Meningen
Hier kun je zien welke berichten Kondoro als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
D-Tox (2002)
Alternatieve titel: Eye See You
“Booze is a slow burn, but it's suicide all the same.”
Mwah, het voelt toch wel aan als een slappe politiethriller die eigenlijk niet veel weg heeft van een horrorfilm. Nadat ik ‘Schwarzenegger’ in een horrorfilm heb gezien en ik zag dat deze film op ‘Netflix’ aangeboden werd moest ik deze toch wel kijken. Zeker omdat ik dan beide films in de ‘Horrorfilm Challenge’ ook heb gezien en heb gelogd, het werd dan ook wel eens tijd om de film met de ‘horrortag’ van ‘Stallone’ op te zetten.
En ik moet zeggen, het begon erg veelbelovend. Ik vond het plot al wat cliché maar, zeker met de eerste moord weet de film toch binnen te vallen, en dat is dan ook letterlijk gezien. Hier kreeg ik overigens wel de nodige horrorfeelings bij, aangezien hij heel mooi opgeknoopt aan het plafond hing, met beiden ogen doorboort en een politieknuppel door zijn strot geduwd. Daarna kent de film nogmaals zo’n moment, met de vrouw van ‘Malloy’ maar, daarna kakt de film volledig in en word het niet meer als een dramatische boel die eigenlijk zijn volledige kracht verliest.
Het verhaal is in het begin erg boeiend, waar we onze ontmoeting hebben met een seriemoordenaar die het puur gemunt heeft op politieagenten, hij verteld dat dit te maken heeft met iets wat in het verleden is gebeurt tussen hem en ‘Malloy’. Wanneer hij de vrouw van ‘Malloy’ vermoord op gruwelijke wijze (zoals hier boven uitgelegd), raakt hij in een verslaving van alcohol. Hij wordt meegenomen naar een afkickkliniek waar hij met andere ambtenaren in een afkick proces komt. Het gaat een tijd goed tot er weer vreemde dingen gebeuren en de moordenaar blijkt hem gevolgd te zijn naar deze kliniek en moord nu langzamerhand iedereen uit die daar rond loopt. Na een kat en muis spel weet ‘Malloy’ hem te vinden en vermoord hem dan wel weer op vrij harde wijze waarna de film eigenlijk vrij snel eindigt.
‘Stallone’ acteert overigens niet heel verkeerd in deze film, een beetje zoals we van hem gewend zijn, en dat is niet altijd even goed. Maar, wat ik wel vind is dat deze film toch wel tot zijn slechtere behoort, het begin is erg leuk en het einde wordt wel weer wat vermakelijk (neem de laatste 10 minuten) maar daar tussen in is het wel echt erg saai. En het labeltje horror heeft hij niet verdient, zo schrikbarend waren de scenes niet.
2.5*
Da Vinci Code, The (2006)
“Nobody hates history. They hate their own histories.”
Deze eigenlijk direct na ‘Angels & Demons’ gekeken. Ik wou in eerste instantie ook beginnen met deze film maar kwam er vrij laat achter dat er nog een deel voor was. Maar och, wat is dit tweede deel toch wel een taaie om door heen te komen zeker gezien zijn voorgaande deel. Daar waar het nog erg speels is als film, een leuke puzzel kent die ook qua leervlak toch nog wat te bieden heeft is deze film toch wel het taaie broertje die eigenlijk net niet dat niveau weet te halen. Dat is best jammer gezien het begin van de film erg pakkend was en eigenlijk direct mijn aandacht te pakken had, een hele duistere sfeer die hint naar een doorgetrokken verhaallijn, helaas laat ‘Howard’ net iets te veel leuke dingen liggen.
‘Tom Hanks’ speelt weer een prima rol als ‘Robert Langdon’ echter, kan hij de film niet als enige op zijn schouders dragen en heeft wel een goede medespeelster nodig. Nu bedacht ‘Howard’ om daar ‘Audrey Tautou’, prima toevoeging verder maar ik kon er niet zo heel veel mee. Het verhaal was wederom wel leuk, en het kat en muisspel die er ontstaat is ook prima gedaan.
Wat dat betreft was de film redelijk. De puzzel was wederom lastig gemaakt maar, niet heel bijzonder om te volgen. Dit keer vond ik de achtergrond informatie wat magertjes en wordt er meer focus gelegd op actie scenes, het pakte me allemaal niet heel erg.
Helaas had ik wel wat meer van deze film verwacht, dat is wel vaker zo. Dit keer kon de film mij niet zoveel boeien en vond ik hem zeker niet zo bijzonder als sommigen en zelfs mijn kameraad beweren. Prima zit voor de maandagavond, niks bijzonders, duurt overigens wel erg lang, dat zat me wat tegen.
3.0*
Daddy Day Care (2003)
Alternatieve titel: Oppas Pappa's
Daddy Day Care
Ik denk dat Daddy Day Care weer één van de zoveelste film is die erg ondergewaardeerd word. Ik vond persoonlijk Daddy Day Care toch nog een film die prima te zien was. Nee, het is niet de beste film van Murphy maar, hij vermaakt je wel en dat heb ik gedaan. De grappen waren soms wel wat slapjes maar, ook om een paar grappen kon ik gieren en brullen . Het acteerwerk was dan misschien soms wel wat irriterend maar, dit was toch maar eventjes!
Het verhaal kon mij prima vermaken. Het concept vond ik ook erg leuk waardoor ik, zoals ik al vaker zei dat ik een prima film beleving had. Dus mocht je even snel tussen door een filmpje kijken en je toch nog redelijk vermaken? Zet deze even aan.
3.0*
Daddy's Home (2015)
Daddy's Home
Met zeer gemengde gevoelens verliet ik Daddy's Home. Wat mij tegenviel is dat ik de film vaak aan de trage kant vond waardoor het kijken naar deze film voor mij soms wat saai werd. Het concept van Daddy's Home kan ik toch wat omschrijven in mijn eigen levensverhaal. Dan is het nog niet zozeer met een vader maar met een moeder, en natuurlijk een stief-moeder. Heb dit zelf altijd een dramatisch tijdperk gevonden waar ik zeker niet graag aan terug denk.
Het verhaal van Daddy's Home kun je snel ontrafelen, en zoals de titel al vrij geeft kun je dus snel achterhalen waar het over gaat. Snel verteld is Ferrel de stief vader. Hij wilt er alles aan doen om geliefd te worden bij de kids van zijn nieuwe vrouw. Markie mark is de echte vader, een stoere vette kerel die er eigenlijk alles aan doet om Ferrel zijn leven toch wel moeilijk te maken. Misschien soms niet even bewust maar, toch gebeurt dat wel.
Daddy's Home heeft een verhaal wat mij niet echt op elke punt kon bekoren. Het concept vond ik zelf niks, echt ook met de soms wat idiote scenes wat natuurlijk bij Ferrel past, was de film niet echt geslaagd. Ik twijfel erg tussen mijn cijfer maar voor mijn gevoel past het geen er meer bij, toch wat tegengevallen achteraf.
2.5*
Daddy's Home 2 (2017)
De eerste kerst film zit er alweer op. Dat kan ook niet anders als de mensen in je werk bus nu al fanatiek ‘Skyradio’ op willen zetten om in de kerstsfeer te komen. Mij hoor je totaal niet klagen, als fanatieke fan van de kerstdagen mag het van mij nog wel eerder beginnen. Ik ben daarom ook altijd best fan om kerstfilms te kijken gedurende de decembermaand en nu het toch al de eerste van de maand is, waarom niet gelijk eentje aan slingeren?
