- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
En yes, mijn kijklijstje met 100 subgenres is ook af. Heeft bloed zweet en tranen gekost bij sommige thema's om ook maar iets degelijks te vinden
Maar uiteindelijk is het me toch gelukt.
Ik ben er klaar voor om deze jaarlijkse traditie weeral te beginnen. Ik heb alvast ook de 13de op mijn werk gereserveerd. Indien mogelijk ga ik ook die dag besteden aan het kijken van een sliert horrors. Dit wordt dus deze week een kijkmarathon van jewelste. Mijn echtgenote gaat weer slecht gezind zijn hiervan 
In ieder geval is hier mijn naarstig bijeengezochte kijklijst 
Flipman
-
- 7112 berichten
- 1145 stemmen
Ik heb nu een abonnement op Arrow Player, dus heb ik de titels voor het uitkiezen! Dit jaar doe ik maar al te gaarne mee!
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Doet er me aan denken. Ik heb nog niet zoveel zien passeren van dit horrorkanaal FEAR | Het Amazon horror kanaal van Nederland - fearchannel.online: iemand ervaringen mee?
Flipman
-
- 7112 berichten
- 1145 stemmen
Nee, sorry, ik heb alleen September Film en Cinéart.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Doet er me aan denken. Ik heb nog niet zoveel zien passeren van dit horrorkanaal FEAR | Het Amazon horror kanaal van Nederland - fearchannel.online: iemand ervaringen mee?
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Ik heb nu een abonnement op Arrow Player, dus heb ik de titels voor het uitkiezen! Dit jaar doe ik maar al te gaarne mee!

Arrow Player heb ik ook een maand gehad, en uiteindelijk nul films gekeken. Beschamend. Kijk even of Hotel Poseidon (2021) er nog steeds op staat. 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Voor de filmliefhebbers onder ons die ook wel eens een game spelen: hadden jullie dit meegekregen? Ik vind het er heerlijk creepy en cinematografisch uitzien.
Flipman
-
- 7112 berichten
- 1145 stemmen
Leuk dat je mee doet Flip! Ik heb probeer Dion al 2 jaar naar The Dark Side te krijgen, maar vooralsnog tevergeefs 
Arrow Player heb ik ook een maand gehad, en uiteindelijk nul films gekeken. Beschamend. Kijk even of Hotel Poseidon (2021) er nog steeds op staat.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Haha, same! 
Al weet ik dat ik binnenkort aan al het andere niet meer toe kom, dus ik kijk nog even wat ik graag wil zien nu 'het nog kan'. Deze morgen (ik was er vroeg uit) was dat Brat (1997), een soort film die ik in de komende 2 maanden vrijwel zeker niet op ga zetten. 
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Haha, same! 
Al weet ik dat ik binnenkort aan al het andere niet meer toe kom, dus ik kijk nog even wat ik graag wil zien nu 'het nog kan'. Deze morgen (ik was er vroeg uit) was dat Brat (1997), een soort film die ik in de komende 2 maanden vrijwel zeker niet op ga zetten.
