Daredevil (2003)

Actie / Fantasy
103 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ben Affleck, Jennifer Garner en Michael Clarke Duncan

Wanneer de jonge wees Matt Murdock in aanraking komt met radioactief afval zorgt dit er voor dat hij niet meer kan zien. Hij heeft hier echter een 'radar-zintuig' voor terug gekregen. Jaren later is Murdock opgegroeid tot een gerespecteerde advocaat. Hiernaast heeft hij echter een geheime identiteit als Daredevil, de man zonder angst, waarmee hij het onrecht bestrijdt dat hem in de rechtszaal niet lukt.

• zaterdag om 23:05 uur op TV (Veronica)

avatar van ToNe
Ik vond de cameo's en inside jokes wel geinig. Stan Lee verschijnt in beeld, net als Frank Miller, de man die Daredevil nieuw leven inblies [net als Batman btw].
Ook werden namen gebruikt, niet onbekend voor Marvelkenners [John Romita haha]

Maar de film...tja.
Ik vond dat het richting Batman probeerde te leunen qua 'donkerheid' [Kerk, Gargoyles], maar niet de durf had om de 'flashy stuff' helemaal los te laten. [waarschijnlijk omdat de regisseur geen Tim Burton is]
De soundtrack vond ik echt niet kunnen. Zoals eerder gezegd, heeft het wat van één grote videoclip.

Ik hoop niet dat er een sequel-franchise van deze films komt.

avatar van jedymaster
de soundtrack is prima maar de film minder jammer had veel duisterder gemaakt moeten worden

Nog duisterder,ik vond het zo al donker genoeg hoor,
misschien is er hoop voor je bij daredevil 2

daar schjinen plannen voor te zijn moet je maar eens kijken op
www.comics2film.com

superheldenfilms vind ik geweldig maar deze dus echt niet. marvelprut is dit en ben affleck is dus ook echt geen superheld!

sjob schreef:

Ik vond het een erg leuke film. lekker achterover zitten met een biertje en een zakkie chips,Geen ingewikkeld verhaal maar veel spektakel en snelheid, verveelde me geen seconde. en de aan wezigheid van de altijd geweldige acteur BEN AFFLECK maak de film ook nog een bioscoop topper.

wel leuk niet echt geweldig

Aardige film, maar haalt het niveau van Spider-man niet.

avatar van Macmanus
Affleck was niks
Verhaal was weer erg cliché o jhee mijn vader gaat dood, nu kom ik erachter dat ik de wereld moet redden
Maar de actie en Farrell en Duncan maken er nog wat van waardoor het nog erg vermakelijk blijft.

Usual stripboekverfilming, krijgt nog 2.5 sterren, maar ik hoop dat de Batmans en de Supermans en de Spidermans en de Hulks nu maar even een pauze nemen want ik ken de clichés nou wel.

avatar van Banjo
Wat een matige film!
Met een matig verhaal.
En er werd matig (soms zelfs slecht) in geacteerd
gewoon een matige film.

2 sterren

avatar van Phoenix
Niet half zo goed als Spider-Man. Affleck kunnen ze beter naast Jennifer Lopez laten spelen, hebben we daar ook geen last meer van. Alles is nagedaan van Spider-Man maar dan een stuk slechter. Enige pluspunten zijn het geluid(vooral tijdens actiescène in bar/café), de muziek en Colin Farrell. Voor de rest een film zonder enige diepgang en/of spanning. 2*.

slechte film. ze hadden een andere script of een regiseur moeten kiezen. acteerwerk is best oke. 2 sterren voor de acteerprestaties van de acteurs en actrices. rest "Sucks Bigtime"

avatar van sn@ke
Wat een topfilm! Ik vond daredevil op gebied van actie,verhaal, en schurk veel beter dan spiderman. Visueel is deze film ongelooflijk goed. de actie is overweldigend zoals de scene waar daredevil van wolkenkrabbers springt en die motorscene met Bulseye De special effects zijn dus subliem. De acteerprestaties zijn gewoonweg zalig. Ben Affleck is misschien niet echt perfect om daredevil te spelen maar hij doet het toch zeer aardig. Colin Farrel is echt werelds als Bulsye. Michael Clarke Duncan weet perfect de dreigende sfeer van zijn personage te tonen.Jennifer Garner is perfect als Elektra. Meer valt daar niet over te zeggen. Ik kan me dan ook helemaal niet vinden in de negatieve reacties van deze film. Dit is een op en top vermakelijke actiefilm die toch diepgang heeft. De sfeer in deze comicverfilming is ook erg goed. De soundtrack is trouwens erg passend en mooi. Ik had helemaal niet verwacht dat ik deze film zo goed ging vinden. Vele zullen het misschien oneens zijn met deze beoordeling maar ik geef hem de volle pot: 5*

