- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Helaas geen tijd. Kom maar aan max 3 films per week
Denk je dat ik meer dan drie films in de week kijk? Soms haal ik dat nog niet eens!
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Als ik efficienter met mijn tijd omga, en om 1 a 2 uur elke dag een film kijk, zal het me misschien wel lukken, maar ik ben niet echt gedisciplineerd genoeg. Meestal is het gewoon starten aan een film het zwaarst, maar eens ze begonnen is, is het meestal wel leuk (anders zou ik hier niet zitten, lol.)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Helaas geen tijd. Kom maar aan max 3 films per week
De andere challenge bewijst anders het tegendeel of toen had je misschien meer tijd?
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Als ik efficienter met mijn tijd omga, en om 1 a 2 uur elke dag een film kijk, zal het me misschien wel lukken, maar ik ben niet echt gedisciplineerd genoeg. Meestal is het gewoon starten aan een film het zwaarst, maar eens ze begonnen is, is het meestal wel leuk (anders zou ik hier niet zitten, lol.)
Zoals ik hier al wel eens eerder gemeld heb, zitten mijn 12 uur durende werkdagen een beetje in de weg en heb ik hier door weinig tot geen zin meer in een film, ben dan meer met muziek bezig. Zoals deze week, heb ik nog maar één film gezien in totaal vanaf vorige zondag.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Niet zo druk maken over hoeveel films je wil gaan kijken, maar probeer te genieten van elke film die je kijkt.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen
Leuk! De afgelopen periode erg druk gehad en weinig tijd gehad om echt eens goed voor een film te gaan zitten. De komende maand is het wat rustiger en hoop ik weer heel wat te kunnen zien
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Ik doe ook mee aan de Reis rond de wereld challenge, dus ik probeer die maar een beetje te combineren waar mogelijk 
Dit is mijn lijst met wat ik voor ogen heb te gaan kijken, maar de ervaring leert dat ik vaak afwijk.
Horrorfilm Challenge 2018, a list of films by Jeroen Berndsen • Letterboxd
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
Mijn lijstje:
02 Der Student von Prag (1926)
03 Island of Lost Souls (1932)
05 The Invisible Man Returns (1940)
06 The Curse of the Cat People (1944)
07 The Monolith Monsters (1957)
08 The Comedy of Terrors (1963)
11 El Ataque de los Muertos sin Ojos (1973)
13 The Devonsville Terror (1983)
14 Troll (1986)
17 There's Nothing Out There (1991)
18 In the Mouth of Madness (1994)
20 The Lost Skeleton of Cadavra (2001)
De laatste 6 laat ik nog open. Daarnaast ben ik van plan om Masters of Horror (TV Series 2005–2007) - IMDb te gaan kijken. Dit zijn 26 afleveringen van rond een uur van meesters in de Horror.
Bovenstaande lijst en de film-afleveringen zijn ook hier te vinden: Horrorfilm Challenge 2018, a list of films by joolstein • Letterboxd
DjFrankie
-
- 3422 berichten
- 3505 stemmen
De andere challenge bewijst anders het tegendeel of toen had je misschien meer tijd?
Jazeker, nu zit ik in een drukke periode en in een serie bingen. Maar ik zal de horror films posten.
Maar 31 gaat me zeker niet lukken.
WardT
-
- 274 berichten
- 3115 stemmen
Leuk dat dit topic weer van start gaat! Zelf sla ik een jaartje over aangezien ik in september/oktober 3 weken in Japan zit. Bovendien ben ik ook nog bezig met de 'all genres movie challenge' en de 'Horror zonder grenzen'. Dus ga me daar op richten. Ik zal het topic wel in de gaten houden om interessante tips op te doen. Veel succes en plezier iedereen die wel mee doet!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik doe ook mee aan de Reis rond de wereld challenge, dus ik probeer die maar een beetje te combineren waar mogelijk 
Dit is mijn lijst met wat ik voor ogen heb te gaan kijken, maar de ervaring leert dat ik vaak afwijk.
