Dark Skies (2013)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Scott Stewart
met Keri Russell, Dakota Goyo en Josh Hamilton

Het leven van een stel uit de stad verandert in een nachtmerrie wanneer een angstaanjagende buitenaardse aanwezigheid elke nacht hun huis binnenkomt en zich aan de kinderen te goed doet. Wanneer vrienden en buren zich sceptisch opstellen is het paar gedwongen om het heft in eigen handen te nemen om de familie te redden.

avatar van joolstein
Euh heb ik naar dezelfde film gekeken als de vele mensen hieronder? Aangezien er erg hoge sterren worden gegeven. Voor mij was de film zeer voorspelbaar. Wie noemt zijn film dan ook Dark Skies en laat in de eerste 5 minuten al cirkels zien? De apotheose was erg infatiel. (Om maar wat dure woorden te gebruiken! ) De meeste tijd gaat het over hoe ze nu binnenkomen en hoe het toch kan dat het alarm afgaat. En dan aan het eind barricadeer je de ramen en ga je voor de deur staan. En JA hoor!!! Ze komen nog binnen door de deur ook!!! De eindescene was ook voorspelbaar ( natuurlijk antwoord zoonlief als er door een portofoon wordt gesproken maar red de film net van de totale ondergang.

avatar van Majestics
Bij horrorfilms zet ik gewoon het verstand op nul en kijk ik het alleen in het donker met het geluid hard, ik vind dat mensen te kritisch kijken naar dit soort films. Ik vond het zeker een spannende horrorfilm, aanradertje voor de horrorliefhebbers.

avatar van john mcclane 2
horror is een breed begrp .dat blijkt maar weer.
het is creepy.vooral de scene met de vogels was lekker duister.en schrik momentje.
verder vond ik het wel redelijk.
soms vaag.en geen film die ik zou kopen ofzo.

avatar van AmazingPP
Niet onaardig. Zit een heerlijk creepy sfeertje in deze film. Bleef de hele film geboeid, maar het einde had voor mij iets onverwachter (is dat een woord?) gemogen. 3,5 *

avatar van hijman1946
spannende horror...prima gegeven.Goed voor n paar uur spanning,aanrader..

avatar van bjerik76
nu ik hem op de tv zie vind ik er helemaal niks aan eigenlijk.
Maargoed 1ekeer teld het meeste, en toen vond ik hem redelijk goed/spannend.
Misschien komt het door de vele en lange reclameblokken dat je elke keer uit de film word getrokken.
niet op tv kijken dus op een commerciele zender.

avatar van Sonygony
Ik houd normaal gesproken niet van Alien verhalen of films maar deze kwam ik per toeval tegen en ik heb er toch vol spanning naar gekeken. De film is goed in elkaar gezet en heb me geen seconde verveelt. Alles bij elkaar 4 sterren. En dat jochie is schattig die Sam

avatar van Flat Eric
Het mysterie, met de diverse vreemde gebeurtenissen, houdt de spanning er flink in totdat de aliens ten tonele kwamen. Toen werd het eigenlijk een beetje lachwekkend. Jammer.

Viel mij toch tegen. De laatste 15 minuten maken veel goed. Buiten dat wordt het nergens echt spannend. Veel van hetzelfde wat al eerder is gedaan.

avatar van arno74
Mix tussen hounted house en alien invasion-films. Weinig origineel en behoorlijk vol met clichés, maar wel aardig onderhoudend, het doet ook niet veel fout. Het is geen film die je lang bijblijft, niets bijzonders eigenlijk, maar als tussendoortje kan het geen kwaad, zeker niet voor de liefhebbers van het genre. Hoewel het geen echte TV-film is valt het wat mij betreft wel in die categorie. 2,5*

avatar van John Barry
Dark Skies vindt ik een spannende film.

Deze film gaat over een gezinnetje dat in de problemen zit en vreemde dingen meemaakt. Erg origineel is de film niet. ( ik vindt de film wel een beetje lijken op Poltergeist (1982) en Signs (2002) ). Maar ondanks het niet erg originele concept vindt ik Dark Skies een spannende film. De film wist mij ook de hele speelduur te boeien. De film eindigt erg spannend en een beetje verassend. De film wist mij toch op een goede manier op het verkeerde been te zetten doordat plotseling Jesse werd ontvoerd. Achteraf stom dat ik er in was getrapt, de film gaf toch genoeg hints dat Jesse als eerste contact had met die Aliens.

Het acteerwerk in deze film is wel in orde. Dit geld ook voor de muziek en het camerawerk. Wat wel wat minder was is het liefdesgedoe met Jesse en dat meisje. Ik vindt dit niet echt iets toevoegen aan de film. Ik stoorde mij ook wel een beetje aan het koppige gedrag van de vader.

Al met al vindt ik Dark Skies toch een behoorlijke film die best spannend is. Deze film vindt ik niet een groot meesterwerk, maar wel het kijken waard.

