• 8.482.576 stemmen

Geregisseerd door: Tim Burton

Met onder meer: Ewan McGregor, Albert Finney en Billy Crudup

Releasedatum: 26 februari 2004

Plot Big Fish

"An adventure as big as life itself."

Will Bloom is de ongeloofwaardige verhalen over de avonturen van zijn vader Ed grondig beu. Een ruzie over Eds legendarische levensloop op de avond van zijn huwelijk zorgt er zelfs voor dat Will drie jaar lang niet meer met zijn vader praat. Wanneer hij echter ontdekt dat zijn vader terminaal ziek is en niet lang meer te leven heeft, keert Will terug naar huis. Hij is vastberaden de échte Ed Bloom te leren kennen. Door al diens fantasierijke verhalen onder de loep te nemen, probeert Will het leven van zijn vader in kaart te brengen en de feiten van de mythes te onderscheiden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Amos Calloway

avatar van frans123

frans123

cinemanukerke schreef:

de afgelopen weken was er 1 topic die mijn volledige aandacht opeiste (mijn baas werd er dan ook gek van maar soit) nl de vraag waarom ik een ogenschijnlijke simpele film als Big Fisch een 4 sterren wil geven. 's Nachts kwamen de antwoorden traag (mijn vrouw werd er gek van maar soit) binnen sijpelen. Omdat de vader/zoon relatie ontroerend is. Omdat er heerlijke originele personages in voor komen. Omdat het verteld wordt met een voice over. Omdat de beelden zo creatief zijn. Omdat de boodschap (fantasie is veel interessanter dan realiteit) elke dag in de krant zou moeten verschijnen. Na het bekijken van de film kan ik wel janken van geluk over zo veel innerlijke en uiterlijke schoonheid (mijn hond werd er gek van maar soit)

soit....

avatar van keukenzout

keukenzout

Kan deze film echt dromen maar kijk 'm zo graag. Het avontuur, hoe alles verbonden is, de fascinerende personages.

avatar van macrobody

macrobody

Steekt goed in elkaar en goed geacteerd. Leuke film.

avatar van CocoNutz_IV

CocoNutz_IV

Ik hou altijd wel van films waar realiteit en fantasy door elkaar lopen zonder al teveel door te slaan in fantasy. Wat dat betreft doet Big Fish dat prima.

Erg mooie beelden en met een verhalenverteller op de achtergrond is de film fijn om te kijken. Mooie beelden, goed verhaal.

Al keek ik de film met de gedachte dat de relatie tussen vader en zoon meer belicht zou worden. Dat was niet het geval en was voor mij een gemis (of domper). Desondanks wel genoten van het verhaal en de beelden.

avatar van Number23

Number23

Ik denk dat dit de 3e keer is dat ik hem zie, maar indruk maken doet het nog steeds niet.

Tuurlijk het ziet er prima uit en de boodschap zal best mooi zijn, Maar denk dat dit de allerlaatste keer is dat ik de film opzet.

avatar van Movsin

Movsin

Veelzijdige Helena Bonham Carter toch weer merkwaardig als heks en niet toevallig onder regie van Tim Burton, in een betoverend wegkijkend stukje cinema waarin realiteit en fantasie mooi versmelten.

Wie zich vastpint op het verhaal kan misschien in het slot wel met wat vragen achterblijven.

Sterke rol van Albert Finney.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Weer eens gezien, niet een film die ik zelf snel weer zou opzetten maar je moet af en toe compromissen sluiten.
Niet dat ik Big Fish slecht vind, het is een onderhoudende film, maar ik heb vaak moeite met de gespeeld naïeve, beetje behaagzieke toon die Burton's films kenmerkt. Iets te zelfbewust quirky, om het maar eens lekker vaag te omschrijven. Van Big Fish kan ik het wel hebben: het fantasy element is uiteraard nadrukkelijk aanwezig maar binnen het kader van een realistische setting, er wordt aardig in geacteerd, en er zitten een aantal zeer geslaagde passages in zoals die griezelig enthousiaste ontvangst in Spectre. Dat hij daar ook later weer terugkeerde was dan weer een beetje jammer want het leek mij eerder een of andere creepy religieuze sekte dan een vriendelijk stadje in het bos. Wat de film misschien ook goed doet, geen Johnny Depp.

avatar van b00ts

b00ts

Waarom heb ik dit nooit eerder gekeken. In één woord: prachtig!

avatar van charmie

charmie

Met enige tegenzin aan deze film begonnen: het leek me eigenlijk niks.

Maar wat had ik het mis.

Een film die, naarmate hij vordert, mooier, mooier en mooier wordt.

Het is een prachtfilm.

avatar van Aazhyd

Aazhyd

Mooi sprookje vol met metaforen. Maar ik vind het wel net een beetje te mooi, te fantastisch en te feel good allemaal.