Daredevil (2003)

Actie / Fantasy
103 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ben Affleck, Jennifer Garner en Michael Clarke Duncan

Wanneer de jonge wees Matt Murdock in aanraking komt met radioactief afval zorgt dit er voor dat hij niet meer kan zien. Hij heeft hier echter een 'radar-zintuig' voor terug gekregen. Jaren later is Murdock opgegroeid tot een gerespecteerde advocaat. Hiernaast heeft hij echter een geheime identiteit als Daredevil, de man zonder angst, waarmee hij het onrecht bestrijdt dat hem in de rechtszaal niet lukt.

as
Je hebt wel een beetje talent nodig met een acteursregisseur of zonder. Laat het nou net zo zijn dat hij daar totaal gespeend van is.

In hoeveel films heb jij Haydn Christensen dan zien spelen, vraag ik me af? Alsof hij de nieuwe Charlie Sheen, Kevin Costner of Casper van Dien is, terwijl hij zichzelf naar mijn weten in twee films goed staande heeft weten te houden. En de drie bovengenoemde in niet eens 10 films.

avatar van pjotr
Ik weet niet welke twee films je bedoelt waarin Christensen zich goed staande weet te houden maar in Attack of the Clones vond ik zijn acteerwerk echt ongelofelijk beroerd....

as
Wat dacht je van life as a house? Na 20 minuten hield ik het voor gezien. Nou alweer 2 films voor je! Oh ja, ook nog in een of andere teen serie waar hij een jeugd delinquent speelt. -grinnik-

Dat zegt dan werkelijk meer over de film dan over de acteur. Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat ik hem de voordeel van de twijfel geef. Hoeveel echt goeie acteurs zijn trouwens meteen doorgebroken met hun debuut?

avatar van Yekezzez
Welk debuut heb je het over?

Life as a House zal wel zijn speelfilmdebuut zijn, die heb ik echter nog niet gezien. Het laatste wat ik erover wil zeggen is dat ik hem niet alleen maar een pretty boy-status waardig acht, maar ook een goede acteur. De laatste label kan hij alleen maar verdienen door in veel en kwalitatieve films te spelen.

Dion-Fey
Dit is nouw zo'n typisch voorbeeld van een zogenaamde ''vrijdagavond film'': lekker op de bank liggen, met in je ene hand een zak chips en aan je andere hand je vriendin! het verhaal is gewoonweg niet diepgaand genoeg, maar met de actie in de film, waar hij eigenlijk ook op gebaaseert is, zit het wel snor! Verder is het acteerwerk ook wel in orde, vandaar dat 'ie de 3 sterren haalt.

Kazuyuki schreef:

Een beetje kort door de bocht om hem te bestempelen als slecht acteur, terwijl hij misschien 1 of 2 slechte rollen (eigenlijk slechte karakters) heeft gespeeld. [/quote]

Het zijn de enige rollen die hij heeft gespeeld, tot nu toe, ja. Maar het was me al snel duidelijk dat hij weinig talent heeft. Ik geef hem helemaal niet het voordeel van de twijfel. Hij heeft een paar kansen gehad en die heeft hij verneukt!! Simpel as that!

Ik vind Ben Affleck gewoon slecht spelen terwijl ik hem in paycheck weer goed vind spelen.
2.5 *

kevke1990
Op mijn dvd duurt de film maar 98 minuten.

avatar van bioscoopzaal
Da's normaal, aangezien een dvd/videoband een beeldsnelheid van 25 frames per seconde gebruikt. In de bioscoop wordt een film aan 24 frames per seconde geprojecteerd. Je mist op je dvd dus geen moment van je film, hij is alleen wat sneller afgelopen.

kevke1990
Bedankt voor de informatie!!!

