D-Tox (2002)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Horror

geregisseerd door Jim Gillespie
met Sylvester Stallone, Charles S. Dutton en Polly Walker

FBI-agent Jake Malloy is een voorbeeld voor zijn collega's. Sinds enige tijd is hij een seriemoordenaar op het spoor die het gemunt heeft op politieagenten. In de laatste zes maanden zijn al negen van Jake's collega's op gruwelijke wijze vermoord. Op een dag belt de psychopaat Jake op en vertelt hem hoe hij zijn verloofde heeft vermoord. Malloy wordt depressief en raakt aan de drank, totdat hij na een zelfmoordpoging wordt opgenomen in een ontwenningskliniek speciaal ingericht voor politiemannen.

avatar van FunkStarr
jipt schreef:
Suffe film, gebeurt weinig. Had geen band met de personages en vond het allemaal maar een slechte The Thing rip off. Was verder ook niet heel spannend.
Veel te haastig filmpje, onvoldoende

Helemaal mee eens, precies zoals ik ook de film zou willen omschrijven. Stallone doet het nog niet eens slecht maar met zo'n matig script kun je gewoon te weinig.

avatar van FunkStarr
Pete_033 schreef:
Volgens IMDB is deze film al gefilmd in 1999 en heeft tot 2002 op de plank gelegen

Dat zou heel goed kunnen, ik vond Stallone er namelijk best goed uitzien in deze film. In Get Carter (uit 2000) bijvoorbeeld zag je al duidelijk dat hij aan zijn gezicht had laten sleutelen met botox, hier was dat nog niet het geval of in ieder geval niet echt te zien.

Een voor mij totaal onbekende film met Sylvester Stallone in de hoofdrol, maar ik vond hem nog niet zo slecht als sommigen zeggen.
Akkoord dat het geen topfilm is, maar heb al slechter gezien in dit genre.
En Polly Walker, die voor mij nog steeds de rol van haar leven speelt in de serie 'Rome', is ook hier alweer leuk om zien.

avatar van nadrin
ongelooflijk dat een film zo vlug passe kan zijn.
Maar ja er zijn er ondertussen zo al een massa gemaakt op het zelfde stramien

m1chel
Jullie mogen vinden wat je wil, maar dit vond ik echt een goeie thriller met een lekker beklemmend sfeertje en een prima verhaal.

Helemaal geen topper, maar ook niet slecht! Lijkt me als tv film wel ok, wel is dit niet het soort film waarvoor je naar de cinema gaat. Stallone doet het heel goed, maar het script kon wel wat beter... De sfeer was ok. 3 sterren...

avatar van Tommy De Vito
Prima thriller! Spannende film met een goede rol van Stallone. De film verliest een beetje zijn vaart nadat Malloy in de kliniek komt maar daarna ook weer uitstekend terug met voldoende spanning. 3*

avatar van Spetie
Zwakke thriller die hier en daar inderdaad wat weg heeft van The Thing, maar dat niveau wordt echter nergens gehaald.

De setting is in ieder geval mooi te noemen. In een afgelegen complex, liggend in de sneeuw en ogend als een soort van bunker, ligt dar in ieder geval een goede basis voor een film. Helaas komt dat niet helemaal uit de verf. De personages zijn allemaal vrij vlak en blijven dat ook, waardoor ze nooit echt gaan boeien. Sylvester Stallone doet zijn best speelt op momenten best redelijk, maar weet mij niet echt als personage te overtuigen.

De film heeft een paar aardige momenten, maar komt qua spanning nooit echt goed los. Vooral in het middengedeelte zakt de film op een gegeven moment behoorlijk in. Er had in die fase bijvoorbeeld wat meer met het wantrouwen jegens elkaar gedaan kunnen worden, waardoor je automatisch ook wat meer spanning creëert, maar dat gebeurt helaas niet. Uiteindelijk komt de film op het einde nog wel een beetje los, maar ook niet in die mate dat je echt op het puntje van je stoel zit.