Horrorfilm Challenge 2018, a list of films by Jeroen Berndsen • Letterboxd
En de ervaring leert ook dat je soms in een befaamde filmdip kan belanden 
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Ik twijfelde nog om het zelf toe te voegen, maar zo is leuker, als ik jou de eer gun 
Het is waar, kijkbuiskinderen!
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Ik twijfelde nog om het zelf toe te voegen, maar zo is leuker, als ik jou de eer gun 
Het is waar, kijkbuiskinderen!
Twee jaar geleden ook mee gemaakt, kwam niet verder dan twee films in de maand, of nog niet eens. Op eens had ik het niet meer, waar het was ik weet het niet!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zo deze zou het dan voor mij kunnen worden. Het zijn nog restanten van de Arrow Video lijst die ik had samengesteld en ondertussen al veel heb afgestreept dankzij de challenge van Holly. Verder redelijk wat silents waar ik wel of nog niet van had gehoord en nu eens een kans wil geven. Qua shorts is het beperkt gebleven gezien ik al bijna al die kortfilmpjes van Méliès vorig jaar eens heb gezien, maar ik heb er toch nog enkele gevonden van andere regisseurs die ik nog niet heb gezien.
October Horror Challenge, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
The Cavalier’s Dream 1898 Short
Faust and Marguerite 1900 Short
The Haunted Curiosity Shop 1901 Short
The Red Spectre 1907 Short
The House of Ghosts 1908 Short
The Electric Hotel 1908 Short
The Sealed Room 1909 Short
Frankenstein 1910 Short
Dr. Jekyll and Mr. Hyde 1912 Short
Metamorphoses 1912 Short
Dr. Jekyll and Mr. Hyde 1913 Short
The Student of Prague 1913
The Avenging Conscience: or ‘Thou Shalt Not Kill’ 1914
Blind Justice 1916
The Eyes of the Mummy 1918
Genuine 1920
The Headless Horseman 1922
Warning Shadows 1923 Aka Schatten
Dante’s inferno 1924
Au secours! 1924 short
The Magician 1926
A Page of Madness 1926
The Student of Prague 1926
The Bells 1926
London After Midnight 1927
A Daughter Of Destiny 1928 aka Alraune
Mill of the Stone Women 1960
What Have You Done to Solange? 1972
Your Vice is a Locked Room and Only I Have the Key 1972
Death Smiles on a Murderer 1973
The Crazies 1973
Strip Nude for Your Killer 1975
The Witch Who Came from the Sea 1976
Dressed to Kill 1980
Madhouse 1981
Deadly Blessing 1981
The Initiation 1984
The Stuff 1985
Demons 2 1986
Rawhead Rex 1986
Vamp 1986
The Texas Chainsaw Massacre 2 1986
White of the Eye 1987
Society 1989
The Last House on the Left 2009
Ouija: Origin of Evil 2016
The Strangers: Prey at Night 2018
Dit zouden allemaal FTV's moeten zijn, RW's doe ik ook wel maar dat beslis ik op het moment zelf.
Anthologie afleveringen zullen voor een volgende keer zijn, maar ik kijk wel uit hoe joolstein de Masters of Horror episodes gaat ervaren.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zo beste horrorliefhebbers vanaf vandaag kunnen jullie je laten gaan, registereren kan als de klok 12 (of 0) middernacht slaat.
Horrorfilm challenge 2018
1. Periode
Van 22 september (vanaf 0:00 uur kan er worden geregistreerd) tot en met 4 november (klokslag middernacht op 5 november stoppen de registraties). We beginnen er dit jaar dus wat vroeger aan en gaan ook iets langer door. Enerzijds wil ik dat zoveel mogelijk personen het einddoel kunnen halen (31 horrorfilms) en omdat ik vandaag 15 september op tram 4 ben gesprongen wil ik er een speciale editie van maken.
2. Doel?
Het kijken van 31 verschillende horrorfilms waarvan minstens 16 FTV (first time view, films die je voor de eerste keer ziet).
