Daredevil (2003)

2,53

Actie / Fantasy
103 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ben Affleck, Jennifer Garner en Michael Clarke Duncan

Wanneer de jonge wees Matt Murdock in aanraking komt met radioactief afval zorgt dit er voor dat hij niet meer kan zien. Hij heeft hier echter een 'radar-zintuig' voor terug gekregen. Jaren later is Murdock opgegroeid tot een gerespecteerde advocaat. Hiernaast heeft hij echter een geheime identiteit als Daredevil, de man zonder angst, waarmee hij het onrecht bestrijdt dat hem in de rechtszaal niet lukt.

333 BERICHTEN 33 MENINGEN
avatar van Donkerwoud
Ik heb de enorme bakken met stront naar deze film nooit zo begrepen. Er zitten aardige schurken in, vooral Colin Farrel, en het verhaal is net wat harder dan bij andere stripverfilmingen toentertijd.

Hankieh
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Colin Farrel is dan het plus punt in de film. Daar heb je gelijk in.

Maar bijvoorbeeld een stukje als dit: Elektra steekt hem in zijn schouder, terwijl zei dan vertelt dat ze hem in de ogen wil kijken terwijl ze hem gaat vermoorden ziet zei dat het Affleck (ben ff de naam kwijd) is en ineens is alles goed en is ze vol op overtuigd dat het bullseye is. Wat een onzin scene was dat.
Zo zijn er meerdere van en de vecht scènes waren gewoon belabberd magertjes, heb vechtscènes in films gezien die vele jaren voor Daredevil uitkwamen.

avatar van joeriL
en het eindgevecht was echt om te janken zo saai.

avatar van eppy

een van de slechte films ooit, 'k heb thuis de complete miller collectie leggen....maar dit komt nog geen eens in de buurt...

deze daredevil-fan is zwaar teleur gesteld en wil deze film ook nooit meer zien....

een goed verdiende 0,0

avatar van biosmovie
Vreselijke film. Ik kan goed begrijpen dat mensen dit leuk vinden maar dit is echt niet mijn stijl van films. Bovendien hadden ze deze rol beter aan iemand anders kunnen geven dan Ben Affleck. 0,5***

avatar van roc12345

nou de cijfers worde met de dag slechter en de recensies
be blij dat ik hem niet heb gezien e ook niet gekocht

avatar van Film Pegasus
Even deze film herzien (nu volgt Elektra nog) en ik moet zeggen dat hij toch nog slechter was dan ik eerder beoordeelde. Affleck past helemaal niet in de rol van actieheld. Veel zaken worden er ook onnodig bijgesleurd zonder verklaring of logische oorzaak.

Op alles is wel wat aan te merken. De actiescènes zijn vrij droevig, heel ongeloofwaardig zweven de figuren trouwens van dak tot dak en veel gevechten komen amper tot hun recht. Figuren als Bullseye en Kingpin zijn zelfs voor stripfiguren overact. Het verhaal zit vol clichés en is nergens verfrissend. Daredevil lijkt trouwens in de meeste gevallen op Spiderman en beweegt zich ook op dezelfde manier.

Enige leuke momenten zijn de glijdende shots boven de stad, al heb je dat ook al veel eerder gezien in andere films. En Elektra valt op zich ook best mee. Misschien niet genoeg om een film te leiden (moet de film Elektra nog herzien), maar als figuur in deze film nog het best van allemaal.

avatar van sinterklaas
Mijn 900ste stem:

Was toch wel weer een aangenaam comic-hero filmpje. Verhaal stelde natuurlijk weer niks voor maar dit is ook alleen maar effe om op leeg te lopen. Gevecht en actiescenes zagen er wel prima uit. Ben Affleck vond ik wel goed als Daredevil en Jeniffer Garner als Elektra, waar later ook nog een film van is gemaakt. Colin Farrell vond ik ook weer prachtig als de bad guy Bulls Eye. Dit keer had ie een kaalgeschoren kop.

Gewoon weer een onderhoudende film.

