• 15.806 nieuwsartikelen
  • 178.337 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.099 gebruikers
  • 9.377.395 stemmen
Avatar
 
banner banner

Skyfall (2012)

Actie / Thriller | 143 minuten
3,62 3.839 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 143 minuten

Alternatieve titel: Sky Fall

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Sam Mendes

Met onder meer: Daniel Craig, Judi Dench en Javier Bardem

IMDb beoordeling: 7,8 (766.975)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 31 oktober 2012

Plot Skyfall

"Think on your sins."

Bonds loyaliteit aan M wordt op de proef gesteld als ze achtervolgd wordt door haar verleden. Als de MI6 vervolgens onder vuur komt te liggen is Bond genoodzaakt de bedreiging op te sporen en te vernietigen, ongeacht de hoge persoonlijke prijs die dit met zich mee brengt.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van MovieGamer

MovieGamer

  • 2 berichten
  • 10 stemmen

Is dit een goeie film


avatar van AGE-411

AGE-411

  • 10342 berichten
  • 750 stemmen

MovieGamer schreef:

Is dit een goeie film

Is dat een vraag?


avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

  • 13471 berichten
  • 1308 stemmen

MovieGamer schreef:

Is dit een goeie film

Lees de berichten van jou mede-gebruikers zou ik zeggen .


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2567 stemmen


avatar van Jan3123

Jan3123

  • 7 berichten
  • 0 stemmen

De titelsong van deze film word dus gezonde door Adele. Om die reden wil ik deze film dus NIET zien.

Om ze te straffen daarom 0 ster. Helaas blijkt dit niet te kunnen dus word het 0,5 ster.

Ik denk niet dat die smerige hufterige geldwolven van dat schijt Hollywood daar wakker van zouden liggen, ik dus ook niet als ze keihard failliet zouden gaan.

En dan vinden die gasten het nog vreemd ook dat niemand hun films wil kopen, dat hebben die hufters gewoon verdient!


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Jan3123 schreef:

De titelsong van deze film word dus gezonde door Adele. Om die reden wil ik deze film dus NIET zien.

Om ze te straffen daarom 0 ster. Helaas blijkt dit niet te kunnen dus word het 0,5 ster.

Nou nee, eerst kijken dan stemmen. Stem verwijderd.


avatar van aart1706

aart1706

  • 11 berichten
  • 24 stemmen

Absoluut een van de betere Bond films Goed verhaal Alles zit erin met weer veel aktie-stunts.

Verveelt geen moment ondankt de lengte van 143 minuten.

Daniel begint een beetje mijn favorite 007 te worden en dat was toch eerst Sean Connery.


avatar van Ceeda7

Ceeda7

  • 3544 berichten
  • 1381 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Nou nee, eerst kijken dan stemmen. Stem verwijderd.

En dan nog wat is zijn punt eigenlijk? Ooit een vriendje van Adele geweest en heeft ze hem gedumpt ofzo?


avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

  • 1541 berichten
  • 2392 stemmen

Ceeda7 schreef:

(quote)

En dan nog wat is zijn punt eigenlijk? Ooit een vriendje van Adele geweest en heeft ze hem gedumpt ofzo?

Ach die doet het gewoon om laag te stemmen omdat de muziek een popnummer bevat heel zielig. Skyfall is een schitterend nummer en ook de film is super. Negeren zo iemand.


avatar van Jan3123

Jan3123

  • 7 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Nou nee, eerst kijken dan stemmen. Stem verwijderd.

Als ik de hele film nu zonder geluid bekijk mag ik dan wel stemmen? Ja ik weet het, dat klink debiel maar het kan zolang je een ondertitel hebt. Ik hoor die Adele dan uiteraad NIET.

Ceeda7 schreef:

(quote)

En dan nog wat is zijn punt eigenlijk? Ooit een vriendje van Adele geweest en heeft ze hem gedumpt ofzo?

Met "Ze" doelde ik op Hollywood.

En nee dankje!

[/quote]

Ach die doet het gewoon om laag te stemmen omdat de muziek een popnummer bevat heel zielig. Skyfall is een schitterend nummer en ook de film is super. Negeren zo iemand. [/quote]

Dat kan je verwachten als je haar de titelsong laat maken. Waarom trouwens niet gewoon een titelsong door een nog onbekende band/artiest?

Of ik ht nu mooi vind of niet alleen al het herkennen van die stem roept in mij blinde haat op.


avatar van Driello

Driello

  • 1379 berichten
  • 0 stemmen

Jan3123 schreef:

Als ik de hele film nu zonder geluid bekijk mag ik dan wel stemmen? Ja ik weet het, dat klink debiel maar het kan zolang je een ondertitel hebt. Ik hoor die Adele dan uiteraad NIET.