Bij het niet halen van deze limiet wordt je echter nog steeds opgenomen in het eindklassement. Ga je boven de 31 of heb je meer dan 16 FTV's zal je ook hoger in de rangschikking eindigen.
Je mag horrorfilms beginnen kijken vanaf vrijdag 21 september.
3. Welke films?
Enkel horrorfilms komen in aanmerking dwz films die het label horror hebben meegekregen op MovieMeter en/of imdb. Dit is geen school ik ga hier niet op controleren en ga van jullie eerlijkheid uit.
Ik wil deze editie ook kortfilms toestaan. Iedere film van minder dan 40 minuten wordt gezien als een kortfilm, vanaf 40 minuten een langspeelfilm. Een langspeelfilm kijken geldt als 1 registratie. Om kortfilms te kunnen registreren zal je deze moeten bundelen totdat de optelsom minstens 40 minuten bedraagt.
Miniseries zijn een stuk langer en tellen dubbel, dus 2 registraties. Gewone horrorseries zoals The Walking Dead, Grimm, Bates Motel zijn niet toegestaan.
Series waarbij er elke keer een ander verhaal is, de zogenaamde horror anthology series wil ik ook aanvaarden (bekendste is wellicht Tales from the Crypt). Afhankelijk van de speelduur van een episode kan het als 1 registratie gelden (indien 40 minuten of langer) of zullen er 2 of meer moeten worden gebundeld (bijvoorbeeld een episode van Tales from the Crypt is 25 minuten dus moet je ze per 2 bundelen voor 1 registratie).
Deze anthology series wil ik toestaan (indien jullie er nog andere kennen laat het mij gerust weten)
Tales from the Crypt (TV Series 1989–1996) - IMDb
Are You Afraid of the Dark? (TV Series 1990–2000) - IMDb
The Twilight Zone (TV Series 1959–1964) - IMDb
Masters of Horror (TV Series 2005–2007) - IMDb
Tales from the Darkside (TV Series 1983–1988) - IMDb
Ghost Stories (TV Series 1997– ) - IMDb
One Step Beyond (TV Series 1959–1961) - IMDb
Night Gallery (TV Series 1969–1973) - IMDb
The Nightmare Room (TV Series 2001–2002) - IMDb
Darkroom (TV Series 1981–1982) - IMDb
Monsters (TV Series 1988–1990) - IMDb
The Veil (TV Mini-Series 1958– ) - IMDb
Goosebumps (TV Series 1995–1998) - IMDb
Mystery and Imagination (TV Series 1966–1970) - IMDb
Tales of Mystery and Imagination (TV Series 1995– ) - IMDb
Nightmares & Dreamscapes: From the Stories of Stephen King (TV Mini-Series 2006– ) - IMDb
Perversions of Science (TV Series 1997) - IMDb
Beasts (TV Series 1976– ) - IMDb
'Way Out (TV Series 1961) - IMDb
Fear Itself (TV Series 2008– ) - IMDb
Afspraak die ik wil maken is om geen geen kortfilms met episodes van een serie te combineren. Combineer ook geen episodes uit verschillende series.
4. Hoe registreren?
Titel van de film(s)/episode(s) (en in geval van een episode de naam van de serie) - Jaartal - Speelduur (plaats de url/link die verwijst naar de MM of imdb-pagina van de film/serie om misverstanden te voorkomen).
FTV (in geval dat je de film een eerste keer kijkt) of RW (re-watch, indien je de film al in het verleden hebt gezien)
Nummering is wenselijk doch niet verplicht. Vooral handig bij registratie van een miniserie die dubbel tellen.
Een recensie, alsook andere gegevens zijn optioneel
5. Punten voor eindklassement
Voor het volgende geldt 1 registratie en 1 punt
Langspeelfilm (vanaf 40 minuten)
Aflevering horror anthologie serie (vanaf 40 minuten)
Bundeling kortfilms (totaalduur 40 of meer minuten)
Bundeling afleveringen horror anthologie van dezelfde serie (totaalduur 40 of meer minuten)
FTV levert een extra punt op
Als je kortfilms of episodes zou combineren waarbij je sommige al hebt gezien en de andere niet dan wordt het sowieso in zijn geheel als een RW beschouwd.
