Daredevil (2003)

Actie / Fantasy
103 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ben Affleck, Jennifer Garner en Michael Clarke Duncan

Wanneer de jonge wees Matt Murdock in aanraking komt met radioactief afval zorgt dit er voor dat hij niet meer kan zien. Hij heeft hier echter een 'radar-zintuig' voor terug gekregen. Jaren later is Murdock opgegroeid tot een gerespecteerde advocaat. Hiernaast heeft hij echter een geheime identiteit als Daredevil, de man zonder angst, waarmee hij het onrecht bestrijdt dat hem in de rechtszaal niet lukt.

avatar van [Preketero]

[Preketero] schreef:

Ik ook niet. Crap

THE NIGHT FLIER
Deze film is voor 5 jarigen, niet voor 16 jarigen zoals ik

Vond het een geslaagde comic ! De film heeft me op geen enkel moment verveelt. De actie zat er goed in. En het verhaal is ook wel leuk over naargedacht. Eigenlijk hetzelfde als de comic books dus. Maar wat ik gelezen heb is dat er een Director's Cut van daredevil komt. En die gewoon een half uur langer duurt dan de orginele bioscoop versie. Dus ben er erg benieuwd naar. Maar ik vond dat in deze film een goed vermaak zat. Goeie film !!!

Bigbazznizz
Leuke actieheld film.
Mooi verhaal goede actiescènes
een keurige 2,5*

avatar van HiLL
flutfilm met de verschrikkelijke Affleck in zijn antihelden pakje

avatar van Flipman
Was een keer een andere site waarop een jongen een review plaatste waar ik wel om kon lachen:

"Hé, kijk daar op dat dak! Het is Batman!"

"Ja, cool! Nee wacht, het is Spider-man!"

"Ja, nou je het zegt!"

"Oh nee, wacht, kijk nou goed! Het is DareDevil!"

"Verrek ja, hadden we toch allebei gelijk!"

avatar van Naomi Watts
DareDevil is geen geslaagde comicverfilming maar de 'slechtheid' wordt erg overdreven. Vooral 'Bring me to Life' van Amy Lee doet de film nog eer aan. Een te grote eer zelfs.

avatar van Chr.s
Ik vind daredevil tot nu toe (van wat ik gezien heb) de slechtste comic verfilming. Heb zo mijn vermoedens dat Elektra deze gaat overtreffen.

avatar van Naomi Watts
Catwoman nog niet gezien?

avatar van Chr.s
Nee, moet ik nog doen . Die schijnt inderdaad ook bar slecht te zijn.

avatar van Naomi Watts
Nee, dat moet je niet nog doen

avatar van Chr.s
Ook niet voor halle berry in een strak pakje?

avatar van Naomi Watts
Nee daarvoor zou ik sowieso al niet gaan kijken. Maar als jij daarvan kan genieten moet je vooral kijken

avatar van Chr.s
Ik vind Halle Berry niet verkeerd om naar te kijken hoor. Dat figuurtje is niet mis.

avatar van BoordAppel
Matige film. Vooral de zwakke regie doet Daredevil de das om. De actiescenes waren echt voor geen meter te volgen door dat belabberde camerawerk en het geluid vond ik daarin ook nogal tegenvallen. De muziekkeuzes waren ook helemaal misplaatst. Lapdance is een geweldig nummer maar waarom kwam dat in hemelsnaam in deze film voor? Deze film probeert nogal stoer te zijn maar slaagt daar echt voor geen meter in. Ligt misschien ook aan het personage van Daredevil, ik vind het niet echt een geslaagde superheld. Misschien ligt het aan Affleck, die er ook weinig meer van maakt. Het acteerwerk kon er verder wel mee door.

De film wordt nog enigszins gered door wat leuke effecten (hoe Daredevil de wereld ziet), een leuke rol van Farrell en af en toe een leuke grap. Voor echt goede superheldenfilms kijk ik Batman of Spider-Man wel. Uit die laatste wordt ook nogal wat gejat door deze film.

avatar van Naomi Watts
Ze hadden dan beter van Batman kunnen jatten.

avatar van Chainsaw
BoordAppel schreef:

Voor echt goede superheldenfilms kijk ik Batman of Spider-Man wel.

Of X-Men.

avatar van Naomi Watts
Die mag zeker niet ontbreken.

avatar van BoordAppel
Ze hadden dan beter van Batman kunnen jatten.

Ze hadden beter helemaal niet kunnen jatten. En als je dan al jat, zorg dan dat het beter is dan hetgeen waarvan je jat. In geval van Spider-Man erg moeilijk.
Of X-Men.

Jep, die films mogen er ook zijn. Op het gebeid van actie, verhaal en regie zijn bovenstaande films stukken beter.

BoordAppel schreef:

Dat inderdaad maar als je jat doe het dan van Batman.

Waarom dat?

avatar van Naomi Watts
Ik vind Batman een veel volwassenere comicverfilming dan Spider-Man. Spider-Man vind ik nog veel te veel gericht op een jongere doelgroep.

avatar van BoordAppel
Op die manier. Totaal niet mee eens trouwens.

Goeie comic verfilming. Niet te veel gepraat. Maar wel een lekker actiefilmpje !!!

Heb de Director's cut gehaald. En ik moet je zeggen die half uur langer heeft de film nog beter gemaakt. Nog meer vermaakt. En het verhaal word iets beter uitgelegd. Topfilm die Director's cut !!!

ik heb de film nu overlaats ook gezien vond die wel goed was weer ene nieuwe superheld had daar eigenlijk nog nooit van gehoord daar zou al een verhala van bestaan hebben wist ik eigenlijk niet maar wel een goede film nu

avatar van Sjan
Totale zaadfilm. Echt op alle vlakken slaat deze film de plank mis. Ik heb het idee dat de film zichzelf iets te serieus neemt. De actie ziet er verder wel o.k. uit, maar is zo cliche en standaard, dat ik af en toe in lachen uitbarstte. Verder ook veel 'loze' scenes, zoals de prachtige ontmoeting tussen de twee liefjes...2*

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Je moet deze film niet zomaar zien als een actiefilm. Het is een comicfilm. En net als Batman, X-Men, Punisher, Spiderman, Superman en co is dit een genre waar je van moet houden. Je kan het beschouwen als Bondfilms die in het actiegenre ook een aparte stijl hebben. Daredevil is geen hoogstaander, maar als comicfilm is hij zeker de moeite. Ok, er zijn er beter. Maar ik heb wel genoten van de film en dat is het voornaamste. Een leuke ontspannende film waar hij voor bedoeld is. 2,5 sterren.