Daredevil (2003)

Actie / Fantasy
103 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ben Affleck, Jennifer Garner en Michael Clarke Duncan

Wanneer de jonge wees Matt Murdock in aanraking komt met radioactief afval zorgt dit er voor dat hij niet meer kan zien. Hij heeft hier echter een 'radar-zintuig' voor terug gekregen. Jaren later is Murdock opgegroeid tot een gerespecteerde advocaat. Hiernaast heeft hij echter een geheime identiteit als Daredevil, de man zonder angst, waarmee hij het onrecht bestrijdt dat hem in de rechtszaal niet lukt.

Normaal gesproken hou ik persoonlijk niet zo van films die gebaseerd zijn op strippen.
Deze vond ik eigenlijk wel leuk om naar te kijken.
Vooral Colin Farrell speelt zijn rol erg goed, al was hij in deze film niet eens zo heel erg bekend.

Ben Affleck was slecht gecast zeg(totaal geen charisma).
Zit enig verschil met de comic,had er niet veel van verwacht,daarom viel de film wel mee.
3 sterren

ik had van deze film veel hoger verwacht... de soundtrack vond ik ook niet zooooo geweldig

avatar van Gehenna
Dit vind ik zelf één van de interesantere en leukere comic verfilmingen tot nu toe, de sfeer die deze film uitademt is echt een van hoge klasse..zelfs Ben Affleck kon ik in deze film waarderen en Collin Farrel is super evenals Garner. 4*

avatar van donnie darko
archer schreef:

veel hoger bestaat niet, je bedoelt waarschijnlijk veel meer.

colin farell had de beste rol in de hele film vind ik.
verder wel leuke cameramoves al is het geheel soms wat vermoeiend.

In mijn jongere dagen heb ik veel comics gelezen, ik heb er nu nog steeds stapels van. Maar goed daredevil was niet mijn favoriete stripheld geweest. De strips van daredevil waren in vergelijking met de hulk, spiderman en de X mannen een beetje saai. Desondanks vind ik de film over daredevil best wel aardig. Ben Affleck acteerd redelijk en geeft daredevil wel inhoud. Daredevil is harder dan ik had verwacht, maar ja hij is per slot van rekening ook een duivel. Dat de King pin zwart is, sorry maar daar snap ik niets van. Ik snap waarom hij is gecast zijn postuur komt overeen. Maar King pin is altijd blank geweest maar goed. Jennifer Garner tja mooi:)

3* voor de show

Heb hem niet helemaal volledig gezien maar toch zo'n 80 a 90 minuten, en vond het op niet echt veel trekken...
Heel flauwe actie, slechte acteerprestaties en slechte soundtrack.
Nu, zo'n films heb je...

avatar van xenne
ik zat er niet op te wachten op nog een superheldenverhaaltje ... jeeezzz , wat lijken ze allemaal op elkaar... maar zo slecht als deze had ik ze nog niet gezien .... 1 ster voor Bullseye

avatar van LOTR-lover
Een leuke film die zorgt voor een lekker ontspannen avondje. Ben Affleck is nietszeggend maar Jennifer Garner en Colin Farrel maken de film met hun bijrollen nog zeer leuk.

avatar van IcU
IcU
Matige stripverfilming met wat aardige momenten. 3*-entjes

film_kaza
ik hoop niet dat het weer zo´n typisch stipverhaal is. ik ga hem wel kijken. ik zou nog wel een film met michael clarke duncan willen zien. in the green mile was hij erg goed.

avatar van ChielB
Z'n rol in deze film kan je echt niet vergelijken met een topprestatie zoals in The Green Mile.
Dit is gewoon een simpele sit-back-and-relax actie film.
Geen topper, maar prima voor een avondje vermaak.
3 *

BlueSword
leuke film voor een avond, goeie effects en verhaal zuigt.
vond elektra ook nog beter dan daredevil. (helaas dat elektra haar film wel een stuk minder is)
de muziek was iedegeval top, paste er goed bij en is echt mijn smaak.
film is dus beter dan verwacht maar heb betere striphelden-films gezien.

avatar van Pilcrepus
Mwah, redelijke film. Een blinde superhero is weer eens iets anders.
De film is nergens écht spannend, een paar mooie scenes en daarmee zijn we wel klaar.