88Fabian
Deze film was echt een ramp.in feiten wel goed gefilmd.maar dat was het ook wel.

avatar van medansavamhel
Een erg overdreven en ongeloofwaardige film, maar wel met mooie beelden en genoeg entertainment. Ik heb 'm oorspronkelijk in de bioscoop gezien en ik kan mij herinneren dat ik het spectacular vond. Ik heb de film zojuist nog eens bekeken, en ik moet zeggen dat de film na het zien van de nieuwe Batman, X-men en Spiderman films behoorlijk minder spectaculair. Maar dat mag de pret niet drukken. Een prima film, en hoewel ik Daredevil een beetje een onnozele held vind met die horentjes op zijn masker (maar Batman is niet minder onnozel), hoop ik toch stiekem op een vervolg. Maar goed, dat zal denk ik niet komen. Maak plaats voor helden als Deadpool!

avatar van medansavamhel
Film Pegasus schreef:

Maar dat heeft weinig te maken met de film, en veelal met het oorspronkelijke stripfiguur. Overigens zijn er genoeg striphelden die op Spiderman lijken: Carnage, Venom, Moon Knight (Ultimate), Tarantula, Spider-Woman, Arachne, Deadpool en waarschijnlijk nog meer. Ook Batman kent klonen, hoewel enkel Catwoman, Hellcat en Daredevil mij te binnen schieten. Maar laten we eerlijk zijn; Niet elk Marvel personage is even uniek in ontwerp. Het is niet juist dit gegeven mee te nemen in de waardering betreft de film.

avatar van dikkop
sinterklaas schreef:
Mijn 900ste stem:

Gewoon weer een onderhoudende film.

Hebt mijn smaak, dit klopt helemaal.

avatar van Roodkapje
Typische stripverhaalverfilming. Weinig verhaal, véél flashy geweld en een standaardverhaaltje. Je kijkt deze film uit en vergeet hem weer.

avatar van Elineloves
Tja.. wat kan ik zeggen over deze film.. voor mijn gevoel hebben ze de plank misgeslagen door Ben Affleck in de hoofdrol te zetten, op mij kwam het in ieder geval niet echt over.. zelf een tikkeltje geforceerd allemaal.. Jammer, het is toch belangrijk dat je een bepaalde 'klik' met het hoofdpersonage krijgt.. en bij deze film had ik dat niet, met geen enkel personage. Jammer.

avatar van Captain Pervert
Heb hem al lang in huis, maar vanwege de bakken modder die deze film ontving en nog steeds ontvangt, nooit gekeken. Tot deze druilerige vrijdagmiddag.

En het is inderdaad niet best. Veel slechter dan alle andere comicbook verfilmingen van dit decennium. Het opent wel aardig, maar de slechteriken zijn totaal niet interessant. Het acteerwerk is matig, de keuzes die personages maken zijn onlogisch, etc. Blegh.

2 sterren

avatar van OlafK
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ben Affleck speelt Matt Murdock, een man die als jong jongetje in aanraking is gekomen met radioactief afval. Dit zorgt ervoor dat hij slechts nog kan zien met een radar-zintuig. Zijn andere overgebleven zintuigen werken ook beter dan voorheen. Als volwassen man is Murdock overdag pro-deo advocaat en 's nachts Daredevil; een superheld die nergens voor terugdeint.

De film is nogal slecht onthaald. De kritieken dat Affleck een miscast is, de vechtscènes slecht zijn geschoten en de film erg 'over-the-top' is, zijn allemaal waar. Ik denk echter dat de regisseur het ook allemaal niet zo serieus bedoelt. Zo zijn er enkele cameorollen en ook zitten er scènes in die onmogelijk serieus bedoeld kunnen zijn (bijv. wanneer een detective een journalist vertelt dat er geen Daredevil bestaat, de journalist een vuurtje weggooit, waarop er vuur ontstaat in de vorm van het Daredevil-symbool. ).

Voor de rest kent de film enkele leuke personages (Farell als 'Bullseye'!) en kijkt het allemaal makkelijk weg. Wel is het zo dat de film echt wat belabberde scènes kent. Zo vond ik de scène waarin Murdock als klein jongetje aan zijn blindheid komt, erg slecht gedaan (vooral het gedeelte waar het gif in zijn ogen komt).

Geen goede film, maar wel erg vermakelijke onzin. En dat heb ik liever dan films van hetzelfde genre die nogal serieus bedoeld zijn. 2,5 sterren.

avatar van film88888
Ik ben altijd, en denk wel dat ik een hele grote Marvel fanaat zal blijven.
En ook DareDevil na een lange tijd herzien, en is een zeer goede Marvel verfilming.