Het verhaal was geinig en sloot opzich wel leuk aan op het eerste deel. Misschien wel leuker om die eerst gezien te hebben want dan weet je wat meer over de personages. Niemand word echt goed voorgesteld buiten de nieuwe leden om, neem daarbij een John Cena en de ouders van Mark en Will. We volgen de families waarbij de opa’s aan komen draven voor de kerst en besluiten even later die met z’n allen te vieren. Hier gaat het echter helemaal mis als onder andere ‘Kurt’ besluit om de families een beetje tegen elkaar op te zetten waardoor de families geregeld een ruzie beginnen te krijgen, er hier en daar veel irritatie is op elkaar en het allemaal toch niet zo gezellig gaat worden. De families beleven veel komische momenten met elkaar waarop volgt dat de dagen voor kerst flink in de soep lopen. Echt een verhaal is er niet, de film is in het algemeen puur gericht op veel kloten en vooral niet serieus zijn, geinige situaties mee maken en klungelen.
De cast vond ik leuk. Ferrell blijft toch wel één van mijn favoriete op het komische vlak die buiten zijn eigenzinnige typetjes toch nog vaak best vermakelijk kan zijn. Mark Wahlberg deed het ook leuk en hem zie ik graag terug in films. Is sinds het begin van mijn ‘film verslaving’ al één van de favorieten en dat blijft het nog steeds. En uiteraard doet Mel Gibson het ook altijd wel leuk. Ook Cena was een leuke toevoeging, de dames zijn leuk om te zien. Linda Cardellini blijft in mijn ogen een knappe vrouw en die mag er ook echt wel wezen. De kids zijn leuk maar daar had ik niet veel mee!
De film werd ook wel opgevuld met leuke muziek. Zo konden we tijdens de introductie van ‘Kurt’ (Mel Gibsion) genieten van het liedje ‘Thunderstruck’ die natuurlijk zo wel erg stoer over wist te komen. En voor de rest was het natuurlijk vrij standaard met wat kerst muziek, waarvan ik het einde toch leuk vond waar de cast het liedje ‘Do they Know it's Christmas’ gingen spelen, erg vermakelijk.
De komische scènes kwamen vooral van Ferrell af die weer genoeg dommigheid mee maakte. Onder andere het neerhalen van een zendmast, de kerstversiering van het huisje af roppen met een veegmachine en noem zo maar op. Maar ook domme kleine dingetjes als het stoer weg gooien van de tas van ‘Dusty’ en daarna als mietje snel de auto in haha, lachen man!
Al om al erg vermakelijke kerstfilm die de maand goed begint. Ik ben klaar voor de kerst dagen en nog maar 19 dagen wachten en dan mag ik lekker genieten van de welverdiende vakantie! Even twee weken uit de klote regen, wind en koude weer ?. Toch heb ik het gevoel dat ik ‘Daddy’s home 2’ iets te leuk vind dan het gemiddelde hier maar ach, wat boeit dat?
3.5*
Dallas Buyers Club (2013)
“Let me give y'all a little news flash. There ain't nothin' out there can kill fuckin' Ron Woodroof in 30 days.”
Een fantastische biografische film over de Amerikaanse ‘Ron Woodroof’. Toen ik deze film tijdens zijn release zag was ik wat sceptisch over het verhaal en het trok niet gelijk mijn interesse. Toen hij op ‘Netflix’ verscheen kreeg de film opnieuw aandacht van mij en ik was eigenlijk wel erg verbaasd. Het plot trok me wat meer aan en het leek me erg interessant en ook de cast had zeker een voorsprongetje want die was erg sterk. Na het opzoeken van ‘Ron Woodroof’ en meer informatie te vergaren over deze persoon was ik wel klaar voor de film die (nog tot mijn verbazing) niet lang duurde en er rap door heen raast.
De film begint heel goed en heel sterk. De personage van ‘Ron Woodroof’ springt er eigenlijk al erg mooi uit, en is bijna niet te missen. De man was vrouwenverslinder en daarnaast homofobisch met een aardige voorkeur naar drugs. Dit leventje word ook uitbundig uitgebeeld en het ziet er zeker rustig uit, de stoere ‘Ron Woodroof’, wat kon hem gebeuren? Tot hij op enig moment neer valt en blijkt dat hij ernstig ziek is, hij heeft HIV en krijgt daarna AIDS. Dit is een ziekte die veel voorkwam bij de homo’s en daardoor werd er makkelijk een stempel op die ziekte gedrukt terwijl ook vrouwen deze ziekte konden overdragen na onveilige seks. Dit is dus het geval geweest bij ‘Ron Woodroof’ maar ook hij krijgt nu de stempel ‘homo’ op zijn hoofd en is niet meer langer welkom bij zijn vrienden en geliefden.
In het ziekenhuis leert ‘Ron’, ‘Rayon’ kennen. Een transgender die naast ‘Ron’ in zijn kamer ligt. De twee bouwden een band op, ook al wou ‘Ron’ niks van hem weten (hij was immers homofoob) maar na maten begonnen ze elkaar wel wat beter te leren kennen als was en bleef ‘Ron’ afstandig. ‘Ron’ rees af naar ‘Mexico’ om daar ene behandeling te volgen die illegaal was in Amerika maar, waarvan hij dacht dat het een werkend middel was tegen AIDS. Hij werd er mee behandeld en de dertig dagen die hij te leven had werden er meer en ‘Ron’ bedacht een manier om deze middelen het land in te smokkelen en vervolgens deze te verkopen aan lot genoten onder de noemer ‘Dallas Buyers Club’.
Deze handel bracht mooi geld op en ondertussen vocht ‘Ron’ het aan tegen bepaalde instanties die slechte medicatie voorschreef om de zijne erdoor te drukken. Deze strijd en deels ook kat en muis spel liep gesmeerd en ‘Ron Woodroof’ sterft ook helaas aan deze ziekte.
Na een anderhalf uur kakt de film wel weg en verliest hij zijn kracht. Dit kwam meer omdat de film niet echt een ‘nieuw’ spektakel kon laten zien en we langzamerhand ook afscheid begonnen te nemen van ‘Woodroof’ waardoor de film ook steeds rustiger word door het vervolgens af te maken met tekstberichten, ik had toch gehoopt dat het einde (het sterf moment bijvoorbeeld) met beeld in de film zat om toch wat meer sympathieke momenten te creëren.
‘Matthew McConaughey’ acteert onwijs sterk en daar was ook weinig op af te zien. Graatmager en ziek ogend knokt hij zichzelf door de film en heeft de rol erg goed onder de knie. Maar ook ‘Jennifer Garner’ deed het prima en ‘Jared Leto’ met de rol van ‘Rayon’ deed het best aardig.
Al om al dus zeker een film om te kijken en niet om weg te drukken. De film is achteraf best boeiend geweest en ook gezien de struggles die de wereld destijds kende. Goeie biopic en zeker geen spijt gehad toch achteraf een te hebben aan geslingerd.
4.0*
Dan in Real Life (2007)
Dan in Real Life
Deze Drama / Komedie vond ik gister avond echt niets aan. Ik denk dat ik niet in de stemming was voor een drama film maar toen ik hem net af keek vond ik hem wel aardig. Waar ik vind dat de komedie genre geschrapt mocht worden! Vond de film ook een beetje traag op gang komen en de film werd traag overgebracht. Ook hier in deze film vond ik dat de personage van Britt Robertson overgebracht werd als een tiener probleem. Steve Carell vond ik goed acteren in zijn eerste, voor mij, serieuze rol. Juliette Binoche deed het ook wel leuk. Het verhaal vond ik oké, het concept was goed. Leuke tussendoor - kijk filmpje maar niet echt mijn type film.
