Er zijn Disney-films met slechtere animatie. De stemmencast was wel oké, al begon ik me al snel te irriteren aan de stemmen van Whitey en Eleanore, maar daar zit hem toch wel de humor in.

Liedjes grappig en soms erg stereotiep, geniaal.

Al met al een leuk filmpje, die je zeker in december eens met je maten moet kijken. 3,5*

avatar van Fonzzz002
Een guilty pleasure. Na het zien van de Nostalgia Critic review kon ik het niet laten deze een kijkpoging te geven.

Vanuit een kritisch oogpunt zou ik zeggen dat Eight Crazy Nights een vreselijk slechte animatiefilm is die ik afraad te proberen. De film bestaat uit een overvloed aan poep & plas humor, gemene grappen waarin verschillende onschuldige groeperingen belachelijk worden gemaakt, liedjes die niet aanslaan, een hoofdpersonage dat zo onuitstaanbaar onaardig is dat zelfs wanneer het verhaal wilt dat je sympathie voor hem gaat voelen ik hem niet mocht, scenes die op een schaamteloze manier reclame maken voor allerlei bedrijven, een verhaal wat van geen kant lijkt te kloppen en het heeft bij verre verste de 2 slechtst ingesproken personages die ik ooit in een animatiefilm met goeie productiewaarde heb gehoord (de bejaarde man & vrouw).

Maar stiekems vind ik het een leuke film om te zien. Voor mij is dit een “zo slecht dat het goed is” film. Van begin tot eind zat ik met fascinatie te kijken naar wat te film op me bord ging gooien. Er waren vele scenes waarin ik stomverbaasd zat te kijken naar een grap waarin iemand werd beledigd of waarin een vreselijk slechte performance werd gegeven, afvragend hoe deze dingen goedgekeurd hadden kunnen worden. Bepaalde scenes kijken met het commentaar van The Nostalgia Critic in gedachten zorgde voor menig extra humor die er anders niet was geweest.
Het meest opmerkelijke aan de film is dat de animatie van hoge kwaliteit is, vergelijkbaar met The Iron Giant stijl maar met een lager budget, wat een vreemd contrast vormt met de gemene toon van het verhaal. Qua inhoud voelt dit als een slechte Family Guy aflevering, maar qua uiterlijk ziet het eruit als een feel-good kerstanimatiefilm die in de bioscopen zou kunnen komen.

De enige dingen, buiten de animatie, die ik "goed" vond waren 3 grappen die niet onaardig waren en de liedjes vielen reuze mee, in vergelijking met sommige andere slechte animatiefilms. Het laatste nummer vond ik zelfs aangenaam.
Ik kon bij iedere scene zien wat de makers probeerde te bereiken zoals een grap die ze probeerde te vertellen, of een serieus moment waarin ze een emotionele reactie probeerde te wekken, maar er was altijd een vreemde draai die het leek te verpesten. Alsof iemand met een onschuldig feestdagenverhaal kwam, waar vervolgens een gemeen 10 jarig joch overheen sprong en slechte aanpassingen maakte aan iedere scene.

Een fascinerende mix van een gemene & slechte inhoud met mooie animatie. Als je zoekt naar een slimme animatiekomedie met het hart op de juiste plek is dit zeker een film om over te slaan. Als je zoekt naar goeie-slechte films is dit iets wat je zou kunnen overwegen mits je denkt erom te kunnen lachen.

Kritische blik: 1,0/1,5*
Vermaak cijfer: 3,5*

avatar van Gang_Star
Een vrij aparte animatie film, deze kerstfilm met Adam Sandler in de hoofdrol. Inmiddels ben ik dat hoofd wel zo'n beetje zat (al heeft hij enkele leuke films gemaakt), maar in deze Eight Crazy Nights was hij dus niet zo irritant aanwezig met die veelal irritante blik op zijn gezicht. En dit natuurlijk omdat zijn geanimeerde personage een gigantische klootzak is met een hekel aan kerst en zo'n beetje iedereen om zich heen. Ondanks alle problemen rondom Davey ontfermt Whitey zich om hem en desondanks grijpt Davey iedere kans aan om de oude man pijn te doen.

Qua inhoud is deze film dus zeker wat vreemd en vooral niet een zeer standaard kerstfilm. Veel grove situaties en grof taalgebruik, maar krijgt uiteindelijk een draai wat weer voor een kerstgevoel zorgt.
Een aparte film zonder meer, maar enerzijds ook een zeer degelijke film.