- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
Dan is dat de eerste die ik donderdag bij het ontbijt ga aanzwengelen. Ben al de hele week aan het overwegen welke de eersten gaan zijn die ik wil kijken. En er zijn er een hele rits waar ik toch benieuwd over ben. Dus het kijkpatroon zal een mix zijn van willekeurig gekozenen en het aflopen van het subgenre afvinklijstje
Ik vond die echt top. Ontzettend gelaagde horrorfilm die me af en toe ook echt de stuipen op het lijf joeg.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
Wie alvast in de mood wil komen maar geen film wil kijken...is de dit misschien wel iets; Horror's Greatest - Seizoen 1 (2024) Een weinig samenhangend groepje mensen uit de horror die lekker lullen over horrorfilms...Er zijn nu drie afleveringen beschikbaar één over de bekende stijlfiguren en clichés (persoonlijk vind ik het de leukste) één over Kaiju oftewel monster. En vandaag is daar Japanse horror kortweg J-Horror bijgekomen...
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Ook geinig om alvast in de stemming te komen:
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Kan je hiermee niet nummertje 36 afvinken in je thema lijst? 
cinemanukerke
-
- 1831 berichten
- 1042 stemmen
Ik heb het al een paar maal hier op MM aangegeven : horror films zijn niet echt mijn ding. Maar toen kwam HET moment. Het was weer zo’n baaldag. Ik mocht alweer de gulle incompetentie van onze managers in volle glorie aanschouwen. Precies alsof we al vrijdag de dertiende waren. En toen ik thuiskwam merkte ik dat het toilet niet meer werkte. Maar dan kwam HET moment. Mijn tienerdochter kwam uit haar kamer (nee, het was niet DIT moment ook al had het gekund want dat op zich was ook een zeldzaamheid) en vroeg me ; papa, kijken we een horror film ? Het was alsof de klok middernacht sloeg en een bliksemschicht het huis doorkliefde (voor alle duidelijkheid : dit was HET moment). Horror ? Mijn eerste reactie was een wegwerpgebaar in de trant van 'niet mijn ding' maar omdat ik ergens gelezen had in een damesblad dat een ouder altijd moet openstaan voor de ideeën van zijn kinderen besloot ik het maar een kans te geven. En alsof de duivel er mee gemoeid was : lees ik wel niet op MM dat er een horror challenge aan zit te komen. Deze 'strike' kon ik niet onbenut laten en laat ik dan samen met mijn dochter horror films bekijken ten dienste van een educatief vader-dochter moment. We hebben besloten om beurtelings een film te kiezen dus zal het een mix zijn van klassiekers en hippe hedendaagse films. Maar 30 films zal wellicht teveel gevraagd zijn. Dus zal ik voorzichtig pootje baden in een poel vol bloed en slijk om te ervaren wat menige onder jullie reeds jaren declameren nl horror is the best. Ik hou ook angstvallige de tips die jullie strooien in de gaten om mee te zijn met trends. Weldra onze eerste registratie maar eerst moet ik nog dat verdomd toilet herstellen; the horror … the horror …
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Het weer heeft zich in ieder geval al aangepast aan de aankomende Horrorchallenge. Alleen zit ik nu nog met een ijsje op de bank, over een maand met warme chocolademelk.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Die eerste net gekeken tijdens het eten, erg boeiend, dank voor de tip. De andere ga ik vanavond na Nederland even zien (zie wel dat het een 3 part serie is van een uur per stuk maar prima). Wellicht die van joolstein morgen als ik hem nog kan vinden. Dit is wel leuk voorspel in ieder geval.