2.5*
Dance of the Dead (2005)
Alternatieve titel: Masters of Horror: Dance of the Dead
Het derde deel van de ‘Masters of Horror’ serie en het is Tobe Hooper gelukt om als eerste negatief in de smaak te vallen. ‘Dance of the Dead’ is de eerste film die mij niet wist te overtuigen. En dat nog wel als regisseur van Poltergeist en The Texas Chain Saw Massacre, beiden films wisten mij wel te overtuigen en dat had ik ook gehoopt bij deze kortere film. De film was van begin tot aan het einde eigenlijks nietszeggend, er gebeurd vrij weinig tot helemaal niks zelfs. Zombies waren nauwelijks aanwezig en er is maar weinig horror te bekennen.
Toch, de zombies die aanwezig waren zagen er leuk aan al waren dit er maar een stuk of zes. Er hangt geen sfeer in de film en het is allemaal maar van een matig niveau die ik niet echt kon waarderen. De laatste dertig minuten waren nog wel een spektakel, en met hier en daar wat zombies maar over het algemeen mag je het wel vergeten. Robert Englund speelde niet echt heel lekker, en zo komt de film toch op alle punten veel tekort.
1.5*
Dance of the Dead (2008)
Lekkere b-film die toch wel een bepaalde klasse uitstraalde. Waarschijnlijk heeft het beter uitgepakt dan gedacht werd, de zombies vond ik er nog aardig leuk uit zien en gezien de afspeelduur was de film redelijk op een leuk tempo die me van begin tot het einde wist te boeien, en zo heel lang duurt de film echt niet. Geen gezeik, geen langdradige scénes maar gewoon laten gaan en een heerlijke zombiefilm uitwerken.
Ik houd vaak wel van deze komische zombiefilms en ook ‘Dance Of The Dead’ is een geslaagde zit geweest. Ik heb genoten van de acteurs, die dan wel niet van een hoge klasse acteren ze hebben me zeker niet verveeld. Toch is de film wel vrij standaard, en brengt de film zeker geen vernieuwend iets in de wereld. Een groep jongeren die eigenlijk moeten overleven van een zombie apocalyps, tja we kennen het wel.
De film laat zich zeker niet kennen, het bloed spat op je beeldscherm en er word goed gebruik van gemaakt. Zoals ik al zei, de zombies zien er goed en leuk uit en voor een b-film ook zeker verzorgd. Er zitten wel wat leuke scenes in o.a. het plaatselijke punk-bandje die in de garage aan het jammen waren en vervolgens ook in aanmerking komen met de gevreesde zombies. En met het spelen van muziek ze tegen kunnen houden, met zijn mooie ‘B.C. Rich’ gitaar die ik ook heb .
Ja, verrassend leuke film en prima vermaakt. Ik heb hier zeker vaak interesse voor en ga dit soort films ook zeker niet links laten liggen!
3.5*
Dangerous (2021)
Alternatieve titel: Wake
“Do whatever it takes to save your ass!”
Jammer, dat deze film eigenlijk net niet goed wordt uitgepakt als het op voorhand leek te worden. Ik ken verder de regisseur ‘Hackl’ niet dus ik weet niet wat hij heeft gemaakt maar als ik moet geloven wat ik heb gelezen tussen de berichten door lijkt deze man eigenlijk dit soort werkjes uit te poepen. Toch moet ik zeggen dat de film over het algemeen me best heeft vermaakt. Ik wou deze eigenlijk gisteren al aanzetten maar toen heb ik snel voor de film gekozen die ik hiervoor heb bestempeld met mijn mening, en nu dus een tweede kans. Het begin voelde namelijk al erg b-materig aan, en dat is eigenlijk best zonde.
Wat me het meeste opviel en ook het ergste tegensprak is het feit dat de film echt over een ontzettend ruime en mooie cast beschikt die allemaal best wat leuke titels op hun namen hebben. Zo vond ik ‘Tyrese Gibson’ normaal gesproken erg leuk maar, in deze film is ook hij niet optimaal en zeker niet op zijn best. Ook van ‘Famke Janssen’ en ‘Kevin Durand’ had ik toch veel meer verwacht in deze film, die beiden al wel wat leukere titels kennen. Van ‘Scott Eastwood’ heb ik nog niet genoeg gezien om daar een volledige mening over te hebben, toch zeker wel met zijn achtergrond veel meer verwacht van deze man als acteur, en gehoopt dat hij eigenlijk net zo zou worden als zijn pa. En ook ‘Mel Gibson’ deed het niet wonderbaarlijk, die overigens ook geen grote noch bijzondere rol kende, wat ik jammer vind.
Het verhaal vond ik redelijk, waar de broer van ’D’ is komen te overlijden en hij blijkt niet gewenst om te komen aangezien hij een slecht verleden heeft met zijn familie. Toch vond hij genoodzaakt om naar de uitnodiging toe te komen maar, wordt al gauw opgepakt door de plaatselijke sheriff. Wanneer ze denken dat de FBI komt, meldt zich een boot vol huurlingen op het eiland en die zoeken naar iets wat de broer ‘Sean’ heeft achtergelaten, mooi meegenomen dat ze ‘D’ kennen want hij was ooit leider van dat soort groeperingen. Terwijl hun het eiland afstruinen opzoek naar de schat, probeert ‘D’ zijn familie te reden en de band te verbeteren tussen hen, en op zoek te gaan wat de schat precies is. Dit gaat uiteraard gepaard met een paar mooie en leuke actiescènes, die ook wel wat komiek hebben waar ik soms wat om moest lachen.
Wat ik zelf wel heel leuk vond was de setting. We volgen de film namelijk bij een hotel op een eiland, wat vroeger een tweede wereldoorlog bunker en marinebasis is geweest. Er zitten ook allemaal metalen platen voor de ramen als bescherming en het huis is volledig bepantserd. Vette setting vond ik het wel wat ook wel waar had.
Helaas is de film op veel vlakken vaak te cliché, of te zwak. Worden helaas niet alle scenes goed uitgevoerd zoals ze hadden gemoeten en daar baalde ik nog wel het meeste van. De film had zeker potentie voor meer maar, meer werd het niet. Overigens wel een leuke wegkijker voor een doordeweekse dag zoals ik dat ook deed. Niet al te veel aandacht nodig voor het verhaal, en is vlot voorbij.
Dante's Peak (1997)
Dante's Peak
Ooit ergens in het verre verleden (kuch) heb ik in groep 7 van de basisschool Dante’s Peak gezien. Nogal een aparte keuze van de lerares aangezien de film nog best spannend kan zijn voor zo’n knulletje maar toch erg vermaakt destijds en de herziening was ook prima. Ik kon me aardig wat herinneren van de film en ik moet zeggen dat ik me daardoor kon vermaken, de CGI ziet er redelijk uit en de film kent natuurlijk zijn grootste clichés en ik denk dat het dat laatste is wat de film een zwak punt kan geven, teveel clichés is niet leuk en zeker in een rampenfilm zie je ze veel voorbij komen, je kan er toch om gaan lopen haten maar stiekem kan het wel gewoon leuk zijn. In Dante’s Peak waren sommige clichés ook wel gewoon lekker kijkbaar maar, toen Harry met de pick-up over het net wat uitgeharde lava gaat rijden begon ik me er wel een beetje aan te ergen.
Dante’s Peak is 1 van de twaalf films die ik heb mogen lenen van een collega en beginnende vriend. We delen samen een kleine film hobby en gelukkig heeft hij heeeel veel DVD’s liggen die ik misschien nog wel een keer kan bekijken. Dante’s Peak is daar een film van en ook ‘ Volcano (1997) ‘ heb ik mee gekregen, dat wordt de volgende film die ik opzet. Ik wou het eigenlijk als volgt doen: ik begin met de laagst gerated film en eindig met de hoogste. Helaas is Dante’s Peak eerst even gekomen aangezien ik deze erg graag wou zien dankzij het verleden wat eraan hing.