Een ding dat ik niet begrijp, Elektra was toch dood? En toch bleek ze te leven toen Matt de ketting in braille vond, wie anders kan die hebben achtergelaten?
Ik vraag me dan wel af hoe verklaard kan worden dat ze nog leeft als haar hart stopte met kloppen, maarja..

2,5 sterren.

avatar van Olivia
Wat betreft dat Elektra-gebeuren...Mijn vriend had net toevallig 2 weken 'Elektra' in huis gehaald en ik had de achterkant al gelezen....De film speelt zich na DareDevil af, dus inderdaad, zij zal de ketting hebben achtergelaten...wil je meer weten dan moet je de tekst op de achterkant lezen van Elektra, of hier even naar de film zoeken...heb 'm nog niet gezien trouwens

Ik heb 'm gisteravond ook gezien, vond het best wel een leuke film, maar écht spannend werd het inderdaad geen moment.
Af en toe was 't wat voorspelbaar, maar vond 't toch wel amusant allemaal. Ik ken de strip Daredevil trouwens helemaal niet. Had dus ook niet echt vergelijkingsmateriaal, maar vanuit non-striplezer-oogpunt zag 't er toch allemaal wel redelijk uit.
Ik ben alleen niet zo'n Evanesence liefhebber...
En veel mensen vonden Ben Affleck dan wel niet goed gecast, maar ik vond 't op zich nog wel meevallen. Hij doet 't best aardig, alleen had ik Daredevil iets harder en stoerder verwacht.
Colin Farell, ja, daar vond ik dan weer niet zo veel aan, maar dat kwam misschien ook omdat ik 'Alexander' laatst gezien heb....

Goodfella schreef:
Ik zoek over het algemeen niet zo snel naar logica in een superheldverfilming, maar dit hier is wel heel onzinnig. Daredevil (wat een mietje trouwens) is op z'n versterkte overgebleven zintuigen na toch niet een èchte superheld, maar toch kan hij al als klein jochie capriolen uithalen waar zelfs Neo een trainingsprogramma voor nodig had en springt ie à la Spiderman meters door de lucht zonder een schrammetje op te lopen. Even later blijkt z'n vriendinnetje al even weinig moeite met de zwaartekracht te hebben... Pfff.. Wat denken ze wel? Het is Crouching Tiger, Hidden Dragon niet

Dit gevoel kreeg ik vooral bij de scene in de speeltuin.
En die kids keken er allemaal maar een beetje naar, maar verder leek 't de gewoonste zaak van de wereld dat een blinde man daar zo stond met tegenover zich een bloedmooie vrouw die precies hetzelfde kon.
Maar goed, het is een superheldenfilm....het is soms zo ongeloofwaardig allemaal...daarom moet 't het vooral niet bekijken als een actiefilm, maar als een verfilmd stripverhaal waarin heel veel mogelijk is...blijkbaar

avatar van Turkeyloverz
Redelijk... Spiderman, Matrix, Batman, meeste dingen heb ik al eerder in films gezien. Dit is ook erg ongeloofwaardig, soms moest ik zelfs lachen. Ben Affleck doet wel zijn best en Garner is mooi en voor de rest wat mooie scenes.
En nog iets, wanneer ik Duncan zie, moet ik nog steeds denken aan The Green Mile, dat gebeurde eerder ook bij Armageddon..

avatar van Turkeyloverz
Trouwens dit jaar zal ook Daredevil 2 verschijnen.

avatar van V
V
Met Ben?

avatar van as
as
Turkeyloverz schreef:
Trouwens dit jaar zal ook Daredevil 2 verschijnen.
Bron? Want ik geloof er niets van. Staat niet eens op IMDB.

avatar van Werwolf
Ben Affleck...

Werwolf schreef:
Ben Affleck...