Die heb ik niet gezien maar Cargo 200 (2007) van dezelfde regisseur is een van de meest nihilistische films dat ik ooit gezien heb. Horror films zijn pak vrolijker in algemeen 
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Ik zag al wat kijklijstjes voorbij komen, ik gebruik (nog) geen letterboxd of iets dergelijks, maar leek mij leuk de mijne ook wel even te delen. Ik heb niet de subgenrelijst helemaal gevuld, maar heb mijzelf tot het doel gesteld om minimaal 31 FTV`s te behalen dmv de streamingdiensten + DVD`s die ik tot mijn beschikking heb. Toch nog een heel eind gekomen, zelfs met het gebruik van wat filters op de zoekfunctie van MM om boven een bepaalde waardering uit te komen (vorig jaar iets teveel middelmaat/meuk gezien naar mijn zin namelijk
). Komt `ie dan he, excuus als het misschien een wat lange post wordt hierdoor, maar dat zal vast geen onoverkomelijk probleem zijn 
2) Låt den Rätte Komma In (Film, 2008)
4) The Deliverance (Film, 2024)
5) Dr Jekyll & Sister Hyde (Film, 1971)
8 ) Before I Wake (Film, 2016)
12) Hunter Hunter (Film, 2020)
15) Speak No Evil (Film, 2022)
17) X (Film, 2022)
18) Beau Is Afraid (Film, 2023)
19) The Black Phone (Film, 2022)
23) Ecologia del Delitto (Film, 1971)
25) Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (Film, 1994)
26) Invasion of the Body Snatchers (Film, 1978)
28) Matando el Tiempo (Film, 2022)
31) Strasek, der Vampir (Film, 1983)
33) The Thing from Another World (Film, 1951)
34) The Vampire Lovers (Film, 1970)
Heb er bovenop de 31 voor mijzelf nog wat extra`s bij gezet, mocht ik na de 31 films nog wat tijd over hebben in mijn drukke planning. Mocht ik nu echt gek gaan doen en toch weer richting het aantal van vorig jaar gaan kruipen heb ik ook altijd nog een paar tijdloze klassiekers liggen die ik sowieso probeer regelmatig eens te zien, dus die tellen dan mooi mee als RW, een beetje in de strekking van de volgende prentjes:
A Nightmare on Elm Street (Film, 1984)
Heb er zin in, maar volgens mij was dat al duidelijk, eens even mijn hoofd breken over welke titel het spits af gaat bijten vrijdag 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Die heb ik niet gezien maar Cargo 200 (2007) van dezelfde regisseur is een van de meest nihilistische films dat ik ooit gezien heb. Horror films zijn pak vrolijker in algemeen

Die ga ik ook dit jaar nog zien, misschien voor de challenge nog wel even meepakken.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Ik zag al wat kijklijstjes voorbij komen, ik gebruik (nog) geen letterboxd of iets dergelijks, maar leek mij leuk de mijne ook wel even te delen. Ik heb niet de subgenrelijst helemaal gevuld, maar heb mijzelf tot het doel gesteld om minimaal 31 FTV`s te behalen dmv de streamingdiensten + DVD`s die ik tot mijn beschikking heb.
Van het hele lijstje heb ik er 13 niet gezien. Een deel hiervan staat al op mijn watchlist. De rest noteer ik erbij 
Van al die wat ik gezien heb, kregen deze een degelijke score van mij (3.5* of hoger).
Låt den Rätte Komma In
Dark Skies
Dr Jekyll & Sister Hyde
Ready or Not
Dracula
Fright Night
Invasion of the Body Snatchers
Nope
The Prodigy
The Thing from Another World
Warm Bodies
Hellraiser
The Exorcist
The Conjuring
A Nightmare on Elm Street
De laatste 4 klassiekers zitten zelfs bij mij op 4* of hoger 
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Van het hele lijstje heb ik er 13 niet gezien. Een deel hiervan staat al op mijn watchlist. De rest noteer ik erbij 
Van al die wat ik gezien heb, kregen deze een degelijke score van mij (3.5* of hoger).
Låt den Rätte Komma In
Dark Skies
Dr Jekyll & Sister Hyde
Ready or Not
Dracula
Fright Night
Invasion of the Body Snatchers
Nope
The Prodigy
The Thing from Another World
Warm Bodies
Hellraiser
The Exorcist
The Conjuring
A Nightmare on Elm Street
De laatste 4 klassiekers zitten zelfs bij mij op 4* of hoger
. Achteraf maar eens kijken wat ik op welk Subgenre weg kan strepen voor wat extra puntjes
En hopen dat alle geplande films lang genoeg op de streamingdiensten blijven staan, anders zal ik tzt nog wat moeten gaan wijzigen
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Ik ga FEAR wel een kans geven, zeker de gratis trial, voor mijn subs lijstje echter te laat, want die is gisteren afgeraakt. Wel met hier en met wat meuk (al valt het wel mee), maar het doel is toch om boven de 100 te komen, dus FEAR is welkom 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
Hou je rekening met die Dr. Jason (2022) dat die maar een speelduur van 48 minuten heeft. Daar moet je dan nog een short bij kijken!
