• 11.538 nieuwsartikelen

Met onder meer: Val Kilmer, Tommy Lee Jones en Jim Carrey

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 24 augustus 1995

Plot Batman Forever

"Courage now, truth always, Batman forever!"

Batman krijgt te maken met twee nieuwe vijanden: Two-Face, die Batman als schuldige ziet van zijn misvormde gezicht, en The Riddler, een voormalig employee van Bruce Wayne. Ondertussen wordt Dr. Chase Meridan verliefd op Wayne/Batman.

Bruce Wayne / Batman

Edward Nygma / The Riddler

Dr. Chase Meridian

Harvey Dent / Two-Face

Dick Grayson / Robin

Alfred Pennyworth

Commissioner Gordon

Haha, inderdaad, staat er nota bene letterlijk.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Dat artikel snapt er niks van want ze halen continu Ridler en Joker door elkaar. Zelfs in 1 verhaal. Ook een prestatie.

Overigens was Jim Carrey extreem irritant als Ridler. Was beter geweest als hij hem niet had gespeeld.

avatar van Flipman

Flipman (redacteur)

Oh wauw, ze hebben het door en gingen zelfs over tot rectificatie! Doen ze doorgaans nimmer.

avatar van teigertje

teigertje

• 2096 berichten

Na deze weer gezien te hebben, blijft deze film van Tim Burton met het Superhelden duo Batman en Robin nog steeds een hele leuke film, waarin de opzet de sfeer van de bekende stripboeken van Batman heeft.

Wat de makers prima hebben gedaan.

Niet de beste film met Batman maar zeker nog steeds genieten.

avatar van Flipman

Flipman (redacteur)

teigertje schreef:

deze film van Tim Burton

Nee, van Joel Schumacher. Burton kreeg wel een vermelding als producent. Ik blijf voor altijd benieuwd wat hij ervan zou hebben gemaakt.

avatar van teigertje

teigertje

• 2096 berichten

Flipman schreef:

Bedankt voor de informatie

Tim Burton is een meester in de cinema.

avatar van blackwolves

blackwolves

3 heeft deze Regisseur batman film maar ik vind deze de slechtste van de 3 lijkt totaal niet meer op de twee eerste lijkt meer op een komedie dan een actie avontuur zeker nu ze de komediant die veel komedie films heeft gemaakt hebben gekast om in deze film te spelen als de roll van riddle om van de rest maar te zwijgen. batman ontmoet robin vanaf de eerste dag is batman zijn geheim al geen geheim meer want die gast die dan later robin word weet reeds wei hij is steelt zijn auto en gaat er een leuk ritje mee maken gelijk een school kind die een nieuwe fiets krijgt neen deze film lijkt meer op een komedie gelijkt de allereerste batman een wonder dat ze de teksten er niet hebben bij gedaan wanneer batman iemand van de boeven neerslaat gelijk in de jaren 60 leek ook meer een komedie neen deze keer hebben ze in mijn ogen de plank misgeslagen met deze batman film cast. in andere films zijn ze misschiens beter deze acteurs maar niet in deze.

avatar van Dayer

Dayer

Aardige kinderfilm, maar veel te onnozel en karikaturaal om te gelden als volwaardige Batman-film. De claustrofobische Burton-versie van Gotham is deels overeind gebleven, maar verder is al het gemene en duistere compleet verdwenen. Jones en Carrey spelen de kleurloze Kilmer weg, maar bereiken het omgekeerde. Het toont dat Jones een veelzijdig acteur is, maar net als Carrey speelt hij eigenlijk een versie van de Joker alleen heeft Schumacher er met Two-Face en de Riddler een andere naam op geplakt. Carrey als de Riddler is zelfs totaal overbodig, de film blijft zo hangen tussen twee schurken die allebei hun moment niet ten volle kunnen nemen. Intussen krijgen we ook nog de redelijke zijsprong naar Robin en het liefdesverhaaltje tussen Bruce Wayne en Chase Meridian. Jones als ondergrondse maffiafiguur en Carrey als maffe versie van de Joker die de handen in mekaar slaan had veel beter kunnen werken, maar dan had de film ook fundamenteel herwerkt moeten worden. Gelukkig hebben we de afgelopen jaren een pak betere Batman-films gehad en is deze wat tussen de plooien gevallen.