avatar van wackyboy
Als je je over al de cliche's en stereotypen kan heenzetten is dit een erg leuke film.
Zeker zo goed als Spiderman.
Ik verwachtte er weinig van en ik had hiervoor net "the truth about Charlie" gezien, dus misschien beinvloedt dat mijn beoordeling een beetje, maar ik voelde me toch erg ge-entertaind na het zien van deze film.
Ik vroeg me alleen af hoe iedereen (zonder spinnedraad of batman-vleugels) zomaar over daken kon sprinten c.q. vliegen.
Ook vond ik het moment waarop daredevil en elektra elkaar voor het eerst ontmoeten tamelijk belachelijk met hun kennismakings spar-partijtje .
Maar goed, dit is een film waarbij je je niet teveel moet afvragen, gewoon kijken.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Ondanks mijn goede voornemens om op lowlands verantwoordere films te gaan kijken, kwam ik toch per ongeluk bij deze uit. En hij was niet best.
Grootste problemen zijn het wel heel erg voorspelbare script en Ben Affleck die werkelijk ontzettend slecht speelt. De slechterikken zijn wel lekker over de top zoals het bij dit soort films hoort.
Maar 1.5* vind ik genoeg.

Zeer matige film,eigenlijk niet eens echt leuk.
het geen wat de film een beetje opkleurde was de verschijning van Jennifer Garner 2*

MaTtIeBoY
Ik vond hem wel een beetje nep maar goed hij was niet echt slecht. *** sterren

K'heb spijt hem ooit aan te zetten

De special effects maken de film nog bezienswaardig, maar het verhaal daarentegen stelt niets voor. Houd je erg veel van actie? Dan is dit de juiste film.
**(sterren)

kevke1990
Het was zo leuk dak dacht dat de film maar een halfuur duurde!!!

Als ik Tobey Maguire al matig vond in het pakje van superman...
Hoe slecht ga ik affleck dan vinden ?

Ik waag me er gewoon niet aan

avatar van sn@ke
superman ? spider-man bedoel je

Vervolg geruchten:

Daredevil 2 is supposed to go into production next year - with pretty much the same crew I believe - not Jen Garner. There's talk of it filming in the same locale as Elektra as well. It's apparently at that "going out to writers" stage at the moment. Whilst it's going to be the same character - it's unlikely to be the same guy in the suit. From what I gathered, either Ben Affleck is too busy or isn't interested in doing the second film (someone said they wanted him to appear in ELEKTRA and he didn't want to either). They're putting a few names in a hat and seeking out a few other name actors apparently - I believe there's two main candidates at the moment, a TV guy whose name escapes me at the moment and Hayden Christensen, from Star Wars 2. Can't say I'm familiar with anything else he's done, but he's young, so that works in his favour - especially if he has to do a bit of physical boof."

Alsjeblieft, niet die kaaskop van een Christensen. Als er iemand niet kan acteren is het die gozer.

[email protected] schreef:

superman ? spider-man bedoel je

Ach ja vergissen is menselijk

avatar van V
V
Opperzoutzak Affleck als superheld. Wat is hij toch weer ouderwets niet cool (hoe goed hij ook zijn best doet).

Wat voor mij de film heeft gered is de lekkere actie en het grappige optreden van Colin Farrell. Lekker idioot over-the-top geacteerd.

Goed vermaak! 3*

kevke1990
BEN AFFLECK IS THE BEST HEIL AAN BEN!!!!!!

Hmm..

kevke1990 schreef:

BEN AFFLECK IS THE BEST HEIL AAN BEN!!!!!!
Oh man.....

avatar van pjotr
Lijkt me vrij duidelijk dat die 1990 het bouwjaar is...

pjotr schreef:

Lijkt me vrij duidelijk dat die 1990 het bouwjaar is...

as schreef:
Vervolg geruchten:

Hoezo zou hij niet kunnen acteren? George Lucas staat niet bekend als acteursregisseur. En voor zo'n rol als Daredevil heb je toch niet minder dan een paar stevige kaaklijnen nodig ?