The Darkest Hour (2011)

Verenigde Staten / Rusland
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Chris Gorak
met Emile Hirsch, Olivia Thirlby en Max Minghella

Buitenaardse wezens zijn geland op aarde en hebben het complete elektriciteitsnet op de planeet platgelegd. Hierdoor is de mensheid niet in staat om zich te organiseren en terug te vechten. De buitenaardse wezens jagen systematisch op het ongeorganiseerde, hopeloze leger. Ondertussen probeert een kleine groep Amerikaanse toeristen in Moskou hun krachten te bundelen, in een poging de indringers te stoppen, voordat de volledige mensheid is uitgeroeid.

• dinsdag om 23:10 uur op TV (Veronica)

avatar van Captain Proton
Wat een slecht geacteerde film is dit. Verhaal is leuk bedacht. Special effects gaat, maar dat acteren. Deze film maar één keer kijken en daarna nooit meer. Ik heb het helaas wel gedaan om nu eens te kijken met dolby surround. Geluid was beter, maar vond het voor de tweede keer nog slechter (de film).

avatar van Shadowed
Prima.

Vond dit wel een prima actie/sciencefiction met prima effecten en een prima tempo. Vooral dat tempo doet het hem, want als dit langer duurde was het minder geweest, 89 minuten is precies goed voor een popcornfilm zoals dit.

Hirsch doet het prima, nergens heel goed maar hij is wel uit te staan, net als de rest. Alleen Vernadskaya was wat minder, maar ach, dat kind was ook maar rond de 15. Russische accenten zijn duidelijk hoorbaar en dat zorgt voor wat houterigheid hier en daar, maar in het algemeen was het niet storend.

Vond de effecten prima, alleen richting het einde als de aliens wat beter in beeld komen viel het wat door de mand. Sommige effecten zagen er nog vrij realistisch uit, zoals de scene waar de aliens stralen zenden om grondstoffen te absorberen. Voor de rest is de originaliteit slechts beperkt, aangezien de film toch wel wat heeft gebruikt van andere films zoals 28 Days Later... en War of the Worlds

De aliens zelf waren niet al te spannend, en de film is nergens heel spannend en meer popcornvoer. Helemaal in het begin was het hier en daar wel beklemmend, maar daar blijft het dan ook bij. Ik heb me hier toch wel prima mee vermaakt.

avatar van clubsport
had vooraf niet echt hoge verwachtingen en zo nu en dan word je dan best aangenaam verrast .
Dit is weer een andere variant op het alien invasion thema en dat is best aardig gedaan en op momenten
redelijk onderhoudend .
De verlaten setting in moskou is mooi gedaan, alleen het uiteindelijke design van de aliens komt wat kinderlijk over , voor de rest is het gewoon leuk popcornvermaak niks meer niks minder .
Nee het haalt het niveau van bv War of the worlds niet maar das geen schande .

avatar van BlueJudaskiss
Jammer dat een film die zo spannend begint uiteindelijk eindigt als een aanfluiting. Maar al met al viel het me nog wel mee, geinig tussendoortje.

Acteerwerk waardeloos, clichés te over en verder valt er niet positiefs over te zeggen.

Herkeken en vond deze film voor B garnituur eigenlijk best wel meevallen. Leuke ideetjes wel
met ook leuke uitvoering. Had best wel sfeer ook, alleen laat het acteerwerk te wensen over.

avatar van Basto
Soms kunnen dit soort b producties nog wel eens leuk zijn. Dat is deze niet.

avatar van Black Eagle
Middelmatig sciencefiction film.

Een soort van War of the Worlds kopie maar dan met een groep jongeren ipv een familie. Het is geen hele slechte film maar ook geen topper. Het is in feite een scifi rampen film met wat actie. De actie scenes zijn best wel aardig evenals de CGI en special effects. Acteerwerk is daarentegen pover en ook het verhaal wordt niet zo best uitgewerkt. Gezien het budget, $30-35 miljoen, had er in mijn ogen meer ingezeten, met name het einde, maar eigenlijk ook het begin. Voor de rest valt er niet veel over te zeggen, behalve dan dat je de aliens daadwerkelijk pas richting het einde ziet.
Niet echt een aanrader dus. Al is het voor een regenachtige avond best te doen, voor een keer.