Enne euh…je weet ook dat Beau Is Afraid op 2 minuten na 3 uur duurt?
Uit jou lijstje zag ik er 11 niet!
Hoge waarderingen kregen;
Deathgasm (2015)
Dracula (1992)
Fright Night (1985)
Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994)
Invasion of the Body Snatchers (1978)
Nope (2022)
Hunter Hunter (2020)
Possessor (2020)
The Vampire Lovers (1970)
The Thing from Another World (1951)
The Awakening (2011)
Before I Wake (2016)
Ready or Not (2019)
De hoogste is Låt den Rätte Komma In (2008) met de maximale scoren
In mijn laagste regionen staan The Prodigy (2019) 2* en Dýrið (2021) 1,5*
Tja en Hellraiser....is mijn all-time favoriete films...!
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Hou je rekening met die Dr. Jason (2022) dat die maar een speelduur van 48 minuten heeft. Daar moet je dan nog een short bij kijken!
Enne euh…je weet ook dat Beau Is Afraid op 2 minuten na 3 uur duurt?
Uit jou lijstje zag ik er 11 niet!
Hoge waarderingen kregen;
Deathgasm (2015)
Dracula (1992)
Fright Night (1985)
Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994)
Invasion of the Body Snatchers (1978)
Nope (2022)
Hunter Hunter (2020)
Possessor (2020)
The Vampire Lovers (1970)
The Thing from Another World (1951)
The Awakening (2011)
Before I Wake (2016)
Ready or Not (2019)
De hoogste is Låt den Rätte Komma In (2008) met de maximale scoren
In mijn laagste regionen staan The Prodigy (2019) 2* en Dýrið (2021) 1,5*
Tja en Hellraiser....is mijn all-time favoriete films...!
(wat crosschecken jullie ervaren rotten alles goed met jullie eigen lijstjes, daar moet ik misschien nog maar even tijd voor maken van de week, ik heb er denk ik alleen heel wat meer die ik nog niet gezien heb
)
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Ik ga FEAR wel een kans geven, zeker de gratis trial, voor mijn subs lijstje echter te laat, want die is gisteren afgeraakt. Wel met hier en met wat meuk (al valt het wel mee), maar het doel is toch om boven de 100 te komen, dus FEAR is welkom
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
De rest zal toch moeten wijken tenzij er echte must see mijn pad kruisen (bioscoop of een hype/nieuwe streams). Ik herinner me wel dat ik na een week of 6-7 vorig jaar met een gemiddelde van 2 per avond, 2x 90min, echt murw was na al dat geweld, bloed en gore (en het waren niet allen toppers). Ik moest me naar het einde slepen, herinner ik me 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Dat is niet gek.
Ik heb twee edities 'gewonnen' (zoveel mogelijk moet natuurlijk nooit het doel zijn!), maar ook meerdere challenges (niet persé de horrorchallenge) vroegtijdig op moeten geven omdat ik het echt zat was en weer andere dingen wilde zien, dat moet dan ook gewoon kunnen. Of er trad een filmdip op, op een gegeven moment stond ik er zelfs een beetje om bekend. "Oh schrik maar niet van JM's snelle start hoor, die kakt wel in na een paar weken" 
En dat is vaak ook zo. soms kan ik het volhouden, regelmatig niet. Wat dingen die moeten wijken betreft: Ik krijg net wel deze vriendelijke vriend met de DHL die ik voor Tweakers mag reviewen. Dat gaat natuurlijk wel van mijn horrortijd af 
Then again, op dat scherm kan ik natuurlijk prima horrorfilms kijken om hem te testen 
Ik krijg wel een beetje sweaty fingers bij de gedachte dat ik dat ding laat kletteren, ik dacht dat mijn iPhone onaangenaam duur was...
