Cast a Deadly Spell (1991)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Martin Campbell
met Fred Ward, David Warner en Julianne Moore

In 1948 in Los Angeles gebruikt iedereen magie, behalve een paar enkelingen, waaronder detective Philip Lovecraft. Lovecraft wordt ingehuurd door een mysterieuze man om een gestolen boek, de Necronomicon, terug te vinden.

neo (crew)
erg leuke film, waarin een goeie
sfeerschets van de jaren 40 wordt neergezet in combinatie met fantasy elementen.een erg
orgineel verhaal wat erg veel leuke humor bevat.fred ward was uitstekend in zijn rol als detective.let goed op de vele overeenkomsten met the maltese falcon.jammer dat alleen het einde wat minder was.3.5 sterren

hehe de parodie op de Gremlins was ook erg grappig 3.5*