3,5 ster voor deze film.

ronduit slecht. Het verhaal was wel redelijk, maar ik heb geen een keer vol spanning gekeken. Er zaten geen heftig spannende momenten in. Had wel wat meer verwacht aangezien het van de makers van Sinister is. Ik was erg teleurgesteld dat ik hier mijn geld uit aan heb uitgegeven. Had liever een andere film gehad.

avatar van Daan258
Voor de 2e keer bekeken maar dit keer niet zoveel impact weten te maken als bij de eerste kijkbeurt.
Nog steeds blijft het verder wel een prima horror filmpje met behoorlijk wat spanning die lekker wegkijkt.
Mijn 3,5* blijft ook zeker staan.

avatar van Guines
Weet nergens eng te worden maar suspense gehalte in deze film is hoog en zéér vakkundig gedaan van Stewart. Leuke rol voor J.K. Simmons overigens. 3.5*

avatar van panax
genoeg spanning wat mij betreft.
in ieder geval tot het einde van de film!
goeie acteurs !!
prima in orde .

avatar van Roger Thornhill
Zoals gebruikelijk bij dit soort films is de opbouw spannender en interessanter dan de uiteindelijke afwikkeling en de climax, maar het slot sleept zich tenminste niet éíndeloos voort en de twist is aardig. Niet slecht.

avatar van keimpeS
Ik vind dit soort films altijd bijzonder leuk, vanaf mijn jeugd las ik al boeken over UFO's etc. Op latere leeftijd is dat wel wat weg ge-ebt maar de interesse is er meteen wel weer als ik zo'n film als deze zie. Fire in the Sky vond ik ook erg goed en deze film kan er in mijn ogen wel mee meten. Ik vond het soms echt spannend en je ziet in ieder geval meer dan in signs...

lezertje
Redelijke S.F. film met onlogische gedachtesprongen van de personages binnen het scenario. Als moeder Lacy (Keri Russell) inmiddels overtuigd is dat aliens de kinderen belagen, geeft ze niet veel later haar vader Daniel (Josh Hamilton) de schuld dat hij zijn kinderen mishandelt. En als Daniel op de videobeelden uiteindelijk het bewijs ziet dat er iemand in de slaapkamer van zijn jongste zoontje ronddwaalt, heeft hij het in de daar opvolgende scène met Lacy over de kinderziektes van zijn oudste zoon. Met een voor zijn doen opmerkelijke rol van J.K. Simmons.

avatar van Shadowed
Goed.

Dark Skies is een Horror/Sci-Fi met een realistisch snufje eroverheen. Je vraagt je natuurlijk af hoe deze Aliens nou realistisch zijn. Het is meer hoe later in de film de man aan de kijker uitlegt dat deze wezens er veel langer dan ons zijn.

Het begint toch als een redelijke standaard film, met een paar kinderen en een bange familie die hulp zoekt voor de bovennatuurlijke gebeurtenissen in het huis.

De kindercast doet het best sterk, en de volwassen verrassend wat minder maar daar stoorde ik me niet aan. De spanning is op sommige momenten erg goed en houd de kijker ook vast om te blijven kijken. Vandaar dat ik deze film toch wel erg goed vind.

Een aanrader voor de mensen die van een ander soort mix houden,

avatar van Smugmarty
Onlangs opnieuw gezien (althans nu af)...

Reden dat ik hem hoog rate zit voor mij in:
de opbouw van de vertwijfeling van de ouders en bijhorende acteerwerk
Heel realistisch kan ik me voorstellen dat al deze stappen onderdeel vormen van het proces om echt te geloven in Aliens...
Spannend/ eng / valt wel mee de jumpscares zijn eigenlij niet te vinden en moet het vooral hebben van kleine onduidelijkheden.

avatar van bjerik76
voor de 2e keer gezien, en dan is hij idd wel een stuk minder.
wel laat ik mn eerste score staan.

Had die oudste zoon trouwens dan zijn walky talky in zijn handen en meegenomen op het eind tijdens zijn ontvoering ? ?

Het gaat dus toch , een budget van 60.000 euro en veel miljoenen winst en ook nog eens een goede spannende en goed gemaakte film .

avatar van Thomas83
Een film van het haunted house-genre, alleen in een paar details net wat verfrissender in de aanpak. Aliens in plaats van geesten, een typisch Amerikaanse suburb-setting in hartje zomer, en op zich iets meer aandacht ook voor de gezinsleden. Al is het wel zo dat de verhaallijn van de oudste zoon er amper toe doet en al het gedoe rondom de spanningen binnen het huwelijk onbedoeld vooral erg grappig is. Het gaat maar door en levert hilarische momenten op zoals de vader die nerveus lacht naar de buren, Daniel die het psycho-vriendje van zijn oudste zoon aanvalt en de buren die denken dat de kinderen mishandeld worden.