.

Ja, dat klinkt debiel. En ik weet niet hoe jij het begripp titelsong beschouwt, maar die zit aan het begin van de film, duurt een paar minuten en daarvoor en daarna hoor je haar niet meer.

Maar goed, je hebt je aandacht al genoeg gekregen, denk ik..........


avatar van Jan3123

Jan3123

  • 7 berichten
  • 0 stemmen

Driello schreef:

(quote)

Ja, dat klinkt debiel. En ik weet niet hoe jij het begripp titelsong beschouwt, maar die zit aan het begin van de film, duurt een paar minuten en daarvoor en daarna hoor je haar niet meer.

Maar goed, je hebt je aandacht al genoeg gekregen, denk ik..........

Dus niet het eind van de film? (Aftiteling)

Dan zuigt het dus nog meer.

En dat is al een paar minuten te lang.


avatar van Driello

Driello

  • 1379 berichten
  • 0 stemmen

zorg voor een plekje dicht bij den uitgang en maak je dan snel uit de voeten........de oplossingen moeten je wel aangedragen worden, zeg.........


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Driello schreef:

zorg voor een plekje dicht bij den uitgang en maak je dan snel uit de voeten........de oplossingen moeten je wel aangedragen worden, zeg.........

Leuk he, mensen die trollen. Ik zou hier niet verder op reageren als ik jou was, hou de eer aan jezelf... Overigens je opmering is


avatar van Jan3123

Jan3123

  • 7 berichten
  • 0 stemmen

Driello schreef:

zorg voor een plekje dicht bij den uitgang en maak je dan snel uit de voeten........de oplossingen moeten je wel aangedragen worden, zeg.........

Ik kijk geen films in de bioscoop dus dat is niet nodig, aangezien ik thuis MUTE tot de beschiking heb.


avatar van AGE-411

AGE-411

  • 10342 berichten
  • 750 stemmen

Jan3123 schreef:

Dat kan je verwachten als je haar de titelsong laat maken. Waarom trouwens niet gewoon een titelsong door een nog onbekende band/artiest?

Of ik ht nu mooi vind of niet alleen al het herkennen van die stem roept in mij blinde haat op.

Geen fan van Adele blijkbaar?

pourquoi pas?

(Ik kende niets van haar, of van top40-popmuziek globaal, maar vind het een geschikte soundtrack).


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen

Jan3123 schreef:

Ik kijk geen films in de bioscoop dus dat is niet nodig, aangezien ik thuis MUTE tot de beschiking heb.

Hadden we hier maar een MUTE-TROLL tot onze beschikking...


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen

AGE-411 schreef:

(Ik kende niets van haar, of van top40-popmuziek globaal, maar vind het een geschikte soundtrack).

Het is een perfecte Bond-song. Uiteraard gelikt en (by definition) niet origineel, en ik hoef 'm ook niet al te vaak te horen, maar voor de film is hij gewoon helemaal goed.

En daarmee is het dus een van de weinige aspecten van de film dat ik echt goed vond.


avatar van vaneijck

vaneijck

  • 74 berichten
  • 157 stemmen

Hoorde her en der wat negatieve verhalen, toch maar zelf eens gaan bekijken.

Ik vond het een zeer vermakkelijke en aantrekkelijke actiefilm, met een goed te volgen verhaallijn.

Helaas vond ik wel sommige scenes wat nep en goedkoop overkomen.. terwijl er erg veel geld in deze film is gestoken, jammer.

Zeker wel de moeite waard om te kijken, een 3.5 ster is hij meer dan waard!


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

vaneijck schreef:

Hoorde her en der wat negatieve verhalen, toch maar zelf eens gaan bekijken.

Ik vond het een zeer vermakkelijke en aantrekkelijke actiefilm, met een goed te volgen verhaallijn.

Helaas vond ik wel sommige scenes wat nep en goedkoop overkomen.. terwijl er erg veel geld in deze film is gestoken, jammer.

Zeker wel de moeite waard om te kijken, een 3.5 ster is hij meer dan waard!

Welke scénes bedoel je dan? Want de enige scénes waarbij ik dat had waren de scénes (welgeteld 2 bij elkaar) met de Heineken flesjes.


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen

m1chel schreef:

Want de enige scénes waarbij ik dat had waren de scénes (welgeteld 2 bij elkaar) met de Heineken flesjes.

