The Return of Swamp Thing (1989)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Jim Wynorski
met Louis Jourdan, Heather Locklear en Sarah Douglas

The Swamp Thing, een geheimzinnig monster uit het moeras, is terug en bindt de strijd aan met de getikte professor Arcane, die in zijn moeras een laboratorium heeft gebouwd waarin hij gruwelijke genetische experimenten uitvoert.

avatar van martijn77
Alles aan deze film is over the top en niet serieus te nemen. Hoe ze dat bijna anderhalf uur volhouden zonder zelf in hun broek te pissen van het lachen, I dunno.. Het verhaal, zelfs in 3 zinnen, is te belachelijk voor woorden. De film weet dit zelfs te overtreffen. Swamp thing is een goedaardige bodybuilder met een vriendelijke stem in een vies groen pak. In een soort power-rangers gevechten neemt hij het op tegen andere misgelopen experimenten die rondzwerven in het moeras. Daaromheen dartelen de beveiligingsmensen van mr. Bad guy. Elke scene is slechter dan de vorige en net als je denkt dat het niet slechter kan; jawel, het kan dus nog slechter.. Heather Locklear.. Ze acteert als in een gemiddelde pornofilm en het scheelt weinig of Swamp thing mag zijn grote groene boomstam bij haar kwijt. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Ik heb er kostelijk om kunnen lachen dus.. 2 *

is dit een vervolg op swamp thing?

Ik vond dit een grappige film. Hij had niet het bedoelde, griezelige effect op me, maar toch vond ik het een leuke film om te zien. Als vervolg op the swamp thing vond ik deze niet zo super, maar leuk geprobeerd. Ik vind dat Heather redelijk acteerd, beetje jammer inderdaad dat the swamp thing in een goddelijke schone verandert en vervolgens weer terug. Nou ja, je kan niet alles hebben in het leven.

JurassicPark schreef:
is dit een vervolg op swamp thing?

De titel The Return of Swamp Thing zou toch een belletje moeten doen rinkelen

wel aardige film, niets bijzonders

Error_2009 schreef:
wel aardige film, niets bijzonders

Niets daar van, wat een knaller!
Jammer dat je niet meer dan 5 sterren mag geven.

Horrorizer
Geinige film, deed me meteen denken aan Toxic Avenger toen ik die Swamp Thing zag

Dit is een echte slechte film. Snap niet dat mensen hier om kunnen lachen. Mensen in monsterpakken en verschrikkelijk acteerwerk. Die zullen raptor ook wel een goede film vinden. Deed me een beetje denken aan een kleurenversie van King-Kong en dan bedoel ik niet de remake.

avatar van movie acteurs
Geinige, foute jaren 80 filmpje. Vooral Heather Locklear is geweldig in haar rol. Ook Dick Durock deed het leuk als de "Swamp Thing". De film had ook een lekkere cheesy jaren 80 sfeertje. Deze film krijgt van mij een 3,5.

avatar van dutchtuga
Zeer matig vervolg op het eerste deel wat ook al geen meesterwerkje was. Jammer toch, dat er van deze fascinerende comic figuur geen interessante film is gemaakt. Remake misschien?
Wat dit vervolg betreft: Wynorksi maakt er een geweldig potje van. Return of Swamp Thing weet werkelijk niet welke kant op te gaan en schakelt op de meest idiote momenten over van semi-horror naar komedie en weer terug. Het is dat de make-up effecten behoorlijk zijn, anders had dit een veel dikkere onvoldoende gehad. Zeer matig.

avatar van Phantasm
Prima vervolg, net zo leuk als zijn voorganger.