• 10.525 nieuwsartikelen

Releasedatum: 21 maart 2013

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Dark Skies

"Once you have been chosen. You belong to them."

Het leven van een stel uit de stad verandert in een nachtmerrie wanneer een angstaanjagende buitenaardse aanwezigheid elke nacht hun huis binnenkomt en zich aan de kinderen te goed doet. Wanneer vrienden en buren zich sceptisch opstellen is het paar gedwongen om het heft in eigen handen te nemen om de familie te redden.

avatar van aspieren

aspieren

mock turtle schreef:
goede alienfilm, alleen jammer dat de ontknoping vaak zo amateuristisch en ondoordacht is (aliens die miljoenen lichtjaren reizen en zich dan zouden laten ontmoedigen door dichtgetimmerde ramen ...)

Ik had dan ook niet het idee dat ze zich lieten ontmoedigen

Verassende film had er niets van verwacht maar aangenaam verast
voldoende schrikmomenten en de spanning loopt lekker op

avatar van snarfje5508

snarfje5508

Aardige syfy-horror die door het redelijke acteerwerk op de been blijft. Goede productie waardoor het geheel nog te verteren is. Verder qua verhaal geen nieuws onder de zon. Schrikmomenten bijna niet aanwezig. Drama is een betere kwalificatie.Geen aanrader in ieder geval.

avatar van area51

area51

'Redelijk acteerwerk' ?UITSTEKEND acteerwerk zeg ik.Met een klein budget een uitstekend resultaat afgeleverd : spannend en creepy , maar (gelukkig) geen horror.

avatar van Onslaught

Onslaught

Goede sci-fi horror.

Leuke spanning, goed geacteerd en fijn gefilmd.

Tot nu toe ook gelijk de enigste ''leuke'' film van Stewart, aangezien ik Legion and Priest erg vond tegenvallen.

avatar van Drivers

Drivers

Redelijk, jammer dat er zo weinig schrik momenten in voorkwamen. Verder vond ik het verhaal wat tegenvallen. Maar toch een 3 vooral omdat er zo goed geacteerd werd.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Best een toffe film.

Het acteerwerk is zeker niet verkeerd en het verhaal is boeiend genoeg om anderhalf uur mee te blijven vermaken. Ik begrijp alleen niet precies wat de maker nou met de familiedramatische dingen wilde en het idee dat het voor buitenstaanders net lijkt of de vader zijn zoontjes mishandeld had ook wel iets beter uitgewerkt mogen worden.
De film ziet er gewoon goed verzorgd uit, waardoor hij nog goed te verteren is.

avatar van gatygun

gatygun

Begon traag zoals de meeste horror films. Het verhaal is vrijwel standaard. standaard twist erin verwerkt. Wat mooie scifi stukjes erin geplakt.

Niet echt eng of horror achtig.

Het acteer werk is goed gedaan.

Het verhaal is een beetje pruts werk naar mijn mening. het lijkt wel of ze er stukken uit geknipt hebben of zijn vergeten "het drama gedeetle vooral". Verder is het resterede verhaaltje ook niks speciaals.

Een beetje standaard filmpje eigenlijk, niet slecht ook niet erg goed. 3.

avatar van Reinbo

Reinbo

Nogal voorspelbare clichematige film waarbij de makers goed naar Poltergeist gekeken hebben. Verhaal kabbelt een beetje voort. Sfeer is nog best aardig, maar uiteindelijk stelt het allemaal niet veel voor.

avatar van -P-

-P-

Haha ik had exact hetzelfde Reinbo, het voeld idd enigzins wat Spielbergs aan.

Ondanks dat de spanning wel aanwezig is komt ie nergens echt van de grond.

Maar goed, de makers laten zien dat je met een relatief klein budget best een goede film kan maken.

