Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)

Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Michel Gondry
met Jim Carrey, Kate Winslet en Kirsten Dunst

Joel (Jim Carrey) is er nogal van ondersteboven dat zijn vriendin Clementine (Kate Winslet) al haar herinneringen aan hun nogal tumultueuze relatie heeft laten wissen. Wanhopig neemt hij contact op met de uitvinder van het bewuste proces, Dr. Howard Mierzwiak (Tom Wilkinson), om zo Clementine uit zijn eigen geheugen te laten verwijderen. Maar als Joel's herinneringen aan Clementine langzaam beginnen te verdwijnen, begint hij zijn liefde voor haar opnieuw te ontdekken. Hij probeert uit alle macht het proces, dat zich diep in zijn hersenen voltrekt, tegen te gaan. Terwijl Dr. Mierzwiak en zijn crew hem najagen door zijn eigen herinneringen, wordt Joel meer en meer duidelijk dat hij Clementine niet uit zijn hoofd wil krijgen.

avatar van Baboesjka
Het verhaal vind ik vaag, en naarmate de film vordert, wordt het wat mij betreft niet duidelijker, maar vager. Daar houd ik niet zo van. Het acteerwerk vind ik goed en ik vind Clementine een ontzettend leuk en mooi personage. Wat staan die aparte haarkleuren Kate Winslett goed! Jim Carrey vind ik vaak een beetje flauw in films, maar in deze film vind ik zijn personage oké. Misschien was mijn beoordeling iets lager geweest als ik Clementine niet zo leuk had gevonden. Een 7. 3,5*

Sterke film, met een sterk spelende cast.

avatar van Flat Eric
Running through Memory Lane.

Een leuke bizarre trip door het geheugen. Ondanks de rare combinatie van personages is de relatie wel geloofwaardig gebracht door de acteurs. Een film over het beste uit de ander halen en de haast onoverkomelijke perikelen die daar weer uitvloeien. Dat werk. Leuk zijplotje ook met Kirsten Dunst, alhoewel het er wel even vluchtig in werd verwerkt.
Een film waar bij je niet te veel moet nadenken over het hoge sci-fi gehalte, maar leuk is het wel als die wisbehandeling mogelijkheid zou bestaan in het echte leven.

Mark de Jong schreef:
Vreemde film. Heb mijn best gedaan maar het kon me, na het eerste kwartier, totaal niet boeien.
ROCKY 6 GEWOON VERDER KIJKEN DAN .

avatar van Mark de Jong
Dogan1984 schreef:
ROCKY 6 GEWOON VERDER KIJKEN DAN .

Iemand een andere mening dan jijzelf? Dan gelijk denigrerend doen! Sterk hoor.