Dan in Real Life (2007)

Drama / Komedie

geregisseerd door Peter Hedges
met Steve Carell, Juliette Binoche en Dane Cook

Dan Burns (Steve Carell) is een alleenstaande vader en daarnaast een succesvolle columnist. Zijn drie kinderen en werk vormen zijn bestaan. Maar dan ontmoet hij tijdens de jaarlijkse familiereünie Marie (Juliette Binoche). Marie blijkt de vrouw van zijn dromen te zijn, maar geheel toevallig ook de vriendin van zijn broer.

avatar van Thom1994
Michel, Quote dat even. Het is informatie die men nog niet wil weten voordat hij de film ziet.

avatar van Near_Dark
De vorige film van deze regisseur: 'Pieces of April (2003)', vond ik best een aardige debuutfilm.

Ok, hier gaan we weer, een Romantische Komedie !
En dat voor iemand die enkele weken geleden nog te gortigste Horrorfilms heeft mogen aanschouwen op het BIFFF-Filmfestival...? ( www.bifff.org )
Toch wel

Ik ga zelfs beginnen met toe te geven dat ik er van genoten heb, yeah right !
Dit is zeker niet je zoveelste Tiener Komedie, maar eerder eentje die vooral gericht is op volwassen kijkers.

De beelden zien er mooi uit en de muziek klinkt héél aangenaam in de oren, technisch gezien is het dus in orde. Maar wat deze Rom.Kom. vooral goed maakt is het beeld dat getoond wordt van een warme, gezellige familie waar je zo deel van zou willen uitmaken.

Ondanks de vele minpunten vond ik het een hartverwarmende film. Volgens mij heeft elke volwassen man of vrouw op gezette tijden nood aan zulke Romantische Komedies. Ik beschouw ze als medicijnen voor het hart, dat regelmatig een opkikker nodig heeft, ook al denk je van niet.

Zoals ik reeds aanhaalde denk ik niet dat hij de jeugd zal aanspreken. Dertig jaar of ouder zijn is volgens mij een voorwaarde om van deze film te kunnen genieten. Maar voor hetzelfde geld sla ik met deze bewering de bal volledig mis, wie zal het zeggen...?

7,5/10.
Een mooie Romantische Komedie, gericht op een hoofdzakelijk volwassen publiek.
Ik heb er met volle teugen van genoten !
Ja ja, ik weet het wel ! Ik ben écht een watje als het op dit soort films aankomt, ik kan het niet helpen...

Filmsite : http://video.movies.go.com/...

avatar van Q Jones
Ik vond hem ook heel goed en ik ben 18 dus. Het aspect van de film is best orgineel en heerlijk verfilmd, de film volgt ook niet de standaard dingen van een romkom, en dat is alleen maar goed.

Die scene in de boekenwinkel vond ik ook heel plezierig om te zien. Het is echt een warme film die je nog wel een tijdje bij blijft en waar je lekker van kan genieten. Echt een aanrader ook voor jongere mensen.

avatar van Near_Dark
Da's leuk om te vernemen

Niet heel grappig en een slecht einde, verder wel aardig.

Meneer Bungel
De laatste tijd wat romkoms aan het bekijken en dat bevalt wel. Steve Carell mag ik graag zien in 'The office U.S.' en dit is na 'Evan almighty' geloof ik pas de tweede film met hem die ik zag. 'Date night' hou ik nog in de gaten.

'Dan in real life' is gewoon een tamelijk luchtige boel (geen doldwaas grappenfestijn) met wat dramatische wendingen hier en daar, een stel prima acteurs en een 'vermakelijk' verhaal. Voor de nodige ontspanning tussen o.a. de thrillers en de horrors door: just the right thing.

3,5*.

Leuke film. Goed verhaal. zitten altijd mindere stukken in dit soort films. Steve Carell speelde zoals altijd zeer goed. Komedie is deze film niet echt. toch wel vrij fiche film.

avatar van Leo1954
Lekkere romantische komedie met een hele goede Steve Carell en Juliette Binoche. Muziek is fijn en het einde tovert mede door die muziek een glimlach op mijn gezicht.

avatar van Prinsesje..
Fijne romantische komedie met een goede Steve Carell en de prachtige Juliette Binoche.
Had wel iets meer in gezeten, maar word ik wel vrolijk van.
Gewoon een lieve film.

leuke film, is het kijken wel waard

avatar van mikey
Het familieweekendje from hell.

avatar van 606
Toch wel een aardige film met een goed verhaal.
Het is aardig realistisch en bij vlagen komisch.
Het acteerwerk was ook goed te doen.

3 sterren

13woutie13
Heerlijk warm filmpje met een fantastische Steve Carell. Leuk origineel verhaal en ook nog eens goed uitgewerkt. Alles voelt gewoon heel fijn aan, de knusse familie bij elkaar, de ontzettend droge grappen (douchescene: Dat hoofd van Dan als hij nat wordt onder de douche ). Politiegrappen waren misschien iets te flauw. De meest briljante scene is natuurlijk de scene waarin hij de 3 kinderen meeneemt op 'avontuur'. Waarin alles wat hij van plan was, compleet mislukt en natuurlijk als loser van de familie wordt gezien. Ik denk dat het genre drama een beetje misplaatst was, aangezien alles behoorlijk luchtig en fris wordt gebracht, misschien Dan die zich behoorlijk eenzaam en buitengesloten voelt, maar hij brengt het gewoon ontzettend komisch . Af en toe lekker Cliché, maar deed het verhaal best wel ten goede. Gewoon een lekker fris filmpje met Steve Carell die je een lekker warm, knus en familie-gevoel geeft.

