Daddy's Home (2015)

geregisseerd door Sean Anders en John Morris
met Will Ferrell, Mark Wahlberg en Linda Cardellini

Een zachtaardige radiopresentator (Will Ferrell) streeft ernaar de beste stiefvader te worden voor de twee kinderen van zijn vrouw. Wanneer op een dag de echte vader (Mark Wahlberg) verschijnt, komt hij in een lastige situatie terecht. Hij zal nu de competitie aan moeten gaan om de genegenheid van de kinderen te winnen.

avatar van Kondoro0614
Daddy's Home

Met zeer gemengde gevoelens verliet ik Daddy's Home. Wat mij tegenviel is dat ik de film vaak aan de trage kant vond waardoor het kijken naar deze film voor mij soms wat saai werd. Het concept van Daddy's Home kan ik toch wat omschrijven in mijn eigen levensverhaal. Dan is het nog niet zozeer met een vader maar met een moeder, en natuurlijk een stief-moeder. Heb dit zelf altijd een dramatisch tijdperk gevonden waar ik zeker niet graag aan terug denk.

Het verhaal van Daddy's Home kun je snel ontrafelen, en zoals de titel al vrij geeft kun je dus snel achterhalen waar het over gaat. Snel verteld is Ferrel de stief vader. Hij wilt er alles aan doen om geliefd te worden bij de kids van zijn nieuwe vrouw. Markie mark is de echte vader, een stoere vette kerel die er eigenlijk alles aan doet om Ferrel zijn leven toch wel moeilijk te maken. Misschien soms niet even bewust maar, toch gebeurt dat wel.

Daddy's Home heeft een verhaal wat mij niet echt op elke punt kon bekoren. Het concept vond ik zelf niks, echt ook met de soms wat idiote scenes wat natuurlijk bij Ferrel past, was de film niet echt geslaagd. Ik twijfel erg tussen mijn cijfer maar voor mijn gevoel past het geen er meer bij, toch wat tegengevallen achteraf.

Leuke film om weg te kijken. Zit meer een verhaal in over gescheiden ouders en stiefvader dan dat ik echt moest lachen, dus niet echt een komedie.. dus als je je verveelt en je vind de acteurs leuk zet het dan aan.. wil je je kapot lachen doe geen moeite. .lukt niet..

avatar van limelight73
chuckie1208 schreef:

Sluit ik me bij aan. Leuke acteurs, best leuk verhaal, maar dat is het dan ook. nee, deze ga ik heel snel vergeten.

avatar van Corcicus
Wel buitensporig veel homoseksuele grappen. Daar moet je enigszins tegen kunnen.

Grappig en vermakelijk

Matig.

Ferrell en Wahlberg zijn op zich wel een grappig duo, maar ze zitten gevangen in een nogal vervelende formule. Eigenlijk vanaf de eerste minuut is al duidelijk welke stationnetjes de film gaat passeren. Je kan ze daarna ook echt één voor één afstrepen.

Nu is dat niet zo uitzonderlijk voor puur genrewerk, alleen irriteer ik me bij dit soort comedies altijd aan het dramatischere middenstuk, inclusief snel goed einde. Het haalt het tempo er uit, de grappendichtheid wordt lager en dramatisch komt het toch niet uit de verf omdat de 45 vorige minuten toch maar for laughs waren.

De humor zelf is ook wat aan de brave kant, vooral Ferrell wordt nogal kort gehouden vond ik. Hoort bij z'n rol, maar niet echt bij z'n acteerstijl. Sean Anders bewijst andermaal een wat matige comedy regisseur te zijn, Ferrell en Wahlberg hebben betere films gemaakt.

Ondanks het meespelen van Mark Wahlberg (die ik graag zie in films en vooral in Actie films) en Will Ferrell (waar ik een soort van haat-liefdeverhouding mee heb), was dit eigenlijk toch best een flauwe en zeer voorspelbare Komedie film.

Het begin van het verhaal was tenenkrommend slecht en pas vanaf het moment dat Mark Wahlberg zijn introductie maakt (overigens geweldig begeleidt met muziek van AC/DC) op het vliegveld, wordt het verhaal omtrent de twee concurrerende vaders, te weten de softe stiefvader Brad Whitaker (gespeeld door Will Ferrell) en de ruige vader Dusty Mayron (gespeeld door Mark Wahlberg), enigszins genietbaar. Ondanks dat ik eigenlijk niet veel heb moeten lachen, bevat de film toch een aantal leuke humoristische scenes. Zoals de introductie van de hond met de naam "Tumor" (zo genoemd, omdat hij zich hecht aan je ), de motor scene met Will Ferrell en de basketbal scene hoewel die ook enigszins beschamend was. De laatste paar minuten van het verhaal zijn ook leuk en zeker het moment (déjà vu) dat de zeer imposante John Cena komt aangereden op een motor en begeleidt wordt door muziek van Metallica. Van de toegepaste rock-muziek in deze film, heb ik eigenlijk nog het meeste van genoten (met o.a. AC/DC, The Hives en Metallica).