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Spanningsopbouw mag dan wel meer dan aardig zijn maar op het slot na grossiert het toch wel in genrecliche's. Ook erg jammer dat dit subgenre geen enkele inventieve ontwikkeling kent. Dit hebben we al zo'n miljoen keer gezien en dit is dan formule werk by the books. Het is dan ook al een subgenre die mij nogal vermoeid.

Spanning is er wel degelijk, maar eng wordt de film nergens terwijl Stewart daar wel een poging voor lijkt te doen. Engste is misschien wel in het begin als Russell in een doorschijnend neglige de trap afloopt. The horror. Maar daarnaast een thriller light, die veel te veel by the book handelt. Ook was de uitdieping van het gezin geforceerd en onnodig. Wel aardig dta het nu eens aliens zijn ipv geesten, en word ook effectief mysterieus gehouden. Einde zorgt dan wel voor een aardig slot. Overall iets te clichematig.

avatar van Daan258

Daan258

Heb hem eindelijk gezien en gelukkig heeft deze film mij erg goed vermaakt.

Het verhaal was niet al te interessant, omdat we dat wel vaker hebben gezien

maar toch was de film wel lekker spannend, had een lekkere sfeer en een paar goede schrikmomenten. en het einde, tja het was zeker niet slecht maar het had beter gekund, met name het eerste uur was best spannend.

Heb me hier echt heel erg goed mee vermaakt.

avatar van james_cameron

james_cameron

Effectieve SF/horrorfilm die weliswaar niet erg origineel is, maar wel verdomde creepy en spannend. Degelijk spel van de akteurs en een spaarzaam gebruik van special effects komen het geheel absoluut ten goede. Van regisseur Stewart had ik na voorgangers Legion en Priest niet veel goeds meer verwacht, maar dit is een aangename verrassing. Denk aan een kruising van Poltergeist en Paranormal Activity, maar dan met buitenaardse wezens.

avatar van Daan258

Daan258

james_cameron schreef:

Dat is ook echt precies wat ik dacht toen ik deze film zat te kijken:P

avatar van kiss

kiss

zeer de moeite waard

avatar van Curriculum

Curriculum

Had er aanvankelijk niet veel van verwacht, waarom ik dit dacht is me onbekend, maar het was toch een vermakelijke film.

avatar van YouDrunkGoHome

YouDrunkGoHome

Mwah, aardige film.
Is nergens vernieuwend, of echt heel spannend, maar blijf desondanks toch boeien.
Zag het einde wel aankomen doordat de film zich meer op de oudste als op de jongste zoon focust, en anders verraad de poster het wel..

Kortom; geen film die me zal bij blijven, maar als je je verveeld, is 'ie best te pruimen.
3 sterren.

avatar van Phantasm

Phantasm

Horrorachtig was het eigenlijk helemaal niet, meer iets van griezelig, niet echt een topper.

avatar van Spetie

Spetie

Dark Skies lijkt inderdaad veel weg te hebben van Poltergeist, met in de tweede helft ook nog een sausje van Paranormal Activity er over heen gegoten. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar echt spannend of goed wordt het nooit.

Vooral de poging om het gezin hier van enige diepgang te voorzien is niet goed. Doe het goed, of doe het niet, maar niet zo halfslachtig als hier gebeurt, waardoor het uiteindelijk niet werkt. Ik moet wel zeggen, dat het allemaal redelijk sfeervol is, en dat de scene met de vogels die tegen de ramen aan vliegen, best goed is.

Dat soort momenten zijn helaas te spaarzaam. In de tweede helft wordt het allemaal wat voorspelbaar en zakt Dark Skies steeds wat verder weg. Alleen het einde is dan wel weer erg sterk, maar dat is niet voldoende om het geheel te redden.