Dante’s Peak heeft heel tof concept. We volgen Harry, een vulkanoloog, bioloog en weet ik wat allemaal die bij een vulkaan uitbarsting aanwezig is. Tijdens het vluchten overlijd zijn (volgens mij) vriendin en na deze catastrofe stappen we snel over na 4 jaar later. Harry doet het werk nog steeds en wordt door zijn leidinggevende op zijn vrije dagen gebeld om te gaan kijken naar de vulkaan Dante’s Peak (ligt naast het dorpje). Hij komt hier Rachel Wando tegen, burgermeester van Dante’s Peak en tevens runt ze ook een klein zaakje waar men koffie kan drinken. Wanneer Harry haar er op wijst dat hij de vulkaan moet gaan inspecteren besluiten ze met het hele gezin rond te rijden.
Wanneer ze bij een heetwaterbron opeens twee dode mensen zien. Deze mensen zijn volledig verbrandt door het water wat in aanraking is gekomen met lava (althans je zag de vloer uit elkaar barsten en er lava zitten) en hier wou net het zoontje van Rachel in springen. Na heel wat onderzoeken wijst er veel op dat de vulkaan elk moment kan uitbarsten en ze moeten eigenlijk het dorpje evacueren. Helaas ziet Paul Dreyfus dat niet zitten, hij is de baas van Harry en besluit geen ‘onnodige paniek’ te zaaien voor waarschijnlijk een ‘slapende’ vulkaan. Helaas blijkt niks minder waar als er opeens een paar hevige aardbevingen zijn, het water bloedheet wordt en later zelfs als zuur te beschouwen is, wat ook weer zo’n ontiegelijk rare scene is. De oma springt dan in het water, en heeft helse pijn en haar huid brandde weg maar, waarom zijn de vissen dan nog niet opgelost? Die liggen er langer in dan die oma.. Verklaar je nader … Wanneer de vulkaan is uitgebarsten begint de spanning een beetje, een gave setting en een redelijk goed uitziende, bijna uitgebarsten vulkaan met een chique rookpluim dat er niet verkeerd uit zag. Uiteindelijk schuilen ze in de mijnen en komen levend er onder uit, eind goed al goed.
Zoals ik al zei: het is een leuke zit! Toch houden de clichés mij soms iets te veel terug waarvan ik nooit kan gaan zeggen dat dit een topper is. Ik heb me vermaakt, prima zaterdagmiddag film!
3.0*
Dare, The (2019)
“All you have to do is going inside.”
De meest spraakmakende film van de afgelopen week denk ik, de nieuwe horrorfilm op Netflix ‘The Dare’. Toch eigenlijk vrij enthousiast deze film in gegaan, de trailer zag er gaaf uit en ook het plot was best interessant. Eenmaal begonnen aan de film start hij vrij woest, er zit direct schot in de zaak en hij is direct leuk om te volgen, alleen kakt de film daarna toch wel gigantisch in. Erg veel verhaal maar er gebeurde niet heel veel bijzonders. Toch wanneer het kwartje van het verhaal dan toch weet te vallen en het duidelijker word is de film ook wel weer wat leuker om te zien.
De film heeft natuurlijk veel weg van voorgaande horrors zoals ‘Saw’, daar deed het mij overigens wel direct aan denken. Wanneer het verhaal duidelijk is voor ons en ook voor de spelers word de film wel steeds leuker te volgen maar, het einde is dan weer vrij cliché.
De film is zeker aardig bloederig wat het wel wat leuker wist te maken maar vooralsnog wel erg doorsnee allemaal. De korte tijdsduur was een pluspunt want langer had de film voor mij ook niet gehoeven. Bloederig ja, interessante moordenaar is ook aanwezig maar op veel momenten net te zwak.
3.0*
Daredevil (2003)
"High above the city streets, I trained my body and my senses. An acute sense of touch gave me both strength and balance, until the city itself became my playground.”
Destijds toen er nog DVD's verkocht werden in de Wibra nam mijn moeder een keer deze film mee, wat zou het zijn geweest, 2006 zoiets? Deze film heb ik destijds wel gezien maar, ik herinner me vooral nog héél erg goed dat de film eigenlijk nooit heel veel indruk op mij heeft achter gelaten. Ik wou de film altijd nog eens herzien maar, dat is er eigenlijk nooit echt van gekomen, simpelweg omdat de film me nooit zo erg trok dat ik de film daadwerkelijk nog een keer wou zien. Nu ik zag dat deze film op ‘Netflix’ stond en ik een poos geleden mijn stem op deze film hier ook had verwijderd (dit om mijn statistieken goed te krijgen), heb ik me er toch maar weer aangewaagd, en ik ben er eigenlijk achter gekomen waarom de kleine Wesley deze film niet zo interessant vond, en daardoor nooit meer heeft aangezet.
Want was dat een zware en behoorlijk saaie zit zeg. Ik ben de laatste tijd best kritisch op Marvel en de baggerfilms die ze aan het uitbrengen zijn. Dit is eigenlijk ook niet heel veel beter, en dat terwijl de film eigenlijk bij de oude garde hoort. DareDevil is niet de superheld die echt tot zijn recht kwam, en ook niet een superheld wat nou echt behoorlijk wist op te vallen. Hij is best saai eigenlijk, er gebeurt buiten zijn ‘senses’ niet zo heel veel bijzonders, en dan weet men ook nog eens een fatsoenlijk verhaal neer te zetten bij deze film.
En eigenlijk is alles behoorlijk saai, ook de personage DareDevil op zichzelf is helemaal niet heel bijzonder. Een beetje knokken, leuk maar, wat was de toevoegende waarde? Zijn blindheid was een nutteloos gegeven, niet interessant genoeg. De toevoeging van Elektra vond ik ook wel meevallen, wederom een personage die eigenlijk gewoon niet lekker uit de verf kwam. Wel leuk dat Lee ook hier een cameo speelt.
Ik ben het eens dat de duistere sfeer hier eigenlijk zijn gehele werk doet. Dat maakt de film nog enigszins leuk om naar te kijken, of misschien beter; dat maakt het nog ergens interessant. Toch deed veel me denken aan de personage Batman, ik weet niet wat het is maar het leek er gewoon veel op. Bijzonder wel, ik had toch gehoopt om meer identiteit bij DareDevil, en zeker met een Affleck in de hoofdrol, was dit allemaal toch echt heel erg povertjes.
Het is overigens nu wel makkelijker ook de stand-alone film van Elektra te kijken, die echt al jaren op de kijklijst staat. Hopelijk is die wel wat beter, en vermaak ik me daar toch wat meer mee. Want ook na al die jaren weet deze film gewoon niet te vermaken, en is het een saaie, lange en trage zit en eentje die ik niet nog een keer zou opzetten.
Dark Angel (1990)
Alternatieve titel: I Come in Peace
"I come in peace.”
"And you go in pieces, asshole.”
Dit is echt fantastisch. Je kunt mij sowieso wel wakker maken voor zo'n heerlijke cliché film met Lundgren, al helemaal als hij uit de 90's komt maar, eigenlijk gewoon alleen de jaren tachtig uitstraalt. Het is allemaal gewoon heel simpel, ik denk ook wel dat de film dat gewoon weg uitstraalt, neemt niet weg dat het niet vermakelijk kan zijn overigens. Baxley heeft duidelijk afgekeken van de grote blockbusters uit deze tijd, de film straalt namelijk een vleugje terminator uit, zoals veel films uit de jaren negentig, zeker dit soort b-projecten. Althans, B, het was veel vermakelijker dan dat. Zeker een bepaalde uitschieter.