Misschien dat hij wat geleerd heeft van de kritiek die hij heeft gekregen...
Ik ben iig niet automatisch tegen Ben A.

as schreef:
Bron? Want ik geloof er niets van. Staat niet eens op IMDB.

TvFilm, september 2005. Nadat ik Daredevil heb gezien, las ik een stukje uit de TvFilm dat over Jennifer Garner ging , daar las ik dat er dit jaar een vervolg komt, met Jennifer en Ben..

Ow , nu ik het nog een keer lees: ''Naar verluidt zal er een vervolg komen, al kan het zijn dat Garner dat zei toen ze last had van haar hormonen door haar zwangerschap.''

Excuses..

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Vermakelijk, maar het wordt nooit opzienbarend of spectaculair. De "look" van de film is wel erg mooi en het feit dat de superheld blind is, zorgt voor een originele insteek. Daarom toch nog 3.5*.

avatar van otherfool
Ach, normaal vind ik Affleck wel te pruimen hoor, maar Daredevil toont aan dat de man een superheld van niks is. Hetzelfde geldt overigens voor de vreselijke Garner, uitstraling van 0. Maar goed, da's mijn mening.

Daredevil begint nog redelijk amusant, al is de flashback naar de kinderjaren eigenlijk iets te lang. We leren de hoofdpersoon vervolgens kennen in het dagelijkse en het nachtelijke en het liefje verschijnt ten tonele. De speelse vechtpartij van de twee is meteen de beste uit de film, de overige zien er eigenlijk niet uit (inclusief nutteloze flick-flacks enzo).

Met de bad guys gaat het ook helemaal mis; ze missen een evil masterplan en zijn maar wat saai. Farrell's karakter moet psychopatisch zijn, maar is alleen maar lachwekkend. Rhames heeft, evenals Pantoliano, te weinig screentime om er echt wat moois van te maken. Favreau verder is sympathiek als altijd.

Tja, lelijke effecten, matig heldje (er zijn zovele betere) en een saai koppel hoofdrolspelers, waarvan het dan wel weer een pluspuntje is dat Elektra het loodje legt (dat was tenminste verrassend).

Anderhalf sterretje voor dit over de hele lijn zeer matige werkje.

avatar van Werwolf
Olivia schreef:

Misschien dat-ie wat geleerd heeft van de kritiek die hij heeft gekregen...
Ik ben iig niet automatisch tegen Ben A.

Ik ook niet. Maar ik vond hem absoluut niet overtuigen in deze film. Verder heb ik hem gezien in Pearl Harbor waar hij het toch echt stukken beter deed.
Maar dat wil toch niet zeggen dat ik automatisch tegen 'Ben A.' ben

avatar van 606
Colin Farrell was degene die de film een beetje goed maakte.
wat had hij een goede uitdrukking op zijn gezicht.

3,5 sterren

Ik vond hem tegenvallen. Beetje (veel) ongeloofwaardig allemaal. Colin Farrell maakte idd een deel goed.

Werwolf schreef:

Maar dat wil toch niet zeggen dat ik automatisch tegen 'Ben A.' ben

Hihi, dat beweerde ik ook niet, dat jij automatisch tegen hem bent Ik zei 't alleen van mezelf, sloeg verder niet op jou of zo.

Eem
Vond toen ik deze film voor het eerst zag al ontzettend slecht. De tweede keer was nog erger, en huppa 1.5*
je kunt niet menen dat dit serieus een mooie film is.
Afflecks acteerprestaties zijn zeer beroerd, het komt allemaal zwaar ovedreven over, evenals Farrel, op een of andere manier slaat hij de plank net mis als 'psychoot" het meiske daarentegen vind ik wel erg geinig maar dat komt omdat ze nog nooit beter heeft gepresteerd zoals Affleck en Farrell wel.

Dat ze aan het einde met die zandzakken (ofzo) gaat oefenen vond ik weer erg flauw, en dat zij wel doodgaat door die steek, en Ben niet..

nouja, zoals ik al zei: 1.5