The House on Sorority Row (1983)

Alternatieve titel: House of Evil

Horror / Thriller

geregisseerd door Mark Rosman
met Kate McNeil, Eileen Davidson en Janis Zido

Een groep meisjes woont samen in een studentenhuis. Op een dag krijgen ze ruzie met de huisbazin, die hen meteen op straat wil zetten. De meisjes zinnen op wraak en bedenken een gemene grap, maar helaas gaat alles helemaal mis en ze vermoorden de vrouw. Ze proberen het lijk te verstoppen, maar een geheimzinnige man heeft het gezien en achtervolgt hen overal.

avatar van perceived
Goed.

Sfeervolle en spannende 80's slasher met prima camerawerk en redelijke acteerprestaties. 7/10*

Voor een vergeten slasher uit zijn tijdperk vond ik hem verassend goed.
Zowel de suspense als de acteerprestaties waren van een behoorlijk niveau.

avatar van alexander038
Als Savini de makeup effects van deze film nou ook had gedaan.

avatar van Jurado
..dit vraagt ook om een fatsoenlijke nl release.

avatar van GrobbekuikenXL
Creepy sfeer in laatste twintig minuten maakt veel goed want weinig leuk gefilmde moordscenes en dat had de film wel goed gedaan. Beter geacteerd dan meeste slasher films. Remake was ook beter dan ik verwacht had. Hoort wel in slasher top tien maar zoveel films dus top20 zou makkelijker zijn. Texas chainsaw en Nightmare on elm street staan daar bij mij niet in, zijn toch net geen echte slasherfilms.

avatar van Richard_Voorhees
Erg weinig reacties bij deze naar mijn mening toch wel erg toffe slasher. Er spelen behoorlijk wat aantrekkelijke dames in die ook nog best goed weten te acteren. Kate McNeil doet het goed in de hoofdrol en Eileen Davidson (die later bekender zou worden door The Bold and the Beautiful) speelt haar rol ook sterk. Haar donkere blik is er toch één die je niet zo snel vergeet.
Verder vind ik het gebruik van de orkestrale muziek erg goed gedaan. Ik vind het snel wat te bombastisch en overheersend worden als er gebruik word gemaakt van deze muziek, maar hier hebben ze prima de balans weten te vinden tussen subtiliteit, met aanzwellende stukken op de juiste momenten.
Ook de make-up effecten zien er niet verkeerd uit. Goed, meester Savini heeft in deze jaren nog beter werk afgeleverd, maar er zijn behoorlijk wat slashers uit die periode die heel wat belabberdere effecten hebben.
De sfeer is goed, de locatie is tof, het acteerwerk is best aardig en de moorden zien er ook niet verkeerd uit. Daarnaast wist het einde me nog goed te verassen en heeft de film een aantal sterke, spannende scenes met een aantal mooie jumpscares.
Een verrassende slasher uit deze periode die ik kan aanraden aan de liefhebbers van dit tijdperk en het genre.

avatar van wendyvortex
Zo mooi als "Halloween" zal het nooit meer worden, maar toch kan af en toe een fijn sluip-en-steek-filmpje er best wel even tussendoor.
Niet zo heel verrassend, alhoewel de laatste 20 minuten wel behoorlijk toppie zijn.
Paar fijne kills, ook een paar off-screen, maar alles blijft goed belicht, de slachtoffers acteren ook nog wel redelijk goed en het tempo zit er lekker in.

De film begint vrij slap toch is de cast aardig en ben je benieuwd naar de kills. Richting clamx schakelt de film een tandje bij en zijn de kills erg leuk gedaan en is de film goed geschoten. De uiteindelijk climax is dan ook erg sterk en tilt de hele film omhoog.

avatar van jipt
De personages zijn tof en ook het laatste kwartier is erg leuk. Echter is het verhaal vrij standaard en zijn de kills erg suf. 3*

avatar van BlueJudaskiss
Vlotte, sfeervolle jaren '80-slasher met goed acterende hoofdrolspeelsters. Finale viel me een klein beetje tegen, maar ach. Ik werd hier erg vrolijk van.

avatar van mikey
Ik zal deze film nog maar weer eens proberen. Ik kom nooit door de eerste 30 minuten.

avatar van Daan258
Met weinig info over het verhaal de film maar is opgezet en het was een verrassend goede 80's slasher.
Ik vond het niet zomaar een goede slasher maar zelfs hier en daar een behoorlijk spannende,creepy en vooral sfeervolle slasher wat ik zelf niet veel vaker heb gezien.

mikey schreef:

Apart, want voor mij waren juist de eerste 30 min het best. Super sfeervol, spannend, creepy en uitstekende mooie donkere gefilmde beelden van de gangen van het huis. En dan op de achtergrond een heerlijk sinister soundtrack. Fantastisch!
Ook bij de eerste 30 min kreeg ik af toe zelfs rillingen van het acteerwerk van ( de voor mij onbekende actrice ) Lois Kelso Hunt die Mrs. Slater speelt. Man wat lekkere rol zette die vrouw neer.
Na de eerste 30 min werd het in mijn ogen ietsjes minder. De spanning ging er wat van af maar de sfeer bleef eigenlijk de gehele film goed aanwezig. Vooral bij de laatste scene's schoot dat weer erg omhoog wanneer we de zolder scene te zien krijgen met al die creepy-ass poppen enzo. Heerlijk.

De kills zagen er overigens ook prima uit en waren ook elke keer weer heerlijk om naar te kijken.
Het verhaal was best leuk in elkaar gezet maar stelde over het algemeen niet heel erg veel voor maar wist me toch goed te boeien tot het eind.
Alleen het einde was voor mij toch wel een klein minpuntje. Slecht was het niet maar ik had zeker wat meer willen zien van o.a. de killer.

Al met al een heerlijk verrassende slasher.
Hier mogen er van mij wel meer van komen.

Een dikke 3,0*

avatar van mrklm
Een nachtmerrie-achtige proloog waarin een bizar medisch experiment mislukt, de woorden 'the present' in beeld, een aantal jongeren dat op een afgelegen plaats bijeenkomt en een stalker die ze één of voor op expliciet in beeld gebrachte wijze om zeep helpt. Yep, dit is de zoveelste opzichte kloon van Friday the 13th, maar zoals de meeste klonen is hij meer schatplichtig aan deel 2 uit de reeks, aangezien de film vol zit met onsympathieke karakters die je zelf met alle plezier naar de eeuwige jachtvelden zou sturen. Het excuus is een uit de hand gelopen grap die een groepje net afgestudeerde dames uithaalt in hun studentenhuis met de eigenares, wanneer die hun duidelijk te verstaan geeft dat ze zo snel mogelijk het huis moeten verlaten. Matig, matig, zeer matig allemaal.

avatar van Rickyman
Aardig horrorfilmpje, dat opvallend degelijk inelkaar zit en ziet alles er netjes verzorgt uit, voor die tijd.
Het verhaaltje is gewoon een Friday the 13th of Halloween variant en verder niet zo bijzonder, maar wist prima te vermaken.