Vijf jaar na dato van de legendarische Rocky film heeft Lundgren ook deze hollywood kraker in zijn macht als hoofdrolspeler. Hij doet het echt heel leuk als Caine, en zit er aardig goed in. Ik vind dit toch wel echt één van zijn betere films (die ik tot zoverre heb gezien van hem) hij doet het heel leuk. De smaakmaker in deze film is overduidelijk Matthias Hues als Talec de ‘bad alien'. Talec is namelijk een crimineel uit de toekomst, die endorfine wil halen van deze tijd om dat natuurlijk in die tijd weer te verhandelen. Eigenlijk is dat gelijk ook het verhaal waar je tegen aan loopt, Caine moet namelijk achter deze moordenaar aan maar, moet ook nog tegen verschillende andere mensen vechten waar hij in de tussentijd ruzie mee heeft gekregen.
Talec is overduidelijk wel de smaakmaker van deze film. Die o.a. mensen vermoordt door een bepaalde schijf op hen af te schieten die alle kelen doorsnijdt, en uiteraard de endorfine probeert te stelen door mensen aan te vallen en vervolgens met een bepaalde draad heroïne in hun lichaam te spuiten, waarnaar je hem echt heel hard een gat in het hoofd ziet prikken om de endorfine te stelen, je zag dit bijvoorbeeld echt heel goed in beeld gebracht bij die meid die de auto maakt. Echt super vet gedaan man, leuk.
Deze film kijkt ook echt heel makkelijk weg. Ach, anderhalf uur, daar ben je zo doorheen. En na een vermakelijk avondje Ajax is dit zeker een heerlijke afsluiter. Kijkt makkelijk weg, is vermakelijk en precies zoals ik ze graag mag zien, en ze hopelijk nog veel vaker ga tegenkomen.
Dark Blue (2002)
Alternatieve titel: The Plague Season
"If the city is starting to burn, Jack, it's partly because of guys like you and me. And I may be a goddamm alcoholic but that doesn't mean I can't tell the truth - and I've got all the deep deep dirt right here. Somebody put the cuffs on me - let me start talking!”
Op zich best een leuk politiedrama met Russell in de hoofdrol. Ooit deze film wel eens tegengekomen, en uiteindelijk bij mij in een speciale rangschikking terecht gekomen, al viel het me wel gelijk op dat de film vrij laag scoort bij het publiek hier, wat toch best zonde is. Al weerhoudt me dat nooit echt meer om een film als dit op te zetten, gezien de scores vaak lager of hoger uitvallen dan mijn eigen mening en/of smaak, al was dat verschil bij deze film niet héél extreem hoor. Wat ik zei, best een leuk politiedrama maar meer dan dat is het eigenlijk ook niet.
Wat me eigenlijk een beetje tegen viel was het verhaal. Ik vond er maar weinig memorabels aan zitten, dat komt eigenlijk gewoon omdat de film nergens echt iets heeft in zijn verhaal waarvan je rechter op gaat zitten. Het enige waar de film mij direct mee te pakken had was de soort van openingsscène, al vond ik dat direct ook de enige leuke scene van de film. Daar waar twee overvallers een winkel overvallen en terwijl de één bezig is met het uithalen van de kluis, houdt de andere de wacht die vervolgens veelvuldig mensen zonder pardon neerschiet. De film legt hiermee de lat hoog, heel hoog. En dat was overduidelijk veelte hoog voor wat de film later te bieden had, wat uiteindelijk toch voornamelijk in kakte, en niet echt meer van zulke scenes liet zien, een enorme misser.
Russell deed het wel leuk, en had misschien wel de leukste personage van allemaal, daarnaast deed Scott Speedman het ook prima maar hij valt sowieso wat weg onder Russell's uitstraling. En misschien is dat ook iets wat deze film in het algemeen deed, het verhaal valt in het midden zeker wat weg, waardoor het tussenstuk van het verhaal eigenlijk helemaal niet boeiend was om te kijken. Vooral het begin en het einde zijn de smaakmakers van deze film. En hoewel ik toch wat minpunten zie, vond ik het alsnog best een leuke zit. Prima tussendoortje.
Dark Harvest (2023)
Deze film zag ik de laatste paar dagen steeds vaker voorbijkomen en de plotomschrijving die de film kent vond ik wel erg interessant. Ook voor de huidige challenge zou deze voor mij wel goed van pas komen, en ik was wel eens weer toe aan een verassende nieuwe film. Deze film biedt dat gewoon wel want ik heb me uitstekend vermaakt, en dat heeft de film echt aan alles te danken. Het is eigenlijk een mengelmoes van verschillende films en concepten die we eigenlijk al wel kennen. Zo was de ‘jacht’ wel iets wat zo een Purge film had kunnen zijn, zo met die maskers en de mensen die zich verstopten wanneer de jacht aan de gang was. Maar, ook verschillende films met de vogelverschrikker monsters (ook die ik afgelopen maandag nog heb gezien) kon zo een concept zijn voor deze film. Heel veel horror-elementen of Halloween elementen kwamen eigenlijk terug in deze film maar, toch voelde de film vrij fris en nieuw aan. En dat is juist iets waar ik naar op zoek was.
In de film volgen we een boerendorpje met hun eigen legende. Elk jaar met Halloween ontwaakt er een monster in het dorpje genaamd Sawtooth Jack. Een helaas wel CGI monster maar, met het hoofd van een pompoen die elk jaar naar de plaatselijke kerk probeert te komen. En wat ik meende van het slot stuk is dat de plek waar ze weer tot leven kwamen? Ik mis daar een stukje informatie over. Als de kinderen (want er doen alleen maar tieners mee) deze Sawtooth Jack vermoorden worden zij en hun families rijkelijk beloond met bijvoorbeeld een duur luxe nieuw huis, een luxe nieuwe auto en veel meer, winst is dus een prioriteit om zowel charisma te winnen over het dorp, en je familie gelukkig te maken.
We volgen in deze film Richie, het kleinere broertje van Jim. Jim heeft al eens Sawtooth Jack vermoord en is een grote naam geworden in het dorpje en de meeste mensen aanbidden hem ook. Richie voelt zich duidelijk gekleineerd door o.a. ook zijn familie, en wil nu ook meedoen met de jacht maar, dat mag niet volgens de regels en zijn vader. Rebels dat hij is doet hij toch mee en samen met zijn vrienden gaat hij op pad in een oude wagen naar het maïsveld. Gaandeweg komt hij er echter achter dat Sawtooth Jack zijn broer is, die volgens zijn ouders ergens anders woonde. Zijn ouders wisten dat, zijn moeder kon duidelijk de stress niet verdragen en stak zichzelf dood met een schaar in haar keel, en zijn vader probeert het één en ander nog te redden, wat niet lukt.
De film heeft een leuk verhaal, daar kon ik zelf wel wat mee. Ook het acteerwerk vond ik best vermakelijk en goed. De film kende een kleine hoeveelheid gore (o.a. de scene beschreven in mijn spoilertag), dat is misschien iets waar ik wel meer van wou zien maar, nergens mis je het echt omdat je daar tenslotte ook niet mee bezig bent. De gore die erin zit is wel lekker hard, en dat vond ik wel tof.
Voor de echte horrorfans is dit zeker een must-see. Het doet me goed dat ik al enkele namen voorbij zie komen die ik ook wel verwachtte en ook hun hebben de film best hoog gescoord. Maar ik mis er nog wel een paar en ik denk dat de meeste horrorfans hier op MovieMeter deze film wel kunnen waarderen. Het is gewoon een leuke horrorfilm, catchy en kent een heel leuk einde die ik totaal niet zag aan komen. Plottwists zijn goed, en daar deed de film je geen pijn mee en het verrast zelfs nog. Ik heb een vermakelijke horroravond gehad op deze manier!
Dark Knight Rises, The (2012)
Alternatieve titel: T.D.K.R.
