Daddy Day Care (2003)

Alternatieve titel: Oppas Pappa's

geregisseerd door Steve Carr
met Eddie Murphy, Steve Zahn en Jeff Garlin

Wanneer Charlie en zijn beste vriend Phil hun baan verliezen bij een grootschalige bedrijfsreorganisatie, zit er voor beide mannen niets anders op dan hun zoontjes weg te halen uit de prestigieuze Chapman Academy. Zonder concrete vooruitzichten op de arbeidsmarkt besluiten de twee vaders de opvoeding van hun peuters voor hun eigen rekening te nemen. Sterker nog, ze voelen zich geroepen een eigen kinderdagverblijf op te richten, het 'Daddy Day Care'.

avatar van Dibbel
Grootste verrassing was het optreden van de echte Cheap Trick met Surrender.

avatar van tattoobob
Best te doen deze film.....de meeste films van de laatste tijd van Murphy zijn een drama en sla ik standaard over.
Deze was best aardig.

avatar van missl
Eddie Murphy wordt oppas! Best een aardig verhaal, ik vond het niet super grappig maar het kijkt prima weg.

avatar van Kondoro0614
Daddy Day Care

Ik denk dat Daddy Day Care weer één van de zoveelste film is die erg ondergewaardeerd word. Ik vond persoonlijk Daddy Day Care toch nog een film die prima te zien was. Nee, het is niet de beste film van Murphy maar, hij vermaakt je wel en dat heb ik gedaan. De grappen waren soms wel wat slapjes maar, ook om een paar grappen kon ik gieren en brullen . Het acteerwerk was dan misschien soms wel wat irriterend maar, dit was toch maar eventjes!

Het verhaal kon mij prima vermaken. Het concept vond ik ook erg leuk waardoor ik, zoals ik al vaker zei dat ik een prima film beleving had. Dus mocht je even snel tussen door een filmpje kijken en je toch nog redelijk vermaken? Zet deze even aan.

Eddie Murphy vind ik een leuke acteur. Misschien dat de film daardoor voor mij goed beviel. Verhaal is wat magertjes maar voor een luchtige komedie is meer ook niet nodig.
En het 'zoontje' van Murphy, wat een popke. Daar smelt je toch bij weg.