• 8.603.041 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot WolfCop

"Here Comes The Fuzz"

Het is niet ongewoon voor de alcoholistische agent Lou om een black-out te hebben. Zodoende wordt hij wel vaker wakker in een onbekende omgeving. Maar de laatste tijd zijn de zaken nog vreemder geworden. En hariger.

imageimageimage

avatar van Chr.s

Chr.s

Volgens mij kan comedy hierbij wel aan de genres toegevoegd worden.

Corcicus

hoho, dit ziet er prima uit!

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Dirty Harry... Only harier

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Volgens mij best lachen, dit.

avatar van tattoobob

tattoobob

Op de To See lijst van deze week

Corcicus

Eindelijk lekker te pindakazen! Ga ik meteen verslinden

Corcicus

Best wel lachen dit. Eerst leek het erop dat de fijnste zaken zich vooral in de trailer afspeelden, zoals bij Big Ass Spider, maar de subtiele en minder subtiele grappen missen hier hun effect niet. De gore laat even op zich wachten, maar komt in het tweede deel van de film heerlijk opzetten. Ja, toch wel goed meegevallen deze prent en zeker de moeite voor de foute filmliefhebber.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Groot gelijk, Corcicus.

Héél tof project. Lekker lomp van opzet, maar wel met oog voor details. Geen simpele ''de titel is opvallend, dus mensen kijken het toch wel''-troep. Leo Fafard is een coole anti-held en de effecten lopen regelmatig uit de hand. De climax is wat dat betreft een beetje flauw, maar dat mag de pret niet drukken. Aanrader.

avatar van tattoobob

tattoobob

Ik kan het altijd erg waarderen als een horrorfilm(in dit geval met een flinke dosis humor)bestaat uit gore zonder CGI en zo ook bij deze film...heerlijk waar blijft die tijd.

Al zitten er wel kleine CGI dingetjes in maar niet in het bloedvergieten, daarvoor krijgt deze film al een punt extra.

Verder neemt deze film zichzelf niet zo serieus en dat moet de kijker ook niet doen.

Redelijk acteerwerk en camerawerk ...het verhaal is vrij simpel en weinig origineel,tis meer de uitwerking die ik leuk vind.

avatar van Fortune

Fortune

Is dit ook grappig op een manier van we maken hier expres een foute film met veel onzinnigheid en humor zoals een geluidsmicrofoon die in beeld komt?

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Nee, de grap zit niet in het kwalitatief 'slecht' zijn. Prima production value!

avatar van Shinobi

Shinobi

"It was a big fucking wolf cop."

Misschien toch iets te veel van verwacht.

Op zich is het gegeven van een wolf agent best lachen. Dit wordt dan ook gebracht met een zekere mate van 'tongue-in-cheek'; alleen al de naam Lou Garou is een subtiele verwijzing. Hoewel het merendeel van de grappen niet aankomt, zit de vaart er aardig in.

Jammer genoeg is het qua verhaal enigszins rommelig. Hierbij worden er een paar subplotjes geïntroduceerd die ietwat vergezocht zijn en het geheel er niet beter op maken. Gelukkig creëert het wel een hoop gestoorde situaties waarin onze harige vriend tekeer mag gaan. Daarover gesproken, de transformatiesequentie van mens naar weerwolf ziet er prima uit. Wat dat betreft komen de praktische effecten goed uit de verf, wat zich resulteert in een aantal komische, bloederige scènes.

Al met al redelijk vermakelijk, maar buiten het wolfgebeuren om valt er eigenlijk weinig te genieten. Op naar deel twee dan maar. Wel even blijven zitten bij de eindcredits voor een extra scène.

2,5 Sterren.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Dirty Harry ... Only Hairier." ... " !!!

Heerlijke pulp !!! 'WolfCop' is puur gemaakt om ervan te genieten!

Toch als je het foute 'pulp' genre een warm hart toedraagt.

Een agent die transformeert in een wolf ... om vervolgens te zuipen,

te seksen en enkele om zeep te helpen.

Geeft toe ... heerlijk fout toch !

Actie met foute dialogen, beetje naakt en scheutje horror.

Het niet zo hoge budget geeft toch een vermakelijke genre film af.

Er zit wel wat bloed en beetje gore in ... maar zeker niet overdrijven !

Puur entertainment en genieten !

Volgend jaar (2015) komt deeltje 2 !

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Normaal gesproken gaat zo'n film rechtstreeks de prullenmand in als ik zo'n titel zie. Maar ik heb het vermoeden dat dit toch meer een horror/komedie is, en daarom ga ik binnenkort toch maar eens een gok nemen en er naar kijken, als ik toch niks anders te doen heb.

Misschien moet het veranderd worden naar horror/komedie i.p.v. een gewone horror.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik had gewoon naar m'n gevoel moeten luisteren en deze film links moeten laten liggen. Wat een verschrikkelijke bout film dit. Zelf dat beetje komedie kon hem in mijn ogen ook niet redden. De special effects waren nou ook niet bepaald om naar huis te schrijven. Al bij al een horror die het kijken niet echt waard is.

