Batman (1989)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Tim Burton
met Michael Keaton, Jack Nicholson en Kim Basinger

Nadat hij als kind getuige was van de moord op zijn ouders heeft multimiljonair Bruce Wayne (Keaton) gezworen om de misdaad te bestrijden. Bij een overval op een chemische fabriek valt de misdadiger Jack Napier (Nicholson) door toedoen van Batman in een vat met zuur, waardoor hij misvormd raakt. Hij komt terug als de Joker en neemt de misdaad in de stad over. Batman is de enige die hem kan tegenhouden.

Sorry en als ik commentaren lees van: beste batmanfilm aller tijden.....dan ben ik erg bang voor wat op me af gaat komen nu als ik de rest ga bekijken....

avatar van Phantasm
Aardige film die lekker wegkijkt, had wel wat meer aktie in gemogen.

Bantavoer
Is al bijna dertig jaar geleden dat ik deze film in de bioscoop zag. En nu op dvd. Vind hem nog steeds keigoed. Vooral Jack Nicholson als The Joker. Hilarisch. Verhaal, acteren en special effects prima in orde. En vooral the Joker: "Hoe komt hij toch aan al die gadgets?".

avatar van JacoBaco
Volgens mij zegt hij zelfs speelgoed. (toys)