De omslag in het weer vind ik alvast wel fijn. Een horrorfilm kijken met 25 graden en dikke zon is toch niet helemaal hetzelfde.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Ik heb het al een paar maal hier op MM aangegeven : horror films zijn niet echt mijn ding. Maar toen kwam HET moment. Het was weer zo’n baaldag. Ik mocht alweer de gulle incompetentie van onze managers in volle glorie aanschouwen. Precies alsof we al vrijdag de dertiende waren. En toen ik thuiskwam merkte ik dat het toilet niet meer werkte. Maar dan kwam HET moment. Mijn tienerdochter kwam uit haar kamer (nee, het was niet DIT moment ook al had het gekund want dat op zich was ook een zeldzaamheid) en vroeg me ; papa, kijken we een horror film ? Het was alsof de klok middernacht sloeg en een bliksemschicht het huis doorkliefde (voor alle duidelijkheid : dit was HET moment). Horror ? Mijn eerste reactie was een wegwerpgebaar in de trant van 'niet mijn ding' maar omdat ik ergens gelezen had in een damesblad dat een ouder altijd moet openstaan voor de ideeën van zijn kinderen besloot ik het maar een kans te geven. En alsof de duivel er mee gemoeid was : lees ik wel niet op MM dat er een horror challenge aan zit te komen. Deze 'strike' kon ik niet onbenut laten en laat ik dan samen met mijn dochter horror films bekijken ten dienste van een educatief vader-dochter moment. We hebben besloten om beurtelings een film te kiezen dus zal het een mix zijn van klassiekers en hippe hedendaagse films. Maar 30 films zal wellicht teveel gevraagd zijn. Dus zal ik voorzichtig pootje baden in een poel vol bloed en slijk om te ervaren wat menige onder jullie reeds jaren declameren nl horror is the best. Ik hou ook angstvallige de tips die jullie strooien in de gaten om mee te zijn met trends. Weldra onze eerste registratie maar eerst moet ik nog dat verdomd toilet herstellen; the horror … the horror …
Hopelijk meer van deze literaire hoogstandjes de komende 2 maanden

Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
Mijn Thema kijklijst is inmiddels ook klaar. Veel titels waar ik veel zin in heb, maar ook een enkele minder aansprekende film. Maar zo kijk ik in ieder geval een beetje films buiten mijn comfortzone. 
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
alexspyforever schreef :
idem, ik ga gewoon kijken waar ik zin in heb. En de duur is voor mij sowieso te lang, maar dat is mijn mening. Veel plezier allemaal.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
Mijn Thema kijklijst is inmiddels ook klaar. Veel titels waar ik veel zin in heb, maar ook een enkele minder aansprekende film. Maar zo kijk ik in ieder geval een beetje films buiten mijn comfortzone.
The Nightmare, Cure, Eyes without a face, Witchfinder General en The Johnsens staan ook op mijn planning voor de komende weken. Een fiks aantal uit je lijst heb ik al gezien en van veel ook echt genoten (o.a. Dolls, Late Night with the Devil, dead and buried).
I.t.t. tot velen hier zal ik pas een LB lijst gaan bijhouden als ik echt ga kijken. Heb een aantal mensen ook gevolgd aldaar, als ik (@TasVanBoor op LB) dat nog niet deed.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Een beetje of topic maar te mooi om niet te posten.
R.I.P. James Earl Jones
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3297 stemmen
Ik ben niet extreem actief meer hier, maar door het enthousiasme van John Milton (hoeveel tijd moeten die posts je wel niet hebben gekost?
) ben ik er toch maar even voor gaan zitten. Hierbij mijn lijst. 99 films, alleen bij het shot on video subgenre kwam ik er niet helemaal uit, maar dat komt vast nog wel goed.
Met werk, kinderen, sport en een weekend weg heb ik geen idee hoeveel tijd ik ga hebben, maar ik heb in ieder geval een paar avonden voorpret gehad. 
Seam
-
- 991 berichten
- 2313 stemmen
Ik ga toch eens kijken hoe ver ik kom. Ik heb een rijtje giallo's gevonden die ik nog niet eerder gezien heb en paar horrorklassiekers waar ik eens aan toe wil komen. Misschien komen er hier ook nog wat leuke suggesties voorbij. Ik heb maar 2 weken helaas, dus ik ben al tevreden als ik de 20 aantik.
Ik heb in de voorbije weken wel al een stuk of 10 horrors gezien, volgend jaar zal ik augustus vrijhouden van horrors zodat ik ze wat kan sparen voor de volgende challenge.
Ik ben niet extreem actief meer hier, maar door het enthousiasme van John Milton (hoeveel tijd moeten die posts je wel niet hebben gekost?
) ben ik er toch maar even voor gaan zitten. Hierbij mijn lijst. 99 films, alleen bij het shot on video subgenre kwam ik er niet helemaal uit, maar dat komt vast nog wel goed.
Met werk, kinderen, sport en een weekend weg heb ik geen idee hoeveel tijd ik ga hebben, maar ik heb in ieder geval een paar avonden voorpret gehad.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Wat een baggerweer ineens inderdaad en ook een stuk sneller donker weer, vind die omslag toch altijd "plots" zo eind augustus/begin september, maar zoals gezegd inderdaad een prima setting voor wat horror
. Vrijdag ben ik vrij dus hoop er gelijk een paar aan te tikken 
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Een beetje of topic maar te mooi om niet te posten.
R.I.P. James Earl Jones
(afbeelding)
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Als ikkegoemikke verstek laat gaan, dan doe ik het wel even
.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
Als ikkegoemikke verstek laat gaan, dan doe ik het wel even
.

'k Zat in een vroege ochtend meeting en had nog niet de kans gehad om het te plaatsen.