Omdat de film maar 90 minuten duurt, valt hij wel nog goed te bekijken en is hij op bepaalde momenten ook vermakelijk. Maar grotendeels is het toch vooral een flauwe, voorspelbare en misschien ook wel een clichématige komediefilm. De cast deed het verdienstelijk en dan vooral natuurlijk de hoofdrolspelers Will Ferrell (hoewel ik hem zeker wel eens grappiger heb gezien) en Mark Wahlberg (geweldig hoe hij zich met één arm was aan het optrekken in de garage). Ook Linda Cardellini (in de rol van Sara waarmee Brad is getrouwd en Dusty de vorige man van was) deed het verdienstelijk en ze zag er ook wel leuk uit. De twee jonge kinderen Megan (gespeeld door Scarlett Estevez) en Dylan (gespeeld door Owen Vaccaro) vond ik daarentegen vreselijk en irritant. Ze waren in mijn ogen in ieder geval niet de moeite waard om voor te strijden.

Al met al niet meer dan een flauwe Komedie, die leuk is om eens gezien te hebben en dan vooral vanwege Will Ferrell en Mark Wahlberg, die inderdaad in deze film een leuk concurrerend duo vormen, en niet vanwege het suffe verhaal.

avatar van Mr-Mcmovie
Nog wel een leuke wegkijker geworden waar ik wel over het geheel iets wat meer van verwacht had, maar toch best goed kijkvoer is geworden.

Will Ferrell is like always wat men van hem verwacht en hoe iedereen hem kent. Ook Mark Wahlberg (die ik echt wel graag zie acteren) was zeer zeer goed, en had een ultiem cool personage die ook mij zo iets gaf van wow cool !

Alleen kon de eerste helft veel grappiger wat ik toch hoopte dat zo ging zijn, maar gelukkig was de tweede helft plots dubbel en zo dik entertaining o.a. scenes zoals: bij de basket wedstrijd, het moment dat het zogezegt kerstmis is.

Daddy's Home heeft vooral ook een erg goede soundtrack boordevol met goede nummers zoals: For Whom The Bell Tolls, Self Esteem, Thunderstruck, en Like A 6Six.

John Cena die hier helemaal op het einde een cameo had, had ik meteen herkend ondanks ik nog maar paar weken The marine heb gezien.

Leuke komedie.

Will Ferrell staat garant voor een leuke film....toch? Nee dus, dit keer absoluut niet.
Tenenkrommend. brrr

avatar van GGG
GGG
Wat een slechte film. Een punt voor de motorscene die was wel aardig...

Matige film waarin een stiefvader de perfecte papa probeert te zijn, totdat de echte vader weer in het spel komt. Een simpele, maar wel leuke opzet. Lekker overdreven, hierdoor is het soms wel grappig. Helaas valt het al snel in herhaling allemaal, waardoor je het op een gegeven moment wel gezien hebt.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Brabants
Deze komedie kenmerkt zich vooral door de slechte verhaallijn wat aan de andere kant weer een juiste set-up blijkt te zijn voor de evenzo kenmerkende slechte grappen. Ondanks dat het eenvoudig en daardoor best leuk is, creëert de slechte verhaallijn geen verdienstelijk podium voor Will Ferrell en Mark Wahlberg. Beste optreden was mijn inziens THC.

Bijzonder voorspelbare film duidelijk gericht op cashen, wat ook goed gelukt is. De brave humor en moralistische randje zijn typisch Hollywood. Ferrel is eigenlijk altijd wel grappig, maar door het totale gebrek aan goede grappen kan hij ook weinig.

avatar van Baldur
Niet heel best en nogal voorspelbaar, maar bepaalde scenes waren toch wel heel grappig. Wahlberg en Ferrell samen werkt wel, dat bewezen ze ook al in The Other Guys. Uiteindelijk gewoon prima mee vermaakt.

avatar van Elineloves
Ik ben niet zo'n fan van Ferrell. Ik word als moe als ik naar die man kijk. Het helpt daarom niet mee dat de film een aantal saaie momenten kent. Gelukkig hebben we daar wel Wahlberg, die wel regelmatig een lach op mijn gezicht wist te toveren. Toegegeven: Ze passen beter bij elkaar dan gedacht, ze hebben wel chemie samen.