One Heineken please, shaken nor stirred.


heb Skyfall nu 2x gezien, en het blijft een zeer goed actiefilm.
alleen is het de vraag is het wel een echte Bond film?
ik mis de Gadgets en op het einde lijkt het meer op Mac Guyver
verder zie je wel een menselijke Bond hij heeft een alcohol probleem en omdat ie in het begin van de film is neergeschoten door zijn collega zie je hem daar in de film last van hebben steeds

verder is het plot ook zeer verassend wie had gedacht dat M dood ging en natuurlijk komen Moneypenny en Q weer terug in de film.
en Q dit keer als Nerd om het in deze tijd te zetten


ik kan niet wachten op de andere Bond films die er aan komen


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen


Steffmeister85 schreef:
een menselijke Bond hij heeft een alcohol probleem en omdat ie in het begin van de film is neergeschoten door zijn collega zie je hem daar in de film last van hebben steeds
Precies, en daar zat ik totaal niet op te wachten. Eigenlijk ging de film daar voor mij al de verkeerde kant op, en het is daarna niet meer goedgekomen.

...wie had gedacht dat M dood ging
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het had voorspeld, maar echt verrassend vond ik het niet. Ik heb me al vaker afgevraagd hoelang Judy Dench de rol van M nog zou gaan vertolken (al weet ik verder ook niet of dat de reden is geweest van het overlijden van M).

en natuurlijk komen Moneypenny en Q weer terug in de film.
Inderdaad, de introductie van Moneypenny was leuk en verrassend, deels ook vanwege haar huidskleur.

en Q dit keer als Nerd om het in deze tijd te zetten
Als hij echter met dit soort knullige gadgets aan blijft komen dan kunnen ze hem net zo goed achterwege laten.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Nou, liever dat Q dit soort gadgets gebruikt dan de belachelijke gadgets uit Die Another Day. Ik vond juist de introductie van Q goed. Ik denk niet dat je de Q meteen met veel gadgets moet laten komen. Eens in de zoveel tijd komt er een Bond film die afwijkt van het vaste patroon van James Bond, en dat was Skyfall. Aangezien ik op IMDB al las dat de volgende 2 Bond films weer Ian Flemming verhalen gaan worden, kunnen we wel wat verwachten denk ik. Ik heb net (voor de zoveelste keer) de complete Bond serie nu eens op Blu-Ray gekeken, en ik heb altijd geroepen dat Moore voor mij de enige echte James Bond was, op de voet gevolgd door Sean Connery, maar na Casino Royale en deze (over Quantem of Solence zullen we het dan maar niet hebben) vind ik het een geniale zet om Daniel Graig James Bond te laten spelen, maar goed dat is mijn mening dan weer.


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen

m1chel schreef:

...maar goed dat is mijn mening dan weer.

Precies, en voor mij geldt natuurlijk hetzelfde. Het is ook niet zo dat ik per se dit of dàt wil zien, het punt is gewoon dat ik enorm veel zin had in deze film en dat hij me onvoldoende heeft weten te boeien. En dan ga je je afvragen hoe dat komt. Voor een deel denk ik door aspecten die andere mensen juist zo boeiend en geweldig vonden: de nieuwe rauwe straatvechter-Bond die emotioneel aan de grond zit en een drankprobleem heeft. Goed, dat 'rauwe' had ik me na Casino Royale wel mee verzoend (vond ik een aardige film), maar op de rest zit ik blijkbaar niet te wachten.

Maar Batman Begins moest ik ook aan wennen, die ben ik na een 2e keer wel meer gaan waarderen, dus ik ga Skyfall ook nog een 2e kans geven.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Hmmm, ja ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar ik denk niet dat de Bond makers constant bij dezelfde elementen moeten blijven hangen. De omschakeling van Connery en Morre vond ik gigantisch, netzo als de omschakeling van Moore naar Dalton. Juist de omschakeling naar de blonde Graig is gewaagd. Graig geeft een beetje zijn eigen draai aan de serie. Persoonlijk zit ik ook niet te wachten op een zwaar realistische James Bond. Bond is een icoon, maar je moet wel publiek blijven trekken naar deze films. Als je dan constant bij het zelfde blijft, ga je het publiek vervelen. Ik had er persoonlijk niet aan moeten denken als ze Moore (ongeacht zijn leeftijd) voor The Living Daylights hadden genomen, net zo min als ze Brosnan voor Casino Royale zouden hebben genomen.

