• 8.664.088 stemmen

Releasedatum: 21 juli 2022

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Speak No Evil

Tijdens een vakantie in Toscane raakt een doorsnee Deense familie bevriend met een Nederlands gezin. Maanden later krijgt het Deense echtpaar een onverwachte uitnodiging om de Nederlanders in hun houten huis te bezoeken en besluit te gaan. Het duurt echter niet lang voordat de boel uit de hand begint te lopen, aangezien het Nederlandse koppel heel anders blijkt te zijn dan ze zich voordeden. Het Deense gezin bevindt zich in een benarde situatie in een huis van mensen waar ze zich volledig in hebben vergist en waarvan ze wensten dat ze er nooit binnen waren gestapt…

Fortune schreef:

Ik zeg niet hoe ik het had gedaan, ik zeg op welke punten ik mij niet kan inleven. Ik geef aan wat ik er goed aan vind en wat ik er niet aan goed aan vind. Toffe film maar de geloofwaardigheid en inlevingsvermogen is jammer en dat vinden meer mensen. Ik denk niet dat je in je eentje kan spreken voor iedereen op MM. Iedereen schrijft gewoon zijn recensies op zijn eigen manier en niet iedereen hoeft het te doen op een manier hoe jij vindt dat een recensie moet zijn. Dat zou behoorlijk saai zijn of niet Franske?

Paar dingetjes "' als het koppel naar huis gaat ", ... is de film afgelopen."

" de man had weg kunnen rijden want de sleutels zaten er in".....was de film ook afgelopen.

Jouw logica is dat van elk ander- wegwezen. Maar ze doen het niet.....Daarom is het FILM.

"'waarom stenen gooien als je iemand kan neer schieten?' Wederom , het is Film.

Een recensie moet over de verfilming gaan , cinematografie, setting, acteurs , muziek, sfeer etc. Niet met logica het verhaal "'aanvallen , hoe jij het had gedaan , of anderen, gebaseerd op logica, want dan was er GEEN FILM.

Begrijp je mijn punt?

Onlogisch en verkeerd handelen levert een verhaal (goede) film op.

Een groot deel in de literatuur gaat om het goede te bereiken van de hoofpersoon, maar ondanks alle inzet en goede bedoelingen uiteindelijk eindigt in 1 grote catastrofe/ ellende/drama. Voel je het...?? Dat levert geweldige literatuur op : "wat een klootzak, ....maar een geweldig boek"...Vat je hem??

( om je tegemoet te komen; de film is niet geweldig - maar daar gaat het niet om)

En dan nog dit ; 95% van alle films valt door de mand op punten van logica , geloofwaardigheid . Daarom is het F I L M.

avatar van Fortune

Fortune

frans123 schreef:

Paar dingetjes "' als het koppel naar huis gaat ", ... is de film afgelopen."

"'waarom stenen gooien als je iemand kan neer schieten?' Wederom , het is Film.

Begrijp je mijn punt?

Onlogisch en verkeerd handelen levert een verhaal (goede) film op.

Aan jou manier van schrijven en spatiegebruik denk ik dat je lijdt aan een vorm van autisme. Ook omdat je een doordrammende banaan bent die alles op JOUW manier wilt zien, alleen jouw manier is gewoon niet interessant.

Ik heb het over het script en hoe het script is geschreven dat zorgt voor een hoop ongeloofwaardigheid waarbij ik denk dat het anders geschreven kan worden. Dat staat ook in mijn review. Jij snapt dat niet?

Zo zijn er veel verschillende genres. Dit genre horror/drama of psychologisch horror, daar houd ik van. Dat is anders dan Scream bijvoorbeeld waarbij je minder of niet gaat kijken naar realisme of logisch handelen.

Ik heb heel veel boeken gelezen en jou definitie van literatuur is debiel. Over welk boek heb je hier? Ik heb meer boeken gelezen dan jij ooit in leven zal gaan lezen. De definitie van literatuur is het begrijpen van de menselijke conditie. Snap je dat Franske?

Jou recensie is nietszeggend. Mooi cinemafotografie betekent niks? Wat is er dan mooi aan Frans? Leg het uit? Goede acteurs. Nou, nou wat een boeiende recensie zeg. En dan ga je met autistisch geschreeuw andere mensen een beetje irriteren op MM?

Ik lees de reviews van Theunissen graag! Ik vind zijn bijdrages boeiend. Die van jou niet.

Letterlijk met jou in discussie is een sanctie voor mij. Begrijp je dat? Ik tik dit in 3 minuten maar die 3 minuten voelt als tijd dat in brand vliegt. Die krijg ik nooit meer terug.

Graag zou ik willen dat je nooit meer reageert op mij. Hebben we een block functie hier op MM want ik wil je graag blocken.

En wat is er met jou punt en comma gebruik? Wat gebeurt daar allemaal allemaal?

Fortune schreef:

En wat is er met jou punt en comma gebruik? Wat gebeurt daar allemaal allemaal?

Iemand die "comma" schrijft ipv van "komma" , heeft blijkbaar zo'n laag niveau dat ik daar niet mee in discussie ga.

Een discussie kan interessant zijn als het op gelijkwaardig niveau is.

Tip; ( weer punt- komma , zoek maar op wat de betekenis er van is.)... lees mijn reacties/ recensies niet)

avatar van Fortune

Fortune

frans123 schreef:

Een discussie kan interessant zijn als het op gelijkwaardig niveau is.

Staan wel meer fouten in trouwens.

Ik denk niet dat zo'n fout niveau aangeeft, dat weet jij ook wel. Ik bedoel niet puntkomma maar jouw punt en komma gebruik. Soms zit daar een spatie tussen en soms niet. En als je ''aanhalingstekens gebruikt,'' dan komt de komma ervoor en niet erna. In Nederland gebruik je eigenlijk een enkele aanhalingsteken en in het Engels gebruiken ze er twee. Soms heb je zelfs drie aanhalingstekens. Ik weet wat een puntkomma is en ik zie dat je daar fier op bent. Wordt niet veel gebruikt, Houellebecq gebruikt heel vaak de puntkomma. Het ga je goed Frans. Over en uit.

Fortune schreef:

Staan wel meer fouten in trouwens.

Houellebecq......zeer foute man, extreem rechts, antisemiet, racist, complotdenker. Zit je in die hoek - PUNT KOMMA......nu begrijp ik je .

Het ga(at ) jou ook goed , over en uit.

avatar van rebelkush

rebelkush

Dit film is geen horror ,maar een spannende thriller. Verhaal is aardig bedacht. Casting was niet verkeerd, Fedja vond ik trouwens best wel sterk. Ik ben aangenaam verast door dit film

avatar van Skuller

Skuller

Er worden onlogische keuzes gemaakt zoals wel vaker in dit soort films verder is het vrij voorspelbaar.dan de scène in de auto, als dat mijn kind had geweest had ik me dood gevochten. Muziek die af en toe irritant hard is op verkeerde momenten.

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Op wat onlogische momenten na een vrij lugubere film met een naargeestig sfeertje. Vond Fedja van Huet verrassend sterk. Prima horror