The Dark Knight Rises
Na het zien van The Dark Knight kreeg ik erg zin in The Dark Knight Rises. Helaas wist ik dat de persoon die The Joker speelt, ook wel Heath Ledger dood is. Door wat ik gelezen heb, aan een overdosis slaappillen. Wat jammer! Echt, als hij er in zat was de film denk ik nog beter dan dat hij nu al was. Nu is het meer een afgeraffeld achtig filmpje, met snelle kills en alles moet vlot.. In 2u 44m nog wel... Gelukkig vond ik de personage Bane gespeeld door Tom Hardy een gave personage! Vooral zijn mond stuk... Maar kan iemand misschien vertellen hoe hij daar aan kwam? Dat is me ontschoten, ik zag hem alleen zitten tegen een muurtje met bloed in dat gebied..!!
Christian Bale is echt wel de goeie persoon voor Batman! Zoals uiteraard in de andere twee films ook! Tom Hardy had ik hier niet verwacht. Je kon hem uiteraard ook gewoon helemaal niet herkennen met zijn outfit.. Wat wel een erg vette outfit was! Heb ook genoten van deze persoon.. Om een 1 of andere reden trekken de slechteriken mij meer aan dan Batman.. In de vorige film The Joker al en nu Bane. Gelukkig keert Morgan Freeman ook elke keer weer terug! Fijn dat ze wel de vaste acteurs vast houden voor de zelfde rollen, sommige films switchen dan met acteur. Hier gelukkig niet..
Het verhaal was wel leuk.. Alleen soms te simpel... Alle agenten worden opgesloten in de tunnels, en niemand verzint even om met bommen de stenen weg te halen, ja Batman deed het,.. ! Bane wint met elk gevecht, en pats boem, raket tegen ze buik en hijs weg.. Had toch wel mooiere dood voor hem verwacht .. Haha dat klinkt echt gruwel Ze hadden toch een film van 2u 44m dus dan had dat wat dat betreft ook wel beter gekund.. Maar goed, de acteer prestaties zijn wel weer goed en je zit in een soort sfeer.. Dat is heel apart.. Haha! Het concept was wel leuk.. Uiteraard kwamen er weer wat standaard film klassiekers terug, zoals Batman die nucleair bom wegvloog, en duidelijk dikke explosie, en later zit hij aan het terras.. Nee, dat is ook zo zonde.. Ik vind trouwens ook niet dat deze film het niveau haalde wat hij wel haalde in de eerste twee films... Maar hij is ook weer niet super slecht.. Zit er een beetje tussen in.. Goed eind, maar zoals ik ook al eerder las, de lat is erg hoog gelegd met The Dark Knight, en bijna niet te overschrijden.. Goed geprobeerd dat wel!
3.5*
Dark Knight, The (2008)
"Why So Serious ?" - The Dark Knight
Wow! Wat een ongelofelijke vette Batman film was dit!!! Echt, ik heb genoten hoor! Heerlijke actie, heerlijk verhaal en heerlijk concept!
Christian Bale speelde net zoals in Batman Begins (2005) een heerlijke rol als batman! Ook dit keer genoot ik weer van zijn lekkere actie scene's en mooie escapes. Maar.. De beste acteur uit deze hele film vind ik Heath Ledger .. WOW! Ik kijk nog steeds het stukje terug bij het ziekenhuis.. Haha! Geniaal loopje xD! Zo zonde dat hij is overleden.. Echt.. Hij had talent, en zeker voor de rol als The Joker. Nee Heath.. Hands down, prachtig geacteerd! Aaron Eckhart deed het ook niet slecht, maar zo erg verbrand.. Overleef je dat? Zag der wel creepy uit haha! Gary Oldman deed het ook prima en Morgan Freeman natuurlijk ook, zoals we van hem gewend zijn haha!
Zoals ik al zei vond ik de actie scenes lekker. En dat was het ook, goeie actie wat niet verveeld. Wat je vaker hebt in langere films (2 uur +). Hier is alles niet het geval, ik denk ook dat het komt door Heath het met een dolletje doet, dat maakt het veel leuker om naar te kijken. En dan de Michael Bay achtige explosies erbij. Perfect! Natuurlijk ook de Joker. Dat ie door Batman van het gebouw af gegooid word, gaat ie lachen.. Lol Niet veel te klagen nee, maar wel dat het mij soms beetje onrealistisch leek kwa verbranding. Weet je hoe erg hij er aan toe was.... Dat was wel beetje te veel. Dus misschien iets minder gemogen naar mijn mening.. Ook zo af en toe een praat scene erdoor is fijn, en sommige zijn ook goed bestemd in de film!
Na mijn mening tot nu toe de beste Batman film (Moet er nog aardig wat kijken!). 4.5*
Dark Lurking, The (2009)
Alternatieve titel: Alien vs. Zombies: The Dark Lurking
Alien vs. Zombies: The Dark Lurking
Ik ben net een tijdje opzoek geweest naar een film. Ik heb al een hele tijd Alien vs. Zombies The Dark Lurking in mijn Netflix lijst staan. Voordat ik de film begon, begon ik met een wat minder gevoel, niet omdat ik al wist dat het eventueel een slechte film zou worden nee, de naam kon mij al niet echt van mijn stoel doen springen, het is namelijk geen titel die je niet echt 'opwind'. Toen ik eenmaal de film begon was het voor mij al slechte boel, aan de setting van de eerste scene zag je al dat er een ontiegelijk grote B-film aan zat te komen, van (voor mij) laagste niveau.
Het verhaal sloeg niet goed bij mij aan, was eigenlijk al niet echt voor mij. Het concept vond ik nou ook niet iets om naar huis te schrijven en ik vind het allemaal maar jammer. Acteren kon op veel vlakken ook beter, jammer en volgende keer (?) hopelijk beter.
1.0*
Dark Night of the Scarecrow (1981)
"Bubba didn't do it.”
Heerlijke jaren tachtig suspense film, meer dan dat is het ook totaal niet. Ik kwam deze film per toeval tegen terwijl ik afgelopen weekend op een meerdaags muziekfestival rondliep, door een lijstje die was gedeeld in de huidige ‘Horrorflilm Challenge’ die nu gaande is op het forum. Deze stond eigenlijk vrij wel boven aan het lijstje, en trok direct mijn aandacht. Wat daar ook aan meehielp was toch wel het vele positieve commentaar die deze film met zich mee brengt, duidelijk geliefd onder de kijkers en met verschillende hoge scores op verschillende sites moest dit dus heel wat betekenen. Ik heb ook genoten, en dat viel me eigenlijk direct op. Ondanks dat deze film toch gewoon een B-film is op veel fronten maar, qua acteerwerk echt staat als een huis.
De film doet heel veel goed. De film komt nergens gedateerd over, en is heel strak geregisseerd door Felitta die duidelijk laat zien dat hij weet wat hij aan het doen is. Felitta weet met weinig middelen een spannende film neer te zetten die voornamelijk heel erg sfeervol is. En daar zit ook voornamelijk de kracht van deze film, met leuk regie werk en een prachtige soundtrack word er gewoon een sfeervolle leuke film neer gezet. Ook het acteer werk was gewoon erg sterk, voornamelijk Charles Durning weet een leuke villian rol neer te zetten, als de postbode maar, ook als hoofd van de moordenaars die Bubba hebben vermoord.
