Daredevil (2003)

Actie / Fantasy
103 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ben Affleck, Jennifer Garner en Michael Clarke Duncan

Wanneer de jonge wees Matt Murdock in aanraking komt met radioactief afval zorgt dit er voor dat hij niet meer kan zien. Hij heeft hier echter een 'radar-zintuig' voor terug gekregen. Jaren later is Murdock opgegroeid tot een gerespecteerde advocaat. Hiernaast heeft hij echter een geheime identiteit als Daredevil, de man zonder angst, waarmee hij het onrecht bestrijdt dat hem in de rechtszaal niet lukt.

• zaterdag om 23:05 uur op TV (Veronica)

avatar van LarryMasterRace
Halverwege afgezet, ontzettend slappe film. Hopelijk is de tv-serie beter.

avatar van LarryMasterRace
Uiteidenlijk toch maar afgekeken, het wordt iets beter, maar niet veel. Ik had gehoopt dat de vechtscènes tussen Daredevil en Bullseye en The Kingpin beter waren. Hier kan ik geen voldoende voor geven. Jammer.

Tarkus schreef:
Leuke film is dit, met een a-typische superheld.
Persoonlijk vind ik dat Ben Affleck niet echt geschikt is om de rol van superheld te vertolken, maar hij brengt het er toch redelijk vanaf.
De andere rollen zijn wel prima ingevuld, met Colin Farrell als de top, echt hilarisch hoe hij zijn figuur neerzet.
Het is geen echt grote topfilm, maar toch leuk voor een 2-tal uren plezier.

De film herbekeken, ditmaal op Blu-ray.
Blijf bij mijn eerste mening.
Goede film, maar geen topper, wel spectaculaire beelden en een prima sound !!

avatar van IH88
“They say your whole life flashes before your eyes when you die. And it's true, even for a blind man.”

Matige superheldenfilm. Daredevil heeft veel problemen, en de casting van Ben Affleck is niet eens de grootste. Dat is het matige script, wat nergens een goede balans kan vinden tussen een serieuze actiefilm en een extravagant spektakel. Het duurt ook veel te lang voordat de film echt op gang komt, en de speelduur is belachelijk lang. Met zeer matige vechtscènes en een vreemde soundtrack. Affleck doet het naar behoren en ook Garner, Farrell en Duncan zijn zeker niet slecht. Ze lopen alleen totaal verloren rond in een film die zelf niet weet wat het wil zijn. Voor een goede Daredevil kijk de Netflix serie zou ik zeggen.

avatar van macrobody
Beter dan Elektra (2005) - MovieMeter.nl maar zeker niet beter dan de Batman series. Het is een beetje een slap aftreksel ervan. Dat lag niet zozeer aan de acteurs als meer aan het type superheld en het verhaal wat echt super standaard is. Introductie hoe het zo is gekomen, evil karakter die moet worden verslagen. En dan nog wat subplotjes er tussendoor. Al met al een goede verfilming van een stripverhaal, waarbij Colin Farrell echt in topvorm is, maar jammer dat de held niet echt aanspreekt.
De sidekick van Matthew vond ik daarentegen wel grappig.

Vandaag even weer herzien.was zeker al jaren geleden dat ik de film had gezien.maar heb me zeker weer vermaakt.daredevil is zeker niet de beste marvel film,maar slecht is de film ook weer niet.ben echt fan van marvel films,vermaak me er ook altijd prima mee. ben affleck speelt het prima vind ik.ik vind hem ook erg leuk spelen als batman.DC films vind ik dus ook altijd erg leuk om te zien,maar marvel films vind ik toch leuker. de rest van de cast speelt het ook prima.ja was weer eens leuk om te zien.

avatar van Roger Thornhill
Indertijd vond ik dit best een leuke film, maar nu ik hem herzie vraag ik me af waaróm : het titelpersonage is vrij kleurloos, zijn handicap / superkracht hangt er maar zo'n beetje bij (als je ziet wat hij mèt zijn blindheid allemaal voor elkaar krijgt, kan ik me niet voorstellen dat hij daarzónder een nóg betere vechter zou zijn, en hoe hangt zijn Spiderman-achtige gezweef door het luchtruim daar eigenlijk mee samen?), Jennifer Garner is niet half zo mooi als Jon Favreau schijnt te denken, de plot is niet erg dwingend, en twee climactische eindgevechten op rij is er ééntje te veel. Affleck doet z'n best en stelt niet teleur wat mij betreft, de scène in de speeltuin is erg leuk, en visueel is de film zeker in orde, maar daar houdt het wel mee op.

avatar van Shadowed
Saai gebeuren.