Voor miniseries geldt 2 registraties en 2 punten
FTV levert een extra punt op
31 registraties (ongeacht aantal FTV): 1 punt extra
31 registraties (minstens 16 FTV): 13 punten extra
De punten hoef je niet zelf bij te houden of te berekenen dat doe ik wel zolang jullie de registratie correct doen. Ik ga er ook van uit dat iedereen eerlijk zal zijn wat betreft RW en FTV en of je de film/episode daadwerkelijk hebt gezien.
6. Gedragsregels
* Je houden aan de voorgeschreven manier van registeren. Een niet correcte registratie zal als ongeldig worden beschouwd (kan evenwel worden gecorrigeerd).
* Het uitwisselen van aanbevelingen en discussiëren over horror wordt aangemoedigd.
* De gedragsregels die algemeen op MovieMeter gelden blijven uiteraard ook hier van toepassing.
7. Hoe inschrijven?
Een eerste registratie geldt als officiële inschrijving. Dit kan zolang de challenge loopt.
8. Nevenklassement horrorregisseurs
Je kan voor dit klassement punten scoren als je meerdere horrorfilms kijkt van eenzelfde regisseur. Dit wil zeggen dat je minstens 2 horrorfilms van eenzelfde regisseur moet kijken om punten te scoren voor dit klassement, 1 punt per film (RW of FTV maakt niet uit). Om ervoor te zorgen dat je niet enkel films van dezelfde regisseur kijkt, wordt aangemoedigd om zoveel mogelijk regisseurs aan te doen. Elke regisseur waarvan je minstens 2 horrorfilms kijkt levert je nog eens een punt extra op.
Concreet voorbeeld:
John Carpenter: 2 films
Herschell Gordon Lewis: 3 films
George Romero: 4 films
Lucio Fulci: 5 films
Dario Argento: 6 films
5 regisseurs, 20 films = 25 punten voor het nevenklassement
Nog 2 vragen:
joolstein wil meehelpen met controleren van registraties, zijn er nog andere kandidaten: John Milton, Hollywood007?
Wie heeft interesse in prijspakket van deze horrorfilms gelieve mij een pm te sturen, het zijn allemaal DVD's en op Blood Feast 2 na regio 2
Blood Feast (1963) (geen ondertitels)
Blood Feast 2: All U Can Eat (2002) (geen ondertitels - regio 1)
Le Notti del Terrore (1981) (NL ondertiteling)
Color Me Blood Red (1965) (geen ondertitels)
The Company of Wolves (1984) (NL ondertiteling)
Something Weird (1967) (NL ondertiteling)
Ik wil jullie alvast heel veel plezier wensen en dat de zotste moge winnen 
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Ik help wel mee registraties controleren hoor. Geen probleem.
En fijn dat ik mag winnen 
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
Mogen de volgende anthology series ook?:
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mogen de volgende anthology series ook?:
Jazeker het zijn aparte verhalen 
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3848 stemmen
Ik doe mee en controleer ook wel mee alexspyforever.
Oh ja, proficiat met je b-day! 
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Dan neem ik de aftrap.
Afhankelijk van hoe je het ziet, heb ik zeer onproductieve of juist productieve dag gehad
Argentinië
FTV – 83 minuten - Horror, Thriller
2 punten – 21-09-2018 (1 film, 2 punten)
https://images.clarin.com/2017/07/05/rJJzV-sNb_930x525.jpg
Regisseur Ana Piterbargs vorige film Todos Tenemos un Plan (2012) heeft slechts 5 stemmen op MovieMeter, en haar meest recente film Alptraum staat er niet eens op. Dit is alleen geen geval van onbekendheid aan onze kant van de oceaan, ook op IMDb heeft de film momenteel nog geen 5 stemmen. Extra leuk om te ontdekken dus, dacht ik. Bovendien houd ik van zwart-wit films.
