Daredevil (2003)

Actie / Fantasy
103 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ben Affleck, Jennifer Garner en Michael Clarke Duncan

Wanneer de jonge wees Matt Murdock in aanraking komt met radioactief afval zorgt dit er voor dat hij niet meer kan zien. Hij heeft hier echter een 'radar-zintuig' voor terug gekregen. Jaren later is Murdock opgegroeid tot een gerespecteerde advocaat. Hiernaast heeft hij echter een geheime identiteit als Daredevil, de man zonder angst, waarmee hij het onrecht bestrijdt dat hem in de rechtszaal niet lukt.

• zaterdag om 23:05 uur op TV (Veronica)

Cliché op cliché, verhaal wordt gebouwd op wraak, een andere wraak en daarna weer een andere wraak, verplichte emotiescènes zijn totaal niet bijzonder en gevechten komen niet allemaal uit de verf. Het blind-zijn, het unieke aan Daredevil, komt ook een beetje gaar over met een soort blauwe infraroodscan.

Verder best vermakelijk, maar totaal niet bijzonder.

avatar van moviemafketel
1 van de minste comic-helden-films.
De verhaallijn is ook niet echt geweldig. De rol van Farrell is nog wel grappig als bullseye, maar daar blijft het dan ook wel bij.
Affleck is een miscast als held. Die man kan gewoon niet acteren.
Je kan dan een topcast bij elkaar toveren en een verhaaltje erom heen schrijven, maar dan heb je dus niet automatisch een pakkende film.
Garner maakt met haar verschijning nog iets goed, maar ook zij spat niet echt van het scherm. Gemiste kans, jammer.

avatar van Al DeNiro
Erg ondergewaardeerde superhelden-film.

Ik vind hem juist één van de betere.

De jeugd van Daredevil is interessant en maakt duidelijk waarom hij de misdaad bestrijd.

Affleck en Garner blinken uit in de actie én romantische scenes en de intro's van King Pin en Bulls Eye zijn ook heel leuk gedaan.

Ozymandias88
Kon me echt niet boeien.

avatar van de-alchemist
Probeer de director's cut version! Vele malen beter dan de normale versie. Ik haat het als studio's zich ermee bemoeien en een film verpesten! Spider-Man 4 is uitgesteld om dezelfde reden...

avatar van movie acteurs
Niet zeer slecht. Was best goed eigenlijk. Maar het eindgevecht is vrij saai en Ben Affleck is een slappe acteur. Voor de rest deden de andere acteurs het best wel goed. 3,0.

Melvin Udall
Prima comicverfilming met een paar lekkere actiescenes en een hoop mooie soundeffects. Affleck zet weliswaar een weinig memorabele held neer maar omringt door een paar uitstekende schurken en de mooie Garner overstijgt het geheel de middellijn. De scenes met Favreau zijn trouwens behoorlijk geestig. De eindscene had ik wel wat meer van verwacht, die vertoonde weinig vuurwerk maar door de korte speelduur sloeg de verveling verder niet toe.

AchmedATM
Net weer gezien, ik blijf bij 3,5* maar af en toe is de sfeer niet goed. Vooral in de nacht scenes als hij Daredevil is.

avatar van m1701
Vond het een zeer aangename film!
Mooie scenes en vond het vooral een pluspunt dat daredevil blind was, zo krijg je iets meer sympathie voor hem.
Actweerwerk ook wel aardig. Garner zag er ook top uit!

avatar van KampertjeEmmen
Ik wacht op een gevecht met spiderman !!

AchmedATM
Hmm... dan kan je lang wachten.

20th Century heeft de rechten van Daredevil nog steeds en die van Spiderman zijn van Sony. Een crossover is erg onwaarschijnlijk.

avatar van MyOwnStyle
Ben zeker al geen fan van superhelden-films, ben ook al zeker geen fan van Ben Affleck.. Vond het verhaal helemaal niet boeiend. Heb hem uitgekeken omdat ik met mijn kleine neefje aan het kijken was, en hem kon het blijkbaar wel boeien... Maar ik vond er echt niets aan

avatar van xEllen
Wat een vage film zeg..

En hoe precies?

avatar van Merk
jammer dat ik er op de helft pas inkwam, heb deze gezien toen ik nog een kleine jongen was, wilde hem eigenlijk wel zien. Ben best fan van Colin Farell.

orbit
Ben Affleck

avatar van Riddierid
Oké super slechte special effecten en het verhaal was iets te snel maar verder was het wel een goede film vond ik. Ik had deze film op televisie gezien en bijna altijd op televisie worden films ingekort zodat ze meer reclame kunnen uitzenden. Dat merkte je ook heel goed want de film was echt ingekort en de relatie tussen die 2 ging veel te snel enzo ze hadden echt stukken ingekort. Erg jammer dat ze dat doen maja... het begin trouwens vond ik super goed maar al snel werd het wat minder maar ik geef toch een 3 omdat deze film vermakelijk was.

