Daredevil (2003)

Actie / Fantasy
103 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ben Affleck, Jennifer Garner en Michael Clarke Duncan

Wanneer de jonge wees Matt Murdock in aanraking komt met radioactief afval zorgt dit er voor dat hij niet meer kan zien. Hij heeft hier echter een 'radar-zintuig' voor terug gekregen. Jaren later is Murdock opgegroeid tot een gerespecteerde advocaat. Hiernaast heeft hij echter een geheime identiteit als Daredevil, de man zonder angst, waarmee hij het onrecht bestrijdt dat hem in de rechtszaal niet lukt.

Dit is zeker een gruwelijk film met Michael Clarke Duncan als de Kingpin. Ook al is het een neger, hij ziet er echt perfect uit. Ook Ben Affleck ziet er goed uit als Matt Murdock ookal had ik eerder Matt Damon verwacht als de Daredevil.

avatar van Macmanus
De trailer

Colin Farrel is kaal haha.

Heb slechte ervaringen met verfilmde strips. Word van Ben Affleck niet veel hoopvoller.

avatar van Sjoerd
O ja, slechte ervaringen???

wat dacht je van Ghost World, Road To Perdition, Spiderman... zijn toch allemaal goede films (en allemaal gebaseerd op strips)

Batman, Batman Returns, Blade

avatar van NERD
road to perdition stripverhaal?????

nu je het zegt..... klinkt best logisch

jap, 't is een Graphic Novel die behoorlijk 'onbekend' is.

moet um nog steeds een keer bestellen.

Toen ik eerst over deze film hoorde dacht ik OH nee Hè een spiderman rip off, en OH NEE je neemt toch niet Ben Affleck als ComicHero.
Maar nu ik wat trailers heb gezien en wat meer info heb gelezen denk ik toch dat dit wel een leuke film wordt.

net tweede trailer gezien en ik denk niet dat ik deze in de bioscoop ga kijken.

wat hebben ze in godesnaam met elektra gedaan?

DIT is elektra. Niet dit

bah.

avatar van JoeHallenbeck
Kingpin is toch ook niet zwart in de comic? En Bullseye ziet er toch ook totaal anders uit? Je kan deze film maar het beste met een korreltje zout nemen en niet teveel vergelijken met de comic. Dan is het denk ik nog best te doen.

avatar van as
as
Ja, maar als echte Comic liefhebber ben ik het eens met HOBBES. Geweldig die Elektra van Sienkiwics, he HOBBES?
Ken je de strip van Frank Miller ook: Elektra lives again?

as schreef:

Ken je de strip van Frank Miller ook: Elektra lives again?

gloating time...Oversized Hardcover van Graffiti/Epic met dustcover. Genummerd en gesigneerd door Frank the man himself

het pronkstuk uit m'n verzameling

ik had idd gehoopt op een Daredevil á la Miller. dit is meer de quesada approach. jammer (vind ik).

Herald
kom kom kinders, Wolverine heeft een lycra pak dat 90% uit geel bestaat terwijl Hugh Jackman een stoer leren pak aan had.

In comics staan die rare pyjama's van superhelden altijd erg fraai. Mooi hoe zo'n pak elke spier(groep) laat zien. In strips ziet een kostuum dat bestaat uit een rode bodystocking waarbij de vrouwelijke vormen, bij de ene tekenaar wat meer aanwezig dan de ander, geaccentueerd wordt er nog wel geloofwaardig uit. Maar ja dat wil niet zeggen dat het stoer overkomt op film.

Hobbes schreef:

wat hebben ze in godesnaam met elektra gedaan?

DIT is elektra. Niet dit

bah.

het decollete is bij filmElektra te groot eh

gaat niet alleen om het uiterlijk. ook het geheel van het karakter wordt verkracht.

Elektra is een Griekse huurmoordenaar. Het prachtige aan elektra is de mysterie die er in de comics om haar hangt.

geen blond amerikaans schoolmutske van 14.