Toch wel 1 van de mindere Marvel-films, maar ik kan ook niet zeggen dat de lat nu heel hoog ligt bij deze Marvel-films. Qua entertainment wil het allemaal vaak nog wel voldoen, maar het entertainment-gehalte in deze film vond ik helaas nogal tegenvallen.

Toch wel bijzonder hoe ze nog een best degelijk concept hebben weten te verpesten. Je hebt een best interessante held met een interessante gave, en er wordt nauwelijks gebruik van gemaakt. De bijzondere beelden vanuit oogpunt van Daredevil hadden best meer opbouw mogen hebben aangezien ze wel op zijn kindertijd ingaan. Maar hoe heeft hij zijn gaves kunnen ontwikkelen? Het gaat wel erg gehaast.

Qua actie is er ook niet veel bijzonders te bekennen. Soms zelfs onkundig en ongemakkelijk. De knokpartijen zijn nogal eenzijdig en zoutloos. De acteurs, op de sterke Clarke Duncan na, kunnen ook totaal niet vechten. Ik vraag me af of er wel enige vorm van training is geweest ter voorbereiding.

Garner is daarbij echt nogal onkundig in haar actiescènes. Je voelt al gelijk aan dat dit niet haar beste genre is. Zeker het eerste flirterige gevecht met Affleck is echt een dieptepunt van Marvel-gevechten. Affleck is op zijn beurt ook niet al te speciaal. Zeker aangezien ik betwijfel of hij zelf überhaupt klappen heeft uitgedeeld, want ik vermoed dat voornamelijk de stunt-double het voor hem heeft gedaan.

Bij vlagen visueel nog wel aantrekkelijke gevechten, maar nogal zoutloos. Groots is het ook zeker niet. De leukste momenten moeten komen van Farrell, maar veel verder dan wat joker-trekjes komt zijn rol niet. Qua regie zelf lijken er ook nogal een hoop zaken overgeslagen te worden en het verhaal wordt voornamelijk afgeraffeld. Wellicht dat de cut van 133 minuten een beter verhaal verteld, maar waarom moet het dan van een aparte cut komen en niet gelijk goed gaan in de normale cut?

Slordig filmpje dit, 1 van de mindere Marvels. Acteurs die voornamelijk verdwaald zijn en zich geen raad lijken te weten met het genre. Regie die nogal zoutloos is ook. Wel nog leuke inrichting van enkele actiescènes en redelijke schurken. Qua visuele inrichting is er niet al te veel te klagen, maar de film speelt het op dat gebied dan ook relatief veilig.

avatar van ILDIB
Pff dat was wel erg matig. Overtrokken met karikaturen. Een volgens mij kan daredevil beter voelen maar heeft ie verder heb superpower. vreemd genoeg kan ie wel veel meer dan normaal mens. Elektra kan echt niet acteren.

avatar van Daan258
Elektra (2005) vond ik wel wat leuker.
Ben Affleck als Daredevil en Collin Farrell als Bullseye waren niet om aan te zien
Hier en daar wat oké actie momenten voor zo'n oude film maar daar blijft het allemaal bij.

avatar van Ajax&Litmanen1
Heel erg pover. Opvallend genoeg heb ik deze film pas 17 jaar na dato gezien, terwijl ik toch erg graag superheldenfilms bekijk. Maar Daredevil trok me nooit en de slechte score bevestigde dat eigenlijk vooral. Ik heb wel de afgelopen jaren de nieuwe serie rondom Daredevil gezien en die beviel me wel. Nu toch maar eens een poging gewaagd bij de Affleck versie, maar al snel merkte ik dat dit gewoon niet best was. Beroerd acteerwerk ondanks een cast met grote namen, een langgerekt en saai plot, matige effecten en vooral weinig fun. Als superheldenfilm valt het ook tegen, zo had ik graag veel meer tijd in het ontstaan van Daredevil en zijn krachten gestopt willen zien. Je zit er al vrij snel middenin, maar de binding ontbreekt. Uiteindelijk is het ook weer geen complete bagger, daarvoor zitten er nog wel genoeg leuke stukken in en is de duistere setting nog best aardig. Maar dit soort films deden het superheldenfilm-genre weinig goed. Gelukkig duurde het na Daredevil nog maar een paar jaar voordat Marvel de wereld kwam tonen hoe je wél zulke verhalen op het grote doek kon tonen.