Daredevil (2003)

Actie / Fantasy
103 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ben Affleck, Jennifer Garner en Michael Clarke Duncan

Wanneer de jonge wees Matt Murdock in aanraking komt met radioactief afval zorgt dit er voor dat hij niet meer kan zien. Hij heeft hier echter een 'radar-zintuig' voor terug gekregen. Jaren later is Murdock opgegroeid tot een gerespecteerde advocaat. Hiernaast heeft hij echter een geheime identiteit als Daredevil, de man zonder angst, waarmee hij het onrecht bestrijdt dat hem in de rechtszaal niet lukt.

avatar van Olivia
Die zakken waar zand of rijst of whatever in zit zijn inderdaad wel erg lame...kan me toch niet voorstellen dat je, door zo te trainen en te oefenen, een stoere moordenares kan worden...Hoe kunnen die dingen eigenlijk zomaar naar beneden komen vallen?

Eem
Ze zal wel een systeem hebben

Olivia schreef:

Een soort mecanisme waarschijnlijk. Zal wel niet zo moeilijk te maken zijn hoor

film_kaza
weinig goeds aan deze film.
bijna niks

1 ster

avatar van lordsnoopy
Pilcrepus schreef:
Mwah, redelijke film. Een blinde superhero is weer eens iets anders.
De film is nergens écht spannend, een paar mooie scenes en daarmee zijn we wel klaar.

Een ding dat ik niet begrijp, Elektra was toch dood? En toch bleek ze te leven toen Matt de ketting in braille vond, wie anders kan die hebben achtergelaten?
Ik vraag me dan wel af hoe verklaard kan worden dat ze nog leeft als haar hart stopte met kloppen, maarja..

2,5 sterren.

Als je wilt weten hoe Elektra weer kan leven moet je de film Elektra kijken, daarin hebben ze een manier om dode mensen weer tot leven te wekken.
Zoals ik jullie reacties lees is daredevil maar een matige film, ik zelf moet hem nog zien. Ach ja, hij komt vanzelf wel een keer op tv

avatar van animalkrullie
Vond het niet echt een slechte film.
Een leuke stripverfilming, waarbij je niet echt een binding met de hoofdrolspelers krijgt.
De aktie is voorspelbaar maar wel oké

aimane
lelijke film

Diesel
Ben Affleck en Jennifer Garner zijn vreselijk 'gemiscast'. Colin Farrell en Michael Clarke Duncan doen het stukken beter. De actie scènes kunnen er wel mee door en de soundtrack is ook best aardig maar qua verhaal veel te mager, zelfs voor een comic verfilming. Een voldoende zit er niet in. 2*

kArIzMa_TuRk
een redelijke film. Vond hem niet zo goed. maar wel leuk voor 1 keer. 2½*

Gister gekeken, wel een aardige film. Normaal haat ik Affleck, maar hier was hij wel te pruimen. Wel een beetje ongeloofwaardig allemaal hoor, zelfs voor een verfilmde comic. Collin Farrell en Jennifer Garner waren goed.
Ik heb me wel vermaakt.

avatar van happie
Ben Affleck is zeer slecht als superheld. De rest van de cast was wel aardig.

De film gaat wel vooral omdat affleck en farrel erin zitten maar bullseye is echt zo ongeloofwaardig want in de strip heeft hij een heel pak aan enzo en niet zo'n vizier op z'n hoofd kijk dat ze hem een beetje aanpassen snap ik wel maar zo ongeloofwaardig

avatar van tuba5
deze film is best goed.
mooie special effects op de momenten dat het nodig is.
als je de special edition koopt, kijk dan ook naar de making off, dan wordt je echt duidelijk hoe alles is bedoelt! dit is gewoon een lekker weg-kijk film die best de moeite waard maar wees niet te critisch!!

Deze film was over het algemeen slecht, maar wel heel mooie special effects. 2**

avatar van soj
soj
De eerste keer dat ik hem zag viel hij mij ook tegen vooral omdat ik toch het gevoel had dat met het personage van 'Daredevil' meer aan te vangen was. Een paar jaar later heb ik hem een tweede keer gezien en toen heb ik moet concluderen dat het al bij al niet zo slecht was. (Als je tenminste van het superheldengenre houdt.)

Het is hier al menige malen gezegd en ik moet me aansluiten bij diegenen die zeiden dat Ben Affleck niet de man voor deze rol was. Colin Farrell was dan weer wel de perfecte casting voor 'Bullseye'.

Sommige scenes (vooral die in de speeltuin) zijn net iets te ongeloofwaardig (in zoverre je over geloofwaardigheid in films zoals de deze kan spreken ) en te belachelijk.