Ik zal Pieces of April ook maar eens gauw bekijken.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Aardig, niets meer en niets minder. Dan in Real Life is vrij gewoontjes en standaard met af en toe uitschieters, die eigenlijk beide kanten opgaan. Soms wordt de film wel erg voorspelbaar, zoet en sentimenteel, anderzijds bevat de film ook best wat sterke en komische momenten. Vooral Carrell is een aangename verrassing en bewijst, net als in Little Miss Sunshine, meer te kunnen dan de rol van een complete idioot. Laat hem dat maar vaker doen.

3 sterren.

Resurrection
Tijdje geleden alweer gezien, maar ik kan me nog heel goed herinneren dat ik het een uitermate vervelende film vond; voorspelbaar, soms mierzoet en het heeft een ongelofelijk hoog disneydrama-gehalte.

avatar van mnrk
Een leuke film om eens gezien te hebben...

Steve Carell speelt gewoon goed en wordt goed aangevuld door Dan Cook.

Het verhaal wordt wel leuk gebracht maar met zo'n cast had ik iets meer komedie verwacht in plaats van drama.

avatar van Q Jones
Dat vond ik nou juist ook een goed punt, een komedie cast zet gewoon een uitstekend drama/feelgood film neer, heerlijk toch als ik aan deze film denk wordt ik al vrolijk en krijg ik zin om hem te herzien.

Het verhaal heeft weinig om het lijf maar is wel charmant. Bovendien is de cast goed op hun plek, inclusief Carell. Het is wel jammer dat het er allemaal wel erg dik bovenop ligt en van subtiliteit nauwelijks sprake is. Toch werkt de combinatie humor/ romantisch drama hier best aardig. Prima tussendoortje.

Echt komedie kun je deze film niet noemen, maar toch zitten er wel wat grappige stukken in, alleen zijn die meer gebaseerd op het toeval dat zich op sommige momenten voor doet.

Het verhaal is erg leuk en je vraagt je ook steeds af wat er weer gaat gebeuren.
Soms gebeuren er zulke onverwachte toevalligheden dat het steeds leuker wordt om naar te kijken.

Maar wat deze film het meest te bieden heeft is het verschil in familieleden waardoor er serieuze problemen ontstaan.
Goed acteer werk, leuk verhaal, maar wel een te cliché einde.

3 sterren.

avatar van tukkerstein
Redelijk kijkbaar luchtig drama, met af en toe wat grappige situaties. Niet helemaal mijn ding, lijkt mij echt gemaakt voor de middelbare doelgroep. Aardig acteerwerk, geen geweldig verhaal en ook geen geweldige grappen. 2,5*

avatar van rep_robert
Alleraardigste komedie met leuke vertolkingen van veel castleden en af en toe leuke woordenwisselingen. Vooral de dochters vond ik allemaal schattig. Enige wat de film een beetje schaadt is de ongeloofwaardigheid zo af en toe. Dialogen die normale mensen niet hebben en situaties die een beetje te overdreven zijn in een tamelijk ingetogen filmpje.

avatar van Pete_033
Voor 1 hele euro te koop bij blokker

avatar van tommykonijn
Weer een geslaagde komedie van Steve Carell. Ik vond hem altijd al aardig in komedies als Bruce- en Evan Almighty, Date Night en hij had een erg sterke rol zelfs in Little Miss Sunshine. Deze film is niet een overdreven komedie met over-de-top hypere typetjes, waar de meeste van tegenwoordig het van moeten hebben. Grappig is de film wel maar er zitten ook wat minder leuke stukjes tussen. Zo vond ik dat gedoe met de oudere dochter en haar vriendje erg vervelend. Ik vond het niet een heel speciale film ofzo maar ik vond het wel zeker leuk om gezien te hebben.

avatar van Zandadder
Pete_033 schreef:
Voor 1 hele euro te koop bij blokker

Voor dat geld zou je hem eigenlijk mee moeten nemen.

avatar van m1701
Goeie en af en toe grappige film
Carell was dit keer aangenaam in een film, meestal vind ik hem overdreven en over de top. Maar hij heeft me verrast.
Leuk verhaal, niet heel bijzonder.
Absolute aanrader!

avatar van Tun-89
Hmm..
Niet heel slecht, niet heel goed,
Maar dat is vaak met Drama Komedie
ik vind dat geen fijn gemixt genre.
Wel vermakelijk, zeker niet verveeld.
Veel grappige momenten ook aandoenlijke momenten.
Steve Carell doet het weer goed.

3 *

Innemend licht, aardig, mierzoet, intelligent, relaxed, clichématig en zo nu en dan verrassend, harverwarmend en ongeloofwaardig feelgood verhaal met de gebruikelijke komische verwarringen, misverstanden en slapstickmomenten. Deze familiekomedie blijft overeind door een goedspelende cast.

avatar van Pelagatti
Mijn verwachtingen voor deze film waren totaal verkeerd. Ik maakte me klaar om weer continue te kunnen lachen om Steve Carrel. Ik kwam er helaas al snel achter dat deze film meer drama in zich had dan komedie. Het resulteerde voor mij in een zeer saaie film met weinig tempo. Ben daarom ook helaas in slaap gevallen en heb nooit meer de drang gevoeld om hem af te kijken. It's a no for me!

avatar van ibendb
Een schattige feel-good.

Dan in Real Life heeft mij positief verrast! Steve Carell is echt top hier. Julliette Binoche vond ik ook leuk. Het verhaal is niet echt altijd even boeiend, maar door de (soms droge) hmor kwam het er wel door. 3.5*.

avatar van fappie
Verhaal deed me denken aan een serie afleveringen bij Friends waarbij Chandler verliefd wordt op de vriendin van Joey. Erg vermakelijke en leuke film. Steve Carrel deed het erg goed.