Hoewel de film niet echt geslaagd is te noemen, zijn de actiescènes vrij spectaculair, gevuld met martial arts die o.a. al in The Matrix te bewonderen vielen. Maar het probleem is het plot, dat in feite weinig meer is dan een aaneenschakeling van losse scènes, een gevoel dat nog eens versterkt wordt door de slordige scèneovergangen.
Met superheldfilms vergeleken, gaat mijn voorkeur uit naar Spider-Man

Dertien in een dozijn.

avatar van De GeuS
Een film met een uitermate zwak verhaaltje, zelfs voor een stripverfilming. Ben Affleck speelt zoals gewoonlijk, standaard waarbij de bijrollen (Favreau, Ferrel) de film nog enigszins kunnen redden; 2,5 ster....

Ps. waarom kan elke "jan modaal" in de film ineens supersprongen maken

avatar van Flipman
Nee, ik ben eigenlijk best een comicfan en de eerste keer dat ik de film zag vond ik 'm best geslaagd, maar eigenlijk is het toch zo'n film waar geen verrassende of spannende plots inzitten. Het verhaal klopt tredelijk, alleen heeft iemand die verder totaal onbelangrijk is Matt Murdocks (Daredevil) vader vermoord, niet The Kingpin.

Wat een ongelofelijk belabberde film..

Wat een rotzooi. Belachelijk slecht.

avatar van jacobine_rodijk
Iemand de Director's Cut al gezien? Schijnt een behoorlijk goede verbetering te zijn in vergelijking met de Theatrical Cut. Voorbeelden van veranderingen zijn dat de film is 'grimmiger' is en ook een R Rating gekregen heeft. Maakt mij toch wel nieuwsgierig sinds ik de PG-13 cut al redelijk goed vond.

avatar van Chr.s
Een belediging voor de fantastische comic.

Ben affleck is zo'n enorm slechte acteur, en hoe kunnen ze in godsvredesnaam voor The Kingpin iemand met een donkere huid casten?!

Chr.s schreef:

Eens, met Catwoman haalden ze de zelfde grap uit.

avatar van Chr.s
Klopt, dat Marvel er überhaupt accoord mee is gegaan. Belachelijk.

En niet te vergeten de out-fits in X-men. Het was allemaal veel sfeervoller geweest als ze de originele aangehouden hadden. Niet dat ik X1 een hele slechte film vond, maar dat terzijde.

avatar van Naomi Watts
Ik zat te wachten op het geel zwarte pakje van Wolverine. Wat een teleurstellingen tegenwoordig met die comicverfilmingen.

Inderdaad.

Waar ik dan wel weer om kon lachen is dat in de scene dat ze allen in het vliegtuig zitten en Logan voor het eerst zijn pak aan heeft hij iets zegt van; wat een stom pak ( even simpel ) waarop Cyclops zegt: Had je liever een geel latex pak gehad dan?

avatar van Naomi Watts
Ja dat was wel een leuke insteek inderdaad. De droge reacties van Logan ontbreken gelukkig niet. Voornamelijk he tstuk dat hij moet bewijzen dat hij de echte Wolverine is. You're a dick!

avatar van Chr.s
Haha, geniaal is dat inderdaad. Hugh Jackman is ook super geschikt voor die rol. Wat heb je X-men eigenlijk voor cijfer gegeven?

Krijg trouwens echt weer kriebels in mijn maag als ik aan de "goede oude tijd" terug denk. Dan kwam ik uit school, mijn moeder had de limonade al klaar staan zodat ik direct achter de buis Spider-man kon gaan kijken. Volgens mij kwam de x-men serie alleen in het weekend. Puur genieten.

avatar van Naomi Watts
Hugh Jackman is inderdaad gemaakt voor de rol van Wolvie. Ik heb een zwak voor Comicverfilmingen. Vooral Batman en X-Men dan. Ik had hem op 3,5 staan maar 4 lijkt mij meer op zijn plaats.

avatar van Chr.s
Ik heb hem ook op 3,5 en denk dat ik hem het er ook maar bij laat.

Zie het als een soort van wraak aktie vanwege de pakken.

Vandaag de Director's Cut gezien van deze film en hij boeide me totaal niet. Ben Affleck is gewoon geen superheld, hij straalt echt helemaal niets uit. Het verhaal is ook niet echt leuk, het enige pluspuntje vond ik Jennifer Garner als Elektra.

2.5 sterren