Maar de film verveelt nooit en het is wel nog best een sympathiek gezinnetje. Op misschien het jongste kind na speelt iedereen ook wel vrij degelijk en naturel. Overigens is het geen enge film, mede doordat ook de eng bedoelde scènes nog wel eens komisch willen zijn. Dit is ook niet helemaal een film die alleen maar griezelig poogt te zijn, maar wat humor of drama in de film stoppen is een ding, te braaf zijn een ander. Een krappe 3.0*.

avatar van Kondoro0614
Om de horror challenge af te trappen en alvast in de horror ‘stemming’ te komen heb ik er maar voor gekozen deze film snel even op te zetten, door het vieze weer had ik niet zoveel zin om iets te doen en leek een film kijken mij een mooie gelegenheid. Al is dat niet de enigste reden, ik moest natuurlijk gewoon even een film kijken op mijn gloednieuwe televisie die ik van de week binnen heb gekregen en gisterochtend heb opgehangen in mijn kamer. Ik moet zeggen dat ik best verrast ben van deze film, héél bijzonder wist hij niet te worden maar ik heb me bijna niet verveeld (tegen het einde aan mocht er wat pit in komen). Er is niet veel spanning aanwezig waardoor de film nergens echt eng word en qua horror valt het nog best mee enkel een bloedneus, wat dooie vogels en een paar aliens.

Toch heb ik ontzettend genoten van de film, best spectaculair en op het eind na ging de film aardig vlot door zijn verhaal heen, snap je bijna direct wat er aan de hand is en (ook al zeg ik in het begin van niet) word de spanning als maar beter. Het verhaal is geinig, niet héél bijzonder maar best leuk om te volgen en eindelijk eens wat acteurs waaraan ik me niet zat te irriteren, het acteerwerk was niet super maar best leuk om door te komen.

Het verhaal was wel geinig. We volgen een Amerikaanse familie die buitenaards bezoek ontvangen. Na een paar vreemde gebeurtenissen (als in de zin van dat alle foto’s uit het lijstje waren gehaald, er allemaal keukenspullen op elkaar gestapeld stonden of de deur open was met een schim er voor) worden de familieleden stuk voor stuk gehersenspoeld lijkt het wel, waarop ze alleen bepaalde aanvallen krijgen. Na een tijdje besluiten ze wat onderzoek te doen en vervolgens richting een man te gaan die veel ervaring met dit soort dingen heeft om het voor te leggen en te vragen wat ze nou precies kunnen doen en wat er aan de hand is. Na het gesprek moeten ze hun huis zien de verdedigen die later ook aangevallen word door de aliens om vervolgens een gevecht te houden tussen deze wezens. En na een tijdje word hun oudste zoon mee genomen en dan eindigt de film best snel.

Je ziet de aliens, dat is opzich al wel een pluspunt waard aangezien ik de film er eerder voor aan zag dit niet te doen. Dus, voor het algemeen heb ik me best prima vermaakt met deze film. Hij is zeker niet héél bijzonder maar een lekkere zondag middag weg kijker, dat was hij zeker wel!

avatar van IH88
“Two possibilities exist... Either we are alone in the universe or we are not. Both are equally terrifying.”

Prima horror/thriller. Dit soort bovennatuurlijke verhalen met een gezin, een krakend huis en vreemde wezens is natuurlijk al vaker gedaan, maar Dark Skies laat zien dat er nog geen sleet op zit. Als de spanningsopbouw maar goed is, en je meeleeft met de personages. De ouders (Russell en Hamilton) zijn niet de sympathiekste mensen, maar gelukkig zijn er altijd nog de kinderen. En Russell weet de oplopende paranoia en frustratie goed te spelen, en regisseur Scott Stewart weet ook zijn stempel op het materiaal te drukken. Hij komt op het laatst met nog met een aardige twist, en gelukkig geen 'alles komt toch nog goed' einde.

avatar van Shadowed
Leuk!

Eigenlijk behoorlijk genoten van deze Sci-Fi / Horror. Een van de meer geslaagde producties ook. De film is de gehele speelduur boeiend en verslapt nergens. Pas richting het einde verliest de film wat vaart, maar dat is hem vergeven.

Leuk bedacht verhaal, maar vooral de cast doet het hem. De kinderen zijn uiterst interessant om te volgen, al krijgen de meeste karakters maar weinig verdieping. Alles klopt wel een beetje aan de film, de Mystery is ook erg leuk uitgevoerd.

Toffe film, verveelt nergens en weet soms ook nog best spannend te zijn. Dat laatste is ook een beetje zijn pijnpunt, want het had allemaal ook wel wat enger gemogen. Voor de rest een leuke film, aangeraden onder de fans van het genre.

avatar van princesspeach
Goeie film. Ik zat er goed in.
Goeie opbouw Werd nergens echt saai. Het eind vond ik alleen te rap.