Althans dat is mijn mening. En ik mag graag een goeie horror zien, maar onder die categorie valt WolfCop niet.

gauke

Een zogenaamde trash-productie, waarschijnlijk bedoeld als coole cult film, echter na een redelijk begin ging de horrorfilm volledig kopje onder. Een in de kern belachelijk verhaal met te toegespitste personages, onmogelijke dialogen en een sterk overdreven geweldsspiraal.

avatar van filmkul

filmkul

Redelijke horror komedie. Het eerste deel is beter dan het laatste. Daar gaat de film redelijk uit de bocht. Wanneer we dat deel vergeten houden we een aardig mogelijke cult film over. Het verhaal is matig, maar de uitwerking best grappig en leuk gevonden. Het acteerwerk is redelijk. De special effects vallen best mee. Jammer van het einde. 2.5/3.0

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Niet eens zo slecht. Het verhaal is dan wel matig, maar deze horrorfilm, die ook zijn leuke momenten heeft qua humor, heeft een korte speelduur waardoor de film toch te bekijken is. Het eerste gedeelte is niet al te leuk, maar het tweede gedeelte komen er een aantal bloedige scenes en het nodige schietwerk voorbij. Op zich best leuk om eens gezien te hebben, maar een tweede deel hoeft van mij dus niet, zoveel indruk heeft deze WolfCop nou ook niet gemaakt op mij.

avatar van Noodless

Noodless

Dankzij het bizarre, geestige concept en voldoende bloederige scènes maken dat deze film zeker niet zal vervelen. De titel alleen al spreekt boekdelen. De film kent wel een lange aanloop ondanks de korte speelduur waarbij het verhaal ( hier eigenlijk overbodig ) warrig en totaal oninteressant overkomt. De cast viel wel mee waarbij Sarah Lind niet te versmaden valt. 5/10

avatar van Boeikens

Boeikens

Als je Lou Garou heet moet je niet verwonderd zijn dat je ooit in een weerwolf verandert

Vooral kijken als comedy deze, ook als die niet altijd top is.

Het verhaal, rond een zeer mager plot, loopt vrij vlot, biedt voldoende actie en kent pas meer naar de tweede helft de te verwachten en best goed uitgewerkt gore momentjes. Goed onderhoudend en de korte speelduur is zo voorbij.

avatar van joolstein

joolstein

Met opschriften als "Dirty Harry... Only Hairier" en "He's a cop, and he's also a werewolf. Together they fight crime" is het niet moeilijk te raden dat deze film gaat over een agent die lijdt aan lycantropie. Mocht je nog twijfelen dan wordt het met een naam als; Lou Garou ook wel duidelijk! Wat je nog niet weet is dat deze wolf-man, die veel weg heeft van Cobra (Sylvester Stallone) eigenlijk een vreemd soort superheld is die extra krachten opdoet als hij liters alcohol drinkt en donuts eet en rondrijdt in een wolf-mobile.

Schlock met een heerlijke jaren '80 stijl. Old-school, practical effecten en gore. Hoogtepunt is de ongelooflijke goede transformatie-scene. Verantwoordelijk voor die FX's (geen CGI) was Emersen Ziffle bekend van films als Ghostland en The Tall Man. Verder is het vooral plezier wat je met de film kan beleven. Het plot is niet te zwaar maar het achtergrondverhaal is wel enigszins bijzonder want films over een weerwolf die door een occulte sekte is ontstaan, zijn er volgens mij (bijna)niet. Al is deze legende van de Rougarou in Canada alom bekend en is meegebracht door de Franse kolonisten.

Daarnaast is er ook een goed portie humor aanwezig. Erg genoten van een (weer) wolf die drie overvallers met varkensmaskers uitschakelde of het romantisch onderonsje heeft met de rondborstige Sarah Lind, in roodkapje-outfit. Tegenvallend was dan weer de climax die veel weg had van de actie die we ook zien in de A-team.Al zien we wel iets meer bloed. Daarbij komt dat het gevecht tussen de snoodaards en de Wolf-cop maar vrij mager waren. Ik had toch wel gehoopt op een fijne monster-gevecht. Ach we kunnen niet alles hebben!

Toch vond ik het over het algemeen een heerlijke film met goede gore, aardige grappen, wat bloederige taferelen, enkele borsten. Voor genre-fans die Schlock een warm hart toedragen is dit een prima traktatie.

avatar van Basto

Basto

Geinig filmpje. Lekker vlot met een goede dosis horror en humor.

avatar van jipt

jipt

Leuke film! De effecten zijn goed en het neemt zichtzelf niet te serieus. Deel twee is nog iets vetter! 3,5*

avatar van jordandejong

jordandejong

Zoals eerder gezegd is dit een projectje met een verrassend hoge production value. Afgaande van de poster etc had ik et eigenlijk wat amateuristischer verwacht, dus dit is mooi meegenomen.

Openingscene met die afgeleefde, dronken dorps hulpsheriff Lou is tof en zet een veelbelovende toon. Eenmaal als weerwolf blijft het ook leuk, maar misschien net iets minder dan verwacht. Voor zn korte speelduur voelt het ook best wel lang aan.

Had wat dat betreft toch gehoopt op meer daadwerkelijke 'Wolf Cop' scenes waar hij tuig een kopje kleiner maakt. Die scenes zijn er wel, maar niet genoeg. Had het tempo wel ten goede gekomen.

Toch is het zeker niet slecht. Wellicht dat deel 2 een stapje vooruit doet.