Dan in Real Life (2007)

Drama / Komedie

geregisseerd door Peter Hedges
met Steve Carell, Juliette Binoche en Dane Cook

Dan Burns (Steve Carell) is een alleenstaande vader en daarnaast een succesvolle columnist. Zijn drie kinderen en werk vormen zijn bestaan. Maar dan ontmoet hij tijdens de jaarlijkse familiereünie Marie (Juliette Binoche). Marie blijkt de vrouw van zijn dromen te zijn, maar geheel toevallig ook de vriendin van zijn broer.

avatar van K. V.
Deze ook eens geprobeerd en 'k was aangenaam verrast door deze film. 'k wist eigenlijk niet wat te verwachten qua verhaal, maar het wist me wel te boeien. Het was de eerste keer dat 'k Steve Carell in een serieuze rol zag en hij deed dit zeker niet slecht. Een echte komedie zou 'k het niet noemen, eerder een tragikomedie.
De moeite waard om te bekijken.

avatar van wibro
Aardige feel-good movie uitermate geschikt om met de kerstdagen - de familiedagen bij uitstek - uitgezonden te worden. Deze komedie die wel erg voorspelbaar was kende een hele mooie scène en dat was die scène op de golfbaan met Marie en Dan, prima geacteerd door Juliette Binoche en Steve Carroll.
Toen ik deze film jaren geleden in de sneak preview gezien had kon ik hem niet zo waarderen. Je moet voor zo'n tragikomedie of hoe je deze film ook noemen wilt natuurlijk wel in de stemming zijn. Ik zou deze film zeker niet voor de 2e keer bekeken hebben als ik deze niet voor slechts € 1,00 bij Blokker in de winkel zag liggen. Filmpjes voor zo'n weggeef prijsje hoeven dus niet altijd minder goed te zijn.

3,5* na herziening

avatar van Picker
Best aardige drama-romantiek met zeker wel wat grappige momenten.
Wel wat voorspelbaar.

avatar van Noodless
Aardige feelgood-komedie waarin het voorspelbare verhaal vol clichés vlug wordt vergeten door het leuke spel van heel de cast. De film weet ook perfect de balans te houden tussen een komedie en een drama. De verschillende personages zijn leuk en zorgen voor voldoende grappige momenten. Steve Carell en Juliette Binoche spelen hun rol overtuigend en zorgen samen voor dat romantisch vonkje. 7/10

avatar van Captain Pervert
Een leuke film waarvan het plot ietwat verrassender was dan ik dacht. Leuke komische situaties en soms ook herkenbare dingen. Een goed geschreven comedy met een mooie mix van humor en tragedie. Niet verveeld.

3.5 sterren

avatar van zgfproduction
ik vond deze film behoorlijk tegenvallen. ik ben opzich wel een fan van steve carrel, maar ik vond deze film ronduit doodsaai...

avatar van moviemafketel
Ik vond het wel een aardige romcom. Steve Carell in een wat meer serieuze rol dan we van hem gewend zijn. De chemie met Binoche kwam goed over. Het familiegevoel en alles wat daarbij komt kijken was herkenbaar. Aardige muziek en mooie vakantiebeelden. Ik heb me niet verveeld. De humor is niet echt in grote mate aanwezig, maar het overall sfeertje geeft je uiteindelijk toch een glimlach op je gezicht.

avatar van John Lee Hooker
Sympathiek drama waarin een alleenstaande man tijdens een familieuitje per ongeluk aangegrepen wordt door de vrouw van zijn broer. Wel vond ik het vreemd dat Dan helemaal niet op de hoogte was van zijn broer's relatie en opeens werd geconfronteerd toen ze na de bibliotheek in het vakantiehuisje verscheen. Vervolgens weet je eigenlijk al direct dat het een slopende worsteling zal worden met een verwachtingsvolle uitkomst. Maar het is best leuk om deze treurige Steve Carell te volgen en de humor is gelukkig beperkt gebleven want dat werkt meestal averechts; al waren de dansscènes best grappig. Ook wel aardig dat ze die politie als extra'tje hadden toegevoegd om de frustraties nog verder op te voeren maar die sleepwagen was wel erg overdreven. Kijkt lekker weg.

avatar van John Lee Hooker
wibro schreef:
op de golfbaan

Hm... ik kan me geen golfbaan herinneren. Bedoel je misschien bowlingbaan?

avatar van Lof78
De enige vorm van romantiek was alleen te zien in het boekenwinkeltje tussen Binoch en Carell... voor de rest was het niet of werd het niet spannend. Vind het wel een film voor vaders en dochters om samen te kijken, misschien kunnen ze wat leren in de relatie sfeer van mekaar...want het word wel leuk uitgebeeld in de film tussen Carrel en zijn dochters.

**/ sterren

avatar van ILDIB
Gewoon een lekkere feelgood film met een paar prachtige scenes..

avatar van Marvinleeaday
Lekker filmpje, humor, romantiek en drama verwerkt tot een alleraardigste mengelmoes.

avatar van BlueJudaskiss
Typische Amerikaanse vals-sentimentfilm waarin zelfs iemand als Juliette Binoche irritant wordt. Zó braaf en zó lief dat het het bloed onder m'n nagels vandaan haalde. Dieptepunt was de aerobics-scene.

avatar van Gish
Q Jones schreef:
Dat vond ik nou juist ook een goed punt, een komedie cast zet gewoon een uitstekend drama/feelgood film neer, heerlijk toch als ik aan deze film denk wordt ik al vrolijk en krijg ik zin om hem te herzien.

avatar van klevi
Redelijke film. Niets meer en niets minder dan wat ik verwacht had. Ik weet niet of ik de enige ben maar jezus wat vond ik die Marie een vreselijk figuur.