Ik vond juist dat ze weer een beetje back to basic gingen met Deze Bond film. Je kan simpelweg nu niet meer op de proppen komen met een Bond film als Dr. No of zelfs The man with the Golden Gun, dus de makers geven gewoon wat meer info met het opstapje om Bond weer bij zijn traditie te krijgen, als je het mij vraagt geniaal gedaan. Vanaf Casino Royale begint het Bond verhaal weer van vooraf aan, een soort van James Bond Reboot. Quantem of Solence is gewoon de opstap om een soort van Spectre terug te laten komen. Ik noem de Bonds van Graig ook meer een James Bond 2.0

Het nummer van Adele was ook erg goed, eindelijk weer een echt Bond nummer, die hadden we sinds The World Is Not Enough niet meer gehad vond ik. De songs uit Die Another Day, Casino Royale en Quantem of Solence waren gewoon niet goed vond ik, ik vond de eerst en laatst genoemde films ook niet echt erg goed trouwens, maar dat had niks met de titelsong te maken.


m1chel schreef:

Hmmm, ja ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar ik denk niet dat de Bond makers constant bij dezelfde elementen moeten blijven hangen. De omschakeling van Connery en Morre vond ik gigantisch, netzo als de omschakeling van Moore naar Dalton. Juist de omschakeling naar de blonde Graig is gewaagd. Graig geeft een beetje zijn eigen draai aan de serie. Persoonlijk zit ik ook niet te wachten op een zwaar realistische James Bond. Bond is een icoon, maar je moet wel publiek blijven trekken naar deze films. Als je dan constant bij het zelfde blijft, ga je het publiek vervelen. Ik had er persoonlijk niet aan moeten denken als ze Moore (ongeacht zijn leeftijd) voor The Living Daylights hadden genomen, net zo min als ze Brosnan voor Casino Royale zouden hebben genomen.

Ik vond juist dat ze weer een beetje back to basic gingen met Deze Bond film. Je kan simpelweg nu niet meer op de proppen komen met een Bond film als Dr. No of zelfs The man with the Golden Gun, dus de makers geven gewoon wat meer info met het opstapje om Bond weer bij zijn traditie te krijgen, als je het mij vraagt geniaal gedaan. Vanaf Casino Royale begint het Bond verhaal weer van vooraf aan, een soort van James Bond Reboot. Quantem of Solence is gewoon de opstap om een soort van Spectre terug te laten komen. Ik noem de Bonds van Graig ook meer een James Bond 2.0

Het nummer van Adele was ook erg goed, eindelijk weer een echt Bond nummer, die hadden we sinds The World Is Not Enough niet meer gehad vond ik. De songs uit Die Another Day, Casino Royale en Quantem of Solence waren gewoon niet goed vond ik, ik vond de eerst en laatst genoemde films ook niet echt erg goed trouwens, maar dat had niks met de titelsong te maken.

ik ben het er mee eens dat we de goeie ouwe bond flims niet meer terug krijgen.

daarom is het ook goed dat ze nu deze stap maken, maar mag wel meer een vleugje bond in de volgende films


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Steffmeister85 schreef:
(quote)


ik ben het er mee eens dat we de goeie ouwe bond flims niet meer terug krijgen.
daarom is het ook goed dat ze nu deze stap maken, maar mag wel meer een vleugje bond in de volgende films
Ja maar ik denk ook serieus dat Skyfall de opstap naar is. Quantem zal de nieuwe SPECTRE worden denk ik, Moneypenny is terug, weer een mannelijke M, die weer in een kamertje zit die we uit de Moore films kennen, de terugkeer van een nieuwe Q, nee ik denk echt dat Skyfall het begin is van de nieuwe Bond die toch terugkeert naar zijn roots.


avatar van MrProper

MrProper

  • 12 berichten
  • 103 stemmen

pfff ben geen JB fan maar heb ze allemaal al eens gezien dus kon niet anders dan deze kijken...

na de titelsong met adele (gelukkig zag je haar niet) en ellelange intro begon film maar vond het toch allemaal traag op gang komen eerlijk gezegd...

Daniel Graig als JB...ik vind het persoonlijk allemaal wat minder...vond Brosnan toch beter in die rol

Voor de rest vond ik het vrij saai en gadgets,mooie wagens blijven uit...crisis ook aanwezig

2.5 sterren omdat ik making off gezien heb ook en omdat het JB is


m1chel schreef:
(quote)
Ja maar ik denk ook serieus dat Skyfall de opstap naar is. Quantem zal de nieuwe SPECTRE worden denk ik, Moneypenny is terug, weer een mannelijke M, die weer in een kamertje zit die we uit de Moore films kennen, de terugkeer van een nieuwe Q, nee ik denk echt dat Skyfall het begin is van de nieuwe Bond die toch terugkeert naar zijn roots.


ja dat denk ik ook, kan daarom niet wachten op de volgende bond films

Gerelateerde tags

spiongeheim agentsociopathpolice impersonator mi6moordenaarart gallerybritish secret serviceimaxuzi booby trapimpersonating a police officermacaokomodo dragon007: (2012)智破天凶城 intensevibrant