• 11.740 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 15 juli 1982

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Swamp Thing

"Science transformed him into a monster. Love changed him even more!"

Dr. Alec Holland woont in een moeras en probeert daar iets nieuws te maken. Hij probeert om een kruising tussen een dier en een plant te maken. Maar door een ongeluk wordt hij zelf een kruising tussen een dier en een plant en wordt er op hem gejaagd.

Dr. Anton Arcane

Doctor Alec Holland

Swamp Thing

Arcane Monster

Dr. Linda Holland

scorsese

• 11961 berichten

Tegenvallende film over een wetenschapper die onderzoek doet naar een nieuw soort plant. Genoeg prachtige opnames van de moerassen in South Carolina. Maar verder stelt deze ouderwets aandoende monsterfilm nogal teleur. Van acteerwerk is niet echt sprake en de monsterkostuums zien er wel erg goedkoop uit. Niet bepaald de beste film van Wes Craven.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

Vreemd genoeg beviel deze mij een pak beter dan ik had verwacht. Uiteindelijk is het meer een actie-, superheldenfilm geworden dan pure horror. Eigenlijk wel een vrij tragisch verhaal waar een goede vaart in zit al zitten er toch wel de nodige clichés in. Op enkele scènes na zou ik bijna durven stellen dat het een film voor de hele familie is. Ja, het naakt van de exotische rondborstige Adrienne Barbeau is misschien iets teveel voor de kleine kinderogen, doch niet meteen gepresenteerd op een seksuele manier. Het monster mag er dan goedkoop uitzien, de setting van de moerassen en de jungle vind ik echt wel knap. Toch eens een actiefilm die ik kan waarderen, Gang_Star zal het graag horen.

avatar van ChrisM

ChrisM

Film is zwaar ondergewaardeerd naar mijn mening.

Regie Wes Craven met muziek die herkenbaar klinkt bij de horrorliefhebbers de stijl van Manfredini.... Dit filmpje inmiddels 36 jaar oud heb ik op BR formaat full uncut NSM Records.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Dit is zo'n film die een remake zou verdienen. Typisch iets voor iemand als Guillermo del Toro; die zou er nog iets goeds van kunnen maken. Swamp Thing is een bizarre en campy B-film, gebaseerd op een comic. Vooral in de tweede helft gaat het helemaal de mist in, en wist ik niet meer of ik dit nu komisch moest vinden (shrinking Bruno) of spannend. Neigde toch meer naar het eerste. Verder ziet het er inderdaad heel goedkoop uit met die kostuums, slechte makeup en die Adrienne Barbeau, wiens borsten indrukwekkender waren dan haar suffe acteerprestatie. Beetje Deliverance, The Hulk, Beauty & the Beast door elkaar. Ik vond het niet van begin tot eind slecht moet ik zeggen, en dat komt vooral omdat het zo'n eigenaardig werkje is waar achteraf bekeken toch wat potentieel in zat voor iets beters.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke in elkaar gezette horror - science/fiction waar ik me geen moment heb verveeld. Prima vermaak.

avatar van Noodless

Noodless

Nogal ouderwets en redelijk trash gehalte, maar toch wel vermakelijk op zijn manier. Je zou de film eerder bij actie, avontuur rangschikken dan bij horror. Het wordt allemaal met de nodige kitsch en campy allure gebracht. Zo ziet het moerasmonster er gemaakt uit , maar vooral de tweekamp op het einde tart alle verbeelding. Dat zag er helemaal belachelijk en goedkoop uit. En toch.... het verhaal heeft een vlot tempo en er zitten heel wat luchtige en leuke actiescènes in de film. Andere pluspunten zijn de mooie opnames in de moerasgebieden en Adrienne Barbeau die het oog ook wat gunt. De film is gebaseerd op een comic en is geregisseerd door Wes Craven die een bizarre ingeving aan het verhaal koppelt, namelijk het kind dat daar midden in die moerasgebieden leeft en soms uit het niets gewoon ergens verschijnt. Hoe kom je erop om dit in je film te plaatsen? Maar eerlijk gezegd, ik heb me nergens verveeld en best vermakelijk op zijn manier. 6/10

avatar van Glacius

Glacius

alexspyforever schreef:

Dat het meer een superheldenfilm is, komt doordat het gebaseerd is op DC's Swamp Thing. Een comic karakter dus.

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

• 1927 berichten

Iets heel anders dan wat ik al gezien heb van Wes Craven. Ik had een horror verwacht maar blijkbaar was dit een film waarmee Wes Craven wilde bewijzen ook uit de voeten te kunnen in het actiegenre. En het actiedeelte is zeker competent gedaan. Vooral ontbrak het voor mij aan sfeer. Je zit dan met een monster in een moeras maar het speelt zich allemaal af bij klaarlichte dag en het monster is meer een soort GVR. Al zal Craven wel gebonden geweest zijn aan het karakter van the swamp thing dat al een voorgeschiedenis had in comics. Het kon me allemaal niet echt boeien maar de laatste 25 m vond ik dan toch weer vermakelijk.

avatar van teigertje

teigertje

Een bekende classic monster film uit de eighties.

Nostalgisch en inmiddels wat verouderd.

Maar nog steeds een vermakelijke en hele leuke film.

Voor de liefhebber.

Met een wetenschapper die verandert in een moeras monster, en die het opneemt tegen een bende schurken.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Wat een slechte film is dit zeg, het verhaal is op zich te doen en Adrienne Barbeau is eyecandy in deze. Maar die kunnen deze film niet reden, maar voor wie van een cheesy en campy film houd be my guest

avatar van Basto

Basto

Wat een gedrocht

avatar van schram101

schram101

• 2064 stemmen

Weer zo’n typische Amazon Prime vehikel hoor. Leuk toch altijd dat aanbod van ze. Jammer dat het echt een waardeloze film is. De setting werkt best goed met de fijne locatie maar daar houdt dan ook alles op. Het monster is crap, het plot idemdito en de cast om te huilen. Ja dan voelen 90 minuten zelfs nog tergend langzaam aan.