Helaas viel het me toch wat tegen. De film is sfeervol geschoten zoals je in de trailer kunt zien, maar het voelde voor mij allemaal wat willekeurig. Het experimentele sound design ging me daarnaast ook wat op de zenuwen werken. Geen aanrader dus, jammer genoeg, maar gedurfd is de film zeker wel.
3*
-----------
Aruba
FTV – 92 minuten - Horror / Sciencefiction
2 punten – 21-09-2018 – (2 films, 4 punten)
https://pm1.narvii.com/6910/18df3486093b0a9282aa1b7f9af1aa71a5279341r1-682-373v2_hq.jpg
Hammerhead, aka Sharkman, is een SyFy (channel) film uit 2005 geschoten voor een mij onbekend budget, maar het zal niet verschrikkelijk veel geweest zijn. De film heeft Hunter Tylo, William Forsythe en Jeffrey Combs in de cast, die alle drie spelen alsof ze in een Asylum film zitten. En toegegeven, dat is praktisch ook zo. Vanaf de openingsscène is duidelijk dat we ondanks het feit dat 2005 niet zo lang geleden is, niet hoeven te rekenen op hoge productiewaarden. De special effects zijn amateuristisch, de (gelukkig wat schaars ingezette) CG erg nep en ook zaken als montage, set design en muziekscore zijn bepaald niet geweldig.
Hoort hij bij de Categorie ‘zo slecht dat het goed is’? Is het een cult film? Een voorloper van Sharknado? Wat mij betreft geen van allen. De film wentelt zich niet in zijn eigen potsierlijkheid zoals de Sharknado serie dat doet, en bezwijkt daardoor onder zijn eigen slecht uitgevoerde ambities. Maar ik heb daardoor wel een film met als eerste productieland Aruba gezien. De Zuid-Afrikaanse regisseur Michael Oblowitz heeft op MM overigens een gemiddelde van 1.91, en Hammerhead is zijn op twee na hoogst scorende film, al scheelt het niet veel. En toch leek iemand het een goed idee om hem een biopic over Sinatra en Ava Gardner te laten maken. Frank & Ava, ik houd mijn hart vast. Dan had ik liever de geschrapte film van Scorsese gehad...
2*
---------
3. The Cars That Ate Paris (1974)
Australië
FTV – 91 minuten - Horror / Mystery
2 punten – 21-09-2018 – (3 films, 6 punten)
https://i.ytimg.com/vi/fh84MPJ_YRY/maxresdefault.jpg
Dead Poets Society (1989), The Truman Show (1998) en Master and Commander: The Far Side of the World (2003). Of zelfs Picnic at Hanging Rock (1975). Allemaal titels die filmliefhebbers niet onbekend voor zullen komen en allemaal van de Australische regisseur Peter Weir. Wat volgens mij al een stuk minder mensen weten, is dat Weir het jaar voor hij met die miesjes ging picknicken, een 'horrorkomedie' maakte: The Cars That Ate Paris (1974).
Helaas doet de film in beide genres eigenlijk erg weinig, ik heb vooral onaangedaan zitten kijken. Grappig vond ik het niet, en spannend of eng evenmin. Vreemd, licht mysterieus en wat saaiig, ja, dat dan weer wel. Ik snap de cultstatus dan ook niet helemaal, op de spikey beetle na. Dat is toch wel een aangezicht dat je bij blijft:
2,0*
------
Cambodja
FTV - 107 minuten - Fantasy / Horror
2 punten – 21-09-2018 – (4 films, 8 punten)
http://www.californiaherps.com/films/filmimages/snaker14.jpg
“In een klein Thais dorpje wordt Nhi verliefd op een onsterfelijke slang. Ze raakt zwanger van de slang, maar vertelt niets aan haar echtgenoot. Als hij de waarheid ontdekt, vermoordt hij Nhi en de onsterfelijke slang. Een van de kleine slangetjes ontsnapt uit Nhi's buik, en wordt opgevoed door een andere onsterfelijke. Langzaam groeit de kleine slang op tot een mooie vrouw, die erop uit trekt om een nieuwe relatie te vinden.”