Toch vond ik ook wat puntjes in de film die misschien wat sterker hadden gemogen, waardoor mijn cijfer onbetwist nog een stukje hoger zou zijn, en dat is voornamelijk het horror gedeelte. Ik las het ook al in de berichten onder deze film, de film kent weinig bloederige scenes terwijl ik dat toch wel verwacht had na het lezen van o.a. de omschrijving bij deze film. Het was geen groot gemis maar, zoals die scene eigenlijk van de eerste dood die er viel in deze film, waar de beste man (ik ben zijn naam alweer kwijt) vanaf een hogere verdieping op magische wijze in een hout versnipperaar valt. Leuk om het zo te doen maar, daar had echt veel meer uitgehaald kunnen en mogen worden. Zo vond ik alle kills in deze film (en het zijn er niet zoveel, maar 6 als je alles telt) toch wat matigjes, alleen de moord van Bubba vond ik goed en de laatste dood op Otis was geinig. Al zit ik dan wel altijd met de vraag of hij niet gewoon naar links op rechts kon stappen, dan was hij niet meer zo snel in levensgevaar nee, hij besluit voor die machine te rennen…
Toch ondanks dat gemis van het nodige bloed vond ik het een hele leuke film. Het is niet echt een spannend verhaal verder, het concept is leuk maar, typisch voor in dat jaar. Helaas wordt er maar weinig gedaan met de scarecrow, daar hadden ze best een leuke slasher van kunnen maken in mijn ogen. De film bezwijkt wel gewoon onder de grote namen uit de jaren tachtig en de slasher scene, en ik denk dat iedereen dan wel kan raden welke namen ik daarbij wil noemen. Maar, ik vind dat deze film meer waardering verdient dan dat hij nu krijgt, aangezien de film wel gewoon een leuke zit is.
De film vliegt voorbij, en voor menig thriller fan is dit een zeer vermakelijk filmpje. De doorgewinterde horrorfans zullen toch wat teleurgesteld naar de film kijken door de eerder benoemde punten. Maar desondanks denk ik dat ook zij een leuke filmavond zullen hebben. Want ik had dat ook .
Dark Shadows (2012)
Ik was best blij om te zien dat deze film was toegevoegd op Netflix, ik wou hem al een beste tijd zien. Ik moet zeggen dat ik me er prima mee heb vermaakt, ben zelf een fan van Depp en ook het verhaal vond ik best geinig. Hoewel het misschien af en toe wat cliché was moest ik ook erg vaak lachen. De film had een mooie setting, leuke omgeving en zat vrij vlot in elkaar, ik heb me in ieder geval niet snel verveeld. En dan ook nog met een leuke soundtrack van 'The Moody Blues' om mee te beginnen maakte het wel een beetje af. Wat blijft ' Nights In White Satin' een lekker nummer. Nee in het algemeen erg vermaakt, soms wat inkakkers qua snelheid maar over het algemeen erg leuk.
Dark Skies (2013)
Om de horror challenge af te trappen en alvast in de horror ‘stemming’ te komen heb ik er maar voor gekozen deze film snel even op te zetten, door het vieze weer had ik niet zoveel zin om iets te doen en leek een film kijken mij een mooie gelegenheid. Al is dat niet de enigste reden, ik moest natuurlijk gewoon even een film kijken op mijn gloednieuwe televisie die ik van de week binnen heb gekregen en gisterochtend heb opgehangen in mijn kamer. Ik moet zeggen dat ik best verrast ben van deze film, héél bijzonder wist hij niet te worden maar ik heb me bijna niet verveeld (tegen het einde aan mocht er wat pit in komen). Er is niet veel spanning aanwezig waardoor de film nergens echt eng word en qua horror valt het nog best mee enkel een bloedneus, wat dooie vogels en een paar aliens.
Toch heb ik ontzettend genoten van de film, best spectaculair en op het eind na ging de film aardig vlot door zijn verhaal heen, snap je bijna direct wat er aan de hand is en (ook al zeg ik in het begin van niet) word de spanning als maar beter. Het verhaal is geinig, niet héél bijzonder maar best leuk om te volgen en eindelijk eens wat acteurs waaraan ik me niet zat te irriteren, het acteerwerk was niet super maar best leuk om door te komen.
Het verhaal was wel geinig. We volgen een Amerikaanse familie die buitenaards bezoek ontvangen. Na een paar vreemde gebeurtenissen (als in de zin van dat alle foto’s uit het lijstje waren gehaald, er allemaal keukenspullen op elkaar gestapeld stonden of de deur open was met een schim er voor) worden de familieleden stuk voor stuk gehersenspoeld lijkt het wel, waarop ze alleen bepaalde aanvallen krijgen. Na een tijdje besluiten ze wat onderzoek te doen en vervolgens richting een man te gaan die veel ervaring met dit soort dingen heeft om het voor te leggen en te vragen wat ze nou precies kunnen doen en wat er aan de hand is. Na het gesprek moeten ze hun huis zien de verdedigen die later ook aangevallen word door de aliens om vervolgens een gevecht te houden tussen deze wezens. En na een tijdje word hun oudste zoon mee genomen en dan eindigt de film best snel.
Je ziet de aliens, dat is opzich al wel een pluspunt waard aangezien ik de film er eerder voor aan zag dit niet te doen. Dus, voor het algemeen heb ik me best prima vermaakt met deze film. Hij is zeker niet héél bijzonder maar een lekkere zondag middag weg kijker, dat was hij zeker wel!
3.5*
Dark Tower, The (2017)
Hele saaie prent die ik maar heb afgekeken gisteren omdat ik verplicht beneden moest blijven want onze hond was geopereerd en had de nodige verzorging nodig op dat moment. Ik zag dat ik deze op Netflix al een stuk had gezien maar ik moest nog dikwels een uur. Toen kon ik ook weer herinneren waarom ik de film niet had afgekeken: ik was in slaap gevallen. Na het uitzitten van deze prent kon ik me eigenlijk maar één reden bedenken waardoor ik de film helemaal niet interessant vond en dat was toch wel naar mijn mening het slechte verhaal. Wat een ontiegelijk eentonig en clichématig verhaal waar eigenlijk geen seconden spanning in zat, het was een vrij dooie zit.
Nikolaj Arcel had een aardig klus met al dit CGI werk, en helaas faalt hij soms enorm. Zo ziet de toren er naar mijn mening echt niet uit en kon eigenlijk alles wel een tikkeltje beter. Het acteerwerk was leuk maar voelde nergens speciaal aan. Idris Elba heeft nog steeds een ontzettende charisma en zou dit ook niet snel kwijt raken, voor mij ook de enigste in de film die nog wat er van wist te maken. Matthew McConaughey tja, deed het wel prima maar ben beter van hem gewend.
Dus, zo heel bijzonder vond ik het allemaal niet. Het keek snel uit, door de korte tijdsduur maar eigenlijk miste de film alles. Een leuk verhaal, interessant concept en wat spanning waren toch wel de musts voor de film, en die kan ik nergens terug vinden. Gemiste kans dus.
Darkest Hour, The (2011)
The Darkest Hour
Ooit bestempelde ik deze film met vier sterren. Ik weet na de herziening van vanavond dat dit heel snel gaat veranderen. Nu kom je er eigenlijk min of meer achter dat The Darkest Hour helemaal geen top film is, niet zoals je het bestempeld had in het begin. Qua acteerwerk kun je het professionele ver zoeken. Vaak zie je de personages al omhoog en of weg vliegen terwijl de CGI nog opgang moest komen, en ze nog helemaal geen touch hadden met elkaar, toch wel zonde!
Nee, The Darkest Hour kon me niet voor tweede keer erg vermaken, je komt nu toch aan de slechte punten. Ik en mijn kameraad keken elkaar al raar aan toen we de aliens in de elektronische wolken zagen zitten, bah! Volgens mij bevat de film ook een moment van grote afgang. Wanneer ze in een trolleybus verstopt zitten maar er een wolk aan kwam en weg sjeezden, waarna de trolleybus van zijn bovenleidingen kwam. Zoverre mijn informatie strekt is een trolleybus een bus die elektrisch aangevoerd word dus zonder elektriciteit gaat de bus niet ver. Nu denk ik bij mijn eigen wel door en zo'n elektro wolk stuurt hem natuurlijk ook aan, want als zo'n wolk in de buurt kwam deed alles het weer.
