Daredevil (2003)

Actie / Fantasy
103 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ben Affleck, Jennifer Garner en Michael Clarke Duncan

Wanneer de jonge wees Matt Murdock in aanraking komt met radioactief afval zorgt dit er voor dat hij niet meer kan zien. Hij heeft hier echter een 'radar-zintuig' voor terug gekregen. Jaren later is Murdock opgegroeid tot een gerespecteerde advocaat. Hiernaast heeft hij echter een geheime identiteit als Daredevil, de man zonder angst, waarmee hij het onrecht bestrijdt dat hem in de rechtszaal niet lukt.

• zaterdag om 23:05 uur op TV (Veronica)

as
Tsja, ben er nu een beetje uit wat tegenwoordig betreft maar persoonlijk intrigeerde Marvel me meer. DC had wel altijd erg goede special series zoals : Wild Orchid en Watchman maar op comic gebied vond ik de comics van Marvel more interesting dan DC.

vette remake van batman en batgilr?????of niet?

as
Ach laat Aranofsky maar even kloten aan Batman Year:one en het komt wel goed. Batgirl on the other hand

as schreef:

halle berry

avatar van Jordy
De film probeert het erg hard, maar alles wat zo ongelofelijk leuk is aan Spider-Man ontbreekt hier of is slecht nagedaan. M'n waardering voor die film is echt verder gestegen na deze film gezien te hebben, geweldig hoe bijna alles daar perfect klopt

Maar goed Daredevil. Het begint al met Affleck die gewoon totaal ongeschikt is, die man heeft echt de uitstraling van een broodrooster... en uitstraling is toch echt erg belangrijk bij een superhero. Verder wordt er veel te weinig tijd besteed aan HOE Daredevil superhero werd (het deel dat ik altijd het leukst vind aan dit soort films), worden er in rap tempo wat personages geïntroduceerd, zijn er een paar ellenlange scenes die voor emotioneel door moeten gaan voor er eindelijk tot actie over gegaan wordt. De acties zijn bijna identiek aan die in Spider-Man, maar dan zonder de adrenaline-rush en met aanzienlijk minder mooie graphics. En sorry, die Garner heeft een mooi lichaam... maar een ontzettende rotkop (ook in dat onderdeel wint Spidey het wat mij betreft ).

Wat overblijft: ach ja heb me wel enigzins vermaakt, paar leuke scenes (de manier waarop DD's radar-zintuig in beeld is gebracht bijvoorbeeld), en een leuke over-the-top rol van Farell. Erg leuk vond ik ook het rolletje van Kevin Smith, was écht niet op de hoogte van het feit dat hij in deze film speelde...

Gewoon geen goede film het lijkt wel een grootte videclip, verder was de film in alle opzichten triest , en je houd er een naar gevoel aan over. EEn magere 5 dus 2.5*

neo (crew)
de zogehete ''geweldige'' promo dvd van daredevil is nu bij veel videotheken gratis af te halen.

neo schreef:

Kun je lekker ver mee gooien.....is die toch nog ergens goed voor.

Linda
Ondanks de vele negatieve reacties vond ik het toch nog een redelijk leuke film. De film ziet er erg mooi uit en de special effects zijn perfect. De rol van Farrel was erg leuk en ook Duncan deed het aardig maar Garner en vooral Affleck vond ik helemaal niks. Nog een minpuntje aan de film was toch wel het ontbreken aan spanning. De vele actiescenes in de film waren totaal niet spannend maar gelukkig waren ze als puur vermaak nog wel aardig. 3 sterren

stinissen schreef:

Kun je lekker ver mee gooien.....is die toch nog ergens goed voor.

dat ook maar toch heb ik dan mooi weer een goed dvd-hoesjes erbij

avatar van JoeHallenbeck
Jordy schreef:

Smaken verschillen natuurlijk, maar dit ben ik toch echt niet met je eens (zeker niet nadat ik de beelden van haar tijdens de Oscars heb bekeken).

nee sorry, niks ** sterren

avatar van Goodfella
Ik zoek over het algemeen niet zo snel naar logica in een superheldverfilming, maar dit hier is wel heel onzinnig. Daredevil (wat een mietje trouwens) is op z'n versterkte overgebleven zintuigen na toch niet een èchte superheld, maar toch kan hij al als klein jochie capriolen uithalen waar zelfs Neo een trainingsprogramma voor nodig had en springt ie à la Spiderman meters door de lucht zonder een schrammetje op te lopen. Even later blijkt z'n vriendinnetje al even weinig moeite met de zwaartekracht te hebben... Pfff.. Wat denken ze wel? Het is Crouching Tiger, Hidden Dragon niet

De hele film is al even over the top als de momenten die ik net noemde. Dit gaat trouwens snel vervelen aangezien de film verder niks bijzonders te bieden heeft. Het is allemaal zó slecht... zó pijnlijk onleuk... zó cliché... Als dit het resultaat is van die superheldenhype die momenteel heerst in Hollywood dan hoeft 't van mij niet meer..