Aldus luidt de synopsis op MovieMeter. Dat de film met zo’n narratief gebaseerd is op een Cambodjaans volksverhaal, zal de meesten niet verbazen. Regisseur Fai Sam Ang doet het heel aardig met de beperkte middelen die hij had; bedenk dat het land op dat moment (sinds Rode Khmer tijdperk) geeneens meer een filmindustrie of zelfs maar bioscopen had waar de film in première kon gaan. De special effects zijn uiteraard niet van de hoogste kwaliteit, maar aangezien ze geen belangrijke rol spelen in het verhaal, stoort het niet echt. En wanneer je geen geld hebt om een digitale medusapruik te maken, dan doe je het toch echt? Ik vrees dat er geen Cambodia Humane Association aan de rand van de set zal hebben staan kijken of de naar verluidt vastgelijmde slangen het wel naar hun zin hadden, op het hoofd van actrice Pich Chanboramey. Zij had er volgens de overlevering ook geen lol in. Goh…
Leuk om een keer een film uit Cambodja gezien te hebben, al was het geen hoogstandje. Pich Chanboramey is wel een prettige verschijning, wat mij betreft.
2,5*
-----------
Federale Republiek Joegoslavië
FTV - 102 minuten - Horror / Thriller
2 punten – 21-09-2018 – (5 films, 10 punten)
https://pm1.narvii.com/6213/48502b6425eec7ff8276d44ab35060280ac69984_hq.jpg
Na de twee Kusturica films Underground (1995) en Crna Macka, Beli Macor (1998), is dit pas de derde film uit voormalig Joegoslavië die ik zie. Van Kusturica ben ik nooit fan geworden, dus het was hoog tijd voor een film van een andere filmmaker uit dat land. Ik had Lepa Sela Lepo Gore (1996) klaarliggen met dat doel, maar aangezien er nu een horrorchallenge is, leek T.T. Sindrom ook een prima keuze. Pas één stem op MM, maar de ontvangst destijds was best behoorlijk. Попередження про переадресування - google.com
Het budget was schijnbaar zó laag, dat geen van de acteurs betaald kreeg. Met die wetenschap is het lang niet gek wat Dejan Zecevic hier doet als regisseur, eens temeer hij nog niet zo veel ervaring had destijds. T.T. Sindrom heeft vanaf het begin een naar sfeertje; de grauwe, dicht op de huid zittende hand held camerastijl, de onheilspellende geluiden van het oude badhuis, en natuurlijk de moordende sociopaat. Baanbrekend goed is het misschien niet, en de rauwheid zal niet iedereen kunnen bekoren, maar ik werd wel door meegenomen door deze atypische, Servisch gesproken slasher. En de make-up effecten waar je een klein budget vaak direct aan afziet, zijn echt zo slecht nog niet. Fijn sound design voor een horror, en een atmosferische muziekscore. Jammer dat de tweede helft wat minder is dan de eerste, maar ik rond alsnog naar boven af.
3,5*
-------
Canada
FTV - 90 minuten – Horror
2 punten – 21-09-2018 – (6 films, 12 punten)
Een Lovecraftian body-horror met elementen van Clive Barker en Carpenter, het is niet voor iedereen, maar de liefhebbers smuller ervan. Voor een crowdfunded film is het tevens verbazingwekkend hoe goed de praktische effecten van The Void zijn. Helaas blijft het acteer- en schrijfwerk wat achter, want het kon me niet bijzonder schelen wat er met de karakters gebeuren zou. In die zin ben ik nooit echt ‘in de film’ geraakt. Ik heb wel met plezier zitten kijken naar de effecten, maar dark lords voor lichtgevende driehoekportals, het is verder niet écht aan mij besteed. Doe me dan de monsters maar, zonder de poespas.