De plannen voor een Daredevil 2 zitten ook al een tijdje in de ijskast en Ben Affleck zou laten verstaan hebben dat hij niet meer in de huid (kostuum) van deze held wil kruipen. Dat eerste is een spijtige zaak dat laatste is waarschijnlijk een goede zaak moest er ooit een 2de deel komen.

Toch nog 3* (maar waarschijnlijk enkel) omdat ik een liefhebber van het genre ben.

vind dit de slechtste helden film die ik tot nu toe gezien heb 2.0*

neo (crew)
Behoorlijk slechte casting. Affleck is saai en heeft het charisma van een vliegenmepper, net als de rest van de cast. Farrel schmiert er ook behoorlijk op los. De actiescenes zijn niet erg enerverend, met veel lelijke hypermoderne truukjes. Ook zijn de effecten vaak spuuglelijk en overduidelijk wanneer een echt mens overgaat in een rondspringende cgi pop. Revel's score is nog wel acceptabel. Ook nogal saai verteld met een onnodige voice over. 1.5 sterren

langdradige film op een goed stripverhaal, *2

mooie film.
niks mis nee.
alleen jammer dat z'n vriendinnetje overleed.
(die was best knap)
en die salto's waren wel leuk om te zien.

avatar van Lord Flashheart
Dieptepunt in de eindeloze reeks uitgekauwde strip/superhelden verfilmingen. Komt er dan nooit een einde aan dit genre? 2**

avatar van thomzi50
Oei, wat is dit slecht. Affleck past niet als held, heb sowieso al een hekel aan Farrel, het biedt weinig nieuws, het ziet er zelden mooi uit, het verhaal is flinterdun en nergens boeiend en soms is het geheel tamelijk lachwekkend door belachelijke momenten en niet minder belachelijke opmerkingen. Krijgt niet de laagste score omdat het wel lekker wegkeek, maar wel een erg matige film.

avatar van Minority_Check
erg slechte film
ben affleck was slecht en bijna iedere andere acteur

avatar van james_cameron
Net de director's cut gezien. Ik vond het al een degelijke film, maar deze versie is nog stukken beter. Meer achtergronden, meer subplots en meer karakterontwikkeling. En heel wat meer geweld natuurlijk. De director's cut is veel duisterder en harder, maar door de grotere rol van Jon Favreau ook een stuk grappiger. Niet alleen zijn er vele nieuwe scenes, ook zijn er scenes verwijderd die wel in de bioscoopversie zaten (zoals de biechtscenes en de liefdesscene). Vaak heb je het gevoel naar een compleet andere film te kijken, met overwegend positief resultaat. Jammer dat de extended cut van Johnson's Ghost Rider niet hetzelfde gewenste resultaat heeft.

avatar van Herisson
3,5* om mee te beginnen.
Lees hier dingen over "ongeloofwaardig"........
Natuurlijk is het ongeloofwaardig! Het is een verfilming van een stripverhaal over een superheld!
Nee, spiderman , batman etc. zijn geloofwaardig....
Als je deze film kiest om te gaan kijken weet je waar je aan begint, namelijk een hoop klets, maar in dit geval wel redelijk goeie klets!

avatar van nightbreed
De slechtste stripverfilming die ik tot nu toe heb gezien.
Ben Affleck weet geen seconde te overtuigen en het duffe verhaal helpt natuurlijk ook niet echt.
Slappe hap verfilming zonder knipoog.

Cijfer: 2

avatar van A.L.I.E.N
Vette film!

avatar van joeriL
tijdje geleden dat ik hem gezien heb. maar ik geloof de manier waarop die bullseye kerel verslagen werd zo slecht was dat ik wel een 0.5 moet geven

Mr_White
Ik heb de Director's Cut gezien die volgens velen vele malen beter is dan de originele versie (die ik nooit gezien heb), en was er wel tevreden over. De film voelde vooral aan als Spider-Man Light (maar dan donkerder, als je begrijpt wat ik bedoel). Vermakelijk maar kwalitatief gezien allemaal net wat minder. Ook een beetje pijnlijk dat Colin Farrell en Michael Clark Duncan het vele malen beter deden dan Ben Affleck.

Blijft het een geweldige film vinden!
Vind Ben Afleck, Micheal Clarke Duncan en vooral Colin Farell erg goed in hun rol. Super soundtrack en natuurlijk geweldige marvel characters!

Oke de actie is af en toe overdreven en wat onrealistischer, maar daar stoor ik me allang niet meer aan.

avatar van MiranLovertje
Lekker wijf hoor maar daar is ook alles mee gezegt