Dark Angel (1990)

Alternatieve titel: I Come in Peace

Sciencefiction / Actie

geregisseerd door Craig R. Baxley
met Dolph Lundgren, Brian Benben en Matthias Hues

De onorthodoxe politieagent Jack Caine bindt de strijd aan met een intergalactische drugsdealer. De dealer spuit mensen in met een overdosis heroïne en zuigt vervolgens endorfine uit de hersenen. De endorfine is op zijn planeet een waardevolle en illegale drug. Jack wordt gedwongen samen te werken met FBI agent Laurence Smith. Hij en Smith zijn echter niet de enigen die achter de drugsdealer aanzitten.

avatar van Insignificance
Ondanks een wat lager budget eentje die zich prima staande houdt in het rijtje van lompe actiefilms uit de tachtiger en negentiger jaren. Ook niet zo verwonderlijk. Een regisseur met een verleden als stunt coördinator van o.a. enkele Walter Hill films en hij was betrokken bij Predator. De 'kleuter' die het script heeft opgeleukt, is niemand minder dan David Koepp, die inmiddels een aardige erelijst bij elkaar heeft gepend. Een buddy filmpje, zoals zovelen toen. Wat dat aangaat wel wat minder scherp dan enkele van de grote namen, Lundgren moet het daar natuurlijk ook niet van hebben, maar dat wordt goedgemaakt door buitenaards gespuis die ook iets met drugs van doen hebben. De enorme Matthias Hues laat een onverbiddelijke indruk achter, het heeft aantal leuke, sarcastische one-liners en veel knetterende, púre actie van toen. En Michael J. Pollard niet te vergeten. Prachtig figuur.

Nog veel jaren 80 invloeden in deze vermakelijk actiefilm. Het verhaal is ontzettend standaard, over een stoere cop die lak heeft aan de regels en samen moet werken met een collega die niet bij hem past. Althans, in het begin natuurlijk. De cliché's komen in meervoud op je af, maar het levert een vermakelijk film op. Zeker ruim 25 jaar naar dato.
Wat de film zeker iets extra geeft is het bovennatuurlijk tintje, met vage aliens die dol zijn op onze hersensappen. De serieuze toon (enkele leuke one liners daargelaten) past er eigenlijk niet bij, maar maakt het des te leuker.

avatar van Left4Dead
Klein vermaak.
Lundgrun is voor mij echt geen acteur maar dat valt bij de rest van de opzet van de film in het geheel niet op. Klein budget wat er een beetje belachelijk uitziet allemaal. Ach voor een keertje.

Vandaag herzien.heb me weer prima vermaakt.vind de meeste dolph lundgren films wel leuk.echt prachtige 80's sound in de film.ik hou echt van 80's muziek.de mooiste soundtracks zijn toch in films uit 80's en 90's.