3*
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Ik ben het grootste deel van oktober weg, dus van mij niks te vrezen. Maar alsnog, ik trap graag af:
1. Kyôfu Kikei Ningen: Edogawa Ranpo Zenshû (1969)
Japan, FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/43000/43551.300.jpg?cb=1531319290
Tja, ik moet inderdaad toegeven dat ik zelden zoiets als dit gezien heb. Maar dat betekent niet gelijk dat het ook echt beviel. Het is een film die probeert om vreemde beelden in de film te werken zonder dat het nou echt een geweldige meerwaarde heeft; qua plot vond ik het tenminste niet zo interessant (malloot wil opzettelijk mensen misvormen en probeert een dokter daarin te dwingen). Het filmwerk was dan best weer aardig, al was ook daar (met bijvoorbeeld de vele kleurenfilters) niet alles even functioneel. Misschien was het een kwestie van de verkeerde film op het verkeerde moment, maar ik kon toch niet zoveel met deze film. 2.0*
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Nee he, die vervelende John Milton is me net voor. Godmiljaar!
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
En ook gelijk 6 films, doe ik je niet na 
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
De aftiteling van de zevende begon te lopen om 00:01, en ik dacht 'oeh, even mijn registraties posten'.
En ja, ik heb vandaag een ouderwets filmdagje gehad 
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Wil je graag voor het weekend klaar zijn John Milton? 
John Milton
-
- 24230 berichten
- 13396 stemmen
Nee hoor, morgen familie over de vloer, dus ik dacht ik maak alvast een voorsprongetje. En ik heb 'even droog gestaan' zogezegd, door drukte. Dus beetje laten gaan vandaag. Was vrij, om 8 uur wakker en de wederhelft kwam pas weer tegen 22 uur thuis, dus er was ruimte 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Mijn god JM, wat een lijst voor de eerste paar minuten
.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3848 stemmen
96 min
FTV
Niet zo goed als ik verwachte. De film krabbelt stilletjes voort maar het is nergens echt interessant. Hij wist mijn aandacht dan ook niet vast te houden. Jammer en zeker een gemiste kans want de premisse was wel goed gevonden.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nee he, die vervelende John Milton is me net voor. Godmiljaar!
Tja ik dacht ook even om middernacht zet ik als eerste een registratie zijn de 2 spitsbroers mij weer te vlug af, maar ik werd weer afgeleid. Ik doe er geen 6 tegelijk zoals John Milton; Nu dat de challenge vroeger begint en langer doorgaat heb ik geen haast al wil ik mij toch houden aan minstens 1 horror per dag.
Ik heb een deel van mijn lijstje (de silents niet) eens geklasseerd volgens gemiddelde op MM en heb het idee om laag en hoog gewaardeerd met elkaar af te wisselen. Begin ik met de laagst gewaardeerde die mij zowaar vrij goed meeviel!
1. Demoni 2... L'Incubo Ritorna (1986)
FTV - 2 punten
Totaal: 2 punten
https://horrornews.net/wp-content/uploads/2014/07/Demons-2-1986-Movie-7.jpg
Ik moet mij eigenlijk aansluiten bij bovenbuur wendyvortex, ik vond deze ook leuker dan de eerste film. Nu vond ik de voorganger nogal armoedig dus ik had weinig hoop bij de sequel. Ok het acteerwerk, verhaal en karakterontwikkeling zijn hier ook erg pover. De setting appartement vond ik eigenlijk leuker dan de bioscoop, hetgeen enkele fijne claustrofobische scènes opleverde. De actie en make-up waren dik in orde, misschien wel wat minder gore dan deel 1. Vervelen doet de film niet terwijl de eerste nogal vaak in herhaling viel en dingen gewoon willekeurig leken te gebeuren. Niet dat deze veel logica had, maar gewoon fijner naar mijn bescheiden mening.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.