De film is behoorlijk vlak, qua personages nogal stereotiep en niet spannend genoeg om echt te boeien en dat ondanks de erg mooie locatie en het onaangename kille sfeertje. Er had veel meer uitgehaald kunnen worden.

avatar van dutchtuga
Matige Stallone-film, met erg veel potentie. De cast is verrukkelijk, zo ook de plot en setting, maar er wordt maar weinig gedaan met de gegeven elementen. De acteurs spelen op de automatische piloot en het verhaal kabbelt zich maar wat voort. Met een wat kundigere regisseur had hier iets moois ingezeten.

avatar van JakobFugger
Wel potentie, maar deze potentie wordt hier en daar vakkundig de nek omgedraaid. Het begint aardig, maar aangezien het even duurt voordat hij in de kliniek belandt is één plus één twee bij mij, wat niet ten goede komt van de spanning. Het mysterie dat volgt, of wat er getracht wordt te creëren, had beter gekund. Geen moment echt heel geloofwaardig en er had ook meer kunnen worden gedaan met het feit dat iedereen elkaar wantrouwt.

Toch was het zover geen onaardige zit, keek allemaal wel oke weg, de acteerprestaties niet al te top, maar het was te doen. De finale vond ik echter cliché, spanningsloos en in verhouding te lang, wat ook kan noemen door twee voorgenoemde punten. Dat haalt de film nog flink naar beneden. Geen aanrader, maar toch vond ik het geen complete verspilling van tijd. Het is best aardig, alhoewel het veel beter kon, tot de beroerde finale.

avatar van DiDa
Ben een groot Stallone fan en heb deze op blu ray gekocht, maar na hem gisteravond gezien te hebben blijft dit een van Stallone's mindere films. Voornamelijk verprutst in de post-productie. Er is schijnbaar nog heel veel beeldmateriaal van deze film beschikbaar, maar dat zullen we nooit zien.

Deze harde, niet al te gecompliceerde misdaadthriller, zag er, ondanks het toch altijd houterige spel van Sylvester Stallone, niet eens zo beroerd uit. Ronduit jammer was dat de motieven van de seriemoordenaar niet duidelijk werden en dat de scènes geen geheel leken te vormen. Ook de bijrollen waren stereotype.

avatar van Alexander1900
Een aangename thriller met Stallone in de hoofdrol. Het duurt even voordat de film spannend wordt en ik was steeds benieuwd wie nou de moordenaar is. D-Tox heeft een lekker sfeertje wanneer Stallone eenmaal in de ontwenningskliniek zit. Het is in feite een bunker en met de hevige sneeuw maakt het plaatje compleet en is te vergelijken met de film The Thing op visueel vlak waar de regisseur dan ook de inspiratie uit haalde, zo lijkt het. Ook heeft Tom Berenger, o.a. bekend van de Sniper reeks, een leuk rolletje.

avatar van Gang_Star
Leuke thriller met actieheld Stallone in een aardige rol. Film is spannend, heeft een prima setting en een goede sfeer. Inhoudelijk is het allemaal niet echt bijzonder, maar toch kijkt het prima weg.

avatar van RuudC
Niet bepaald Sly's beste periode. Tussen Cop Land en Rocky Balboa heeft Stallone een aantal films gemaakt die op z'n best niet meer dan aardig zijn. Ik kan me ook nog wel herinneren dat hij in die jaren behoorlijk door de slijk is gehaald in de media. Daarbuiten waren de hoogtijdagen van de actiefilm ook voorbij. Wat er ook gezegd wordt over Stallone, een slecht acteur is hij absoluut niet.

Maarja, dan krijg je D-Tox voorgeschoteld en dan realiseer je je weer dat dit inderdaad niet de beste jaren waren voor dit genre. Ondanks dat er hier een aantal prima acteurs aanwezig zijn, is de wil om er ook echt iets van te maken aardig verdwenen. Echt goed had D-Tox nooit kunnen worden. De spanning is minimaal en het kat-en-muis-spelletje is te chaotisch om leuk te zijn. Echt een film waar je je doorheen moet worstelen. Het decor ziet er wel erg goed uit, maar dat is eigenlijk het enige waar ik echt positief over kan zijn. Mensen als Sly maken het ergens nog dragelijk. Hadden hier allerlei onbekende acteurs rondgelopen, dan vraag ik me af of ik de film afgekeken had.

een leuke thriller.stallone speelt het verders prima.natuurlijk niet zijn beste film'maar slecht vind ik de film ook niet.verders is de film best wel spannend.heb me prima vermaakt.