Wat een beroerde film. De stoere kereltjes komen ten eerste allemaal over als belachelijke idioten. Ten tweede iedereen kan opeens supersprongen maken (misschien ligt het aan de wind daar ). Ten derde en als laatste zijn de "dramatische" momenten echt héél slecht.
Al met al dus een draak van een film die ik iedereen afraad. 1,5*

IQ160
Op de McMovie-schaal, om met de woorden van
Gabriel Byrne te spreken, geef ik een 9 op een
schaal van 1 tot 10. Geen stukje aubergine te
ontdekken in deze film.
Zeer standaard hollywood-mainstream vermaak dus.
Ik trap er niet meer in voortaan. X-men2, The
Hulk, The Fantastic Four, etc. kunnen me
gestolen worden, en daar is deze film debet aan.

ss
Niks aan nog de HULK tegen de zomervakantie en het is compleet onderhand met die stripverfilmingen (kunnen ze niks meer verzinnen in Hollywood ???)

Vergeet t maar. De superhelden-stripverfilmingen gaan nog een tijdje door voorlopig. Eerst nog de Hulk, X-2, Spin off- van X-2, Spin-off van Daredevil (Elektra), Daredevil 2, nieuwe Superman, Blade 3 en nog zo'n 5 Marvelverfilmingen die op stapel staan. Ik zie er zwaar tegenop in ieder geval.

BS
Ik vind tot nog toe nog steeds the X-men de beste verfilming samen met Blade (maar ik heb die comic nooit gelezen)
Deze film is niet echt uit zijn voetstuk gekomen als ik had gehoopt.De special effects zijn goed genoeg ervoor,maar het verhaal komt niet echt over.
Het begint eigelijk wel goed,maar de figuren worden niet echt goed voorgesteld.
neem bijvoorbeeld de Kinpin,is hij nu de grote onverschrokken lord of the undegound? Dacht het niet, even knokken tegen een kreupele held en hij verliest.Ze hebben hem zeker nodig voor deel 2
Toch zit er leuke actie in,zijn de figuren opzich wel interesant.
Idd hollywood-vermaak,hoop dat de dvd een hoop leuke dingen met zich meebrengt.Hou het nu op een 2,5

Ik hoorde zojuist de soundtrack op radio 538. Wel een lekker nummer. Weet iemand welke band / artist die soundtrack uit heeft gebracht?

neo (crew)
Ik vind het altijd wel erg raar dat ze een nummer van een of andere band vaak op de radio ''de soundtrack van'' noemen maar goed Ik zelf versta onder de soundtrack altijd de score van de componist of heel album met artiesten. Maar om een lang verhaal kort te maken de band is Fuel met het nummer ''Won't back down''.

Hier de volledige sondtrack-lijst:
link

Thank You Neo en Rzasa. Het was inderdaad niet de soundtrack (zoals Van Inkel zei) maar ik zocht Evanescence (album Fallen).

as
What to say, what to say. Het blijft een probleem die superhelden verfilmingen. Kwam Spiderman nog goed mee in karakter ontwikkelingen, deze film ontbeert het totaal. met kingpin hadden ze veel interesantere dingen kunnen doen. bij hem ontbreekt elke vorm van karakter ontwikkeling. ook Garner en Afleck zijn totaal miscast. Elektra verdient beter. (Zie de strip Electra lives again) Hollywood zal het nooit leren.
Next stop: The Hulk!
Wat zal het worden?

Ik vondt de film beter ,dan spiderman. De hoofdrol speler komt tenminste niet over als een watje.

raijmmar schreef:

spiderman is toch ook gewoon een nerd als hij niet spiderman is, dat was de hele bedoeling dat hij als watje overkomt

raijmmar schreef:

Het is een totaal ander personage dan peter parker, Wat een vergelijking. Alles war spiderman goed maakt is aan deze film slecht. Van spiderman is teminste noch sprake van een ontwikkeling van karakters en die ook nog in dienst staan van het verhaal. Daredevil is een lange stompzinnige donkere videoclip met geen enkele plot of karakter ontwikkelingen. Muilkop Affleck is een houten klaas, als er een miscast is het wel Garner als Electra. De mensen die deze film hebben gemaakt hebben er een zooitje van gemaakt. En dat is eeuwig zonde.

avatar van De Knip
raijmmar schreef:

Mensen die ik vondt schrijven kan ik niet serieus nemen, sorry. Ben je nog maar net 12 ?

as
Dat vendtt iek ouk! (sorry net mijn examens Nederlands afgerond)

Het is een fantasyfilm (staat er vanboven). Die onrealistische sprongen worden zo gerechtvaardigd.