Het personage: DareDevil vind ik opzich al super cool, en een gave held in de comics, en in de Sipderman animatieserie.
Ook hier hebben ze hem zeer goed tot leven gewekt, maar Ben Affleck hoefde DareDevil niet meteen te spelen, niet dat hij het niet goed doet, want integendeel ik vond hem heel goed bezig, maar ergens moet het passen, en er zijn wel andere acteurs die beter DareDevil kunnen spelen.
Jennifer Garner was ook goed bezig, maar de man die toch wel de show weg neemt is toch wel: Collin Farrel die een zalige Bullseye heel knap tot leven wekt, en hij doet het enorm goed.
Ook het verleden van Matt Murdock met zijn vader wordt goed nagespeelt, en is zeer goed gedaan.

De special effects vielen goed mee, maar vooral de vechtscenes waren ongelooflijk knap gedaan (Zeker de eerste actiescene in het begin)

Zou DareDevil een vervolg krijgen?

3,5 sterren.

avatar van Prinsesje..
Jammer deze film had heel erg leuk kunnen zijn. Maar het was het allemaal net niet.

Met Ben Affleck heb ik al helemaal niks, nooit gehad (misschien Dogma). Jennifer Garner haalt wel het beste in hem naar boven.

Om op een regenachtige zondagmiddag te kijken is ie echt prima.

avatar van DragQueen
Deze stripverfilming is mij iets tegen gevallen. ben affleck past op de een of andere manier niet helemaal in zijn rol als actieheld. het verhaal daarbij, is van een gemiddeld niveau, en loopt het standaardpatroon af. leuk om eens gezien te hebben, maar meer ook niet. 2,5 sterren.

avatar van movie fan
vindt raar dat iedereen deze film zo slecht vindt , ik vindt dit dus totaal niet , het is natuurlijk geen topper, maar echt slecht zou ik hem ook niet noemen . ben afflick speeld goed zijn rol als blinde daredevil .Jennifer Garner was ook goed , net zoals de rest van de cast , het einde was ook niet slecht . had misschien iets meer actie in het einde moeten zitten .maar toch .vondt ik het geen slechte film . heb me vermaakt .

avatar van clockwork72
leuk filmpje, slecht wordt het nooit.

avatar van misterwhite

Een redelijk filmpje. Het verhaal is wel leuk gevonden maar het is men ding nie. Ik hou niet erg zo van superhero films.

avatar van MoviefreakRob
Gewoon, goed maar aan het eind te saai.

Dit breng het op een 2.5.

Trouwens...John Coffey van The Green Mile speelt hier ook in!

avatar van clockwork72
inderdaad.

hij is best leuk maar het eind kon inderdaad beter ben ik het ook mee eens verder is hij wel leuk

Ben Affleck kan denk ik beter in romantische 0-sterren films spelen samen met vrouwlief J-Lo (alhoewel hij in Boiler room wel een aardige rol speelde, maar dat terzijde).
Er zat niet echt een verhaal in en ook was tegenspeelster Elektra (Jennifer Garner) binnen 2 minuten erachter wie daredevil precies was en werd meteen weer zijn vriendinnetje.

Er zat 0 spanning in de film en was al afgelopen voordat ik door had dat er geen verhaal meer zou komen.

Ook van Jennifer Garner in haar latex-pakje was bijna niets te zien. Ziet er zeer leuk uit op de posters, maar je ziet misschien een scene van hooguit 2 minuten.
Zeer zouteloze film

avatar van Pestiis
een aardige film.
effecten zijn mooi gedaan en het verhaal is ook best nice.
soms een beeeeeetje voorspelbaar, maar dat mag de pret niet drukken.

3,5* voor het geheel

overigens vond ik die referentie met bulls eye aan 'onze lieve vader' ook best geslaagd!

avatar van raimondirks
kijkt lekker weg en zeker niet slecht. dat strontgooien naar deze film begrijp ik ook niet.

avatar van Marshall1959
Erg zwakke superhelden-film. Saaie actiescenes ook en de personage's spraken me ook niet zo aan, alleen leuk om Clarke Duncan nog eens in een rol te zien.

avatar van DonOswaldo
Niet de beste film, maar aardig voor een keer.

Verhaal is vermakelijk en moet niet te serieus genomend worden uiteraard. Kijkt ook lekker weg

Cast is leuk, alleen Ben Affleck kan gewoon totaal niet acteren.. Jennifer Garner was leuk om te zien als Elektra, Colin Farrell speelt Bulls Eye erg goed, en Michael Clarke Duncan past ook wel in het vakje van bad guy.

Effecten wel oke, vechtscene's jammer genoeg niet altijd even goed.