Daddy's Home 2 (2017)

geregisseerd door Sean Anders
met Mark Wahlberg, Will Ferrell en Mel Gibson

Vervolg op Daddy's Home. Dusty en Brad hebben hun geschillen opzij gezet en helpen elkaar met hun co-ouderschap. Alles gaat er vredig aan toe, totdat hun vaders op bezoek komen tijdens de feestdagen en de spanningen hoog oplopen.

avatar van no xqqq
Mannen uit actiefilms in een comedy met Flauwe Ferrell. Waarom?

avatar van Brabants
Karakters zijn beter doorontwikkeld dan het eerste deel en de nieuwe gezichten maken het qua aanvulling zeer interessant. Het kerstsfeertje is ook goed vertegenwoordigd. Al met al een heerlijke, komische feelgood movie.

avatar van Koerok
Leuk. Beter dan het eerste deel!

avatar van Kondoro0614
De eerste kerst film zit er alweer op. Dat kan ook niet anders als de mensen in je werk bus nu al fanatiek ‘Skyradio’ op willen zetten om in de kerstsfeer te komen. Mij hoor je totaal niet klagen, als fanatieke fan van de kerstdagen mag het van mij nog wel eerder beginnen. Ik ben daarom ook altijd best fan om kerstfilms te kijken gedurende de decembermaand en nu het toch al de eerste van de maand is, waarom niet gelijk eentje aan slingeren?

Het verhaal was geinig en sloot opzich wel leuk aan op het eerste deel. Misschien wel leuker om die eerst gezien te hebben want dan weet je wat meer over de personages. Niemand word echt goed voorgesteld buiten de nieuwe leden om, neem daarbij een John Cena en de ouders van Mark en Will. We volgen de families waarbij de opa’s aan komen draven voor de kerst en besluiten even later die met z’n allen te vieren. Hier gaat het echter helemaal mis als onder andere ‘Kurt’ besluit om de families een beetje tegen elkaar op te zetten waardoor de families geregeld een ruzie beginnen te krijgen, er hier en daar veel irritatie is op elkaar en het allemaal toch niet zo gezellig gaat worden. De families beleven veel komische momenten met elkaar waarop volgt dat de dagen voor kerst flink in de soep lopen. Echt een verhaal is er niet, de film is in het algemeen puur gericht op veel kloten en vooral niet serieus zijn, geinige situaties mee maken en klungelen.

De cast vond ik leuk. Ferrell blijft toch wel één van mijn favoriete op het komische vlak die buiten zijn eigenzinnige typetjes toch nog vaak best vermakelijk kan zijn. Mark Wahlberg deed het ook leuk en hem zie ik graag terug in films. Is sinds het begin van mijn ‘film verslaving’ al één van de favorieten en dat blijft het nog steeds. En uiteraard doet Mel Gibson het ook altijd wel leuk. Ook Cena was een leuke toevoeging, de dames zijn leuk om te zien. Linda Cardellini blijft in mijn ogen een knappe vrouw en die mag er ook echt wel wezen. De kids zijn leuk maar daar had ik niet veel mee!

De film werd ook wel opgevuld met leuke muziek. Zo konden we tijdens de introductie van ‘Kurt’ (Mel Gibsion) genieten van het liedje ‘Thunderstruck’ die natuurlijk zo wel erg stoer over wist te komen. En voor de rest was het natuurlijk vrij standaard met wat kerst muziek, waarvan ik het einde toch leuk vond waar de cast het liedje ‘Do they Know it's Christmas’ gingen spelen, erg vermakelijk.

De komische scènes kwamen vooral van Ferrell af die weer genoeg dommigheid mee maakte. Onder andere het neerhalen van een zendmast, de kerstversiering van het huisje af roppen met een veegmachine en noem zo maar op. Maar ook domme kleine dingetjes als het stoer weg gooien van de tas van ‘Dusty’ en daarna als mietje snel de auto in haha, lachen man!

Al om al erg vermakelijke kerstfilm die de maand goed begint. Ik ben klaar voor de kerst dagen en nog maar 19 dagen wachten en dan mag ik lekker genieten van de welverdiende vakantie! Even twee weken uit de klote regen, wind en koude weer . Toch heb ik het gevoel dat ik ‘Daddy’s home 2’ iets te leuk vind dan het gemiddelde hier maar ach, wat boeit dat?

avatar van Mr. Chiel
Best teleurstellend na het prima eerste deel is deze film. Weinig kerstsfeer en de goede grappen blijven ook uit. Enige introductie was voor de kijkers die het eerste deel niet hadden gezien ook best gewenst...

Vermakelijke en grappige film!

avatar van Flat Eric
Een mix van Meet the Fockers en National Lampoon's Christmas Vacation.
Ook deel 2 is net als deel 1 een clichématige feelgood film. Is dat erg? Nee, af en toe is zo'n film , mits er een goede cast is, gewoon prima om te bekijken. Op de kinderen en de vrouwen na waren de vaders en de opa's de enigen die de film overeind hielden. Will Ferrell blijft gewoon een van mijn favorieten in dit comedygenre.

Ik heb deel 1 nog niet gezien, maar die zal ik zeker nog gaan zien. Ik heb mij vermaakt. Ik vond de personages erg goed gecast en ook overtuigend! Leuke feel good film!

avatar van Elchapo
Leuke film ook midden in de zomer.......en flat Eric hierboven heeft zeker een punt: die scène met het omzagen van de kerstboom komt rechtstreeks uit 'Christmas vacation'...maar dat mag de pret niet drukken.3.5 stars.