Hoe ze elkaar proberen te overtreffen is in het begin leuk om te zien, maar toch heb je het al snel gezien omdat het erg cliché is allemaal. Ook de 'grappen' zijn niet altijd zo geslaagd. Ik vind het bijvoorbeeld niet zo grappig als iemand 'een muur in vliegt'. Om van de NBA scene maar te zwijgen. En die dancebattle... tja, dat was zó cliche dat ik niet wist of ik moest lachen of huilen. Maar goed, het eindigt natuurlijk net zo als je in de eerste vijf minuten al kon voorspellen.

Leuk om een keer gezien te hebben, maar het is niets nieuws onder de zon.

avatar van Collins
Van het verhaaltje moet de film het niet hebben. Erg simpel en voorspelbaar.
Van de humor dan? Tja. Die is bij wijlen erg ok, maar bij nog meer wijlen erg vervelend en flauw.
Ferrel heeft een paar echt grappige scenes. Met name de slapstick werkt bij hem goed.
De meeste grappig bedoelde scenes zijn echter helaas niet grappig of wekken slechts een glimlachje op. De voornaamste reden is dat de film het ook deels moet hebben van de feelgood-factor.
De film mist humor die bijtend en scherp is. 't Is nu allemaal net iets te braaf en te ingehouden.
Wahlberg heeft de rol van aangever. Een stereotiepe rol die niet heel boeiend is. Hetzelfde geldt voor de sidekicks Buress en Church. Ook niet heel boeiend. En ook niet komisch.

avatar van Ajax&Litmanen1
'Daddy's Home 2' komt eraan - FilmTotaal filmnieuws

Wat moet je in godsnaam nog voor een verhaal over deze 2 mannen vertellen gezien het happy end van de eerste film?

avatar van Metalfist
Eat my dust, Dusty!

Het moet in een recente aflevering van The Graham Norton Show zijn dat ik het fragment van Will Ferrell die met een basketbal los op het gezicht van een cheerleader smijt voor het eerst zag. Vond het toen wel een leuk fragment en de film bleef daardoor wat in het achterhoofd hangen. Gisteren stelde een kameraad voor om Daddy's Home op te zetten en ik had eigenlijk niet meteen de link gelegd dat dat diezelfde komedie was rond de strijd tussen de vader en de stiefvader. Leuke verrassing dus.

En Daddy's Home, ik blijf het trouwens een verschrikkelijke titel vinden, heeft wel zijn charme maar slaagt toch ook geregeld de bal mis. Regisseurs Sean Anders en John Morris leveren dus met andere woorden een ietwat onevenwichtige film af. Sommige grappen worden te lang doorgetrokken, het sprookje dat aan de kinderen wordt verteld is er daar eentje van, en de andere jokes zijn soms van zo'n stupide niveau dat je eigenlijk bijna niet anders kunt dan ermee lachen. Typisch ook zo'n film die leuker wordt wanneer je hem met meerdere personen kijkt, werkt toch altijd net iets aanstekelijker. Verder is het allemaal nogal voorspelbaar maar is dat erg? Bwah, het kan wel eens leuk zijn om zo'n hersenloos filmpje op te zetten en in dat opzicht heeft Daddy's Home nog wel wat te bieden. Leukste moment zit hem zowaar nog aan het einde waar niemand minder dan John 'U Can't C Me' Cena komt opdraven voor een cameo/bijrol.

Mark Wahlberg is tegenwoordig zich wel aan het amuseren met komedies blijkbaar. Ik blijf het een acteur vinden die ik niet direct met het genre associeer, maar ik begin hem leuker en leuker te vinden. Als badboy gaat hij hier af en toe wat de mist in (hij kan er natuurlijk niet veel aan doen maar met zijn 1m73 lijkt hij zo klein tegenover de 1m91 van Will Ferrell) maar de vibe met Ferrell zit wel goed. Die laatste doet weer zijn vertrouwde ding en de chemie met Linda Cardellini (tof om Ms. Hawkeye nog eens in iets buiten het MCU te zien) komt mooi over op het scherm. Toffe bijrol ook nog voor Thomas Haden Church die zich ook weer eens van zijn beste kant kan laten zien.