Ik skip deze mooi. down um wel, zal ze leren

Herald
nouja als iedereen die er zo overdenkt niet naar de film gaat flopt ie en dan brengen ze Elektra niet terug voor een sequel en zo had Frank het gewild

avatar van Jordy
positieve review op aintitcool

avatar van Phoenix
NeoGriz schreef:

Ik dacht juist eerst: dit kan wel eens een leuke actiefilm worden... maar nu ik de trailers heb gezien zie ik toch wel erg veel overeenkomsten met Spider-Man (de film dan he). ENKELE voorbeelden: Green Goblin gooit bommen met mesjes, Bull's Eye gooit mesjes. Spiderman ontwijkt ze met bullet-time-effect, Daredevil ontwijkt ze met bullet-time-effect. Spiderman duikt van het dak van een gebouw supersmooth naar de grond (om op het nippertje weg te slingeren), Daredevil duikt van het dak van een gebouw supersmooth naar de grond. Spiderman kust in de stromende regen en... ja hoor... Daredevil kust in de...

En dan ook nog de slogan van de film: "Take the dare" voor Daredevil, en "Go for the ultimate spin" van Spiderman.

Het zal wel aan het superheldengebeuren liggen... [edit] Of aan mij [/edit]

Toch ga ik deze wel in de bioscoop zien omdat ookal lijkt het veel op Spiderman, het ziet er nog steeds wel supervet uit (ik heb Spiderman dan ook zeer hoge waardering gegeven). Ik kijk vooral uit naar Collin Farrel met z'n kale kop. . Ik mag die gast wel. Phone Booth lijkt me ook al wel gaaf.

EN NOU MOND DICHT, PHOENIX!

hmmm nog 1 weekje....

hmmm
om eerlijk te zeggen, vond ik hem maar matig. Alhoewel ik Ben Affleck nog wel geloofwaardig vond, vond ik vooral dat de film te weinig spanning heeft, te weinig diepgang rond de badguys, in het midden ongelofelijk inzakt en te weinig leuke dingen bevat.
Alleen Colin Farrell als BullsEye was erg vermakelijk. Gelukkig was hij er nog, want anders was het HELEMAAL een drama geweest....
typisch geval van jammer!

appa schreef:

hmmm
typisch geval van jammer!

Hoe kan je deze film gezien hebben, hij komt pas 14 februari uit in Amerika.

Persscreening

sterker nog
exploitantenscreening....

pers is pas woensdag

Geen beste film. Dat ze het uiterlijk van sommige figuren aanpassen is nog tot daar aan toe, maar dat ze het karakter zowat onherkenbaar verminken is niet fijn. Elektra is zo'n triest voorbeeld. Micheal Clarke Duncan heeft zijn omvang mee voor Kingpin, maar verder stelde de rol weinig voor. Nog even de voortreffelijke miniserie van Miller en Romita erbij gepakt en dan zijn de verschillen toch wel duidelijk. Dat Murdock Elektra op school ontmoet (strip) is toch wat geloofwaardiger dan dat hij haar zonder duidelijke reden volgt vanuit een restaurant (film). Jammer want juist Daredevil heeft interesante verhaallijnen die prima in een film te verwerken zijn. De moeilijke relatie met zijn vader. De geheimzinnige leermeester (Stick, niet in de film). De zieke vrouw van Kingpin enz. Keuze genoeg. Nu blijft het allemaal erg oppervlakkig.

De zogenaamde radarbeelden begonnen na verloop van tijd ook op mijn zenuwen te werken.

lijkt me een beetje spiderman achtig

avatar van moviefreak#1
Een niet al te beste film en vooral (en daarom is de film zo slecht) een barslechte Ben Affleck. Colin Farrell (Bullseye) en Jennifer Garner (Elektra) zijn de pluspunten in deze film naast de sterke soundtrack. De film duurt te kort en er zitten teveel langdradige stukken in zoals bijvoorbeeld het zicht/de radar van DareDevil is om gek van te worden. Na het zien van deze film is 1 ding duidelijk : bereid je maar voor op deel 2

Volgens mij is dit een typische amerikaanse film om wat geld te verdienen. Superhelden zijn weer in na 11 september (vooral in de U.S.A.)en daar word mooi op ingespeeld. Deze film ga ik zeker niet zien in de bioskoop omdat ik tegen deze amerikaanse commersie ben. Zeker niet met die wannabee-cool-guy Ben Affleck in de hoofdrol.

overdreven nonsens. superhelden zijn al voor 9-11 al weer enorm aan 't bijtrekken. comicverkopen stijgen steeds meer. en dat is al een jaar of 3 zo.

x-men is ook al voor 9-11, zelfde geld voor blade. Daredevil lag al heel lang in de planning.

avatar van as
as
Maar of de comic verfilmingen er nou beter op worden?

oh dat absoluut niet. comics zelf trouwens ook niet. de marvel comics iig. bij DC valt het gelukkig mee.