6.5/10

avatar van hutsekluts
Vermakelijk verhaal met grappige verwikkelingen en visueel een paar lachwekkende situaties. Leuk dat Emily Blunt ook nog even voorbij komt.

avatar van Ted Kerkjes
In zijn genre briljante komedie. Steve Carell zet weer een erg goede antiheld -aan de ene kant wel en aan de andere kant niet- neer. Het verhaal is erg leuk bedacht.
Een dikke voldoende.

Leuk trouwens dat het geweldige nummer "Let My Love Open The Door" van Pete Townshend voorbij kwam.

(Had iemand trouwens dat kleine jongetje herkent? Dat was Timothy Green. Die film is ook van dezelfde regisseur.)

Een beetje flauwe, brave, clichématige, romantische komedie waarin Juliette Binoche, op locatie in de States, zich wel zal hebben geamuseerd.

avatar van missl
Eerst quasi serieuze rol die ik van Steve Carell gezien heb. En het bevalt me wel, ik vind hem in dergelijke rollen beter dan die flauwe onderbroekenhumor die hij er nogmaal in gooit. Nu moet hij alleen zijn films nog wat beter uitzoeken want deze films hangt van chiches aan elkaar. Bij vlagen heb ik wel met een glimlach gekeken maar dat was het.

avatar van Daan258
Voor het eerst dat Steve Carrel geen een of andere malloot speelt maar gewoon een serieuze rol.
Het was op zich een vermakelijk filmpje om te zien, maar niets meer.
Comedy was ver te zoeken en ook het drama en romantiek gehalte was het gewoon allemaal net niet.
Verder een aardig filmpje om een keer gezien te hebben.

avatar van Kondoro0614
Dan in Real Life

Deze Drama / Komedie vond ik gister avond echt niets aan. Ik denk dat ik niet in de stemming was voor een drama film maar toen ik hem net af keek vond ik hem wel aardig. Waar ik vind dat de komedie genre geschrapt mocht worden! Vond de film ook een beetje traag op gang komen en de film werd traag overgebracht. Ook hier in deze film vond ik dat de personage van Britt Robertson overgebracht werd als een tiener probleem. Steve Carell vond ik goed acteren in zijn eerste, voor mij, serieuze rol. Juliette Binoche deed het ook wel leuk. Het verhaal vond ik oké, het concept was goed. Leuke tussendoor - kijk filmpje maar niet echt mijn type film.

avatar van Flat Eric
Een gezellig tragi-komisch filmpje over relatie(perikelen) en interactie met familie.
De ronduit ongemakkelijke situaties worden afgewisseld met voorspelbare doch leuke momenten. De cast vond ik zonder uitzondering erg sympathiek en prima spelen waardoor ik vanaf het begin direct in het verhaal werd meegezogen.
Prettige feelgood film!

Deze film bood toch net iets meer dan de gemiddelde romantische komedie. De situaties waren vaak zo pijnlijk, dat een ongemakkelijk lachje naar boven kwam. Het verhaal is pakkend, ontroerend en wordt realistisch gebracht, maar blijft toch altijd net voldoende luchtig om een komedie genoemd te worden. Wat voor mij de film afmaakt, zijn de drie dochters van het hoofdpersonages. Steve Carell speelt immers een rol die hem op het lijf geschreven is en van Dane Cook kan hetzelfde worden gezegd. De drie dochters zorgden voor een extra touche, ook al zijn het alledrie typische filmkarakters. "Dan in Real Life" is zo'n film die het genre van de romantische komedie redt.

avatar van Minotaures
Wat een ongemakkelijke situatie waar Dan in belandt zeg!

avatar van Shinobi
"There's rightness in our wrongness."

Voor de verandering is het leuk om Steve Carell eens in een serieuze rol te zien.

Het uitgangspunt van 'Dan in Real Life' lijkt in eerste instantie interessant te zijn, maar de film speelt te veel op safe om daadwerkelijk te kunnen intrigeren. Daarvoor worden er enkele opzetjes gepresenteerd waarvan je als kijker al gauw ziet waar deze naartoe leiden; geforceerde situaties die zowat uit de lucht zijn gegrepen.

Echte comedy moet je hier niet verwachten, aangezien het geheel meer leunt op drama. Daarin schuilt gelijk het grootste mankement, omdat men problemen heeft om de juiste toon te vinden. Het resulteert zich in een langdradig begin waar je met moeite doorheen komt. Het meeste is namelijk pijnlijk om aan te schouwen.

Aan Carell ligt de taak om de boel te redden, wat hem niet onaardig afgaat. Jammer genoeg is de aard van de film te braaf om te kunnen excelleren. Bovendien wil het niet zo vlotten met de chemie tussen Dan en Marie, wier personage te perfect wordt neergezet. Het is dat er hier en daar een paar - oprecht - intieme momenten zijn, waardoor je de minpunten voor even vergeet.

Al met al een redelijke feel-good film die helaas tekortschiet vanwege het gebrek aan durf.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van 93.9
Leuk om een keertje op netflix te kijken, maar vrees dat ik morgen al niet meer weet hoe of wat bij deze film....

Redelijke film, maar moreel niet correct.