(en nee. Ik mag hem niet houden. Helaas.)
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Dat is niet gek.
Ik heb twee edities 'gewonnen' (zoveel mogelijk moet nooit het doel zijn!), maar ook meerdere challenges (niet persé de horrorchallenge) vroegtijdig op moeten geven omdat ik het echt zat was en weer andere dingen wilde zien, dat moet dan ook gewoon kunnen. Of er trad een filmdip op, op een gegeven moment stond ik er zelfs een beetje om bekend. "Oh schrik maar niet van JM's snelle start hoor, die kakt wel in na een paar weken" 
En dat is vaak ook zo. soms kan ik het volhouden, regelmatig niet. Wat dingen die moeten wijken betreft: Ik krijg net wel deze vriendelijke vriend met de DHL die ik voor Tweakers mag reviewen. Dat gaat natuurlijk wel van mijn horrortijd af 
(afbeelding)
Then again, op dat scherm kan ik natuurlijk prima horrorfilms kijken om hem te testen 
Ik krijg wel een beetje sweaty fingers bij de gedachte dat ik dat ding laat kletteren, ik dacht dat mijn iPhone onaangenaam duur was...
(en nee. Ik mag hem niet houden. Helaas.)
Ik zou al panisch zijn om dat ding in te klappen. Een scherm klap je niet dicht in mijn brein.
Overigens heb ik vorig jaar in de laatste week ook amper films gekeken. Ik ben een single guy met een kat (dames), dus heb alle tijd voor films, maja na 2 maanden 3 ish per dag was het wel te veel. Komt ook omdat ik voor de horror challenge nog een zelf opgelegde Disney challenge had.
Zodoende heb ik de afgelopen 2 week relatief weinig films gekeken en vooral veel gegamed. Zo is het straks hopelijk wat makkelijker vol te houden. Daarnaast heb ik dit jaar echt een veel "betere" kijklijst dan vorig jaar, mag ook wel heb er flink veel tijd ingestoken, maar heb ook echt heel veel zin om te gaan kijken nu. Donderdag pls!
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
(embed)
Voor de filmliefhebbers onder ons die ook wel eens een game spelen: hadden jullie dit meegekregen? Ik vind het er heerlijk creepy en cinematografisch uitzien.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik ga achteraf wel zien of mijn films binnen de thema's passen, maar ik maak er geen hoofddoel van. 100 films ga ik sowieso niet halen.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
En yes, mijn kijklijstje met 100 subgenres is ook af. Heeft bloed zweet en tranen gekost bij sommige thema's om ook maar iets degelijks te vinden
Maar uiteindelijk is het me toch gelukt.
Ik ben er klaar voor om deze jaarlijkse traditie weeral te beginnen. Ik heb alvast ook de 13de op mijn werk gereserveerd. Indien mogelijk ga ik ook die dag besteden aan het kijken van een sliert horrors. Dit wordt dus deze week een kijkmarathon van jewelste. Mijn echtgenote gaat weer slecht gezind zijn hiervan 
In ieder geval is hier mijn naarstig bijeengezochte kijklijst
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Haha, same! 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Veel van dit lijstje niet gezien nog zelf, maar er staan er een paar tussen die mij ook wel goed bevallen zijn, met name "Under the shadow" vond ik verassend!
Dan is dat de eerste die ik donderdag bij het ontbijt ga aanzwengelen. Ben al de hele week aan het overwegen welke de eersten gaan zijn die ik wil kijken. En er zijn er een hele rits waar ik toch benieuwd over ben. Dus het kijkpatroon zal een mix zijn van willekeurig gekozenen en het aflopen van het subgenre afvinklijstje 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.