Daredevil (2003)

Actie / Fantasy
103 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ben Affleck, Jennifer Garner en Michael Clarke Duncan

Wanneer de jonge wees Matt Murdock in aanraking komt met radioactief afval zorgt dit er voor dat hij niet meer kan zien. Hij heeft hier echter een 'radar-zintuig' voor terug gekregen. Jaren later is Murdock opgegroeid tot een gerespecteerde advocaat. Hiernaast heeft hij echter een geheime identiteit als Daredevil, de man zonder angst, waarmee hij het onrecht bestrijdt dat hem in de rechtszaal niet lukt.

avatar van LarryMasterRace
Halverwege afgezet, ontzettend slappe film. Hopelijk is de tv-serie beter.

avatar van LarryMasterRace
Uiteidenlijk toch maar afgekeken, het wordt iets beter, maar niet veel. Ik had gehoopt dat de vechtscènes tussen Daredevil en Bullseye en The Kingpin beter waren. Hier kan ik geen voldoende voor geven. Jammer.

Tarkus schreef:
Leuke film is dit, met een a-typische superheld.
Persoonlijk vind ik dat Ben Affleck niet echt geschikt is om de rol van superheld te vertolken, maar hij brengt het er toch redelijk vanaf.
De andere rollen zijn wel prima ingevuld, met Colin Farrell als de top, echt hilarisch hoe hij zijn figuur neerzet.
Het is geen echt grote topfilm, maar toch leuk voor een 2-tal uren plezier.

De film herbekeken, ditmaal op Blu-ray.
Blijf bij mijn eerste mening.
Goede film, maar geen topper, wel spectaculaire beelden en een prima sound !!

avatar van IH88
“They say your whole life flashes before your eyes when you die. And it's true, even for a blind man.”

Matige superheldenfilm. Daredevil heeft veel problemen, en de casting van Ben Affleck is niet eens de grootste. Dat is het matige script, wat nergens een goede balans kan vinden tussen een serieuze actiefilm en een extravagant spektakel. Het duurt ook veel te lang voordat de film echt op gang komt, en de speelduur is belachelijk lang. Met zeer matige vechtscènes en een vreemde soundtrack. Affleck doet het naar behoren en ook Garner, Farrell en Duncan zijn zeker niet slecht. Ze lopen alleen totaal verloren rond in een film die zelf niet weet wat het wil zijn. Voor een goede Daredevil kijk de Netflix serie zou ik zeggen.