• 1948 berichten

Deed mij meer aan Poltergeist en The X-Files denken (de serie dan). Ik kon Paranormal Activity hier minder in bespeuren hoor, maar dat vind ik nou weer zwaar vorspelbare en overschatte films die nergens eng of spannend worden. Kan je zien hoe de meningen uiteen kunnen lopen. Ik ging de film compleet blanco in in de bioscoop. Ik wist niet eens waar die over ging, ik dacht dat het een of andere geesten film was. Misschien dat ik daarom zo positief verrast werd.

Ik vond de voorspelbaarheid ook wel mee vallen. De film creëerde een akelig sfeertje, en kreeg op den duur iets weg van The Birds en Close Encounters. Maar nogmaals kon ik Paranormal Activity minder hierin bespeuren. Er zijn legio andere films waar Paranormal Activity op lijken. En dat het er wat van weg heeft is ook niet zo vreemd, de film is immers van de producenten van die films.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Bewandelde paden.

Geen slechte horror film maar hij zit vol met de standaard cliches, teert op een standaard verhaal en komt enkel verfrissend over tijdens dat radio-actieve gekraak dat bij spannende scenes te horen was. Dat was nog enigszins inventief. Verder matige acteerprestaties en een slecht einde. Het begin was het slechtst, naar mate de film vorderde werd het wel iets beter maar goed wordt het nooit.

avatar van Keane1983

Keane1983

Een film die en prima opbouw kent en spanning goed weet te doseren.

Het verhaal is misschien wel cliche maar wel met een aantal effectieve scenes waarbij ik kippevel kreeg.

De SFX zien er prima uit, de score goed erbij gezocht.

Het enige waar ik tegenaan liep was het acteerwerk wat in mijn ogen hier en daar iets te overdreven vond en niet overuigend. Nu had ik daar het meeste last van als de jongste van de twee kinderen zijn mond open deed (te over acting).

Veder is het een prima film die je aandacht wel weet vast te houden en leuk om eens tussendoor te kijken.

Van mij een 3,0*

avatar van tal1b

tal1b

béétje teleurstellend, dat het de bios heeft gehaald is mij een raadsel.

Wel inderdaad een leuke opbouw van de film.

Daarna is de zogenaamde spanning hier ver te zoeken, rollen zijn redelijk gespeeld, kan allemaal wat beter.

avatar van KingJ

KingJ

Misschien inderdaad standaard en cliche maar ik vond de uitvoering verdomd goed...

Prima onderhoudende SF/thriller voor de thuisbioscoop wat mij betreft

avatar van Nino_Aerts

Nino_Aerts

Mysterieuze film, houd er een goeie sfeer op na.

Alleen spijtig van het belachelijke einde.

avatar van Mathz_

Mathz_

Ik vond het begin van de film erg goed. Er was een mooie opbouw en er waren enkele creepy momenten. Meer naar het einde toe verzwakte het toch wel en was het niet altijd meer "realistisch" te noemen. Maar over het algemeen zal deze film de horrorfan wel smaken.

avatar van paul83

paul83

Ik schrik niet snel, maar deze film had één moment waarvan ik wel even overeind schoot. Man man.

Prima film, maar met ondermaats acteerwerk.

paul83 schreef:

Prima film, maar met ondermaats acteerwerk.

Dan ben ik heel benieuwd welk stuk dat was.

avatar van paul83

paul83

m1chel schreef:
Dan ben ik heel benieuwd welk stuk dat was.

Het moment wanneer de alien voor het eerst naast het bed staat.

Ik heb een redelijk set thuis, dus de impact van geluid zal er aan bijgedragen hebben.

• 1948 berichten

Ja dat klopt ja. Ik heb hem in de bioscoop gezien, en dat was idd een stuk waarbij ik me ook het apenlazarus schrok.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

1)Griezelige setting aanwezig.

2)Schrikmomenten aanwezig.

3)Goed acteerwerk aanwezig.

Na het neerzetten van deze 3 positieve punten,kan ik melden dat : Voor mij Dark Skies (2013) boven The Fourth Kind (2009) uitstijgd.

Met als gevolg weer een zeer geslaagde filmavond!