Nee, The Darkest Hour is geen favoriet meer van mij en ik daal heel diep in mijn stem, jammer dat het zo is maar ik vond de film voor de tweede keer gewoon niet zoveel meer aan, de clichés kwamen snel naar boven en er was weinig vermaak aan.
2.0*
Darkness, Rage and the Fury, The (2014)
Alternatieve titel: The 13th Unit
The Darkness, Rage and the Fury
Ik begon aan The Darkness, Rage and the Fury met een niet al te grote verwachting. Jammer genoeg is dit echt gewoon de onderste lat van de film industrie en ik denk toch dat dit gewoon één van de slechste film is in de branche. Ik snap natuurlijk ook wel dat de film geen stemmen heeft, want het was eigenlijk gewoon, voor de zoveelste keer écht, écht slecht! Het camera werk is van de onderste laag, ook het bewerking niveau was gewoon erg slecht. De setting was te simpel en saai waardoor je eigenlijk al begon te slapen.
Het verhaal is oersaai en gewoon niet leuk, door het vele skippen verdwaalde ik ook vaak waardoor de concentratie gewoon weggevaagd was.. Het concept vond ik ook niks dus de film was gewoon echt om van te huilen, ontroerend slecht gewoon. Lekker overslaan dus, was niks!
0.5*
Darkness, The (2016)
Alternatieve titel: 6 Miranda Drive
The Darkness
The Darkness vond ik een slechte film. Ik durf hem misschien wel bagger te noemen, zo saai was de gehele film in het totaal plaatje. De film brengt totaal niks nieuws, een nieuwsgierig kind die wat jat wat geesten mee brengt, een haunted house, veel paranormale dingen en ga zo maar door. De film is niks aan en word ook niks aan, het was zelfs zo verveeld dat m'n kameraad er maar mee stopte, zulke neigingen had ik ook.
The Darkness heeft een slap verhaal. De familie gaat richting de Grand Canyon waarna hun zoontje door de grond zakt. Hij ziet een aantal bepaalde stenen liggen en neemt die vervolgens mee naar huis. De stenen lijken later alleen vervloekt waardoor de geesten binnen trekken in het huis. Er staan namelijk plotseling hand-afdrukken op de spiegel en op het laken van hun oudste dochter. De kranen gaan spontaan aan en hun zoontje wou de katten vermoorden. Daarna komt een Mexicaanse geesten jager en die jaagt ze weg, met daarna verschrikkelijke scenes waar een hoop onzin CGI in toegevoegd is.
Ik houd de mening kort. Kevin Bacon is zeker geen parel in de film en ik vond dat hij de film op een laag pitje overbracht. Lucy Fry (Stephanie) had last van anorexia en die bewaarde alles onder haar bed, dat was wel een walgelijk gezicht. De geesten zagen er vet uit maar dat andere dimensie spul op het eind was dikke niks. Nee, erg teleurgesteld in deze film, helaas.
1.0*
Date Movie (2006)
Date Movie
Ik wil in Date Movie niet teveel moeite steken. Wat was dit een rommeltje die ik na 10 minuten maar uit heb gezet. Ik vond de film door en door slecht en wou hem eigenlijk nooit kijken. Ik kwam hem perongeluk tegen op Netflix waarna ik een leuke film in gedachten had. Maar dat was niet zo. Na een schijtende kat op de WC vond ik het genoeg.
Het verhaal slaat nergens op en is totaal niet leuk. Ook het concept is het huilen waard. Echt jammer dit.
0.5*
Date Night (2010)
Dawn of the Dead (1978)
Alternatieve titel: In de Greep van de Zombies
Dawn of the Dead
Daar zijn we weer en ik heb zeker geen spijt van mij keuze om toch maar eens de oudere (eerste) versie van Dawn of the Dead te gaan kijken. Het was mijn idee om eerste Night of the Living Dead (1968) op te zetten. Nu ben ik nog niet ingewijd in de zwart/wit films en wil hier mijn aandacht goed op kunnen richten, wanneer ik tijd en zin heb maar ook vooral concentratie wat ik op het moment mis. Mijn keuze toch om deze toch even iets te wijzigen en aangezien Dawn of the Dead als tweede komt in de George A. Romero reeks en tevens erg vermakelijk. Toch moet ik toegeven dat ik de remake Dawn of the Dead (2004) leuker vond, niet speciaal beter want ze hebben allebij zo z'n dingetjes!
Dawn of the Dead is heerlijk ouderwets waar je gewoon kan zien dat ze het moeten doen met de dingen die ze hebben en- verzinnen waardoor er vaak wel identieke aan zit. Zoals bij Dawn of the Dead: Zombie-Smurfen, heel leuk bedacht en gemaakt waar je, bij de reguliere zombie films vooral hangend vlees ziet omdat, makkelijk gezegd, ze nu meer kunnen dan in '78. Toch erg leuk gebracht en vooral op zo'n manier dat je, je er nier aan stoort!
Dawn of the Dead is in vergelijking met zijn Re-maker totaal niet gelijkwaardig. Ze binden alle twee dan misschien wel het zelfde concept aan de film maar vooral van begin tot eind is de film in veel fronten totaal anders waardoor je het bijna geen Re-make meer durft te noemen. Het enigste wat gelijk aan is, is dat ze alle twee in een winkelcentrum zitten. That's all!
Het verhaal was ook prima. De Zombie apocalypse is uitgebarsten en men probeert te vluchten. Ze komen uiteindelijk in een winkelcentrum terecht waar ze proberen te overleven. Dit gaat ze niet al te makkelijk af en zeker wanneer hun groep kleiner word en er net op dat moment een motorbende komt plunderen is er ietwat paniek.
Toch vond ik de film aan zijn speelduur iets te lang waardoor het wat langdradig werd. Vooral de vele shots met de zombies vond ik na een tijdje wel prima. Die waren er net iets te vaak. Ook de clichématige scene's en keuzes waren er genoeg.
Heb waarschijnlijk er persoonlijk iets meer van verwacht dan daadwerkelijk uitgekomen is en ik deze film toch niet zo speciaal vond, ondanks dat het een klassieker is hij was soms traag maar bleef toch nog wel leuk. Vooral qua bloedgebruik was er geen houden aan. Afijn, prima filmpje maar helaas minder dan verwacht, gebeurd ook eens. Ik weet dat mensen hier niet mee eens zijn maar, ik werd er niet warm of koud van.
3.5*
Dawn of the Dead (2004)
Na mijn mening 1 van de beste zombie films die er zijn gemaakt. Natuurlijk hoor daar ook Zombieland (2009) en wat ik zelf ook wel gave zombie films vond zijn de Resident Evil films...
De uitwerking van de film vond ik goed gedaan.. Ze hebben eens totaal iets nieuws bedacht.. "Overleven" in een Winkelcentrum.. Waarna ze een buurman van de wapen shop ontmoete (Om zo maar te zeggen) en lekker gingen schaken etc.., al gauw merk je dat je een leuke film zit te kijken. Ik vond de Zombie's ook gewoon mooi gemaakt, en het verhaal vond ik leuk,
Ook leuk om te zien, wat je in het begin zag, zo'n standaard Amerikaanse woon wijk. Wat ze ook in de Resident Evil films gebruiken... Wanneer ze zo'n wijk hebben gezet in een film, krijg ik het standaard Zombie Film gevoel.. En dat vind ik toch altijd weer leuk, geniet ik wel van...
kom in totaal op een 4.5* uit... Ik weet zo niet echt wat dat 0.5je weg haalde, maar ik miste iets............
Ik hoop dat ze in de toekomst vaker met zulke films komen!