Batman Forever (1995)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Fantasy / Actie

geregisseerd door Joel Schumacher
met Val Kilmer, Tommy Lee Jones en Jim Carrey

Batman krijgt te maken met twee nieuwe vijanden: Two-Face, die Batman als schuldige ziet van zijn misvormde gezicht, en The Riddler, een voormalig employee van Bruce Wayne. Ondertussen wordt Dr. Chase Meridan verliefd op Wayne/Batman.

avatar van Jordy
...en toen ging het mis. De eerste twee delen waren mooi en vermakelijk, maar nadat Burton ermee ophield was de lol er wel van af. De film volgt wat meer de oude komische tv-serie, en minder de oude donkere comics. Carrey zorgt nog voor een paar komische momenten, maar verder is het erg matig allemaal. 2 sterren.

neo (crew)
inderdaad Jordy.jim carrey en tommy lee jones zijn errug cool,maar de actie is superdom.het sfeertje van de eerste 2 delen is ook helemaal weg.dat er nog een vierde deel werd gemaakt was helemaal erg.dus ik hoop niet dat er van batman forever films worden gemaakt

BS
mee eens,carey is wel leuk,tommy speelt eigelijk altijd goed (is mijn mening) maar het heeft dat stukje magie niet meer.toch jammer,2,5 ster voor de special effects.

IK vind carrey een hele goede acteur dus deze film was nog wel redelijk.

Ik vond dit een zeer geslaagde batman film, zelf vond ik Tommy Lee Jones eigenlijk wat slecht en Jim Carrey dan weer zeer goed. Val Kilmer valt wel mee. Vond het wel beter als batman alleen was.

Vond dit ook nog wel een leuke batman film alleen wel minder als de voorgaande delen. 3 sterren voor batman forever!

NEEEEEEJ! I want Micheal Keaton!

Dit vond ik toch de leukste Batman vanwege dat ik Jim Carrey al leuker vind als joker dan Jack Nicholson en omdat Nicole Kidman, een van mn favoriete actrices er in meedoet, en ik haar liever heb dan Kim Basinger. 3*

2,5* en alleen vanwege carrey.

avatar van Pugsley
darkcity schreef:

Jim Carrey speelt toch de Riddler in deze film? Die twee kun je volgens mij dus niet met elkaar vergelijken...

avatar van Goodfella
Half sterretje omlaag. Er zitten gewoon tè veel tè vervelende en hysterische momenten in deze film. Beide Batman's van Schumacher zijn trouwens ongelofelijk lelijk gefilmd, vind ik...

Zowel Jones als Carrey hebben vooraf erg goed gekeken naar Nicholson's Joker. En waar Carrey zijn optreden red omdat hij zichzelf lekker kan uitleven, valt Jones door de mand.
Het verhaal zelf is matig, de sfeer haalt het niet bij de eerste twee delen, en Val Kilmer... tja, hij was niet zo slecht als Clooney, laten we het daar op houden.

neo (crew)
dannye elfman ging voor batman en batman returns al heerlijk over de top en elliot goldenthal ging nog een stapje je verder met zijn muziek, wat het al meer dan waard is om de film tenminste een keer te kijken.

Gewoon een erg vermakelijke film, zoals een batman film hoort te zijn. Kilmer is aardig goed gecast als Batman en Carrey speelt Jones helemaal weg als een geflipte wacko. 2,5*

ik geef allen 2.5 sterren omdat drew barrymore er (weer) zo lekker uit zag!!!!

Hou eens op met je puberale geneuzel.

avatar van BoordAppel
Gedraag je ns niet als een ouwe lul.

of een masturberende adolescent.

avatar van FeZ
FeZ
Ik snap echt niet dat mensen haar lekker vinden, maarja iedereen z'n mening/smaak.
Acteren kan ze ook al niet echt, altijd hetzelfde rolletje/karakter wat ze speelt. Komt bij mij over alsof ze dus ook zo in het echt is.

kappeuter schreef:

Hou eens op met je puberale geneuzel.

gaap

hoezo gaap? Je lokt die reacties zelf uit door je stemtoelichting.

nog een

Leuk gedaan met Jim Carry enzo, maar aan het verhaal viel nog wel te werken, dus een echt goede film vond ik het toendertijd niet, maar het blijft een amuserende film... een 2.5

avatar van Phoenix
Holy ****, wat een rete-cast ! Toch maar eens zien te kijken deze, hij mag dan wel slecht zijn maar een film met zo'n cast (en Carrey !) kan ik niet uit de weg gaan. Maar es hure of zo...

martinbroertjes
De enige reden waarom ik 2,5* geef aan deze film, is het acteerwerk van Jim Carrey en Tommy Lee Jones, dat was namelijk goed.
Voor de rest een matige film. Achteraf gezien had men het bij twee Batman-films moeten houden.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Mijn eerste film met de superheld Batman en ik heb eigenlijk weinig met de beste man. Vind 't maar een sullige held. Zijn hulpje Robin is overigens nog vele malen erger, wat een lul met vingers. De schurken in dit deel zijn dan ook duidelijk het hoogtepunt. Tommy Lee Jones' overacting en Jim Carrey's gekke bekken zorgen voor wat leven in de brouwerij en maken dit idiote circus nog kijkbaar.

Ben in een hele goede bui, dus toch nog drie héle kleine sterren voor Batman Forever.

Pitbull schreef:

of een masturberende adolescent.

En wat mag dat dan zijn??

avatar van sn@ke
Schumacher leverde bij deze batman in tegenstelling tot "batman en robin" wel goed werk af. De schurken van dienst worden perfect gespeeld door Jones en Carrey. Vooral Carrey acteert weer hyperkinetisch en uitermate grappig. Val Kilmer is redelijk als batman. Nicole Kidman vulde de sterrencast perfect aan met een aardige vertolking. De film heeft een heel wat andere sfeer dan de vorige twee batmans van Tim Burton. Al trad Burton wel op als producer bij deze. Het is allemaal wat flitsender en kleurrijker. Maar hier viel dat erg goed te doen. Batman Forever is vermakelijk in alle opzichten. Dit kleurrijk weliswaar kinderachtig en oppervlakkig actiespektakel is goed gemaakt. Al is de eerste batman nog steeds de beste batman-film. Jones en Carrey kunnen gewoon nog steeds niet op tegen de meesterlijke Nicholson die the joker speelde. De duistere sfeer uit de vorige twee batmans paste ook veel beter bij de comicverfilming. Burtons aanpak is beter dan die van Schumacher maar dit mag zeker gezien worden. 3,5*

Wat 'n film gisteren bekeken.
Mooie cast maar ....
wat viel kilmer tegen als batman ! Te zwijgen over die o'donnell.
Daartegen dat jones en carrey wel goed op dreef zijn. En dan de altijd goed acterende kidman.
Geen vuiltje aan .

Ik geef er toch maar 3* voor

avatar van Tha Flow
Ja opzich objectief gezien zo heel erg slecht nog niet, maar zoveel minder als je eerst de eerste 2 batmanfilms hebt gezien en die als graadmeter neemt. Zelfs Carrey kan de boel niet redden. 2,5 ster