De boodschap zou toch identiek zijn geweest 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
OMG in de lijst van ibendb Amityville Vibrator (2020) van die had ik nog niet gehoord! Wel Amityville in Space, Amityville Karen, Amityville Bigfoot, Amityville Backpack, Amityville Thanksgiving, Amityville Ripper, Amityville Scarecrow, Amityville Cop, Amityville Vampire, Amityville in the Hood en Amityville: Dollhouse. Wie-O-wie kan er nog een Amityville verzinnen die niet bestaat?

DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen
Ik doe ook mee! Ik ben niet super actief meer hier. dus extra leuk om eens een keer weer mee te doen aan een challenge en tips op te doen van anderen.
Ik heb een, voor mijn doen, best lange kijklijst gemaakt. Kan echter nog verandering in komen, misschien dat ik een heel andere film tussendoor pak. Tot dusver zijn dit wel de films die ik graag de komende weken wil gaan zien. Het zijn veel films uit mijn eigen collectie. Aangevuld met wat films die op de streaming kanalen staan etc.
Ik ben benieuwd hoe ver ik kom. Ik heb me voorgenomen om minstens 50 films te zien. De rest blijft dan wel staan tot een volgende keer. Het moet wel leuk blijven en geen verplichting worden natuurlijk.
Hierbij mijn Letterboxd lijst.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Ik doe ook mee! Ik ben niet super actief meer hier. dus extra leuk om eens een keer weer mee te doen aan een challenge en tips op te doen van anderen.
Ik heb een, voor mijn doen, best lange kijklijst gemaakt. Kan echter nog verandering in komen, misschien dat ik een heel andere film tussendoor pak. Tot dusver zijn dit wel de films die ik graag de komende weken wil gaan zien. Het zijn veel films uit mijn eigen collectie. Aangevuld met wat films die op de streaming kanalen staan etc.
Ik ben benieuwd hoe ver ik kom. Ik heb me voorgenomen om minstens 50 films te zien. De rest blijft dan wel staan tot een volgende keer. Het moet wel leuk blijven en geen verplichting worden natuurlijk.
Hierbij mijn Letterboxd lijst.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ik heb geen specifieke lijst die ik ga afvinken (nooit gedaan). Gewoon mijn volledige horror kijklijst erbij pakken en een film uitkiezen. Zit nu op 21%, maar er komen uiteraard ieder jaar ook weer films bij Horror Movie Watchlist, a list of films by IH88
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
The Entity (1982) a.k.a. "Het Onding", lekker filmpje hoor. Zag 'm bij nog iemand op het lijstje staan.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
The Entity (1982) a.k.a. "Het Onding", lekker filmpje hoor. Zag 'm bij nog iemand op het lijstje staan.
Mocht jij een kort film zoeken om aan 60 min. ergens te geraken. Er is een cut-up, re-edited 10 min avant-garde versie van die film van Peter Tscherkassky.
oup
-
- 588 berichten
- 3194 stemmen
Amazon Prime besluit om de komende maand 'ff' dik 150 titels eraf te kieperen. Lekker dan. Moet dat nu uitgerekend tijdens de horrorchallenge?
Twee maanden alleen maar horror kijken was voor mij sowieso al wel een utopie, maar nu dus even wat meer tijd inruimen om wat laatste kansjes uit m'n watchlist mee te pakken. Gelukkig zitten er ook een paar horrortitels tussen zoals Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994) en Crimson Peak (2015) .
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Amazon Prime besluit om de komende maand 'ff' dik 150 titels eraf te kieperen. Lekker dan. Moet dat nu uitgerekend tijdens de horrorchallenge?
Twee maanden alleen maar horror kijken was voor mij sowieso al wel een utopie, maar nu dus even wat meer tijd inruimen om wat laatste kansjes uit m'n watchlist mee te pakken. Gelukkig zitten er ook een paar horrortitels tussen zoals Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994) en Crimson Peak (2015) .
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Ik ben nog bezig met puzzelen in mijn kijklijst. Ik ben bij thema nummer 21 maar, heb al 61 films in mijn lijst, lol. Even tweaken en meer toevoegen, komt eraan!
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
https://media1.tenor.com/m/lQaubMF-MxYAAAAd/js-love-awards-days-to-go.gif
Nog een dagje en de stormvloed van registraties gaat beginnen 
Ik zit er klaar voor. Nog een smakelijk ontbijtje en dan zwengel ik de horror periode aan 
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
Oh geweldig. Ik had zoveel zin om er gisterenavond al aan te beginnen met dat verschrikkelijke weer. Hebben we maar The Last of Us uitgekeken als zoethoudertje. En nu is het for real. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.