Goh, typische film die eens leuk is om een keer gezien te hebben en meer ook niet. Vanwaar dan ook opeens de interesse komt om hier een deel 2 van te gaan maken is me ook een raadsel, kan vrees ik enkel op een fiasco uitdraaien. Ach, dat zijn 'zorgen' voor later. Daddy's Home 2 is vooral de moeite vanwege de combinatie Ferrell - Wahlberg, maar ze zullen niet uitgroeien tot een onafscheidelijk duo lijkt me.

avatar van El ralpho
Familie aangelegenheid

Daddy's home: ik wist niet zo goed wat ik van deze titel zou moeten gaan vinden. In ieder geval sprak het concept mij aan en aangezien ik al meerdere keren van vrienden gehoord had dat ze Will Ferrell zo'n grappige dude vonden besloot ik deze het voordeel van de twijfel te geven.

De eerste conclusie die ik kan trekken is dat Will Ferrell hier in ieder geval géén grappige dude is. Deze film is voor mij verloren tijd geweest want Daddy's home is totaal niet grappig en vooral enorm saai. Dit is echt een familiefilmpje voor het hele gezin en de hele toon die hier wordt neergezet straalt dit ook uit. Je zit hier echt naar formulewerk te kijken waarbij de moraal van het verhaal voortdurend aan de kijker opgedrongen wordt. Het hele verhaal is zo zoetsappig, braaf, voorspelbaar en slaapverwekkend dat ik nu nog steeds niet begrijp hoe ik deze uitgezeten kan hebben. Voor stiefvaders en stiefmoeders die zich slecht voelen over zichzelf kan deze feelgoodmovie nog wel eens veel gaan betekenen maar buiten deze specifieke categorie kan ik mij niet voorstellen dat iemand iets bij deze film te zoeken heeft.

avatar van Daan258
Heb heel erg lang uitgekeken naar deze film en 2 dagen geleden dan eindelijk kunnen zien.
Na het zien van de film was ik toch ie wat teleurgesteld. Will Ferrel en Mark Wahlberg zijn beide erg leuke acteurs en ook samen als duo zijn ze zeker niet slecht. Maar toch vond ik het allemaal in dit werkje wat tegenvallen. Ja, er zaten hier en daar zeker een aantal leuke en grappige scene's tussen maar als je de trailer heb gezien heb je helaas ook gelijk bijna alle comedy van de film gezien.
Het verhaal was vrij simpel maar wel vermakelijk om naar te kijken en verder zeker goed weten te vermaken tot het eind maar ik denk dat hier veel meer in had kunnen zitten.

Helaas net geen 3,0* van mij.

avatar van Alathir
Voor een komedie toch bovengemiddeld vind ik. Ik kijk nu niet zo vaak komedies omdat ze vaak nogal falen in grappig zijn. Met deze film heb ik echter wel verschillende keren goed gelachen. Ik keek hem met een paar vrienden. Ik denk dat het een prima film is om met meerdere mensen te kijken en minder geschikt voor gewoon alleen te kijken. Het is dan ook een beetje een familiefilm. Soms is de muziek ook lekker badass en Wahlberg en Ferrell spelen daar uitstekend op in. Ferrell was bovendien aardig op dreef zoals we dat van hem gewoon zijn. De man kent duidelijk geen greintje schaamte. En dat maakt hem zo geweldig in wat hij doet. Ook wel impressed met Wahlberg zijn spieren toen hij aan het pompen en optrekken was. Dat leek allemaal vanzelf te gaan

avatar van The Director
Nu wordt het toch echt eens tijd voor een goede komedie !!
Deze is weer eens te voorspelbaar, flauw en simpel.
Wel een aantal originele momenten kunnen ontdekken, dus daarom 2,5 ster.

avatar van Flat Eric
Voorspelbaar leuk en leuk voorspelbaar

Een tamme clichématige komedie die prima weet te vermaken.
Ik moest toch weer grinnikken om dat droogkloterige hoofd van Ferrell en zijn suffe truien. Hij is gewoon perfect voor dat soort rollen. In combinatie met Wahlberg geeft dat een leuke wisselwerking. Af en toe kakt de film wat in maar dat wordt voldoende gecompenseerd met de komische slapstickachtige momenten en teksten.
Op naar deel 2!

Dikkertje Dap
Ook deze film heeft me zeer vermaakt, vond Ferrell en Wahlberg plus de rest van de cast erg sterk. Deze film is behoorlijk zoetsappig (je zou bijna denken dat het een propaganda film is voor hoe kinderen opgevoed moeten worden) maar dat heeft me geen enkele keer gestoord. Sterker nog, het was in deze film zelfs een pluspunt.

Ook voor deze film geldt, je moet ervan houden maar als dit genre je bevalt dan is dit zeker een aanrader.

avatar van Sergio Leone
Meh.

Heel braaf en gezapig filmpje. Precies wat je van dergelijke familiekomedie kan verwachten met zowel Mark Wahlberg als Will Ferrell in hun typische doen. Met laatstgenoemde kon ik het meest lachen.