avatar van niethie
Misschien dat het aan het grotendeels aan het verhaal, wat ik dus echt enorm stomzinnig vond, lag, zelfs voor een comic verfilming maar ik werd hier nou niet echt warm van. De film heeft totaal geen structuur, gaat van de hak op de tak en Affleck is echt heel slecht gecast, evenals Garner trouwens. Vroeg me ook constant af welke boerenlul in godesnaam die soundtrack had samengestelt. Lapdance, My Immortal ed, volgens mij enkel gebruikt om commercieel nog meer te kunnen cashen want het paste werkelijk voor geen meter. Komt nog eens bij dat de hippe montage heel erg gemaakt overkomt, maar goed dat heb ik wel vaker met blockbusters vol cgi, en ja dan hou je uiteraard niet veel over om positief over te zijn. Och het tempo is wel lekker vlot en het is mede daarom niet echt een hele vervelende zit. De effecten, actiescenes en Farrel als Bullseye waren ook geen straf om naar te kijken. Daarom nog,

2 sterren

avatar van van duijn
ik haat ben affleck....

avatar van RSmovie91
Zeer matige comic verfilming.
Hij is veel te snel de stoeren DareDevil. Je ziet te weinig het gedeelte dat hij zijn krachten probeert (naar mijn idee dan) om uiteindelijk degene te worden die hij is geworden.

En verder is het verhaal te oninteressant om de film echt boeiend te houden.
Zet daar nog een paar slechte acteer prestaties naast en je hebt een film die weinig speciaal overhoudt.

avatar van Cleanshot
Daredevil was cool , the rest van de karakters waren waardeloos en karikaturen.
Zonde van deze zo strakke , harde strip/comic om hem zo te verfilmen

avatar van Thorongil
Over het algemeen slechte, klunzige gevechten en dialoog. Bullseye was wel wat lachen af en toe. Nee, Marvel heeft wel wat beter in zijn stal dan dit.

avatar van sofripa
Al DeNiro schreef:
Erg ondergewaardeerde superhelden-film.

Ik vind hem juist één van de betere.

Je haalt de woorden uit mijn neus. Ook ik vind dit prima vermaak. Al dat gejank op Affleck kan ik nooit heel goed begrijpen. Over ' The Town', die ik nog moet zien, lees ik zeer positieve reacties.

avatar van Pete_033
Ik vond dit wel een goede film maar dan wel de director`s cut versie. De bioscoopversie vond ik wat minder.

De film heeft een lekkere donkere sfeer. Het verhaal is makkelijk te volgen. Affleck doet het redelijk. Ik vond alleen zijn werk als advocaat wat te houterig overkomen maar daar kijk je makkelijk overheen.

Farrell en Duncan zetten een goede badguy neer.

Als je Ghost Rider goed vond dan vind je deze ook goed. Ze zijn van een en dezelfde regisseur en beide scripts zijn volgens mij ook identiek alleen de namen zijn veranderd.

avatar van rep_robert
Begin van deze film is echt pauper, belachelijke opbouw van het verhaal en het hele idee van deze superheld vind ik toch 1 van de meest lachwekkende die er is. Ik ga deze maar niet uitkijken, zonde van mijn tijd.

Oh ja, die muziek op de achtergrond is ook om te janken.

avatar van psychopath
Kan me niet herinneren dat king pin een neger was, gevechten zijn traag, niet boeiend en saaai

bullseye is nog wel grappig

avatar van Bruens
wat maakt het voor het verhaal nu uit of het een neger is?

avatar van psychopath
Omdat ik hou van het orgineel.

avatar van Bruens
Okay, dat mag natuurlijk. Zelf ben ik van mening dat verandering geen kwaad kan.
Maar iedereen zijn mening

avatar van gizmo_o
Niet onaardig, niet onaardig.
Wederom een superheldenverhaal, waarbij het einde te raden valt evenals het begin en het middenstuk , maar, toegegeven, ik had niet verwacht dat zijn nieuwe liefde, Jennifer Garner (Elektra) het loodje zou leggen. De plot is niet ingewikkeld en de film is dan ook goed te volgen, waarbij in de beginscenes kort wordt uitgelegd waarom Daredevil is wie hij is / hoe hij geboren is. De vechtscenes die volgen zijn niet onaardig, m.n. de vechtscene tussen Ben Affleck (Murdock) & Elektra in de speeltuin is leuk om te zien. Er zit een stukje in (met die handbewegingen) dat gejat is van de Matrix, geloof ik.
Bullseye wordt erg stoer neergezet door Farrell en feitelijk zijn alle scenes met hem vermakelijk. Ik moest even wennen aan de rol waarin Clarke Duncan (Kingpin) speelde, aangezien ik kort geleden TGM heb gezien.

Geen 'super'film, maar wel een voldoende waard, 3*.